SzefSzefow Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 Niedawno pytałem o aku do KIA CEED... pojawił sie niestety problem Nie z parametrami, bo to zostało wybrane mniej wiecej (60Ah ok 540A), ale z wymiarami fizycznymi... Otóż Kłopot jest z wysokościa akumulatora, aku sa produkowane w 3 wysokosciach (oczywiscie do osobowek), 17cm, 19cm oraz 23cm. W oryginale Kia ma 23cm, niestety wystepujące 23cm akumulatory nie posiadaja stopki na dole, ktora umożliwia "europejskie" przykrecenie akumularora Próbowałem zalozyc 17 i 19cm jednak klopot jest z przewodami, jeszcze "-" sie jakos nagnie to "+" jest wykonany z dwoch grubych drutow i za nic nie chce sie obniżyć Pozostaje pytanie.... Co robić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 > Próbowałem zalozyc 17 i 19cm jednak klopot jest z przewodami, jeszcze "-" sie jakos nagnie to "+" > jest wykonany z dwoch grubych drutow i za nic nie chce sie obniżyć Możesz to jakoś zobrazować? Czy akumulator jest umieszczony w czymś w rodzaju "komina"? Dlaczego klemy nie da się założyć na czop umieszczony zaledwie 4cm niżej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin114 Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 Założyć 23cm i opaskę zaciskowa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
samowolka Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 > Niedawno pytałem o aku do KIA CEED... > pojawił sie niestety problem > Nie z parametrami, bo to zostało wybrane mniej wiecej (60Ah ok 540A), ale z wymiarami fizycznymi... > Otóż Kłopot jest z wysokościa akumulatora, aku sa produkowane w 3 wysokosciach (oczywiscie do > osobowek), 17cm, 19cm oraz 23cm. > W oryginale Kia ma 23cm, niestety wystepujące 23cm akumulatory nie posiadaja stopki na dole, ktora > umożliwia "europejskie" przykrecenie akumularora > Próbowałem zalozyc 17 i 19cm jednak klopot jest z przewodami, jeszcze "-" sie jakos nagnie to "+" > jest wykonany z dwoch grubych drutow i za nic nie chce sie obniżyć > Pozostaje pytanie.... Co robić? Ten ma 22cm może by pasował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 0 092 S40 240 wys 225mm S4 60Ah 540A varta blue dynamic 5604100543132 wys 225mm varta i all w jednym sklepie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 Witam serdecznie. > Pozostaje pytanie.... Co robić? Szukać lepiej, bo chyba nie przyłożyłeś się do tego. Mi zajęło to w wyszukiwarce mniej niż minutę. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 > Witam serdecznie. > Szukać lepiej, bo chyba nie przyłożyłeś się do tego. > Mi zajęło to w wyszukiwarce mniej niż minutę. > Pozdrawiam. To pokaż, co znalazłeś. W wyszukiwarkach kilku producentów są błędy dla akumulatorów Kia Ceed. Na forum Ceed'a uprzedzałem ale nie było odzewu. Zalecają akumulatory o prawidłowych wymiarach ale bez występów mocujących przy podstawie. Dopiero po znalezieniu karty katalogowe widać, że trzeba będzie sznurkiem mocować zamiast jednej oryginalnej śruby. Dotychczas myślałem, że będzie można wstawić niższy ale z właściwą podstawą. Popatrzę, czy naprawdę kable nie pozwolą niższego wstawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 Szukaj akumulatora Centry CB604 lub Boscha S4024. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 > Szukaj akumulatora Centry CB604 lub Boscha S4024. To jest właśnie dowód na błędy w wyszukiwarkach o których przed chwilą pisałem. Centrę CB604 i inne Centry zalecane do Ceeda będzie musiał sznurkiem przywiązywać, bo podstawa nie pasuje do koryta w Ceed. CB604 Bosch powinien pasować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deltabox Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 Ja mam u siebie aku opaskami ściągnięty już dwa lata i jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 > Ja mam u siebie aku opaskami ściągnięty już dwa lata i jest OK. Wprawdzie plastikowe ale jednak druciarstwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 > Ten ma 22cm może by pasował. Niestety ma płyte podlogowa zwana B00, czyli jest bez stopki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 > 0 092 S40 240 > wys 225mm > S4 60Ah 540A > varta blue dynamic 5604100543132 > wys 225mm > varta > i all w jednym sklepie dzieki ale te tez sa bez "stopki" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 > Witam serdecznie. > Szukać lepiej, bo chyba nie przyłożyłeś się do tego. > Mi zajęło to w wyszukiwarce mniej niż minutę. > Pozdrawiam. ooo gratuluje podziel sie wiedza łaskawco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 > Możesz to jakoś zobrazować? Czy akumulator jest umieszczony w czymś w rodzaju "komina"? Dlaczego > klemy nie da się założyć na czop umieszczony zaledwie 4cm niżej? wyglada to tak: przewody od "+" sa tak sztywne ze bardzo trudno je wygiac, teoretycznie da sie zalozyc kleme ale jest ona pod katem i nie obejmuje calej powierzchni "kominka" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 > ooo gratuluje > podziel sie wiedza łaskawco Już wcześniej go o to prosiłem ale Król Googli zabłysnął i schował się do jamki. Mam (znikomą) nadzieję, że przegląda karty katalogowe konkretnych akumulatorów. Do rana mu się zejdzie. Ja szukałem długo, niczego pasującego, za rozsądne pieniądze, nie znalazłem i w końcu uznałem, że w razie potrzeby wstawię niższy - problemu sztywnych kabli nie przewidziałem. Na razie oryginał jeszcze działa (odpukać) Pozdrawiam, życzę powodzenia w poszukiwaniach i liczę na to, że odkryciem podzielisz się publicznie lub na priv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 > Ja szukałem długo, niczego pasującego, za rozsądne pieniądze, nie znalazłem i w końcu uznałem, że w > razie potrzeby wstawię niższy - problemu sztywnych kabli nie przewidziałem. > Na razie oryginał jeszcze działa (odpukać) > Pozdrawiam, życzę powodzenia w poszukiwaniach i liczę na to, że odkryciem podzielisz się publicznie > lub na priv. dzieki za życzenia oryginal dla silnika 1.6 benzyna to jedynie 45Ah musieli na czyms przyoszczedzic... te akumulatorki (z tego co czytalem na "moja ceed") wytrzymywaly ludziom nawet jedynie 2 lata, mojemy staruszkowi wytrzymał 26tyś km dzwonilem do ASO i tez nie posiadaja aku, dostepny na zamowienie, ale po co brac skoro ledwo co to trzyma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 > wyglada to tak: możesz nam wyjaśnić (jeśli się przyjrzałeś), jak jest zakończony przewód plusowy - ta część, która łączy się z klemą? jest to "goły drut" albo jest jakaś końcówka kablowa? bo ZTCW jest to (chyba?) połączenie rozłączne. jeśli da się to rozłączyć, to pozostaje Ci chyba tylko wstawienie tam "mostka" z np. kawałka przewodu spawalniczego lub innego wystarczająco grubego innego materiału przewodzącego (może być sztywny "pręt" miedziany, mosiężny) z odpowiednio obrobionymi końcami, aby było OK. > przewody od "+" sa tak sztywne ze bardzo trudno je wygiac, teoretycznie da sie zalozyc kleme ale > jest ona pod katem i nie obejmuje calej powierzchni "kominka" w pierwszym momencie chciałem napisać, żeby odkręcić klemę i założyć ją "do góry nogami", ale przecież czop aku jest stożkiem i klemy odwrócić nie nada... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 > przewody od "+" sa tak sztywne ze bardzo trudno je wygiac, Ja nie widzę(zdjęcie) problemu. Przecież to nie pręty, tylko jakaś linka i jak się postarasz to dopasujesz(wyprofilujesz) że mucha nie siada, jest miejsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 > wyglada to tak: No nie żartuj, że tego przewodu nie da się wygiąć w "Z" albo "S" tak żeby klema zeszła 4cm niżej? . Weź się w garść . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrot Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 > Niedawno pytałem o aku do KIA CEED... > pojawił sie niestety problem > Nie z parametrami, bo to zostało wybrane mniej wiecej (60Ah ok 540A), ale z wymiarami fizycznymi... Też rozglądałem się za zamiennikiem oryginalnego akumulatora do Ceed'a. Myślę, że powinien podpasować Bosch S4 026. Parametry: Położenie biegunów:0 Rodzaj bieguna:1 Napięcie [V]:12 Szerokość [mm]:175 Wysokość [mm]:220 Długość [mm]:261 Prąd rozruchu wg EN [A]:630 Pojemność akumulatora [Ah]:70 Wykonanie strefy podłogowej:B01 Przykładowy link do Allegro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 > No nie żartuj, że tego przewodu nie da się wygiąć w "Z" albo "S" tak żeby klema zeszła 4cm niżej? > . Weź się w garść . ja tez nie wierzyłem poki nie sprawdzilem przewod zaznaczony na czerwono jest bardzo sztywny, nie ma szans go wygoac mozna jedynie odchylac, zolte kolko wskazuje miejsce ktore mozna wyginac, na zielono klema, ktora tez odchyla sie w okreslony sposob oczywiscie da sie to zmanewrowac tak, ze klema bedzie dotykala komina akumulatora, ale nie ma szans aby na niego naszla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 > To jest właśnie dowód na błędy w wyszukiwarkach o których przed chwilą pisałem. > Centrę CB604 i inne Centry zalecane do Ceeda będzie musiał sznurkiem przywiązywać, bo podstawa nie > pasuje do koryta w Ceed. > CB604 > Bosch powinien pasować. Przepraszam, ten Bosch nie będzie pasować bo też nie ma zaczepów na dole. Niestety, leniwi sprzedawcy wklejają do swoich ofert dowolne śliczne zdjęcia z przypadkowym numerkiem na akumulatorze, nie zwracając uwagi na szczegóły budowy.. Bez dotarcia do katalogu producenta trudno będzie dopasować baterię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 > Też rozglądałem się za zamiennikiem oryginalnego akumulatora do Ceed'a. > Myślę, że powinien podpasować Bosch S4 026. > Parametry: > Położenie biegunów:0 > Rodzaj bieguna:1 > Napięcie [V]:12 > Szerokość [mm]:175 > Wysokość [mm]:220 > Długość [mm]:261 > Prąd rozruchu wg EN [A]:630 > Pojemność akumulatora [Ah]:70 > Wykonanie strefy podłogowej:B01 > Przykładowy link do Allegro. niestety... strefa podlogowa B00 oraz B01 znaczy, ze akumulator jest bez "stopki" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrot Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 > niestety... > strefa podlogowa B00 oraz B01 znaczy, ze akumulator jest bez "stopki" B01 jest jak najbardziej ze stopką na dwóch dłuższych bokach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 > ja tez nie wierzyłem poki nie sprawdzilem no OK, wobec tego mam jeszcze jeden pomysł, lecz pewnie zostanę posądzony o "druciarstwo", chociaż pomysł dotyczy plastiku więc tak: kupujesz aku bez łapek/stopek czy jak tam to zwał - taki zwykły prosty. do pełni szczęścia potrzebujesz odciętego dolnego fragmentu starego aku (wysokość tego wg potrzeb - tyle, ile brakuje) z łapkami/stopkami czy jak tam to zwał. niestety teraz dochodzimy do najgorszego fragmentu całości: trzeba w sposób pewny i bezinwazyjny połączyć nowy aku z "podstawką": objemka? trytytki mogą być niewystarczające... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 > niestety... > strefa podlogowa B00 oraz B01 znaczy, ze akumulator jest bez "stopki" Gdzie to sprawdzałeś? W/g katalogu : Bosch z obrazkami i wymiarami powinien pasować, zajmie całe korytko - do diesla dobra pojemność. Mniejszego do benzyny nie szukałem, bo już mnie oczy bolą. Sprawdź ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrot Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 > Gdzie to sprawdzałeś? > W/g katalogu : > Bosch z obrazkami i wymiarami > powinien pasować, zajmie całe korytko - do diesla dobra pojemność. Dokładnie tak. Ten S4 026 moim zdaniem podejdzie na 99,9% Tutaj mamy listę zastosowań i jest na niej Pro Cee'd. A jak wejdzie do Pro to wejdzie i do zwykłego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 > wyglada to tak: > przewody od "+" sa tak sztywne ze bardzo trudno je wygiac, teoretycznie da sie zalozyc kleme ale > jest ona pod katem i nie obejmuje calej powierzchni "kominka" - wyjmij akumulator i gnij - większe pole manewru. Możesz podgrzać suszarką ( igelit na mrozie zesztywniał ) - odtaśmuj ten odcinek co na focie jest - może ktoś wtaśmował tam jakiś pręt (fabryka ? ) - możesz też odkręcić przewody od klemy i pojedynczo giąć. Musi dać radę to wygiąć - grubsze kable się targało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 > Gdzie to sprawdzałeś? > W/g katalogu : > Bosch z obrazkami i wymiarami > powinien pasować, zajmie całe korytko - do diesla dobra pojemność. > Mniejszego do benzyny nie szukałem, bo już mnie oczy bolą. > Sprawdź ! faktycznie 70Ah to troche duzo, ale raczej nie bedzie wyjscia dzieki za cynk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 > Dokładnie tak. Ten S4 026 moim zdaniem podejdzie na 99,9% > Tutaj mamy listę zastosowań i jest na niej Pro Cee'd. A jak wejdzie do Pro to wejdzie i do > zwykłego Ten powinien pasować. Niestety wyszukiwarka na stronie Arwitu też jest do dupy. Przy próbie wyszukiwania według modelu samochodu pokazuje dla Ceed'a większość akumulatorów bez zaczepu przy podstawie. Wyraźnie widać, że ktoś się kiedyś orżnął a potem te tabelki były bezmyślnie kopiowane przez innych. Mądry człowiek Stanisław Lem powiedział, że internet to wielki śmietnik - w tym przypadku miał rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 Jeśli ktoś szuka do ceeda mniejszego ale wysokiego i tańszego akumulatora to może to: 45Ah Do benzyny powinien wystarczyć. Jeśli tylko "zdjęcie poglądowe" oddaje rzeczywistość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 15 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Grzebiąc w internecie znalazłem takie coś: eurobateria jakiś tekst Są tam także baterie innych producentów, kontaktu ze sprzedawcą bez logowania nie znalazłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 15 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 > ja tez nie wierzyłem poki nie sprawdzilem Marnie sprawdzałeś a ja dałem się wpuścić w maliny i muszę odwołać niektóre swoje teksty. Dziwiłem się, że na forum KIa Ceed jakoś nikt nie zgłaszał problemów a chyba trochę ludzi wymieniało baterie, niekoniecznie na drogie z sieci KIA. Obejrzałem dokładnie z miarką w ręku - wyniki:. Akumulator Bosch S4 026 (70Ah) oczywiście nie zmieści się do Ceeda z benzynowym silnikiem (diesla nie znam) bo ma 261 mm długości a podstawa w aucie tylko 240 x 175 mm !. Co do wysokości - nie będzie problemu z zainstalowaniem niższego akumulatora. Wystarczy rozpiąć obejmę mocującą plusowe kable pod podstawą akumulatora i cała wiązka łagodnie opadnie o te kilka cm. Przy akumulatorze o H=190 obie klemy da się dokręcić bez problemu, przy H175 "na dwoje babka wróżyła" - plusowy OK, masowy może odrobinę za krótki. Szukając baterii trzeba całkiem olać jakieś wyszukiwarki, bo zalecają zwykle ok 225 mm wysokości ale z podstawą bez zaczepów - nie da się zamocować. Akumulatorów z odpowiednim wykonaniem strefy podłogowej L240 W175 H190 (H175??) można znaleźć w sklepach stacjonarnych i internetowych całkiem sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.