malat Napisano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2012 witam,jakie napięcie powinno być na aku przy zapalonym silniku (brava 1,2 16 v)?u mnie jest 13,5 V nie wiem czy to nie mało ?jest jakiś przedział ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2012 > witam,jakie napięcie powinno być na aku przy zapalonym silniku (brava 1,2 16 v)?u mnie jest 13,5 V > nie wiem czy to nie mało ?jest jakiś przedział ? jest OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malat Napisano 27 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2012 > jest OK pytam bo mam nowy aku 2 m-ce i nie zapalił dzisiaj ,podejrzewam rozrusznik że rozwala mi aku przy rozruchu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inteligent3 Napisano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2012 Może aku za słabe do tego silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2012 > witam,jakie napięcie powinno być na aku przy zapalonym silniku (brava 1,2 16 v)?u mnie jest 13,5 V > nie wiem czy to nie mało ?jest jakiś przedział ? Norma mówi 13,8 -14,4V, altek do sprawdzenia. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malat Napisano 27 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2012 > Może aku za słabe do tego silnika aku 45 Ah do 1,2 wystarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malat Napisano 27 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2012 > Norma mówi 13,8 -14,4V, altek do sprawdzenia. > Pozdrawiam BAS a sam sprawdzę alternator ?bo regulator napięcia jest wbudowany w alternator od razu nastawić się na wymianę diód czy jest tam coś jeszcze co mogę podejrzewać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2012 > a sam sprawdzę alternator ?bo regulator napięcia jest wbudowany w alternator od razu nastawić się > na wymianę diód czy jest tam coś jeszcze co mogę podejrzewać ? Pojedź do elektryka samochodowego, altek na stół. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malat Napisano 27 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2012 > Pojedź do elektryka samochodowego, altek na stół. > Pozdrawiam BAS myślałem że sam lutownicą tam podłubie ,może ktoś wie jak to zrobić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 > myślałem że sam lutownicą tam podłubie ,może ktoś wie jak to zrobić ? Diody są pewnie wprasowane(miałem BBM 1.6, nie wiem jak jest w 1.2, ale pewnie identycznie), jeśli jest uwalony regulator z wbudowanym szczotko-trzymaczem to jest to nierozbieralne - wymienia się, do tego jeśli padła, któraś dioda to wymiana całego mostka itd. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 > Diody są pewnie wprasowane(miałem BBM 1.6, nie wiem jak jest w 1.2, ale pewnie identycznie), jeśli > jest uwalony regulator z wbudowanym szczotko-trzymaczem to jest to nierozbieralne - wymienia > się, do tego jeśli padła, któraś dioda to wymiana całego mostka itd. > Pozdrawiam BAS ale daj spokój, nie przy 0.2 v braku do normy tam jest wszystko ok, trzeba szukać przyczyny gdzie indziej, stawiam na jakąś cienką masę gdzieś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malat Napisano 28 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 > ale daj spokój, nie przy 0.2 v braku do normy > tam jest wszystko ok, trzeba szukać przyczyny gdzie indziej, stawiam na jakąś cienką masę gdzieś. też mi się tak wydaje,stawiam na uwalony rozrusznik (tulejki albo szczotki)podczas rozruchu rozwala mi aku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malat Napisano 28 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 sprawdziłem parę razy multimetrem i jest tak,na odpalonym silniku bez obciążenia bezpośrednio na alternatorze 13,65 V w tym samym momencie na aku 13,56 V (na tabliczce znamionowej alternatora jest równe 14 V) gdy zapale światła mijania + ogrzewanie tylnej szyby +wentylator 2 bieg bezpośrednio na alternatorze jest 13,58 V w tym samym momencie na aku 13,15V nie wiem czy to wystarczy ?ale skoro alternator daje do 14 V to chyba tak ma być ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malat Napisano 28 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 > ale daj spokój, nie przy 0.2 v braku do normy > tam jest wszystko ok, trzeba szukać przyczyny gdzie indziej, stawiam na jakąś cienką masę gdzieś. sprawdziłem parę razy multimetrem i jest tak,na odpalonym silniku bez obciążenia bezpośrednio na alternatorze 13,65 V w tym samym momencie na aku 13,56 V (na tabliczce znamionowej alternatora jest równe 14 V) gdy zapale światła mijania + ogrzewanie tylnej szyby +wentylator 2 bieg bezpośrednio na alternatorze jest 13,58 V w tym samym momencie na aku 13,15V nie wiem czy to wystarczy ?ale skoro alternator daje do 14 V to chyba tak ma być ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 > alternatorze 13,65 V w tym samym momencie na aku 13,56 V Spadek na kablach jest normalny. > ale skoro alternator daje do 14 V to chyba tak ma być ? Nie będę się kłócił, ale IMO tak ma nie być, bez względu na obciążenie ma być 13,8-14,4V.(kropka) Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inteligent3 Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 Mam w multipli termometr razem ze wskazaniem napięcia cały czas przy zaświeconych światłach mijania i włączonym wentylatorze na poziomie 2 lub 3 mam 13,3 - 13,4 V i mulpa odpala z rana przy 20 stopniach mrozu od sztycha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 > Mam w multipli termometr razem ze wskazaniem napięcia cały czas przy zaświeconych światłach > mijania i włączonym wentylatorze na poziomie 2 lub 3 mam 13,3 - 13,4 V i mulpa odpala z rana > przy 20 stopniach mrozu od sztycha. Gdzie masz wpięty ten termometr? FES też zaniża o 0,5V. Sprawdź napięcie na akumulatorze miernikiem uniwersalnym. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inteligent3 Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 14 V będzie podawał od pewnych obrotów a na wolnych obrotach może podawać mniej prądu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inteligent3 Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 Stawiam na aku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 > 14 V będzie podawał od pewnych obrotów a na wolnych obrotach może podawać mniej prądu Masz rację przy pełnym obciążeniu, ale nadal będzie to nie mniej 13,8V, z doświadczenia z BBM'em pamiętam, że zwykle ciągnie 14-14,2V, jak zaczął pokazywać mniej to niedługo później robiłem alternator. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 > Stawiam na aku Jeśli kolega ma Centrę Futura to bardzo możliwe. Inne akumulatory zwykle nie padają po roku. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inteligent3 Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 > aku 45 Ah do 1,2 wystarczy To że on 45 Ah to mi nic nie mówi w zimie ważny jest prąd rozruchowy czyli ta druga wartość. Pierwsza jest standartowa do poszczególnych pojazdów. Miałem raz takiego bubla przeleżał na półkach i potem kupiłem parcha, przyszła zima i dupa blada. Reklamowałem i powiedzieli że aku trzyma. Kupiłem nowy z większym prądem rozruchowym i pałił na dużych mrozach. To z mojego doświadczenia, ale Bas dobrze prawi musisz posprawdzać wszystko po kolei w tym altka i kable Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 > witam,jakie napięcie powinno być na aku przy zapalonym silniku (brava 1,2 16 v)?u mnie jest 13,5 V > nie wiem czy to nie mało ?jest jakiś przedział ? Jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inteligent3 Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 > Jeśli kolega ma Centrę Futura to bardzo możliwe. > Inne akumulatory zwykle nie padają po roku. > Pozdrawiam BAS Bas padają uwierz mi, teraz nie ma daty produkcji tylko kod który nic nam nie mówi i tu jest haczyk bo nie wiemy ile przeleżał. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 > pytam bo mam nowy aku 2 m-ce i nie zapalił dzisiaj ,podejrzewam rozrusznik że rozwala mi aku przy > rozruchu ledwo kręci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 > Diody są pewnie wprasowane(miałem BBM 1.6, nie wiem jak jest w 1.2, ale pewnie identycznie), jeśli > jest uwalony regulator z wbudowanym szczotko-trzymaczem to jest to nierozbieralne - wymienia > się, do tego jeśli padła, któraś dioda to wymiana całego mostka itd. > Pozdrawiam BAS Jeśli by mu padła dioda to by mu się czerwony akumulatorek żarzył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 > Jeśli by mu padła dioda to by mu się czerwony akumulatorek żarzył. Mi jak padły diody to nic się nie żarzyło a ładowanie miałem 11,6V. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 > Mi jak padły diody to nic się nie żarzyło a ładowanie miałem 11,6V. > Pozdrawiam BAS I przy 13,5V rodzisz mu rozbierać alternator? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 > I przy 13,5V rodzisz mu rozbierać alternator? Może naładować akumulator i wtedy sprawdzić, ale jeśli takie napięcie będzie miał na alternatorze to wyciągnąłbym alternator i sprawdził. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 > Może naładować akumulator i wtedy sprawdzić, ale jeśli takie napięcie będzie miał na alternatorze > to wyciągnąłbym alternator i sprawdził. > Pozdrawiam BAS IMO prościej jest zacząć od klem i poprawienia połączenia z akumulatorem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 > witam,jakie napięcie powinno być na aku przy zapalonym silniku (brava 1,2 16 v)?u mnie jest 13,5 V > nie wiem czy to nie mało ?jest jakiś przedział ? U mnie w 1,6 odkąd kupiłem auto 4 lata temu (hehe, właśnie dzisiaj mijają 4 lata), mam ładowanie w okolicy 13,8 bez obciążenia, po włączeniu świateł, szyby tylnej, dmuchawy, spada na 13,1, a jak wiatrak na klimie się włączy, to i 12,9. Akumulator mam Centra Futura od ponad 3 lat i nigdy nie klęknął, choć jeżdżę na krótkich odcinkach. Bywało, że auto odpalałem po 10 razy dziennie, robiąc przy tym 15-20 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boa Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 Witaj Bas Ja długo walczyłem ze swoim komarkiem. Miałem też nie doładowany akumulator. Wiesz co dopiero pomogło! Dodatkowy kabel bezpośrednio pociągniety od alka do aku. Robili mi to na suwalskiej. wtedy dopiero przy ociążeniu było 14V. Pozdrawiam Boa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 > Witaj Bas Hej. > Ja długo walczyłem ze swoim komarkiem. Miałem też nie doładowany akumulator. Wiesz co dopiero > pomogło! Dodatkowy kabel bezpośrednio pociągniety od alka do aku. Robili mi to na suwalskiej. > wtedy dopiero przy ociążeniu było 14V. Tylko u autora wątku spadek pomiędzy altkiem a akumulatorem to 0,1V i na alternatorze wciąż jest za mało. Nie będę się kłócił(od tego mam ), jeśli wiem, że norma mówi 13,8-14,4V a są osoby, które mówią, że 13,1-13,5V jest ok to ja się chowam do yamki. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boa Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 Zgadzam się z tobą. Ma ten kolega problem tylko nie wie gdzie jest. W instrukcji Centra Futura jak pamiętam było chyba napisane że ładowanie poniżej 13,8 V jest niewłaściwe dla tego aku. Pozdrawiam Boa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 > Zgadzam się z tobą. > Ma ten kolega problem tylko nie wie gdzie jest. W instrukcji Centra Futura jak pamiętam było chyba > napisane że ładowanie poniżej 13,8 V jest niewłaściwe dla tego aku. Całe życie tak mnie uczono a nie sądzę, żeby nagle akumulatory rozruchowe stosowane w samochodach osobowych tak się zmieniły, że nagle można je traktować innymi napięciami. Faktem jest, iż z definicji BBM'y mają co najmniej 10 lat a w praktyce większość ma po kilkanaście lat, więc naturalnym jest utlenianie się połączeń a może i samych kabli, na skutek czego spadają napięcia. Tak czy inaczej będąc na miejscu autora wątku, czyli: - roczny akumulator, - problemy z rozruchem, - ładowanie poniżej normy, widzę dwie możliwe drogi: 1. gdy potrzebujemy samochód do pracy: jechać do elektryka samochodowego, altek na stół i sprawdzamy, 2. gdy nie przelewa się z kasą i czasu w tygodniu mało a w razie czego brak samochodu bardzo nam nie przeszkadza to: a. porządnie naładować akumulator w weekend, b. zmierzyć napięcie ładowania na naładowanym akumulatorze, c. podjechać z naładowanym akumulatorem do serwisu akumulatorów, niech sprawdzą akumulator, d. obserwować. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malat Napisano 28 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 > Nie będę się kłócił(od tego mam ), jeśli wiem, że norma mówi 13,8-14,4V a są osoby, które mówią, że jak wcześniej napisałem : sprawdziłem parę razy multimetrem i jest tak,na odpalonym silniku bez obciążenia bezpośrednio na alternatorze 13,65 V w tym samym momencie na aku 13,56 V (na tabliczce znamionowej alternatora jest równe 14 V) jak mam mieć 14 ,4 jak alternator daje do 14 V ????????? mam prostownik do ładowania akumulatora daje 13,4 V bez problemu ładuje akumulator ,po 15 min spokojnie zapalam auto wydaje mi się że problemem jest rozrusznik nieraz kręcę 2 razy i jakby aku było prawie martwe a za 3 razem zapali ,podejrzewam że podczas rozruchu aku zostaje rozładowany ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 > (na tabliczce znamionowej alternatora > jest równe 14 V) > jak mam mieć 14 ,4 jak alternator daje do 14 V ????????? 14V na tabliczce nie znaczy jeszcze, że nie daje on np. 14,2V. > mam prostownik do ładowania akumulatora daje 13,4 V Na mojej stronie masz opisane jak zachowuje się napięcie na zaciskach prostownika podłączonego do akumulatora w funkcji stanu naładowania akumulatora, więc 13,4V to masz przy rozładowanym akumulatorze. EDIT: Na stronie nie ma opisu napięć - zniknęło jak zmieniłem CMS'a. 12,7V w spoczynku akumulator naładowany, poniżej 12,5V rozładowany, jak ładujesz BZP to napięcie rośnie do 16,2-16,4V kiedy akumulator powinien być w pełni naładowany. > bez problemu ładuje akumulator ,po 15 min > spokojnie zapalam auto Nie wiem jaki masz prostownik, ale pisałeś, że masz akumulator 45Ah, który powinno się ładować prądem nie większym niż 4,5A, zakładając(dla uproszczenia obliczeń), że ładujesz akumulator prądem 4A to w ciągu 1h wypełnisz 4Ah jego pojemności, więc w 15minut 1Ah, nie wierzę, że to wiele daje, może jedynie wzbudzać głęboko rozładowany i zamarznięty akumulator. > wydaje mi się że problemem jest rozrusznik nieraz kręcę 2 razy i jakby aku było prawie martwe a za > 3 razem zapali ,podejrzewam że podczas rozruchu aku zostaje rozładowany ? Może być coś z rozrusznikiem, ale zacząłbym jednak od porządnego naładowania akumulatora bo w 15minut to można najwyżej laske... Zgadzam się, że gdybyś ładował przez 15 minut rozładowany akumulator przy pomocy sprawnego alternatora przy wyłączonych innych odbiornikach to by coś dało bo alternator np. w BBM 1.6 z klimatyzacją potrafi wyprodukować do 90A, co po odliczeniu minimum dla pracy silnika i tak daje kilkadziesiąt amper. Pozdrawiam BAS ps. Ja tylko niosę pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malat Napisano 28 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 Może być coś z rozrusznikiem, ale zacząłbym jednak od porządnego naładowania akumulatora oczywiście tak robiłem ,ze starym akumulatorem ,w połowie grudnia 2011 kupiłem nowy akumulator i do tej pory było wszystko dobrze (bo teraz całkiem się rozładował)ale miałem takie objawy kilka dni po zakupie że zapalam auto (bez problemu)jadę 20 min ,idę do sklepu ,wracam po 30 min. odpalam i padnięty aku(robi łe ,nie zakręci) ,odpalam 2 raz ledwo kręci nie zapali ,próba 3 kręci i zapala (objawy luzu na tulejkach rozrusznika ala zawieszona uszkodzona szczotka)? dlatego chyba kupię regenerowany rozrusznik na allegro i zobaczymy ,chyba że znacie rozmiary tulejek i szczotek to może pogrzebię sam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 > Może być coś z rozrusznikiem, ale zacząłbym jednak od porządnego naładowania akumulatora > oczywiście tak robiłem ,ze starym akumulatorem ,w połowie grudnia 2011 kupiłem nowy akumulator i > do tej pory było wszystko dobrze (bo teraz całkiem się rozładował)ale miałem takie objawy > kilka dni po zakupie że zapalam auto (bez problemu)jadę 20 min ,idę do sklepu ,wracam po 30 > min. odpalam i padnięty aku(robi łe ,nie zakręci) ,odpalam 2 raz ledwo kręci nie zapali ,próba > 3 kręci i zapala (objawy luzu na tulejkach rozrusznika ala zawieszona uszkodzona szczotka)? > dlatego chyba kupię regenerowany rozrusznik na allegro i zobaczymy ,chyba że znacie rozmiary > tulejek i szczotek to może pogrzebię sam Faktycznie to co opisujesz wskazuje na tulejki, nie znam rozmiarów, ale koledzy będą wiedzieć. Jakie akumulator ma napięcie po nocy? Może być też tak, że masz problem zarówno z rozrusznikiem jak i alternatorem Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malat Napisano 28 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 > Faktycznie to co opisujesz wskazuje na tulejki, nie znam rozmiarów, ale koledzy będą wiedzieć. > Jakie akumulator ma napięcie po nocy? > Może być też tak, że masz problem zarówno z rozrusznikiem jak i alternatorem > Pozdrawiam BAS możliwe że to rozrusznik rozwala wszystko co ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 > możliwe że to rozrusznik rozwala wszystko co ? Hmm, jeśli jest w nim zwarcie to może tak być. Jak wygląda dostęp do rozrusznika przy tym silniku? Można by, zakładając gumowe rękawiczki, spróbować po odpaleniu, odłączyć z kanału kable od rozrusznika i zmierzyć napięcie ładowania, ale jest to lekko karkołomny pomysł. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malat Napisano 28 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 > Hmm, jeśli jest w nim zwarcie to może tak być. > Jak wygląda dostęp do rozrusznika przy tym silniku? > Można by, zakładając gumowe rękawiczki, spróbować po odpaleniu, odłączyć z kanału kable od > rozrusznika i zmierzyć napięcie ładowania, ale jest to lekko karkołomny pomysł. > Pozdrawiam BAS wystarczy zwarcie przy rozruchu i w zimie załatwi akumulator ,do tej pory aku starczało (było ich kilka na 3-4 lata)zacznę chyba od rozrusznika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 > wystarczy zwarcie przy rozruchu i w zimie załatwi akumulator ,do tej pory aku starczało (było ich > kilka na 3-4 lata)zacznę chyba od rozrusznika Samo zwarcie przy rozruchu nie tłumaczy niskiego napięcia ładowania. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malat Napisano 29 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > ledwo kręci? no za pierwszym razem ledwo obróci ,drugi raz to samo ,za trzecim zapali,dziwne nie ?myślę że to rozrusznik chyba kupię regenerowany ,znasz może rozmiar tulejek i szczotek ,może to jest przyczyną ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boa Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 A wiesz co ja miałem jeszcze za problem,ktróry aż do sprzedaży komarka sie nie naprawił? Za duży pobór prądu. Nie znalazłem mądrego na rozwiązanie tego problemu Pozdrawiam Boa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zorzyk2 Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > A wiesz co ja miałem jeszcze za problem,ktróry aż do sprzedaży komarka sie nie naprawił? > Za duży pobór prądu. Nie znalazłem mądrego na rozwiązanie tego problemu > Pozdrawiam > Boa Może należałoby byłoby przeczyścić mocowanie przewodu masowego do nadwozia przy akumulatorze i silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
japan600 Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > sprawdziłem parę razy multimetrem i jest tak,na odpalonym silniku bez obciążenia bezpośrednio na > alternatorze 13,65 V w tym samym momencie na aku 13,56 V (na tabliczce znamionowej alternatora > jest równe 14 V) gdy zapale światła mijania + ogrzewanie tylnej szyby +wentylator 2 bieg > bezpośrednio na alternatorze jest 13,58 V w tym samym momencie na aku 13,15V > nie wiem czy to wystarczy ?ale skoro alternator daje do 14 V to chyba tak ma być ? 13,15 V padaka totalna. 0,4V spadku pod obciazeniem - zacznij od przeczyszczenia wszystkich polaczen od altka po klemy akumulatora rowniez przewod masowy. 13,58 V na samym alt to tez za malo jak sam piszesz powinno byc min 14V u mnie na aku bez obc jest 13,9 pod obc 13,6 trzeba by cos pomodzic ale pora juz nie ta jesli robisz krotkie dystanse masz caly czas akumulator nie doladowany. zapraszam do zobaczenia zalacznika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malat Napisano 1 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 witam byłem dzisiaj u gościa gdzie kupiłem akumulator i posprawdzał mi wszystko miernikiem (swoim)i opornicą i tak:ładowanie akumulatora bez obciążenia 14,2V pod obciążeniem (światła mijania+ogrzewanie tylnej szyby + wentylator na 2 bieg)13,4 V wydaje mi się że jest to w normie ,wcześniej sprawdziłem miernikiem ojca i wskazania były podobne ,czyli mój miernik zaniża (zresztą w sieci pokazuje 223 V ) kolejna sprawa to auto zamknięte alarm +centralny zamek = 500 mA czy to nie jest zbyt wiele? i jeszcze sprawdził opornicą akumulator w momencie rozruchu 10,7 V facet twierdzi że to w normie pytanie jest teraz takie co rozładowuje akumulator czy rozrusznik jest uszkodzony ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
japan600 Napisano 1 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 > witam > byłem dzisiaj u gościa gdzie kupiłem akumulator i posprawdzał mi wszystko miernikiem (swoim)i > opornicą i tak:ładowanie akumulatora bez obciążenia 14,2V pod obciążeniem (światła > mijania+ogrzewanie tylnej szyby + wentylator na 2 bieg)13,4 V wydaje mi się że jest to w > normie ,wcześniej sprawdziłem miernikiem ojca i wskazania były podobne ,czyli mój miernik > zaniża (zresztą w sieci pokazuje 223 V ) > kolejna sprawa to auto zamknięte alarm +centralny zamek = 500 mA czy to nie jest zbyt wiele? > i jeszcze sprawdził opornicą akumulator w momencie rozruchu 10,7 V facet twierdzi że to w normie > pytanie jest teraz takie co rozładowuje akumulator czy rozrusznik jest uszkodzony ? u mnie pobor pradu na postoju to 17mA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malat Napisano 1 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 > u mnie pobor pradu na postoju to 17mA centralny zamek + alarm ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.