Skocz do zawartości

Wymiana termostatu


bolekatepl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chyba od tych mrozów umarł mi termostat bo nawet na trasie leci tylko lekko ciepłe powietrze a węże nie sa zbyt gorace . Nagrzewnica jest raczej OK bo na postoju jak sie zagrzeje to jest w aucie upał

W związku z tym mam pytanie jakiej firmy wybrac termostst i czy pod ta obudowe co sie przykreca do głowicy daje sie jakąs uszczelke czy wystarczy skrecic wszystko na silikon wysokotemperaturowy np niebieski K2 bo taki mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Chyba od tych mrozów umarł mi termostat bo nawet na trasie leci tylko lekko ciepłe powietrze a węże

> nie sa zbyt gorace . Nagrzewnica jest raczej OK bo na postoju jak sie zagrzeje to jest w aucie

> upał

> W związku z tym mam pytanie jakiej firmy wybrac termostst i czy pod ta obudowe co sie przykreca do

> głowicy daje sie jakąs uszczelke czy wystarczy skrecic wszystko na silikon wysokotemperaturowy

> np niebieski K2 bo taki mam

a może wystarczy przysłonić chłodnicę przed tym mrozem i powinno być lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Chyba od tych mrozów umarł mi termostat bo nawet na trasie leci tylko lekko ciepłe powietrze a węże

> nie sa zbyt gorace . Nagrzewnica jest raczej OK bo na postoju jak sie zagrzeje to jest w aucie

> upał

> W związku z tym mam pytanie jakiej firmy wybrac termostst i czy pod ta obudowe co sie przykreca do

> głowicy daje sie jakąs uszczelke czy wystarczy skrecic wszystko na silikon wysokotemperaturowy

> np niebieski K2 bo taki mam

z termostatem dają papierową uszczelkę ok.gif

ale można lekko posmarować silikonem. Najtańszy będzie vernet zlosnik.gif a czy najlepszy to już różnie bywa spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja myslę że przyczyną tego jest wszechobecny mróz i termostat będzie ok.

też tak obstawiam, z zasłoniętą na max chłodnicą dziś w trasie temp. silnika była poniżej normy, nadmuch ciepłego na dwójce wystarczył do chłodzenia silnika zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> też tak obstawiam, z zasłoniętą na max chłodnicą dziś w trasie temp. silnika była poniżej normy,

> nadmuch ciepłego na dwójce wystarczył do chłodzenia silnika

może i tak.. u mnie w Punto to samo oslabiony.gif

chłodnica zasłonięta, termostat nowy, nawet nowy na nowy zmieniłem.. bo od początku tej epoki lodowcowej wskazówka nie stoi jak powinna i potrafi falować... a temperatura w okolicach 80*C crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może i tak.. u mnie w Punto to samo

> chłodnica zasłonięta, termostat nowy, nawet nowy na nowy zmieniłem.. bo od początku tej epoki

> lodowcowej wskazówka nie stoi jak powinna i potrafi falować... a temperatura w okolicach 80*C

to moze czujnik temperatury jest walnięty

leci ciepłe z kratek?

u mnie w 1.1 termostat wymieniany z 4 lata temu

po 1km leci letnie "przyjemne" powietrze i przerzucam na lpg

po 4km juz leci ciepłe 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to moze czujnik temperatury jest walnięty

> leci ciepłe z kratek?

> u mnie w 1.1 termostat wymieniany z 4 lata temu

> po 1km leci letnie "przyjemne" powietrze i przerzucam na lpg

> po 4km juz leci ciepłe

w kratkach ciepło... ok.gif

czujnika jeszcze nie sprawdzałem.. jutro może się zaopatrzę w tabelkę oporności i z miernikiem do auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat Vernet na allegro 25zl, w sklepie 39zl.

majac garaz mozna zdemontowac i sprawdzic bez kosztow.

wplyw mrozow moze byc jedynie taki, ze dluzej bedzie sie nagrzewac, ale jesli trzeba zaslaniac chlodnice, to zdecydowanie termostat do sprawdzenia. mozna tez pomacac weze przy chlodnicy. jesli po 3minutach jazdy oba robia sie cieple, to termostat przepuszcza i jest do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> też tak obstawiam, z zasłoniętą na max chłodnicą dziś w trasie temp. silnika była poniżej normy,

> nadmuch ciepłego na dwójce wystarczył do chłodzenia silnika

No własnie ja ogrzewania wiecej jak na 2 nie ustawiam nawet bo moment i powietrze chlodniejsze leci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> termostat Vernet na allegro 25zl, w sklepie 39zl.

> majac garaz mozna zdemontowac i sprawdzic bez kosztow.

> wplyw mrozow moze byc jedynie taki, ze dluzej bedzie sie nagrzewac, ale jesli trzeba zaslaniac

> chlodnice, to zdecydowanie termostat do sprawdzenia. mozna tez pomacac weze przy chlodnicy.

> jesli po 3minutach jazdy oba robia sie cieple, to termostat przepuszcza i jest do wymiany.

Po 3 min nie sprawdzałem ale po dłuzszej jeździe oba sa ciepłe ale nie gorace zreszta te do nagrzewnicy tez sa mniej wiecej tej samej temperatury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sajkik, ale żeby na dwóch NOWYCH termostatach, z dwóch różnych hurtowni się tak działo? Można mieć

> takiego pecha, żeby kupić dwa zepsute?

Ale to jest normalne, jak mialem n/a to w 16v przy -20 na dworze robilo taki przeciag ze ledwo co sie silnik nagrzewal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaslon chlodnice zeby nie pakowac sie w koszty.Pojezdzij na takim patencie a potem zobaczysz czy to

> termostat czy "epoka lodowcowa"

Tak jeździłem w zeszłym roku i było ok.gif ale to chyba jednak nie tak bo auta słuzbowe którymi jeżdze (skoda kia ) nie maja nic zasłoniete a po 10-15 min jazdy w miescie trzeba zmniejszac ogrzewanie z maxa bo wysiedziec nie idzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> termostat Vernet na allegro 25zl, w sklepie 39zl.

> majac garaz mozna zdemontowac i sprawdzic bez kosztow.

> wplyw mrozow moze byc jedynie taki, ze dluzej bedzie sie nagrzewac, ale jesli trzeba zaslaniac

> chlodnice, to zdecydowanie termostat do sprawdzenia. mozna tez pomacac weze przy chlodnicy.

> jesli po 3minutach jazdy oba robia sie cieple, to termostat przepuszcza i jest do wymiany.

a czy termostat mozna jakos odwrotnie załozyc itp bo we wrzesniu była robiona UPG i moze na warsztacie żle termostat załozyli wczesniej mrozów nie było to tego nie zauważałem ale teraz stało sie to widoczne

Masz moze fote lub jakies podpowiedzi jak prawidłowo załozyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to jest normalne, jak mialem n/a to w 16v przy -20 na dworze robilo taki przeciag ze ledwo co

> sie silnik nagrzewal

nic tylko wiosny czekać... trzeci raz nie chce mi się bawić w wydawanie 40zł, wylewanie i wlewanie płynu.. profilaktycznie na jesieni wymienię, ale teraz już chyba dojeżdżę, chociaż wkurza wzrok ta wskazówka... kurna tęsknię do seja- tam nie miałem wskazówki i się tak nie wkurzałem: jak nie grzało to wiedziałem gdzie szukać, jak grzało się nie przejmowałem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czy termostat mozna jakos odwrotnie załozyc itp bo we wrzesniu była robiona UPG i moze na

> warsztacie żle termostat załozyli wczesniej mrozów nie było to tego nie zauważałem ale teraz

> stało sie to widoczne

> Masz moze fote lub jakies podpowiedzi jak prawidłowo załozyć

nie ma szans źle założyć ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sajkik, ale żeby na dwóch NOWYCH termostatach, z dwóch różnych hurtowni się tak działo? Można mieć

> takiego pecha, żeby kupić dwa zepsute?

wystarczy podlaczyc sie kompem i zobaczysz, ze na postoju plyn nagrzewa sie do temperatury max i wlacza sie wentylator na chlodnicy, a jak ruszysz w trase, to po 5-10 minutach jazdy spada do np. 70 stopni.

termostat, albo moze byc skopany zupelnie, ze nie domyka sie i jak go zdemontujesz i dmuchniesz w zimny, to powietrze przelatuje na wylot, albo otwiera sie za wczesnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po 3 min nie sprawdzałem ale po dłuzszej jeździe oba sa ciepłe ale nie gorace zreszta te do

> nagrzewnicy tez sa mniej wiecej tej samej temperatury

to sprawdz po 3 minutach, albo po dluzszej jezdzie postaw auto na 10 minut z wlaczonum silnikiem i zobacz czy nagrzeje sie mocniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to sprawdz po 3 minutach, albo po dluzszej jezdzie postaw auto na 10 minut z wlaczonum silnikiem i

> zobacz czy nagrzeje sie mocniej.

Nagrzewa sie to juz sprawdzałem jak stane po dłuzszej jexdzie to po 5-10 min jest upal w aucie i nawet potrafi sie wentylator właczyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj zdziwiłbyś się, kolega kupił 1.1 spi i była odwrotnie założona blaszka dociskająca sprężynę, przez to zagotował silnik.

Mam termostat verneta i jest ok ale musiałem kombinować bo otwierał się za późno, założyłem mu słabsza sprężynę z innego termostatu i jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje problemy z temperaturą skończyły się po tym jak po 4 wymianie (vernety, wahlery) kupiłem to, co siedziało oryginalnie czyli BEHR.

3 zimę mam spokój i ciepło i temp. 90st.

nawet przy -dwudziestu paru stopniach.

do tego zawsze dawałem oryginalną uszczelkę - coś jak silikon z zatopioną blaszką. kosztuje z 8zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oj zdziwiłbyś się, kolega kupił 1.1 spi i była odwrotnie założona blaszka dociskająca sprężynę,

> przez to zagotował silnik.

ale to już chyba producent dał kara.gif

przecież termostaty do tych motorów są w obudowie, której nie da się założyć źle...

> Mam termostat verneta i jest ok ale musiałem kombinować bo otwierał się za późno, założyłem mu

> słabsza sprężynę z innego termostatu i jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.