szeryf Napisano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2012 Witam, przedstawiam w sposób dość poglądowy jak wyglądał u mnie montaż zegarów. Tak wyglądały zegary zaraz po zakupie: Jeśli chodzi o zegary, to jedyną konieczną modyfikacją jest dołożenie układu do zamiany sygnałów temperatury, więc nie będę opisywał jak je rozłożyć. Ja jednak postanowiłem zmienić więcej Przed ściągnięciem wskazówek warto zaznaczyć, do którego miejsca się wychyla: Dołożyłem kilka diód, i wyprowadziłem kable od wskaźnika temperatury: Jeśli chodzi o wtyczkę, to w zegarach z G jest jedna (w F są dwie), oczywiście zupełnie inna, więc warto zegary kupić razem z wtyczką: Przy okazji wrzucę schemat zegarów z G: i rozpiskę wtyczek w F i G (znalezione w necie, poprawione), eFka: wtyczka 12pin: 1- pasy bezpieczeństwa 2-poduszka powietrzna 6-kierunkowskazy przyczepy 8-abs 10-automatyczna skrzynia biegów 11-świece żarowe 12-światła mgielne tylne wtyczka 16pin: 1-wolny 2-ładowanie akumulatora 3-czujnik przebytej drogi 4-masa 5-oświetlenie zegarów 6-temperatura cieczy chłodzącej 7-poziom paliwa 8-obrotomierz 9-12v 10-lampka kontrolna układu hamulcowego 11-kontrolka hamulca ręcznego 12-check engine 13-kierunkowskaz lewy 14-kierunkowskaz prawy 15-ciśnienie oleju 16-światła drogowe Gie: 1 czarno-niebieski kontrolka przeciwmgielne tył 2 brązowy masa 3 wolny 4 czerwony stały +12V 5 czerwono-żółty kontrolka ASB 6 brązowo-fioletowy, kontrolka ASB 7 biało-zielony kontrolka przyczepy 8 czarno-zielony kierunek lewy 9 czarno-biały kierunek prawy 10 brązowo-żółty kontrolka ABS 11 czarny kontrolka przeciwmgielne przód 12 brązowo-czarny kontrolka pasów 13 brązowo-zielony kontrolka trakcji 14 wolny 15 wolny 16 niebiesko-biały kontrolka ładowania 17 biały kontrolka światła drogowe 18 brązowo-żółty kontrolka poduszek 19 brązowo-biały gniazdo diagnostyczne 20 zielony obrotomierz 21 wolny 22 czarny +12V po stacyjce 23 wolny 24 brązowy masa 25 niebiesko-czarny wskaźnik paliwa 26 wolny 27 niebiesko-czerwony VSS 28 niebieski wskaźnik temperatury 29 wolny 30 niebiesko-żółty kontrolka świece żarowe 31 brązowo-niebieski kontrolka układu chłodzenia 32 wolny 33 niebiesko-zielony kontrolka ciśnienie oleju 34 brązowo-niebieski kontrolka check engine 35 brązowo-biały kontrolka poziom płynu hamulcowego 36 szaro-żółty podświetlenie Ja u siebie sprawę podłączenia rozwiązałem tak, że z jakichś starych zegarów wyciąłem miejsca na wtyczki razem ze ścieżkami, i do nich przylutowałem kable z wtyczki z G. Dzięki temu w aucie nie musiałem już tak dużo lutować, i w każdej chwili mogę wsadzić stare zegary. W trakcie lutowania: A tak wyszło na koniec, dwie wtyczki i kilka kabli do kontrolek, których nie było w F: Ja u siebie pomalowałem jeszcze ramki: Zrobiony przeze mnie układ do wskaźnika temperatury bez problemu zmieścił się na tylnej ściance zegarów: I złożone zegary: Jeśli chcemy, żeby w zegarach dobrze działał licznik kilometrów i prędkościomierz (a pewnie chcemy ), to konieczne są modyfikacje wsadu (nieważne czy kupimy zegary od anglika czy europejczyka, bo w eFce jest inna liczba impulsów na obrót koła). Ja ustawiłem jeszcze wskaźnik paliwa, bo też pokazywał inaczej. I to jest wszystko co możemy zrobić w domu Jeśli chodzi o auto... zegary z G są niestety większe, dlatego musiałem trochę powiększyć wnękę Przycinamy dolny wspornik po lewej: i po prawej: I dorabiamy uchwyty: Jeśli mamy wtyczkę razem z plastikiem mocującym, to możemy to wykorzystać: Z tyłu widać podłączone wtyczki, i prędkościomierz z zegarów z eFki Prędkościomierz jest w tym przypadku niezbędny, bo nowe zegary nie mają miejsca na linkę, a licznik działa na podstawie impulsów drogi, więc skądś musimy je wziąć Metodą prób i błędów musimy ustawić zegary tak, żeby stara ramka pasowała bez problemu, i nie przysłaniała góry zegarów. Niestety dolne kontrolki są trochę zasłonięte. Efekt końcowy: I to by było chyba na tyle 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2012 Ale rzeźba , rzadko goszczą u nasz modyfikacje tuningowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szeryf Napisano 26 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2012 > Ale rzeźba > , rzadko goszczą u nasz modyfikacje tuningowe. Uwierz, że robiłem większe Modyfikacje tuningowe goszczą rzadko, bo taka natura tego forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2012 Widziałem również zegary w eFce od VB, wg mnie ładniej wyglądają, a sposób podłączenia pewnie podobny... Nie mniej szukałem informacji na ten temat, a tutaj mam to co chciałem dzięki Pochwal się jakimiś grubszymi modami jeszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szeryf Napisano 27 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2012 Z zegarami z VB jest chyba mniej roboty, na pewno nie trzeba robić nic z temperaturą Mam jeszcze takie coś: i takie: ale układ wyświetlania na wyświetlaczu się trochę zmienił edit: wygląda tak, zrobiłem przed chwilą telefonem Na dole po środku jest napięcie na sondzie, tło zmienia się w zależności od tego czy jest bogato czy ubogo - łatwiej zauważyć podczas jazdy a wyżej napis noPb/LPG informujący o tym, na czym jedziemy Ale to nie są grube mody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rds Napisano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2012 Kierownica pasuje bez żadnych większych modyfikacji? Co to za wyświetlacz z tymi informacjami? Wbudowany w starego tid-a? . Masz może dzienną fotkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szeryf Napisano 27 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2012 Kierownica jest z corsy B, więc pasuje bez problemu Gorzej ze sterowaniem, bo w corsie chyba nie było wersji z przyciskami Więc musiałem przerobić kierownice sam W TIDzie jest wyświetlacz z siemensa cx65. W dzień wygląda to tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rds Napisano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2012 Podoba mi się to . Zazdroszczę zapału Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szeryf Napisano 27 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2012 To było dawno temu Za każdym razem mówię że drugi raz bym tego nie robił, bo za dużo roboty, a jednak zawsze sobie coś wymyślę Komputer pokładowy i sterowanie radiem bardzo się przydaje, ale zegary to już tylko wymysł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andy Napisano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2012 > To było dawno temu Za każdym razem mówię że drugi raz bym tego nie robił, bo > za dużo roboty Jakbym siebie słyszał > Komputer pokładowy i sterowanie radiem bardzo się przydaje, Mam tylko MID'a i sterowanie ale za to w obydwu asterkach. kierownice w jednej z Viki B, w drugiej z Astry G , ale za to Irmscher . i przydaje się bardzo > ale zegary to już tylko wymysł Mam w jednej LCD z Kadetta, w piwnicy leży niedokończony projekt z Senatora - i chyba nie skończę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szeryf Napisano 27 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2012 Tylko że ja już mam zakaż robienia czegokolwiek przy aucie :D Ale jakbym w dobrych pieniądzach znalazł taką kierę irmschera, to bym ją zmusił do tego, żeby pasowała do eFki Tym bardziej mam cały pakiet irmschera na zewnątrz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andy Napisano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2012 > Tylko że ja już mam zakaż robienia czegokolwiek przy aucie :D Pryszcz. wyobraź sobie że po przejechaniu nocą z Pionek do Szczecina musiałem zdemontować ksenony . Trauma, no ale cóż > Ale jakbym w dobrych pieniądzach znalazł taką kierę irmschera, to bym ją zmusił do tego, żeby > pasowała do eFki Tym bardziej mam cały pakiet irmschera na zewnątrz Pasuje bez problemów - trzeba tylko pamiętać że są dwa rodzaje wieloklinów . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szeryf Napisano 27 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2012 Pasuje? No właśnie myślałem, że w G jest jeden wieloklin, dlatego wziąłem kiere z corsy B, która ma taki sam wieloklin jak eFka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2012 > przedstawiam w sposób dość poglądowy jak wyglądał u mnie montaż zegarów. Szacun Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzych00 Napisano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2012 chyle czola jak dla mnie profeska. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 > Pasuje? No właśnie myślałem, że w G jest jeden wieloklin, dlatego wziąłem kiere z corsy B, która ma > taki sam wieloklin jak eFka. A jeszcze zapytam, ze wskazaniem paliwa to jak sobie poradzić? Czy też poprzez modyfikację wsadu, czy jakoś mechanicznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szeryf Napisano 28 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 Przez modyfikację wsadu. Z tym paliwem to nie jest tak łatwo, niby ustawiłem sobie wskazówkę dobrze, ale podczas jazdy trochę opada, tak, jakby licznik pod uwagę brał przejechane kilometry Tylko że ja te kilometry robię na gazie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 No, masz zacięcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
somebody777 Napisano 2 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 > Zrobiony przeze mnie układ do wskaźnika temperatury bez problemu zmieścił się na tylnej ściance > zegarów: A mógł by kolega coś więcej na ten temat, schemat np. i pewnie wsad bo to chyba jakaś atmega? co do impulsów na km to ile jest w astrze g? bo w efce albo 8982 albo 16555? (ewentualnie w którym miejscu we wsadzie kombinować) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
somebody777 Napisano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2016 Choć szeryf milczy temperature opanowałem, prędkościomierz też, ale gdyby coś podpowiedział w sprawie wskaźnika paliwa to bym nie musiał wyważać otwartych drzwi... Ale zapewne też nic nie odpisze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oberon Napisano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2016 (edytowane) Ale rzeźba , rzadko goszczą u nasz modyfikacje tuningowe. Ja bym powiedzial ze coraz rzadziej... jeszcze pare lat temu... dla autora za checi i zaangazowanie edyta... teraz zauwazylem ze post z 2012 ... to wiele wyjasnia Edytowane 15 Czerwca 2016 przez Oberon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
somebody777 Napisano 12 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2016 Mnie najbardziej denerwuje grzechocząca linka (4 czy 5 już) oryginał nie grzechotał ale się urwał i każda następna miesiąc i wk****a. Więc nie interesuje mnie patent z zostawianiem kawałka starego licznika. Niestety tego nie da się zastąpić tym bo nie rozumie skośnych zębów i musiałem zastosować ten z tigry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
somebody777 Napisano 12 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2016 > Ale rzeźba > , rzadko goszczą u nasz modyfikacje tuningowe. Uwierz, że robiłem większe Modyfikacje tuningowe goszczą rzadko, bo taka natura tego forum Ja mam klimatronika z vectry w astrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.