Skocz do zawartości

[F] montaż zegarów z astry G do eFki - manual


szeryf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

przedstawiam w sposób dość poglądowy jak wyglądał u mnie montaż zegarów.

Tak wyglądały zegary zaraz po zakupie:

c79173c3ed3fae0em.jpg

Jeśli chodzi o zegary, to jedyną konieczną modyfikacją jest dołożenie układu do zamiany sygnałów temperatury, więc nie będę opisywał jak je rozłożyć.

Ja jednak postanowiłem zmienić więcej smile.gif Przed ściągnięciem wskazówek warto zaznaczyć, do którego miejsca się wychyla:

fea50e2df8834e09m.jpg

Dołożyłem kilka diód, i wyprowadziłem kable od wskaźnika temperatury:

c9a07d7989d62fb0m.jpg

Jeśli chodzi o wtyczkę, to w zegarach z G jest jedna (w F są dwie), oczywiście zupełnie inna, więc warto zegary kupić razem z wtyczką:

e0a85bf5be7adb23m.gif

Przy okazji wrzucę schemat zegarów z G:

c141b1363a9463ebm.jpg

i rozpiskę wtyczek w F i G (znalezione w necie, poprawione), eFka:

wtyczka 12pin:

1- pasy bezpieczeństwa

2-poduszka powietrzna

6-kierunkowskazy przyczepy

8-abs

10-automatyczna skrzynia biegów

11-świece żarowe

12-światła mgielne tylne

wtyczka 16pin:

1-wolny

2-ładowanie akumulatora

3-czujnik przebytej drogi

4-masa

5-oświetlenie zegarów

6-temperatura cieczy chłodzącej

7-poziom paliwa

8-obrotomierz

9-12v

10-lampka kontrolna układu hamulcowego

11-kontrolka hamulca ręcznego

12-check engine

13-kierunkowskaz lewy

14-kierunkowskaz prawy

15-ciśnienie oleju

16-światła drogowe

Gie:

1 czarno-niebieski kontrolka przeciwmgielne tył

2 brązowy masa

3 wolny

4 czerwony stały +12V

5 czerwono-żółty kontrolka ASB

6 brązowo-fioletowy, kontrolka ASB

7 biało-zielony kontrolka przyczepy

8 czarno-zielony kierunek lewy

9 czarno-biały kierunek prawy

10 brązowo-żółty kontrolka ABS

11 czarny kontrolka przeciwmgielne przód

12 brązowo-czarny kontrolka pasów

13 brązowo-zielony kontrolka trakcji

14 wolny

15 wolny

16 niebiesko-biały kontrolka ładowania

17 biały kontrolka światła drogowe

18 brązowo-żółty kontrolka poduszek

19 brązowo-biały gniazdo diagnostyczne

20 zielony obrotomierz

21 wolny

22 czarny +12V po stacyjce

23 wolny

24 brązowy masa

25 niebiesko-czarny wskaźnik paliwa

26 wolny

27 niebiesko-czerwony VSS

28 niebieski wskaźnik temperatury

29 wolny

30 niebiesko-żółty kontrolka świece żarowe

31 brązowo-niebieski kontrolka układu chłodzenia

32 wolny

33 niebiesko-zielony kontrolka ciśnienie oleju

34 brązowo-niebieski kontrolka check engine

35 brązowo-biały kontrolka poziom płynu hamulcowego

36 szaro-żółty podświetlenie

Ja u siebie sprawę podłączenia rozwiązałem tak, że z jakichś starych zegarów wyciąłem miejsca na wtyczki razem ze ścieżkami, i do nich przylutowałem kable z wtyczki z G. Dzięki temu w aucie nie musiałem już tak dużo lutować, i w każdej chwili mogę wsadzić stare zegary.

W trakcie lutowania:

6bf4605ecd989b34m.jpg

A tak wyszło na koniec, dwie wtyczki i kilka kabli do kontrolek, których nie było w F:

4ceca48f065bbc7bm.jpg

Ja u siebie pomalowałem jeszcze ramki:

2f2851ae8b7a1b5am.jpg

Zrobiony przeze mnie układ do wskaźnika temperatury bez problemu zmieścił się na tylnej ściance zegarów:

e0e7c57e1769ff8cm.jpg cf95cad8109c7f03m.jpg

I złożone zegary:

08292899393601bdm.jpg

Jeśli chcemy, żeby w zegarach dobrze działał licznik kilometrów i prędkościomierz (a pewnie chcemy smile.gif ), to konieczne są modyfikacje wsadu (nieważne czy kupimy zegary od anglika czy europejczyka, bo w eFce jest inna liczba impulsów na obrót koła). Ja ustawiłem jeszcze wskaźnik paliwa, bo też pokazywał inaczej.

I to jest wszystko co możemy zrobić w domu smile.gif

Jeśli chodzi o auto... zegary z G są niestety większe, dlatego musiałem trochę powiększyć wnękę smile.gif Przycinamy dolny wspornik po lewej:

76a2fb6565af834em.jpg

i po prawej:

ee49dd51c736777bm.jpg

I dorabiamy uchwyty:

b9adf42938cca968m.jpg 1aeca86f05b255e7m.jpg

Jeśli mamy wtyczkę razem z plastikiem mocującym, to możemy to wykorzystać:

7bd21e96c3b0b825m.jpg

Z tyłu widać podłączone wtyczki, i prędkościomierz z zegarów z eFki smile.gif Prędkościomierz jest w tym przypadku niezbędny, bo nowe zegary nie mają miejsca na linkę, a licznik działa na podstawie impulsów drogi, więc skądś musimy je wziąć smile.gif

Metodą prób i błędów musimy ustawić zegary tak, żeby stara ramka pasowała bez problemu, i nie przysłaniała góry zegarów. Niestety dolne kontrolki są trochę zasłonięte.

Efekt końcowy:

71fa3d3fab241652m.jpg

5076c204eb205469m.jpg

e0c6a06f4a623b93m.jpg

37bdec9728a48334m.jpg

4698fe6fb6b37d5dm.jpg

683c059215efed17m.jpg

I to by było chyba na tyle smile.gif

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem również zegary w eFce od VB, wg mnie ładniej wyglądają, a sposób podłączenia pewnie podobny...

Nie mniej szukałem informacji na ten temat, a tutaj mam to co chciałem smile.gif dzięki smile.gif

Pochwal się jakimiś grubszymi modami jeszcze wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zegarami z VB jest chyba mniej roboty, na pewno nie trzeba robić nic z temperaturą smile.gif

Mam jeszcze takie coś:

2d7a38b467855bb0.th.jpg

i takie:

dsc02133e.th.jpg

ale układ wyświetlania na wyświetlaczu się trochę zmienił smile.gif

edit:

wygląda tak, zrobiłem przed chwilą telefonem smile.gif

20120127049.th.jpg

Na dole po środku jest napięcie na sondzie, tło zmienia się w zależności od tego czy jest bogato czy ubogo - łatwiej zauważyć podczas jazdy smile.gif a wyżej napis noPb/LPG informujący o tym, na czym jedziemy smile.gif

Ale to nie są grube mody smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To było dawno temu Za każdym razem mówię że drugi raz bym tego nie robił, bo > za dużo roboty

Jakbym siebie słyszał smile.gif

> Komputer pokładowy i sterowanie radiem bardzo się przydaje,

Mam tylko MID'a i sterowanie ale za to w obydwu asterkach. kierownice w jednej z Viki B, w drugiej z Astry G , ale za to Irmscher 44f61ca4e4b51b7bmed.jpg. i przydaje się bardzo smile.gif

> ale zegary to już tylko wymysł

Mam w jednej LCD z Kadetta, w piwnicy leży niedokończony projekt z Senatora - i chyba nie skończę frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko że ja już mam zakaż robienia czegokolwiek przy aucie :D

Pryszcz. wyobraź sobie że po przejechaniu nocą z Pionek do Szczecina musiałem zdemontować ksenony . Trauma, no ale cóż smile.gif

> Ale jakbym w dobrych pieniądzach znalazł taką kierę irmschera, to bym ją zmusił do tego, żeby

> pasowała do eFki Tym bardziej mam cały pakiet irmschera na zewnątrz

Pasuje bez problemów - trzeba tylko pamiętać że są dwa rodzaje wieloklinów .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pasuje? No właśnie myślałem, że w G jest jeden wieloklin, dlatego wziąłem kiere z corsy B, która ma

> taki sam wieloklin jak eFka.

A jeszcze zapytam, ze wskazaniem paliwa to jak sobie poradzić? Czy też poprzez modyfikację wsadu, czy jakoś mechanicznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

> Zrobiony przeze mnie układ do wskaźnika temperatury bez problemu zmieścił się na tylnej ściance

> zegarów:

A mógł by kolega coś więcej na ten temat, schemat np. i pewnie wsad bo to chyba jakaś atmega?

co do impulsów na km to ile jest w astrze g? bo w efce albo 8982 albo 16555? (ewentualnie w którym miejscu we wsadzie kombinować)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Ale rzeźba grinser006.gifwink.gif

claps.gif, rzadko goszczą u nasz modyfikacje tuningowe.

 

Ja bym powiedzial ze coraz rzadziej... jeszcze pare lat temu... :skromny:

 

:oki:  dla autora za checi i zaangazowanie  :ok:

 

edyta... teraz zauwazylem ze post z 2012 ... to wiele wyjasnia  :facepalm:  ;l  :skromny:

Edytowane przez Oberon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mnie najbardziej denerwuje grzechocząca linka (4 czy 5 już) oryginał nie grzechotał ale się urwał i każda następna miesiąc i wk****a. Więc nie interesuje mnie patent z zostawianiem kawałka starego licznika. Niestety tego

post-166920-0-32923500-1468355299_thumb.jpg

nie da się zastąpić tym

post-166920-0-39904900-1468355347_thumb.jpg

bo nie rozumie skośnych zębów i musiałem zastosować ten z tigry

post-166920-0-76449700-1468355453_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.