Skocz do zawartości

OLEJ- wyglad


fanlan

Rekomendowane odpowiedzi

> pozwolicie, że podepnę sie pod temat olejowy z następującym pytaniem:

> Który z piniżej przedstawionych 2 oleum byście wybrali i dlaczego właśnie ten?

> Pacjent: Croma MJTD 1,9 150KM, fabrycznie bez DPF

> kandydaci:

> - Millers Oils XFD 5W40 5L

> - LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOIL 5W40 5W-40 5L

> cena praktycznie ta sama.

> Jestem ciekaw Waszych opinii.

> pozdr

LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOIL 5W40 5W-40 to bardzo dobra oliwa, oparta o bazy IV grupy. Bardzo dobre parametry w niskich i wysokich temperaturach, duża stabilność i odporność na degradację. Kilku kolegów na tym jeździ i podkreślali bardzo cichą pracę auta po zalaniu - dotyczy JTD.

Millers - ostatnio bardzo lansowane w internecie, na zasadzie dobre, bo jest dobre i basta! Brak kart charakterystyk i wielu porametrów, takich jak: HTHS, TBN, NOACK! Bardzo słabe parametry dla niskich temperatur. Mają oliwy, które spełniają jednocześnie ACEA C2 i C3 - to ja się pytam jaki HTHS mają te oliwy!

Moim skromnym zdaniem z tych dwóch, pewniejszy jest LM. Osobiście polecam AMSOIL AFL 5w40 - trudno ten olej wyprowadzić z równowagi, bardzo dobrze zachowuje się przy ostrej jeździe, doskonale odprowadza ciepło, z drugiej strony parametry niskotemperaturowe są bardzo dobre. Po przebiegu 10 tysięcy zachowuje się jak nowy. Nigdy i nigdzie nie słyszałem jeszcze złej opinii o tym oleju. Można go kupić bez problemu po 45 zł za opakowanie 1Q.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOIL 5W40 5W-40 to bardzo dobra oliwa, oparta o bazy IV grupy. Bardzo dobre

> parametry w niskich i wysokich temperaturach, duża stabilność i odporność na degradację. Kilku

> kolegów na tym jeździ i podkreślali bardzo cichą pracę auta po zalaniu - dotyczy JTD.

Właśnie obecnie na nim śmigam. Miałem jednak 2 razy dziwny objaw i nie do końca wiem, czy to nie wina oleju. Jechałem w trasę 400km w obie strony (temp zewn. około -10*C). Przed wyjazdem sprawdzanie poziomu oleju i OK - 3/4 (wiem, że w Cromie nie jest to łatwe;). po około 190 km zapala się kontrolka poziomu oleju !! zjazd na najbliższą stację, gaszenie silnika, po 10 min na inne potrzeby odpalam i jadę - kontrolka już się nie zapala yikes.gif Jazda powrotna i po około 150 km to samo! powrót do domu i następnego dnia rano sprawdzanie poziomu - nieznacznie ponad minimum, dolewka do 3/4.

Po miesiącu jazdy po mieście ta sama trasa. Przed wyjazdem sprawdzenie i jest 3/4. W trasie ponownie kontrolka poziomu yikes.gifconfused.gifangryfire.gif - jadę dalej do miejsca docelowego. gaszenie ponowne uruchomienie i kontrola OFF yikes.gif. Droga powrotna kontrolka ON jakieś 50 km od domu. Dojechałem, samochód w garażu, sprawdzanko na 2-gi dzień i poziom 1/2 yikes.gif nie dolewałem od tamtej pory i poziom się utrzymuje, kontrolka nie zapa się w trakcie jazdy - To ja się pytam, o co chodzi?

> Millers - ostatnio bardzo lansowane w internecie, na zasadzie dobre, bo jest dobre i basta! Brak

> kart charakterystyk i wielu porametrów, takich jak: HTHS, TBN, NOACK! Bardzo słabe parametry

> dla niskich temperatur. Mają oliwy, które spełniają jednocześnie ACEA C2 i C3 - to ja się

> pytam jaki HTHS mają te oliwy!

> Moim skromnym zdaniem z tych dwóch, pewniejszy jest LM.

Hhhmmmm

>Osobiście polecam AMSOIL AFL 5w40 - trudno

> ten olej wyprowadzić z równowagi, bardzo dobrze zachowuje się przy ostrej jeździe, doskonale

> odprowadza ciepło, z drugiej strony parametry niskotemperaturowe są bardzo dobre. Po przebiegu

> 10 tysięcy zachowuje się jak nowy. Nigdy i nigdzie nie słyszałem jeszcze złej opinii o tym

> oleju. Można go kupić bez problemu po 45 zł za opakowanie 1Q.

też czytałem, że to dobry, bardzo olej... jednak cena za 5l jest o 100 zł większa od obu powyższych tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie obecnie na nim śmigam. Miałem jednak 2 razy dziwny objaw i nie do końca wiem, czy to nie

> wina oleju. Jechałem w trasę 400km w obie strony (temp zewn. około -10*C). Przed wyjazdem

> sprawdzanie poziomu oleju i OK - 3/4 (wiem, że w Cromie nie jest to łatwe;). po około 190 km

> zapala się kontrolka poziomu oleju !! zjazd na najbliższą stację, gaszenie silnika, po 10 min

> na inne potrzeby odpalam i jadę - kontrolka już się nie zapala Jazda powrotna i po około 150

> km to samo! powrót do domu i następnego dnia rano sprawdzanie poziomu - nieznacznie ponad

> minimum, dolewka do 3/4.

> Po miesiącu jazdy po mieście ta sama trasa. Przed wyjazdem sprawdzenie i jest 3/4. W trasie

> ponownie kontrolka poziomu - jadę dalej do miejsca docelowego. gaszenie ponowne

> uruchomienie i kontrola OFF . Droga powrotna kontrolka ON jakieś 50 km od domu. Dojechałem,

> samochód w garażu, sprawdzanko na 2-gi dzień i poziom 1/2 nie dolewałem od tamtej pory i

> poziom się utrzymuje, kontrolka nie zapa się w trakcie jazdy - To ja się pytam, o co chodzi?

Nie zazdroszczę takich przygód, jednak nie wydaje się możliwe, żeby ten olej był temu winien. Rozumiem, że kupiłeś z pewnego źródła?

> Hhhmmmm

Poniżej fragmenty odpowiedzi na moje pytania, bezpośrednio z Millers Polska. Nie mogę wkleić całości, ze względu na ochronę prawną, ten niesłychanie ważnej wypowiedzi screwy.gif.

Millers Oils nie udziela informacji dotyczących HTHS, Noack, TBN swoich produktów, gdyż wśród wielu osób istnieje przekonanie, że im wyższy TBN i HTHS tym lepszy olej, co nie jest prawdą.

Jeśli chodzi o zawartość % PAO - nie ujawniamy takich informacji.

Natomiast w kwestii "średnich" lub jak Pan pisze - nawet kiepskich parametrów dot. temperatury krzepnięcia - dokładnie takie parametry zdaniem technologów Millers Oils są najbardziej optymalne.

Pozostawię bez odrobiny komentarza

> też czytałem, że to dobry, bardzo olej... jednak cena za 5l jest o 100 zł większa od obu powyższych

Pięć butelek po 1Q (0,946l) kosztuje 225 zł - możesz kupić u tego sprzedawcy. Aukcja z AFL niedawno się skończyła, zapytaj o dostępność.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pozwolicie, że podepnę sie pod temat olejowy z następującym pytaniem:

> Który z piniżej przedstawionych 2 oleum byście wybrali i dlaczego właśnie ten?

> Pacjent: Croma MJTD 1,9 150KM, fabrycznie bez DPF

> kandydaci:

> - Millers Oils XFD 5W40 5L

> - LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOIL 5W40 5W-40 5L

> cena praktycznie ta sama.

> Jestem ciekaw Waszych opinii.

> pozdr

Osobiście zastosowałem Millers Oils XFD 5W40, zapłaciłem 170zł za 5L.

Zastosowałem płukankę Pro-Tec. Po zrobieniu ok. 1500km od wymiany olej czysty jak przed wlaniem, jestem ciekaw jak długo.

Silnik trochę ciszej pracuje. Po odkręceniu korka wlewu oleju "wnętrzności" idealnie czyste.

Sprzedawca-warsztat przedstawiciel z logiem Millers Oils zapewniał, że Millers'a leją (o dziwo) taksówkarze i poleca właśnie do samochodów "tłuczonych" często w miastach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moim skromnym zdaniem z tych dwóch, pewniejszy jest LM. Osobiście polecam AMSOIL AFL 5w40 - trudno

> ten olej wyprowadzić z równowagi, bardzo dobrze zachowuje się przy ostrej jeździe, doskonale

> odprowadza ciepło, z drugiej strony parametry niskotemperaturowe są bardzo dobre. Po przebiegu

> 10 tysięcy zachowuje się jak nowy. Nigdy i nigdzie nie słyszałem jeszcze złej opinii o tym

> oleju.

Ja zdecydowałem się przesiąść na lato z Xado 0W40 na Amsoil 5w40... wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja zdecydowałem się przesiąść na lato z Xado 0W40 na Amsoil 5w40...

Będziesz zadowolony, zostaw go jeszcze na jesień lub nawet zimę, jeśli nie przekroczysz 20 tysięcy. Ten olej ma temperaturę krzepnięcia i pompowalność w -30, typową dla dobrych 5w30.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z historii auta wynikało, że najpierw był zalany Selenia WR 5W40. Silniki JTD jakby nie było, są luźno pasowane. Mam wersję 2.4 i zależało mi na lepszej ochronie termicznej silnika. 5W30 zalali mi w ASO w ubiegłym roku, bo DPF i ogóle. Ale parametry tego oleju w porównaniu z Motulem, ceną Seleni, oraz parametrami silnika, skłoniły mnie do takiego kroku. Olej wymieniam w przebiegach między 10 a góra 15 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z historii auta wynikało, że najpierw był zalany Selenia WR 5W40. Silniki JTD jakby nie było, są

> luźno pasowane. Mam wersję 2.4 i zależało mi na lepszej ochronie termicznej silnika. 5W30

> zalali mi w ASO w ubiegłym roku, bo DPF i ogóle. Ale parametry tego oleju w porównaniu z

> Motulem, ceną Seleni, oraz parametrami silnika, skłoniły mnie do takiego kroku. Olej

> wymieniam w przebiegach między 10 a góra 15 kkm.

Tylko, że Motul bardzo zmarniał ostatnio, już nawet seria 300V jest oparta o HC, z domieszkami baz IV i V.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale o tym dowiedziałem się po fakcie. 10 kkm jakoś przegonie, a potem zobaczymy. dla ciekawości znajomy z Niemiec ma Alfę 147 z silnikiem 1.9 120 km 8 V z DPF. Jemu w ASO Alfy w DE nalali od początku i nadal leją Selenię 5W40 WR. Co kraj to obyczaj. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale o tym dowiedziałem się po fakcie. 10 kkm jakoś przegonie, a potem zobaczymy. dla ciekawości

> znajomy z Niemiec ma Alfę 147 z silnikiem 1.9 120 km 8 V z DPF. Jemu w ASO Alfy w DE nalali od

> początku i nadal leją Selenię 5W40 WR. Co kraj to obyczaj. Pozdrawiam!

Do tego silnika jak najbardziej WR jest odpowiednim olejem. Złego słowa nie powiem na temat tej Seleni oprócz niestety ceny frown.gif

Wydaje mi się, że trochę zbyt hardcorowo bierzemy ten temat oleju ..... doszukując się niewiadomo jakich wad czy zalet. Oczywiście nie można dawać się nabijać w butelkę koncernom i jeśli na rynku pojawia się dobry olej mało znanej firmy warto o tym wiedzieć i stosować, nie mniej większość z nas używa samochodu w miarę standardowy sposób i nie potrzebuje środków smarnych rodem z F1 grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...

zbliża się u mnie czas wymiany oleju, obecnie wlany Millers XFD 5w40 (Croma bez DPF) i nie będzie powtórki frown.gif - niestety olej zawiódł - w szczególności rano przy zimnym silniku i niskich temperaturach stawia duży opór, a sam silnik chodzi bardzo głośno (tu porównanie z Motulem X-cess) - i teraz pytanie co wybrać???

szczerze jakoś nie mam opory ponownie wydawać 200-250zł za olej w szczególności że mam wymianę 2 - 3x do roku stąd też zacząłem poszukiwania "budżetowego syntetyka". Wypadło na Mobil 1 0w40 Turbo Diesel , BP Visco c 5000 5w40 albo Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40. Może ktoś rzuci profesjonalnym okiem który lepszy - przy uwzględnieniu, że zima się zbliża smile.gif

do oceny doszedł jeszcze Fuchs Gt1 5w40 xtl

oczywiście patrząc na dobre opinie o Amsoliu AFL to byłby najlepszy wybór ale niestety cenowo na dzień dzisiejszy poza zasięgiem, chyba, że uda zorganizować się jakąś wspólną akcję na zbiorowe zakupy za niższa cenę to chętnie się przyłączę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zbliża się u mnie czas wymiany oleju, obecnie wlany Millers XFD 5w40 (Croma bez DPF) i nie będzie

> powtórki - niestety olej zawiódł - w szczególności rano przy zimnym silniku i niskich

> temperaturach stawia duży opór, a sam silnik chodzi bardzo głośno (tu porównanie z Motulem

> X-cess) - i teraz pytanie co wybrać???

> szczerze jakoś nie mam opory ponownie wydawać 200-250zł za olej w szczególności że mam wymianę 2 -

> 3x do roku stąd też zacząłem poszukiwania "budżetowego syntetyka". Wypadło na Mobil 1 0w40

> Turbo Diesel , BP Visco c 5000 5w40 albo Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40. Może ktoś rzuci

> profesjonalnym okiem który lepszy - przy uwzględnieniu, że zima się zbliża

> oczywiście patrząc na dobre opinie o Amsoliu AFL to byłby najlepszy wybór ale niestety cenowo na

> dzień dzisiejszy poza zasięgiem, chyba, że uda zorganizować się jakąś wspólną akcję na

> zbiorowe zakupy za niższa cenę to chętnie się przyłączę.

Castrola bym odpuścił, sam mam chyba z 45 l jeszcze w piwnicy, ale leję go tylko do Twingo DCi żony bo w Cromie nie spisywał się specjalnie.

Może jednak Mobil, marka za którą jeszcze kilka lat wstecz dałbym sobie rękę uciąć.... ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zbliża się u mnie czas wymiany oleju, obecnie wlany Millers XFD 5w40 (Croma bez DPF) i nie będzie

> powtórki - niestety olej zawiódł - w szczególności rano przy zimnym silniku i niskich

> temperaturach stawia duży opór, a sam silnik chodzi bardzo głośno (tu porównanie z Motulem

> X-cess) - i teraz pytanie co wybrać???

> szczerze jakoś nie mam opory ponownie wydawać 200-250zł za olej w szczególności że mam wymianę 2 -

> 3x do roku stąd też zacząłem poszukiwania "budżetowego syntetyka". Wypadło na Mobil 1 0w40

> Turbo Diesel , BP Visco c 5000 5w40 albo Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40. Może ktoś rzuci

> profesjonalnym okiem który lepszy - przy uwzględnieniu, że zima się zbliża

> oczywiście patrząc na dobre opinie o Amsoliu AFL to byłby najlepszy wybór ale niestety cenowo na

> dzień dzisiejszy poza zasięgiem, chyba, że uda zorganizować się jakąś wspólną akcję na

> zbiorowe zakupy za niższa cenę to chętnie się przyłączę.

a ja drugi raz zalalem motula, z tym ze x-clean i jestem zadowolony.

Podziwiam was ze widzicie roznice w tym jaki olej macie zalany wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja drugi raz zalalem motula, z tym ze x-clean i jestem zadowolony.

> Podziwiam was ze widzicie roznice w tym jaki olej macie zalany

odpowiadając to sam jestem zdziwiony że słyszę smile.gif kiedyś miałem tak samo różne oleje ale w zasadzie nie było widać różnicy... ale nie wiem co jest w tym millersie ale rano klekot jest tak głośny że w porównaniu z motulem jest naprawde znaczącą różnica....

co do castrola to przekonuje mnie w nim jedynie wartość pompowalnosci na zimno....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Cromę zalaną Mobil 1 0w40 Turbo Diesel i w miarę OK. Jak chłodno to trochę po rozruchu głośniejsza. Natomiast jak skończy się gwarancja to zaleję prawdopodobnie albo Amsoilem AFL albo Liqui Moly. Ostatnio w pracy zrobiliśmy właśnie prawie, że doktorat na temat jaki olej do diesla z dpf i bez dpf i wyszło,że oleje tych dwóch firm mają w miarę najlepsze parametry. W przypadku dpf jeszcze niezłe parametry ma Lotos. Ja na szczęście nie mam dpf i wybór szerszy bo niestety tam gdzie zieloni wkładają ręce to jeden parametr dobry a drugi już kiepski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oczywiście patrząc na dobre opinie o Amsoliu AFL to byłby najlepszy wybór ale niestety cenowo na

> dzień dzisiejszy poza zasięgiem, chyba, że uda zorganizować się jakąś wspólną akcję na

> zbiorowe zakupy za niższa cenę to chętnie się przyłączę.

Panowie,

to ilu chętnych było by do zakupu AMSOILa? Muszę już się zaopatrzyć w zestaw przeglądowy. Może przy kilkunastu zestawach 5L będzie lepsza cena. Ja skłaniam się ku temu:

AMSOIL Premium API CJ-4 Synthetic 5W-40 Diesel Oil (DEO)

Charakterystyka oleju:

100% syntetyczny olej silnikowy 5W-40.

Doskonała ochrona i wydajność dla europejskich pojazdów z silnikami wysokoprężnymi.

Zalecany jest do pojazdów wymagających oleju o którejkolwiek z wymienionych poniżej specyfikacji:

SAE 5W-40 API CJ-4, CI-4+, CF, SM ACEA E7, E9 Mack EO-O Premium Plus DDC Power Guard 93K218 Caterpillar ECF-3, ECF-2 Cummins 20081 Volvo VDS-4 MB 228.31 MTU Type I & II MAN 3275 JASO DH-2 Global DHD-1 Renault RLD-3

Typowe właściwości techniczne:

Klasa lepkości: SAE 5W-40

Lepkość kinematyczna @ 100°C, cSt (ASTM D-445) 14.5

Lepkość kinematyczna @ 40°C, cSt (ASTM D-445) 87.9

Indeks lepkości (ASTM D-2270) 172

Lepkość CCS, cP @ °C (ASTM D-5293) (-30) 5932

Temperatura zapłonu / Flash Point °C (°F) (ASTM D-92) 228 (442)

Temperatura zapłonu (ustalonego) / Fire Point °C (°F) (ASTM D-92) 246 (475)

Temperatura płynięcia / Pour Point °C (°F) (ASTM D-97) -46 (-51)

Odparowalność oleju - test - Noack Volatility; (ASTM D5800) 250°C, 1 godzina, % utraty masy (g/100g) 8.8

Wynik testu czterokulowego - Four-Ball Wear Test - (ASTM D-4172B @ 40 kg, 75°C, 1200 obr/min, 1 godz.), wielkość rysy, mm 0.51

Liczba zasadowa (TBN) 10.4 Lepkość HTHS - High Temperature / High Shear (cP) (ASTM D-4683) 4.0

Proszę poniżej wpisywać się - mogę zapytać dystrybutora jeśli będzie z 5-ciu zainteresowanych.

Bez ociągania się wink.gifhorse.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie,

> to ilu chętnych było by do zakupu AMSOILa?

Ja dopiero co kupiłem AFL 5W40 ... 186 zł za 5 litrów - cena wynegocjowana smile.gif z kompletem filtrów i olejem do skrzyni ... może dzisiaj wymienię.

Czy można jeszcze taniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMO bardzo dobra cena.

Panowie,

jestem po wstępnej rozmowie z autoryzowanym sprzedawcą i mamy wyjściową cenę 180 zł (przy założeniu, że zamówienie jest powyżej 1000 zł) za 5l + koszty przesyłki.

Muszę jednak zebrać zainteresowanych.

Prośba więc o przesyłanie do końca dnia 26.10 swoich zgłoszeń z listą jakimi produktami AMSOil jesteście zainteresowani (w tym olej przekładniowy, płukanka). Ostateczne ceny będą po zamknięciu listy zakupowej. Koszt wysyłki to około 20 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To długi wątek więc nie chciałbym burzyć tak mozolnie wyciągniętych wniosków,... że obecnie najlepszym olejem jest AMSOIL zlosnik.gif Ale może pomyślcie też o takim produkcie f-my XENUM. Już kiedyś wspominałem , że moi znajomi zajmują się dystrybujcją tego oleju w Polsce, ale że osobiście nie doktoryzuję się w branzy olejowej nigdy nie wdawałem się w szczegółowe dyskusje olejowo-marketingowe na forum. W każdym razie olej z pewnością jest z "górnej półki". Może kolega ABM zechce zerknąć w opisy i powiedzieć coś na temat tego oleju ( jako kącikowy "oilspecjalist " smile.gif ) Nie chodzi mi o żadne przepychanki i udawadnianie wyższości jednego oleju nad drugim.

Olej ten wystwiony jest na Allegro po 240,- ale jestem przekonany, że byłbym w stanie dla AK zorganizować atrakcyjne ceny, konkurencyjne do AMSOIL i to bez żadnego proszenia się i organizowania w zakupy grupowe.

I żeby było jasne: nie mam w tym żadnego intresu. Jedynie satysfakcja, że pomagam znajomym w promowaniu m-ki XENUM, a kącikowiczom umożliwiam zakup b. dobrego oleju w atrakcyjnej cenie.

http://www.autoxen.pl/xenum/produkty/oleje_silnikowe/x1_5w40_5l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja zakupiłem identyczny bez negocjacji za 179PLN + przesyłka 18PLN

> Ale przy większym zakupie na pewno jakiś rabat byśmy wynegocjowali jako AK

Negocjujcie, 20% jest do urwania bez problemu, przy większych zakupach nawet do 30% - kiedyś chciałem zrobić zakup, więc wiem co mówię.

Jak mi MOD pozwoli to napiszę ile grajcarów kosztuje u mnie WR i WR P.E. z glejtem skarbowym, specjalnie dla Cromo-Kierowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To długi wątek więc nie chciałbym burzyć tak mozolnie wyciągniętych wniosków,... że obecnie

> najlepszym olejem jest AMSOIL Ale może pomyślcie też o takim produkcie f-my XENUM. Już

> kiedyś wspominałem , że moi znajomi zajmują się dystrybujcją tego oleju w Polsce, ale że

> osobiście nie doktoryzuję się w branzy olejowej nigdy nie wdawałem się w szczegółowe dyskusje

> olejowo-marketingowe na forum. W każdym razie olej z pewnością jest z "górnej półki". Może

> kolega ABM zechce zerknąć w opisy i powiedzieć coś na temat tego oleju ( jako kącikowy

> "oilspecjalist " ) Nie chodzi mi o żadne przepychanki i udawadnianie wyższości jednego oleju

> nad drugim.

> Olej ten wystwiony jest na Allegro po 240,- ale jestem przekonany, że byłbym w stanie dla AK

> zorganizować atrakcyjne ceny, konkurencyjne do AMSOIL i to bez żadnego proszenia się i

> organizowania w zakupy grupowe.

> I żeby było jasne: nie mam w tym żadnego intresu. Jedynie satysfakcja, że pomagam znajomym w

> promowaniu m-ki XENUM, a kącikowiczom umożliwiam zakup b. dobrego oleju w atrakcyjnej cenie.

> http://www.autoxen.pl/xenum/produkty/oleje_silnikowe/x1_5w40_5l

Z tymi produktami, to jest taki problem, że nawet w stosunku do Amsoil`a są bardzo niszowe. Jak kolega załatwi dobrą cenę, to wleję testowo do swojej Krowy - testuje na niej co się da i jak na razie żyje, powiem nawet, że ma się całkiem dobrze. Obecnie w silniku płynie japoński Eneos Sustina i ostrzy sobie ząbki na srogą zimę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może pomyślcie też o takim produkcie f-my XENUM. Już

> Olej ten wystwiony jest na Allegro po 240,- ale jestem przekonany, że byłbym w stanie dla AK

> zorganizować atrakcyjne ceny, konkurencyjne do AMSOIL

Czemu nie - z dobrymi olejami warto poeksperymentować ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Negocjujcie, 20% jest do urwania bez problemu, przy większych zakupach nawet do 30% - kiedyś

> chciałem zrobić zakup, więc wiem co mówię.

Po zakupie 5l AFL-a i jeszcze paru innych rzeczy poinformowałem sprzedawcę , że jestem zadowolony z wyjątkowej szybkości dostawy i ceny oraz zasugerowałem , że być może znajdzie się więcej chętnych z forum AK na zakup produktów Amsoila .

Odpisał , że wtedy może zrobić dla grupy " lepsze ceny " waytogo.gif

> Jak mi MOD pozwoli to napiszę ile grajcarów kosztuje u mnie WR i WR P.E. z glejtem skarbowym,

> specjalnie dla Cromo-Kierowników.

Ja ze swojej strony nie widzę przeciwskazań smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po zakupie 5l AFL-a i jeszcze paru innych rzeczy poinformowałem sprzedawcę , że jestem zadowolony

> z wyjątkowej szybkości dostawy i ceny oraz zasugerowałem , że być może znajdzie się więcej

> chętnych z forum AK na zakup produktów Amsoila .

> Odpisał , że wtedy może zrobić dla grupy " lepsze ceny "

I trzeba sprzedawcę dalej mobilizować do dania lepszej ceny. Na początek należy zasugerować, że 7% to nie jest obniżka, ponieważ tyle kosztuje wystawienie i sprzedaż tego oleju na Allegro. Kolejna podpowiedź to płatność przelewem bankowym, bez pośredników typu Payu, Płatności Online itp. - to kolejne 3%. Następna sprawa to zakup ilości kartonowych - to bardzo upraszcza sprawy pakowania i wysyłki. Sugeruję uzbierać chętnych na zakup minimum 3 kartonów i zorganizować jedno miejsce docelowe hurtowej wysyłki. Sprzedawców Amsa w Polsce jest bez liku, jednak importer tylko jeden i to do niego należy uderzyć. Warto poszukać chętnych do zakupu na innych kącikach i nawet forach - poczta pantoflowo-mailowa doskonale działa. Na koniec należy przed sprzedawcą roztoczyć sielski obraz, na którym zobaczy dziesiątki baniek sprzedanych na AK w krótkim czasie - wystarczy kilka zapytań mailowych o cenę, powołujących się na plotki krążące na AK o rabatach na Amsa. Dalej Panowie to już wasza inwencja i wcale nie trzeba tego sprzedawcy wpuszczać w głębokie maliny - towar pierwsza klasa, więc przy dobrej cenie będzie się dobrze sprzedawał.

Ze swojej strony mogę zaproponować wysyłki UPS, od sprzedawcy do odbiorcy grupowego i dalej do poszczególnych użytkowników, w cenie 17 zł brutto, jeśli byłoby zainteresowanie to proszę o kontakt osobę, która zajmie się organizacją zakupów grupowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja ze swojej strony nie widzę przeciwskazań

Dla Cromo-Maniaków mogę zaoferowąc Selenię WR 5w40 i WR 5w30 P.E. w hurtowej cenie 164 zł brutto za opakowanie 5 litrowe. Koszt promocyjnej przesyłki UPS z moją niewielką dotacją to 15 zł brutto. Na wszystko wystawiam oryginalne glejty skarbowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I trzeba sprzedawcę dalej mobilizować do dania lepszej ceny. Na początek należy zasugerować, że 7%

> to nie jest obniżka, ponieważ tyle kosztuje wystawienie i sprzedaż tego oleju na Allegro.

> Kolejna podpowiedź to płatność przelewem bankowym, bez pośredników typu Payu, Płatności Online

> itp. - to kolejne 3%. Następna sprawa to zakup ilości kartonowych - to bardzo upraszcza sprawy

> pakowania i wysyłki. Sugeruję uzbierać chętnych na zakup minimum 3 kartonów i zorganizować

> jedno miejsce docelowe hurtowej wysyłki. Sprzedawców Amsa w Polsce jest bez liku, jednak

> importer tylko jeden i to do niego należy uderzyć. Warto poszukać chętnych do zakupu na innych

> kącikach i nawet forach - poczta pantoflowo-mailowa doskonale działa. Na koniec należy przed

> sprzedawcą roztoczyć sielski obraz, na którym zobaczy dziesiątki baniek sprzedanych na AK w

> krótkim czasie - wystarczy kilka zapytań mailowych o cenę, powołujących się na plotki krążące

> na AK o rabatach na Amsa. Dalej Panowie to już wasza inwencja i wcale nie trzeba tego

> sprzedawcy wpuszczać w głębokie maliny - towar pierwsza klasa, więc przy dobrej cenie będzie

> się dobrze sprzedawał.

> Ze swojej strony mogę zaproponować wysyłki UPS, od sprzedawcy do odbiorcy grupowego i dalej do

> poszczególnych użytkowników, w cenie 17 zł brutto, jeśli byłoby zainteresowanie to proszę o

> kontakt osobę, która zajmie się organizacją zakupów grupowych.

Masz w tym zapewne sporo racji. Ja jednak nie mam czasu na zabawę w pośrednika, nie mam umowy z firmą kurierską, więc tu wysyłka była po stronie sprzedawcy. Jeśli piszesz o prowizjach Allegro, to nie jest tak, że lecą one w koszty firmy danego sprzedawcy/sklepu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się szybko doedukowałem...

TBN to poziom dodatków neutralizujących kwasy. Przy czym sama liczba określająca poziom nie jest decydująca bo ważny jest też skład tych dodatków. A więc AMS ma dodatków więcej, co nie znaczy, że musi być lepiej.

Info - http://www.shell-dystrybutor.pl/a/18,czesto-zadawane-pytania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Generalnie z parametrów Xenum i AMSOil różnią się najbardziej Total Base Number: X - 8,1 AMS - 10,4

> Ważna to różnica, czy nie...?

Są jeszcze różnice przy temperaturze -30 - parametr CCS X-6200, AMS AFL - 5314

przy czym X ma wyższą lepkość kinematyczną przy 40 i 100 stopniach

ogólnie poza CCS Xenum wydaje się mieć całkiem dobre parametry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Są jeszcze różnice przy temperaturze -30 - parametr CCS X-6200, AMS AFL - 5314

> przy czym X ma wyższą lepkość kinematyczną przy 40 i 100 stopniach

> ogólnie poza CCS Xenum wydaje się mieć całkiem dobre parametry

Ale ja biorę parametry tego:

Premium API CJ-4 5W-40 Synthetic Diesel Oil (tu CCS wynosi 5932) zatem różnica jest już mniejsza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest cena dla AK- 160,- zł./5L wysyłka 15,-

> Taniej się nie da. To cena maksymalnie hurtowa.

> Były też zapytania o płukankę - M-Flush - dla AK 28,-zł.

To naprawdę dobra cena.... ja już jestem po wymianie wczoraj i w skrzyni i w silniku Amsoil chlubocze... zostało mi 2 litry po ostatnich wymianach więc co najwyżej 2 bym dokupił i miał na kolejną wmianę ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> a w zakresie specyfiki olejów czy jest jakieś realne "niebezpieczeństwo" bądź "przeciwskazania" gdy

> do silnika bez DPF-a wleje się olej oznaczony jako C3???

Nie ma, choć konserwatywny nurt olejowy uważa, że oleje z przed ery ACEA Cx i z wysokim TBN, lepiej chronią silniki przed zużyciem. Wymagania przeciwzużyciowe nowych norm ACEA są bardzo wymagające i przekraczają normy ACEA A/B. Konkludując - pożyjemy i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informuję potencjalnych zainteresowanych, że pojawił się nowy AMSOIL w klasie lepkość 5w40 dla aut europejskich nie posiadających DPF/FAP. To klasyczny syntetyk PAO o bardzo dobrych parametrach i rewelacyjnej cenie. Powinien kosztować w Polsce w granicach 150-160 zł za 5L.

AMSOIL EFM 5w40 Full-SAPS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Informuję potencjalnych zainteresowanych, że pojawił się nowy AMSOIL w klasie lepkość 5w40 dla aut

> europejskich nie posiadających DPF/FAP. To klasyczny syntetyk PAO o bardzo dobrych parametrach

> i rewelacyjnej cenie. Powinien kosztować w Polsce w granicach 150-160 zł za 5L.

> AMSOIL EFM 5w40 Full-SAPS

Może sie przerzucę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.