lelek Napisano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2006 W związku z tym, że wymiana słynnego bolca pomogła tylko częściowo (póki było ciepło dwójka wchodziła całkiem nieźle, kiedy nastały mrozy muszę stosować nastepujący sposób: zanim wcisnę dwójkę czekam aż obroty spadną, wtedy wejdzie prawie bezboleśnie) i problem występuje tylko na zimnym silniku, jutro wymieniam olej. Poczytałem stare posty i FAQ ale tam tylko opisy wymiany, natomiast bardzo niewiele na temat samych olejów. Znajomy mechanik, poradził aby zalać Mobil 1 75W80 FullSyntetyk - cena 46 zł/litr. Co Wy na to? Nie za rzadki? Nie za drogi? (to ostatnie to żart ) Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2006 dolanczam sie do pytania. U mnie z rana (-10 stopni) ciezko ruszyc jest drazkiem zmianu biegu. Mechanik powiedzial mi, ze jest tam olej mineralny (astra c18nz z 92r.) czy wzkazana jest zmiana na jakis inny (lepszy)? ja tak to na jaki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinkociak Napisano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2006 > dolanczam sie do pytania. U mnie z rana (-10 stopni) ciezko ruszyc > jest drazkiem zmianu biegu. Mechanik powiedzial mi, ze jest tam > olej mineralny (astra c18nz z 92r.) > czy wzkazana jest zmiana na jakis inny (lepszy)? > ja tak to na jaki? Ja niedawno zmieniałem komplet sprzęgło i wymiana oleju w skrzynce. Niewiem co pomogło, olej czy nowe sprzęgło ale biegi wchodzą lepiej nawet po nocy jak jest zimny. Olej to VAT . astra 1.7D caravan 93r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bond008 Napisano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2006 W poprzedni aucie skrzynie biegow zalalem olejem Castrola TAFTX (chyba tak sie pisze) - ale po ok 700 km zaczely sie wycieki. Takze prosze uwazac z tymi syntetycznymi olejami. Pozdrowienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barte Napisano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2006 z tego co wiem to taki olej nie podlega wymianie przez cały okres eksploatacji skrzyni tzn chyba się nie starzeje i nie zużywa, kolega wymieniał z nadgorliwości a potem coś zaczęło szumić i żęzić, wylał "superextranowyolej" i szukał katalogowego który do tanich nie należy i wszystko wróciło do norrrmy. nie jestem mechanikiem opisuję tylko sytuację z życia. ale w moim asteroidzie też z pewnym oporem wchodzi właśnie dwójka, za bardzo się tym nie przejmuję ale napisz czy wymiana coś da ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2006 > dolanczam sie do pytania. U mnie z rana (-10 stopni) ciezko ruszyc > jest drazkiem zmianu biegu. Mechanik powiedzial mi, ze jest tam > olej mineralny (astra c18nz z 92r.) > czy wzkazana jest zmiana na jakis inny (lepszy)? > ja tak to na jaki? Ciekawe skad i dlaczego jest mineralny przecież opel zalewa skrzynie syntetycznym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2006 > Ciekawe skad i dlaczego jest mineralny przecież opel zalewa skrzynie > syntetycznym tak mi powiedzial mechanik (jakis raczej sredni). Wolalem zapytac przy okazji watku. A jeszcze jedno pytanko: jest mozliwe, zeby olej wyciekal ze shrzyni tak, ze tego nie odczuje? jakie sa objawy niskiego poziomu oleju w skrzyni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz_77 Napisano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2006 A regulację przeprowadzałeś? > Kliknij < Jak ja dzwoniłem do ASO to też mówili, że się oleju nie wymienia tylko ewentualnie uzupełnia. Ale było sporo osób tutaj, które chwaliły sobie działanie skrzyni po wymianie oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 12 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2006 > z tego co wiem to taki olej nie podlega wymianie przez cały okres > eksploatacji skrzyni Tak, ale tylko w Oplach > tzn chyba się nie starzeje i nie zużywa, Naprawdę wierzysz, że po 14 latach (nawet jeśli nie jeździsz) olej ma takie same właściwości jak świeży? > napisz czy wymiana coś da ok OK, jutro dam znaka. Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brzostek Napisano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2006 Z moich doświadczeń wynika, że najlepiej skrzynia chodzi na oryginalnym oleju oplowskim (przynajmniej moja...). Wymiana coć kolo 100 zł (z materiałami czyli olej + uszczelka). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 12 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2006 > Ja niedawno zmieniałem komplet sprzęgło i wymiana oleju w skrzynce. Wymieniałeś uszczelkę pod deklem czy zakładałeś na starą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paviu Napisano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2006 > W związku z tym, że wymiana słynnego bolca pomogła tylko częściowo > (póki było ciepło dwójka wchodziła całkiem nieźle, kiedy nastały > mrozy muszę stosować nastepujący sposób: zanim wcisnę dwójkę > czekam aż obroty spadną, wtedy wejdzie prawie bezboleśnie) i > problem występuje tylko na zimnym silniku, jutro wymieniam olej. > Poczytałem stare posty i FAQ ale tam tylko opisy wymiany, natomiast > bardzo niewiele na temat samych olejów. Znajomy mechanik, > poradził aby zalać Mobil 1 75W80 FullSyntetyk - cena 46 zł/litr. > Co Wy na to? Nie za rzadki? Nie za drogi? (to ostatnie to żart > ) > Pozdroofka Ja chciałem zaoszczedzic i wymieniłem na mineralny, nie widać róznicy, tzn. dalej z rana biegi ciężko wchodzą (wyjatkiem jest 3, ona niezaleznie od temperatury gładko wchodzi). Uszczelki nie dawałem, dałem sam silikon (markowy) i sucho jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patryk Napisano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2006 > Tak, ale tylko w Oplach > Naprawdę wierzysz, że po 14 latach (nawet jeśli nie jeździsz) olej ma > takie same właściwości jak świeży? > OK, jutro dam znaka. > Pozdroofka Płynu chłodniczego wg Opla też nie trzeba wymieniać, a producenci piszą co innego (2 lub 3 lata). Przecież on też traci swoje zdolności do nie zamarzania w niskich temperaturach. Ciekawe też po co w takim razie w ASO badają płyn na niezamarzalność? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 12 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2006 > Ja chciałem zaoszczedzic i wymieniłem na mineralny, nie widać > róznicy, tzn. dalej z rana biegi ciężko wchodzą (wyjatkiem jest > 3, ona niezaleznie od temperatury gładko wchodzi). Uszczelki nie > dawałem, dałem sam silikon (markowy) i sucho jest. Wleję jednak syntetyk, Opel też taki leje. Myslę, ze te historie o nagłym rozszczelnieniu skrzyni po wlaniu syntetyku można miedzy bajki włożyć W silniku owszem, syntetyk wypłucze nagar z pierścieni i zacznie spalać olej, ale w skrzyni? Co tam może się wypłukać żeby miało się rozszczelnić i wyciekać (bo przecież nie spalać ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grandusz Napisano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2006 > Znajomy mechanik, > poradził aby zalać Mobil 1 75W80 FullSyntetyk - cena 46 zł/litr. > Co Wy na to? Nie za rzadki? Nie za drogi? (to ostatnie to żart > ) > Pozdroofka Mechanik dobrze Ci poradził. W skrzyni właśnie ma być fullsyntetyk z tym że Mobil Mobilube1 SHC 75W90 . Możesz też wlać przy okazji MOTOR-LIVE . Ja kiedyś w Astrze F wymieniłem olej w skrzynie na w.w i MOTOR-LIFE i naprawde poprawiała się praca skrzyni. Biegi chodziły lżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinkociak Napisano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2006 > Wymieniałeś uszczelkę pod deklem czy zakładałeś na starą? Mówiąc szczerze to nie wymieniałem ,musze jutro sprawdzić czy nie wycieka olej przez ten dekiel. Astra 1.7D 93r caravan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 13 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2006 > Mechanik dobrze Ci poradził. > W skrzyni właśnie ma być fullsyntetyk z tym że Mobil Mobilube1 SHC > 75W90 Sorry, wczoraj źle zapodałem numerki oleju (kolega szybko powiedział nazwę i jakoś źle zapamiętało mi się ). Jestem właśnie po wymianie i w skrzyni jest dokładnie taki olej jak piszesz. W sklepie nawet nie słyszeli o takim oleju jak podałem wczoraj i dali mi Mobil Mobilube1 SHC 75W90. Oczywiście u mnie nic nie może się wydarzyć bez dodatkowych atrakcji, nie obyło się i dziś Najpierw zjeździłem całe miasto w poszukiwaniu uszczelki pod dekiel skrzyni ale w żadnym nie mieli na stanie. Oczywiście wtedy kiedy nie trzeba zachciało się siusiu, że myslałem, ze nie wyrobię . Na szczęście w pobliżu był warsztat znajomego wulkanizatora (tego samego, który mi polecił opony Goodrich i do tej pory kiedy tylko się widzimy stawiam mu za to piwo ). Kiedy już odczułem niewypowiedzianą ulgę zacząłem narzekać, że nie mogę nigdzie dostać uszczelki a chcę wymienić olej w skrzyni. Znów spojrzał na mnie jakbym zaproponował mu jedzenie zupy widelcem (poprzedni raz kiedy powiedziałem, że chciałbym zimówki 155 ) i stwierdził, że lubię sobie utrudniać życie. Kazał oddać do sklepu olej (kupiłem 2 litry) i po powrocie wjechać na stanowisko. Podniósł autko do góry, odkręcił śrubę otworu kontrolnego, wytoczył z zaplecza maszynerię i wężykiem wyssał olej ze skrzyni. Operacja trwała ze 30 minut, więc mogłem mu się odwdzięczyć za opony: Następnie nabrał do ogromnej strzykawy 1.6 litra oleju ( Mobil Mobilube1 SHC 75W90, jakże by inaczej ) i wpompował przez otwór kontrolny. Olej nie wyciekał jeszcze przez otwór ale po sprawdzeniu drutem było trochę więcej niż książkowe 20 mm od krawędzi otworu. Tak oto "wymieniłem" bezstresowo, bezuszczelkowo, bez niepotrzebnego odkrecania śrub i przede wszystkim bez martwienia się, czy nie bedzie ciekło przez dekielek. Zapłaciłem za tyle oleju ile włał, robota free ofkors (za wymianę bierze 20zł. Myślę, ze nie ma co się zastanawiać i zamiast marznąć w kanale, pierniczyć się ze srubami i uszczelnieniem dekla - podobno trudno uchronić się przed wyciekaniem - lepiej pojechać gdzieś do warsztatu niech wymienią. 20 zł to nie pieniądz) i nawet rąk nie ubrudziłem. On zresztą tylko trochę. Aha, okazało się, że otwór kontrolny mam z drugiej strony niż zapodaje książka Co do efektów: Wymiana miała polepszyć wkładanie dwójki, która na zimnym silniku stwarzała problemy. Jeszcze nie wiem jak będzie na rzeczywiście zimnym silniku bo wlany olej miał temperaturę kilkanaście stopni ale jest poprawa. Nie mogę powiedzieć, że jest jak w nowym samochodzie, pewien opór pozostał ale pozytywne objawy to (tuż po wlaniu oleju i jego temperaturze kilkanaście stopni) : 1. wystepuje tylko podczas przejścia z jedynki do dwójki 2. kiedy pozwolę aby między jedynką a dwójką obroty spadły do "wolnych" oporu nie ma wcale (przed wymianą tylko znacznie się zmniejszał ale wciąż był, choć minimalny) 3. opór nie występuje przy wkładaniu dwójki z innych biegów 4. opór zupełnie znika przy nagrzanym silniku 5. ucichło brzęczenie z okolic sprzegła, które było w sytuacji: na luzie, pedał sprzegła nie wciśnięty a cichło po wciśnięciu pedału lub nagrzaniu silnika (ktoś niedawno skarżył sie na to na forum) 6. może to autosugestia, ale mam wrażenie, że skrzynia trochę przycichła Wniosek jest taki, że najprawdopodobniej winny jest synchronizator ale jakoś nie śpieszno mi do rozbierania skrzyni. > Możesz też wlać przy okazji MOTOR-LIVE . No już za późno Dodam jeszcze, że na magnesie śruby z otworu kontrolnego było dosłownie kilka opiłków więc jestem zadowolony Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartulek1983 Napisano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2007 Lelek mozesz zareklamowac, podac namiary na ten punkt co wymienia w takiej cenie ? ps. ile za olej wtedy dales ? wogole rozumiem ze Warszawa pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 10 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2007 > ps. ile za olej wtedy dales ? No, pisałem: cena 46 zł/litr > wogole rozumiem ze Warszawa Niestety nie i nie opłacałoby Ci się do mnie jechać na wymianę... Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szwagier10 Napisano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2007 Podepne się do tematu Ja również chciałbym zmienić olej w skrzyni ale ostatnio w kalnale oglądałem skrzynię z każdej strony i ani widu ani słychu sruby z otworem rewizyjnym-czy jest taka możliwość że niema tej śruby w mojej skrzyni?? W miejscu gdzie powinna być jest jakby otwór montażowy ale nie wchodzi on do środka skrzyni-po prostu odlew taki i nic więcej-może ktoś z Was ma podobnie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 10 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2007 > Podepne się do tematu > Ja również chciałbym zmienić olej w skrzyni ale ostatnio w kalnale > oglądałem skrzynię z każdej strony i ani widu ani słychu sruby > z otworem rewizyjnym-czy jest taka możliwość że niema tej śruby > w mojej skrzyni?? > W miejscu gdzie powinna być jest jakby otwór montażowy ale nie > wchodzi on do środka skrzyni-po prostu odlew taki i nic > więcej-może ktoś z Was ma podobnie?? Obejrzyj skrzynie z obu stron. U mnie otwór był z drugiej strony niż pisze Etzold Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szwagier10 Napisano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2007 > Obejrzyj skrzynie z obu stron. U mnie otwór był z drugiej strony niż > pisze Etzold > Pozdroofka W tym rzecz że z obu stron ją obskoczyłem i nic nie zauważyłem-ale dla pewności jeszcze raz wleze w kanał może coś da W okolicy półosi napędowych niemam żadnych śrub-w książce na zdjęciu oczywiście są Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Messer Napisano 11 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2007 > W związku z tym, że wymiana słynnego bolca pomogła tylko częściowo > (póki było ciepło dwójka wchodziła całkiem nieźle, kiedy nastały > mrozy muszę stosować nastepujący sposób: zanim wcisnę dwójkę > czekam aż obroty spadną, wtedy wejdzie prawie bezboleśnie) i > problem występuje tylko na zimnym silniku, jutro wymieniam olej. > Poczytałem stare posty i FAQ ale tam tylko opisy wymiany, natomiast > bardzo niewiele na temat samych olejów. Znajomy mechanik, > poradził aby zalać Mobil 1 75W80 FullSyntetyk - cena 46 zł/litr. > Co Wy na to? Nie za rzadki? Nie za drogi? (to ostatnie to żart > ) > Pozdroofka w mojej astrze G mechanik zredukowal zahaczanie dwojki poprzez uzupelnienie oleju w skrzyni, regulacji biegow i nasmarowaniu lewarka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartulek1983 Napisano 11 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2007 > No, pisałem: cena 46 zł/litr > Niestety nie i nie opłacałoby Ci się do mnie jechać na wymianę... > Pozdroofka to cos mi sie wysnilo ze Warszawa trudno wymienie najwyzej u swojego mechaniora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miszka_ Napisano 12 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 Tym sposobem można olej wymienić samemu. Potrzebna jest stara pompka do roweru lub inna (im większa tym lepsza). Zaślepia się dziurkę dopuszczającą powietrze, dokleja wężyk i można wysysać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elsameh Napisano 12 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 > W związku z tym, że wymiana słynnego bolca pomogła tylko częściowo > (póki było ciepło dwójka wchodziła całkiem nieźle, kiedy nastały > mrozy muszę stosować nastepujący sposób: zanim wcisnę dwójkę > czekam aż obroty spadną, wtedy wejdzie prawie bezboleśnie) i > problem występuje tylko na zimnym silniku, jutro wymieniam olej. > Poczytałem stare posty i FAQ ale tam tylko opisy wymiany, natomiast > bardzo niewiele na temat samych olejów. Znajomy mechanik, > poradził aby zalać Mobil 1 75W80 FullSyntetyk - cena 46 zł/litr. > Co Wy na to? Nie za rzadki? Nie za drogi? (to ostatnie to żart > ) > Pozdroofka Dobrym olejem jest fabryczny SAE80W o ile pamietam 25zl litr w ASO. I podobno taki najlepiej sie sprawuje z oplowska skrzynia. Ewentualnie Midland. A co do skrzyni i 2 biegu. Wariant full professional: Nalezy wymienic widelki, kostke + bolec, wodzik co kosztuje strasznie duzo zwlaszcza te widelki cos okolo 500zl. Bo sama wymiana bolca nic nie pomoze poki sa luzy wszedzie. Wiec sobie odpuscilem. Za to warto zrobic regulacje (dzial napraw to sam) oraz skasowac luz na lewarku (to mozna zrobic we wlasnym zakresie). Otoz ja to zrobilem tak: wyjalem caly lewarek, kupilem nowy oring na jablko. Glowny luz jest jednak na tulei i ja go skasowalem tak: wywalilem stary oring i w miejsce jego nawinalem tasme izolacyjna celem zwiekszenia grubosci miejsca na ktore naklada sie oring. Nalezy miec wyczucie zeby nie nawinac za duzo bo bedzie ciezko chodzic - metoda empiryczna. Nalozylem nowy oring i calosc czyli: tuleje, jablko, oczywiscie oczyscilem i przesmarowalem olejem silikonowym. Po zmontowaniu zauwazylem poprawe o jakies 25%, zwlaszcza jesli chodzi o 2 i wsteczny. Warto co jakis czas zagladac pod mieszek i smarowac, gdyz czesto sie tam smar wyciera, nawet silikonowy - zwlaszcza gdzie sie jezdzi po miescie tak jak nasza domowa asterka 10 lat jazdy po wawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChollaYi Napisano 15 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2007 > Lelek mozesz zareklamowac, podac namiary na ten punkt co wymienia w > takiej cenie ? Ostatnio byłem na przeglądzie rejestracyjnym i w cenniku mieli wymianę oleju w skrzyni za 20pln. Stacja jest na Wale Miedzeszyńskim: jadąc z lewego brzegu Wisły przez most siekierkowski, trzeba skręcić na Wał w prawo (na Puławy) i zawrócić ale nie od razu tylko, dopiero na następnych światłach (to spory kawałek) i wjechać w równoległą uliczkę (tą za ekranami). Potem się jedzie i jedzie (w sumie można Wałem) i to taka duża stacja, ciężko nie zauważyć. Pracują chyba do 21. Nie mam niestety przy sobie adresu ale chyba mam "wizytówkie" w samochodzie - postaram się wrzucić wieczorkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mickee Napisano 15 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2007 > Mechanik dobrze Ci poradził. > W skrzyni właśnie ma być fullsyntetyk z tym że Mobil Mobilube1 SHC > 75W90 > . > Możesz też wlać przy okazji MOTOR-LIVE . > Ja kiedyś w Astrze F wymieniłem olej w skrzynie na w.w i MOTOR-LIFE i > naprawde poprawiała się praca skrzyni. > Biegi chodziły lżej. Szukam tak sobie na Allegro i co prawdfa Mobila o oznaczeniu 75W90 nie znalazłem ale inne oleje o tym oznaczeniu to są półsyntetyki... Możliwe jest żeby olej 75W90 był w odmianie fullsynthetic i semi ? A wogule to właśnie wróciłem z ASO i powiedzieli mi że od połowy 1995 roku Opel zalewał do skrzyni jakiś olej o oznaczeniu ATF 220 zamiast SAE80W. Słyszał ktoś coś na temat takiego oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mickee Napisano 15 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2007 No i poszukałem trochę i okazało się że ten ATF220 (Dextron) używany jest do automatów. Czemu więc facet z serwisu twierdzi że taki olej dawali do manualnych skrzyni??? Jakie są różnice w lepkości tych olejów? Który lepiej zalać? SAE80W czy ten ATF220 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Subaraq Napisano 15 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2007 > No i poszukałem trochę i okazało się że ten ATF220 (Dextron) używany > jest do automatów. Czemu więc facet z serwisu twierdzi że taki > olej dawali do manualnych skrzyni??? Jakie są różnice w lepkości > tych olejów? Który lepiej zalać? SAE80W czy ten ATF220 ? Witam Pytałem ostatnio mechanika i też twierdzi że do mojego powinien być ten Dextron i zgłupiałem , i w końcu nie wiem jaki zalać. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zubu Napisano 15 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2007 > Witam > Pytałem ostatnio mechanika i też twierdzi że do mojego powinien być > ten Dextron i zgłupiałem , > i w końcu nie wiem jaki zalać. 3 dni temu wymieniałem olej w skrzyni i mechanik zgodnie stwierdził, że absolutnie nie wolno używać olejów DEXTRON które sa przeznaczone do skrzyń automatycznych oraz wspomagania kierownicy. Nie rozumie was koledzy, przecież do skrzyń manualnych jest bardzo dobry olej oryginalny GM kosztujący mniej niż 30 PLN za litr i właśnie ja taki wlałem i teraz biegi wchodzą lżej (głównie 2 bieg), łatwiej jest ruszyć (!?) i najbardziej odczuwalne a raczej mniej odczuwalna jest zmiana biegu z wyższego na niższy (hamowanie silnikiem) Polecam oryginalny (barwa czerwona) olej GM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mickee Napisano 15 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2007 > 3 dni temu wymieniałem olej w skrzyni i mechanik zgodnie stwierdził, > że absolutnie nie wolno używać olejów DEXTRON które sa > przeznaczone do skrzyń automatycznych oraz wspomagania > kierownicy. > Nie rozumie was koledzy, przecież do skrzyń manualnych jest bardzo > dobry olej oryginalny GM kosztujący mniej niż 30 PLN za litr i > właśnie ja taki wlałem i teraz biegi wchodzą lżej (głównie 2 > bieg), łatwiej jest ruszyć (!?) i najbardziej odczuwalne a > raczej mniej odczuwalna jest zmiana biegu z wyższego na niższy > (hamowanie silnikiem) Polecam oryginalny (barwa czerwona) olej > GM Wszystko fajnie tylko że to Serwis Opla twierdzi że od połowy 95r dawali olej Dextron, więc coś w tym musi być. Może zmieniły się skrzynie biegów ....? I jeżeli okazałoby sie że był olej żółty to czemu zalewać czerwonym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zubu Napisano 15 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2007 > Wszystko fajnie tylko że to Serwis Opla twierdzi że od połowy 95r > dawali olej Dextron, więc coś w tym musi być. Może zmieniły się > skrzynie biegów ....? I jeżeli okazałoby sie że był olej żółty > to czemu zalewać czerwonym? Ja mam autko z 95 roku i oryginalny był czerwony, zreszta znajdź mi gdzie pisze aby oryginalny olej GM do manualnych skrzyń miał oznaczenie jako DEXTRON? Zreasztą ta strona pokazuje i chyba wyjaśnia wystarczająco jaki olej ma być do skrzyni automatycznej (Dextron) a jaki do manualnej. Dla mnie wszystko jest jasne jak słońce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mickee Napisano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2007 > Ja mam autko z 95 roku i oryginalny był czerwony, zreszta znajdź mi > gdzie pisze aby oryginalny olej GM do manualnych skrzyń miał > oznaczenie jako DEXTRON? > Zreasztą ta strona pokazuje i chyba wyjaśnia wystarczająco jaki olej > ma być do skrzyni automatycznej (Dextron) a jaki do manualnej. > Dla mnie wszystko jest jasne jak słońce Zakupiłem w Opel-Shop 2L oleju SAE80W, jak przyjdzie i wymienię to zapodam spostrzeżenia. Dalej nie wiem czemu serwis twierdzi że Opel lał do skrzyni mechanicznych olej do automatów, ale to już raczej nie ma znaczenia bo kupiłem to co polecają wszyscy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ast Napisano 22 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2007 > Zakupiłem w Opel-Shop 2L oleju SAE80W, jak przyjdzie i wymienię to > zapodam spostrzeżenia. Dalej nie wiem czemu serwis twierdzi że > Opel lał do skrzyni mechanicznych olej do automatów, ale to już > raczej nie ma znaczenia bo kupiłem to co polecają wszyscy. Hej. Miałeś powiadomic nas jak o swoich spostrzezeniach po wymianie oleiu w skrzyni. Nadal czekamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 22 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2007 > Hej. Miałeś powiadomic nas jak o swoich spostrzezeniach po wymianie > oleiu w skrzyni. Nadal czekamy Ano czekamy. Mnie najbardziej interesuje czy od tego nie będzie głośniej pracować skrzynia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ast Napisano 16 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2007 > 3 dni temu wymieniałem olej w skrzyni i mechanik zgodnie stwierdził, > że absolutnie nie wolno używać olejów DEXTRON które sa > przeznaczone do skrzyń automatycznych oraz wspomagania > kierownicy. > Nie rozumie was koledzy, przecież do skrzyń manualnych jest bardzo > dobry olej oryginalny GM kosztujący mniej niż 30 PLN za litr i > właśnie ja taki wlałem i teraz biegi wchodzą lżej (głównie 2 > bieg), łatwiej jest ruszyć (!?) i najbardziej odczuwalne a > raczej mniej odczuwalna jest zmiana biegu z wyższego na niższy > (hamowanie silnikiem) Polecam oryginalny (barwa czerwona) olej > GM Wydaje mi si ze gdzies w jakims wątku czytałem ze olej do skrzyni mozna wlac odkrecając odpowietrznik od góry ale niemoge tego znalźć. Czy ktos kto wymieniał sam olej moze to potwierdzic bo równiez planuje jego wymiane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 16 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2007 > Wydaje mi si ze gdzies w jakims wątku czytałem ze olej do skrzyni > mozna wlac odkrecając odpowietrznik od góry Etzold tak twierdzi: Pozdrofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luxus150 Napisano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2007 ja tez ostatnio zmieniałem olej na jakis mobila, nie pamietam jaki bo był darmowy, ale podobno dobry (pracowałem w owym czasie na warsztacie:) ale nie o tym chciałem....ja odkręciłem owy dekiel, a że mam blaszany, wywierciłem w nim dziurke, wspawałem nakrętke migomatem, dałem śrube z przegrzaną podkładką miedzianą i mam teraz eleganckie spuszczadełko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2007 > Płynu chłodniczego wg Opla też nie trzeba wymieniać, a producenci > piszą co innego (2 lub 3 lata). Przecież on też traci swoje > zdolności do nie zamarzania w niskich temperaturach. Ciekawe też > po co w takim razie w ASO badają płyn na niezamarzalność? A po to żeby wiedzieć ile płynu spuścić aby potem dolać koncentratu. Tak to sobie u opla wymyślili. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ast Napisano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2007 Dziś udałem się do serwisu celem nabycia oleju do skrzyni biegów i jego wymiany. W celu doboru oleju pan zapytał sie czy bedzie wymiana czy dolewka. Gdy mu powiedziałem ze chce wymienic profilaktycznie zaczoł mi odradzac tę czynnośc. Gdy jednak upierałem sie przy swoim tłumaczac mu ze nawet olej na pułce sie starzeje stwierdził ze orginalny olej którymi są zalewane skrzynie nie jest przewidywany do wymiany przez cały okres eksploatacji (chyba ze nasąpi uszkodzenie skrzyni i znaja sie w niej opiłki). Gdy nadal niedawałem wiary w jego tłumaczenia zawołał mechanika który powiedział ze na tyle skrzyń co rozebrał niewidzi potrzeby jego wymiany. Powiedział ze sam jedzi astrą i w swojej niewymianiał. I tym oto sposobem niezalupiłem owego oleju i zaoszczedzięłm 60 zł Choć pewien dylemat pozostanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zefir15 Napisano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2007 dziwny ten koleś... widział że sie upierasz przy zakupie, to przynajmniej dla swietego spokoju sprzedal by ten olej a klient wyszedłby zadowolony z zakupu ... mogles powiedziec że to na dolewkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2007 Ja po wymianie oleju w skrzyni odczuwałem poprawe więc uważam, że należy co kilka lat wymienić olej w skrzyni. Na pewno przez to, że wymienisz olej niczego nie zepsujesz pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 25 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2007 > I tym oto sposobem niezalupiłem owego oleju i zaoszczedzięłm 60 zł > Choć pewien dylemat pozostanie. To skoro ten olejze skrzyni się nie starzeje to naleje sobie go do silnika i będę śmigał bez dalszych wymian A poważnie to u mnie wymiana oleju + wymiana bolca w wybieraku bardzo pomogły - biegi wchodzą dużo lepiej i nie zgrzytają, tylko nie wiem które pomogło bo zrobiłem w tym samym czasie obie te czynności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubus30lbn Napisano 25 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2007 robiłem to samo co ty i pomogła wymian widełek i sworznia aby biegi wchodziły idealnie(żałuje ze 1 rok sie męczyłem i zastanawiałem czy robić czy nie koszt ok 200pln) Olej- zauważyłem zmianę w zimie nie gęstnieje i biegi przy dużych mrozach ładnie wchodziły. Co do sensu wymiany oleju- co kilka lat nie zaszkodzi wymienić i uzupełnić a przynajmniej śpimy spokojnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ast Napisano 25 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2007 > To skoro ten olejze skrzyni się nie starzeje to naleje sobie go do > silnika i będę śmigał bez dalszych wymian > A poważnie to u mnie wymiana oleju + wymiana bolca w wybieraku bardzo > pomogły - biegi wchodzą dużo lepiej i nie zgrzytają, tylko nie > wiem które pomogło bo zrobiłem w tym samym czasie obie te > czynności. Olej w skrzyni ma inne własciwosci niz w silniku i inne zadania do spełnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 26 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2007 > Olej w skrzyni ma inne własciwosci niz w silniku i inne zadania do > spełnienia. Eeee, serio? Nie załapałeś żartu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max69 Napisano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2007 > Wydaje mi si ze gdzies w jakims wątku czytałem ze olej do skrzyni > mozna wlac odkrecając odpowietrznik od góry ale niemoge tego > znalźć. Czy ktos kto wymieniał sam olej moze to potwierdzic bo > równiez planuje jego wymiane. Ja tak wlewałem. To najwygodniejszy sposób, nie trzeba żadnych szpryc i wężyków, tylko lać prosto z butelki. Klucz 17 a przy okazji odpowietrznik warto przeczyścić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maneo Napisano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2007 Warto zmienić olej w skrzyni biegów. Moja astra ciągnie 16 rok, olej zmieniłem rok temu czyli po 15 latach. Oleju powinno byc 1.6l, a było 0.7l, olej był czarny jak smoła i wątpią aby wykonywał dobrze swoje zadanie. Olej spuściłem odkręcając miseczkę. Potem z góry nalałem 1.6l świeżego oleju, skrzynia jak by ciszej chodziła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.