Skocz do zawartości

Problem z dobraniem akumulatora...


SzefSzefow

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno pytałem o aku do KIA CEED...

pojawił sie niestety problem frown.gif

Nie z parametrami, bo to zostało wybrane mniej wiecej (60Ah ok 540A), ale z wymiarami fizycznymi...

Otóż Kłopot jest z wysokościa akumulatora, aku sa produkowane w 3 wysokosciach (oczywiscie do osobowek), 17cm, 19cm oraz 23cm.

W oryginale Kia ma 23cm, niestety wystepujące 23cm akumulatory nie posiadaja stopki na dole, ktora umożliwia "europejskie" przykrecenie akumularora crazy.gif

Próbowałem zalozyc 17 i 19cm jednak klopot jest z przewodami, jeszcze "-" sie jakos nagnie to "+" jest wykonany z dwoch grubych drutow i za nic nie chce sie obniżyć frown.gif

Pozostaje pytanie.... Co robić?

hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Próbowałem zalozyc 17 i 19cm jednak klopot jest z przewodami, jeszcze "-" sie jakos nagnie to "+"

> jest wykonany z dwoch grubych drutow i za nic nie chce sie obniżyć

Możesz to jakoś zobrazować? Czy akumulator jest umieszczony w czymś w rodzaju "komina"? Dlaczego klemy nie da się założyć na czop umieszczony zaledwie 4cm niżej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niedawno pytałem o aku do KIA CEED...

> pojawił sie niestety problem

> Nie z parametrami, bo to zostało wybrane mniej wiecej (60Ah ok 540A), ale z wymiarami fizycznymi...

> Otóż Kłopot jest z wysokościa akumulatora, aku sa produkowane w 3 wysokosciach (oczywiscie do

> osobowek), 17cm, 19cm oraz 23cm.

> W oryginale Kia ma 23cm, niestety wystepujące 23cm akumulatory nie posiadaja stopki na dole, ktora

> umożliwia "europejskie" przykrecenie akumularora

> Próbowałem zalozyc 17 i 19cm jednak klopot jest z przewodami, jeszcze "-" sie jakos nagnie to "+"

> jest wykonany z dwoch grubych drutow i za nic nie chce sie obniżyć

> Pozostaje pytanie.... Co robić?

Ten ma 22cm może by pasował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam serdecznie.

> Szukać lepiej, bo chyba nie przyłożyłeś się do tego.

> Mi zajęło to w wyszukiwarce mniej niż minutę.

> Pozdrawiam.

To pokaż, co znalazłeś. yay.gif

W wyszukiwarkach kilku producentów są błędy dla akumulatorów Kia Ceed.

Na forum Ceed'a uprzedzałem ale nie było odzewu.

Zalecają akumulatory o prawidłowych wymiarach ale bez występów mocujących przy podstawie.

Dopiero po znalezieniu karty katalogowe widać, że trzeba będzie sznurkiem mocować zamiast jednej oryginalnej śruby.

Dotychczas myślałem, że będzie można wstawić niższy ale z właściwą podstawą.

Popatrzę, czy naprawdę kable nie pozwolą niższego wstawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukaj akumulatora Centry CB604 lub Boscha S4024.

To jest właśnie dowód na błędy w wyszukiwarkach o których przed chwilą pisałem.

Centrę CB604 i inne Centry zalecane do Ceeda będzie musiał sznurkiem przywiązywać, bo podstawa nie pasuje do koryta w Ceed.

CB604

Bosch powinien pasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz to jakoś zobrazować? Czy akumulator jest umieszczony w czymś w rodzaju "komina"? Dlaczego

> klemy nie da się założyć na czop umieszczony zaledwie 4cm niżej?

wyglada to tak:

285746201-zdj%EAcie.JPG

przewody od "+" sa tak sztywne ze bardzo trudno je wygiac, teoretycznie da sie zalozyc kleme ale jest ona pod katem i nie obejmuje calej powierzchni "kominka"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ooo gratuluje

> podziel sie wiedza łaskawco

Już wcześniej go o to prosiłem ale Król Googli zabłysnął i schował się do jamki.

Mam (znikomą) nadzieję, że przegląda karty katalogowe konkretnych akumulatorów.

Do rana mu się zejdzie. 270751858-jezyk.gif

Ja szukałem długo, niczego pasującego, za rozsądne pieniądze, nie znalazłem i w końcu uznałem, że w razie potrzeby wstawię niższy - problemu sztywnych kabli nie przewidziałem.

Na razie oryginał jeszcze działa (odpukać)

Pozdrawiam, życzę powodzenia w poszukiwaniach i liczę na to, że odkryciem podzielisz się publicznie lub na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja szukałem długo, niczego pasującego, za rozsądne pieniądze, nie znalazłem i w końcu uznałem, że w

> razie potrzeby wstawię niższy - problemu sztywnych kabli nie przewidziałem.

> Na razie oryginał jeszcze działa (odpukać)

> Pozdrawiam, życzę powodzenia w poszukiwaniach i liczę na to, że odkryciem podzielisz się publicznie

> lub na priv.

dzieki za życzenia wink.gif

oryginal dla silnika 1.6 benzyna to jedynie 45Ah crazy.gif

musieli na czyms przyoszczedzic... te akumulatorki (z tego co czytalem na "moja ceed") wytrzymywaly ludziom nawet jedynie 2 lata, mojemy staruszkowi wytrzymał 26tyś km frown.gif

dzwonilem do ASO i tez nie posiadaja aku, dostepny na zamowienie, ale po co brac skoro ledwo co to trzyma frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyglada to tak:

możesz nam wyjaśnić (jeśli się przyjrzałeś), jak jest zakończony przewód plusowy - ta część, która łączy się z klemą? jest to "goły drut" albo jest jakaś końcówka kablowa? bo ZTCW jest to (chyba?) połączenie rozłączne.

jeśli da się to rozłączyć, to pozostaje Ci chyba tylko wstawienie tam "mostka" z np. kawałka przewodu spawalniczego biglaugh.gif lub innego wystarczająco grubego innego materiału przewodzącego (może być sztywny "pręt" miedziany, mosiężny) z odpowiednio obrobionymi końcami, aby było OK.

> przewody od "+" sa tak sztywne ze bardzo trudno je wygiac, teoretycznie da sie zalozyc kleme ale

> jest ona pod katem i nie obejmuje calej powierzchni "kominka"

w pierwszym momencie chciałem napisać, żeby odkręcić klemę i założyć ją "do góry nogami", ale przecież czop aku jest stożkiem i klemy odwrócić nie nada... beksa.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niedawno pytałem o aku do KIA CEED...

> pojawił sie niestety problem

> Nie z parametrami, bo to zostało wybrane mniej wiecej (60Ah ok 540A), ale z wymiarami fizycznymi...

Też rozglądałem się za zamiennikiem oryginalnego akumulatora do Ceed'a.

Myślę, że powinien podpasować Bosch S4 026. ok.gif

Parametry:

Położenie biegunów:0

Rodzaj bieguna:1

Napięcie [V]:12

Szerokość [mm]:175

Wysokość [mm]:220

Długość [mm]:261

Prąd rozruchu wg EN [A]:630

Pojemność akumulatora [Ah]:70

Wykonanie strefy podłogowej:B01

Przykładowy link do Allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No nie żartuj, że tego przewodu nie da się wygiąć w "Z" albo "S" tak żeby klema zeszła 4cm niżej?

> . Weź się w garść .

ja tez nie wierzyłem poki nie sprawdzilem crazy.gif

przewod zaznaczony na czerwono jest bardzo sztywny, nie ma szans go wygoac mozna jedynie odchylac, zolte kolko wskazuje miejsce ktore mozna wyginac, na zielono klema, ktora tez odchyla sie w okreslony sposob frown.gif

oczywiscie da sie to zmanewrowac tak, ze klema bedzie dotykala komina akumulatora, ale nie ma szans aby na niego naszla crazy.gif

285746922-zdj%EAcie.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest właśnie dowód na błędy w wyszukiwarkach o których przed chwilą pisałem.

> Centrę CB604 i inne Centry zalecane do Ceeda będzie musiał sznurkiem przywiązywać, bo podstawa nie

> pasuje do koryta w Ceed.

> CB604

> Bosch powinien pasować.

Przepraszam, ten Bosch nie będzie pasować bo też nie ma zaczepów na dole.

Niestety, leniwi sprzedawcy wklejają do swoich ofert dowolne śliczne zdjęcia z przypadkowym numerkiem na akumulatorze, nie zwracając uwagi na szczegóły budowy..

Bez dotarcia do katalogu producenta trudno będzie dopasować baterię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też rozglądałem się za zamiennikiem oryginalnego akumulatora do Ceed'a.

> Myślę, że powinien podpasować Bosch S4 026.

> Parametry:

> Położenie biegunów:0

> Rodzaj bieguna:1

> Napięcie [V]:12

> Szerokość [mm]:175

> Wysokość [mm]:220

> Długość [mm]:261

> Prąd rozruchu wg EN [A]:630

> Pojemność akumulatora [Ah]:70

> Wykonanie strefy podłogowej:B01

> Przykładowy link do Allegro.

niestety...

strefa podlogowa B00 oraz B01 znaczy, ze akumulator jest bez "stopki" crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja tez nie wierzyłem poki nie sprawdzilem

no OK, wobec tego mam jeszcze jeden pomysł, lecz pewnie zostanę posądzony o "druciarstwo", chociaż pomysł dotyczy plastiku biglaugh.gif

więc tak: kupujesz aku bez łapek/stopek czy jak tam to zwał - taki zwykły prosty. do pełni szczęścia potrzebujesz odciętego dolnego fragmentu starego aku (wysokość tego wg potrzeb - tyle, ile brakuje) z łapkami/stopkami czy jak tam to zwał.

niestety teraz dochodzimy do najgorszego fragmentu całości: trzeba w sposób pewny i bezinwazyjny połączyć nowy aku z "podstawką": objemka? trytytki mogą być niewystarczające... hmm.gifbiglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety...

> strefa podlogowa B00 oraz B01 znaczy, ze akumulator jest bez "stopki"

Gdzie to sprawdzałeś?

W/g katalogu :

Bosch z obrazkami i wymiarami

powinien pasować, zajmie całe korytko - do diesla dobra pojemność.

Mniejszego do benzyny nie szukałem, bo już mnie oczy bolą.

Sprawdź !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdzie to sprawdzałeś?

> W/g katalogu :

> Bosch z obrazkami i wymiarami

> powinien pasować, zajmie całe korytko - do diesla dobra pojemność.

Dokładnie tak. Ten S4 026 moim zdaniem podejdzie na 99,9% ok.gif

Tutaj mamy listę zastosowań i jest na niej Pro Cee'd. A jak wejdzie do Pro to wejdzie i do zwykłego zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyglada to tak:

> przewody od "+" sa tak sztywne ze bardzo trudno je wygiac, teoretycznie da sie zalozyc kleme ale

> jest ona pod katem i nie obejmuje calej powierzchni "kominka"

- wyjmij akumulator i gnij - większe pole manewru. Możesz podgrzać suszarką ( igelit na mrozie zesztywniał )

- odtaśmuj ten odcinek co na focie jest - może ktoś wtaśmował tam jakiś pręt (fabryka ? )

- możesz też odkręcić przewody od klemy i pojedynczo giąć.

Musi dać radę to wygiąć - grubsze kable się targało grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdzie to sprawdzałeś?

> W/g katalogu :

> Bosch z obrazkami i wymiarami

> powinien pasować, zajmie całe korytko - do diesla dobra pojemność.

> Mniejszego do benzyny nie szukałem, bo już mnie oczy bolą.

> Sprawdź !

faktycznie

waytogo.gif

70Ah to troche duzo, ale raczej nie bedzie wyjscia crazy.gif

dzieki za cynk smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie tak. Ten S4 026 moim zdaniem podejdzie na 99,9%

> Tutaj mamy listę zastosowań i jest na niej Pro Cee'd. A jak wejdzie do Pro to wejdzie i do

> zwykłego

Ten powinien pasować.

Niestety wyszukiwarka na stronie Arwitu też jest do dupy.

Przy próbie wyszukiwania według modelu samochodu pokazuje dla Ceed'a większość akumulatorów bez zaczepu przy podstawie.

Wyraźnie widać, że ktoś się kiedyś orżnął a potem te tabelki były bezmyślnie kopiowane przez innych.

Mądry człowiek Stanisław Lem powiedział, że internet to wielki śmietnik - w tym przypadku miał rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy później...

> ja tez nie wierzyłem poki nie sprawdzilem

Marnie sprawdzałeś a ja dałem się wpuścić w maliny i muszę odwołać niektóre swoje teksty.

Dziwiłem się, że na forum KIa Ceed jakoś nikt nie zgłaszał problemów a chyba trochę ludzi wymieniało baterie, niekoniecznie na drogie z sieci KIA.

Obejrzałem dokładnie z miarką w ręku - wyniki:.

Akumulator Bosch S4 026 (70Ah) oczywiście nie zmieści się do Ceeda z benzynowym silnikiem

(diesla nie znam) bo ma 261 mm długości a podstawa w aucie tylko 240 x 175 mm !.

Co do wysokości - nie będzie problemu z zainstalowaniem niższego akumulatora.

Wystarczy rozpiąć obejmę mocującą plusowe kable pod podstawą akumulatora i cała wiązka łagodnie opadnie o te kilka cm.

Przy akumulatorze o H=190 obie klemy da się dokręcić bez problemu, przy H175 "na dwoje babka wróżyła" - plusowy OK, masowy może odrobinę za krótki.

Szukając baterii trzeba całkiem olać jakieś wyszukiwarki, bo zalecają zwykle ok 225 mm wysokości ale z podstawą bez zaczepów - nie da się zamocować.

Akumulatorów z odpowiednim wykonaniem strefy podłogowej L240 W175 H190 (H175??) można znaleźć w sklepach stacjonarnych i internetowych całkiem sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.