Skocz do zawartości

OLEJ- wyglad


fanlan

Rekomendowane odpowiedzi

> Z tych dwóch to raczej Selenia, jak chcesz zalać czymś bardzo dobrym, to AMSOIL AFL.

Ja za 2 tysiaki bede zmienial, i czy naprawde jakas roznice sie odczuwa przy AMSOIL a Selenia?

Powiedzmy ciszej pracuje silnik, mniej pali i takie tam

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja za 2 tysiaki bede zmienial, i czy naprawde jakas roznice sie odczuwa przy AMSOIL a Selenia?

> Powiedzmy ciszej pracuje silnik, mniej pali i takie tam

> Dzieki

Ja mam prownanie miedzy Motulem a Amsoil ktory akualnie znajduje sie w silniku, i moze to tylko moja opinia, ale mam wrazenie ze gdy silnik zimny jest pracuje ciut ciszej, a i turbo tak nie slychac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam prownanie miedzy Motulem a Amsoil ktory akualnie znajduje sie w silniku, i moze to tylko

> moja opinia, ale mam wrazenie ze gdy silnik zimny jest pracuje ciut ciszej, a i turbo tak nie

> slychac.

I własnie kolega przedstawił niektóre namacalne efekty stosowania tego oleju.

Dodam od siebie, że to olej na bardzo porządnej bazie grupy IV - PAO. Zastosowanie bardzo dobrej bazy prawdziwie syntetycznej i połączenie jej z bardzo starannie dobranymi dodatkami i modyfikatorami tarcia, daje docelowo najwyższej jakości środek smarny. Bardzo trudno znaleźć olej, który jednocześnie ma bardzo dobre parametry nisko i wysoko temperaturowe, na dodatek zapewnia oszczędność paliwa i nie traci swoich właściwości bardzo długo - Amsoil właśnie taki jest.

Dodam jeszcze, że z wielkim żalem zauważyłem, że Amsoil nie produkuje syntetycznych filtrów oleju i powietrza do naszych aut. Takie filtru zapewniają wyłapywanie cząstek dużo mniejszych niż klasyczne, na dodatek wyłapują ich kilkukrotnie więcej i dużo dłużej są drożne - można tylko zazdrościć użytkownikom aut z grupy VAG.

Żeby było jasne, nie handluje tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak wypada Motul i Amsoil, na tle LM Synhoil?

yaya.gifyaya.gif

ja będę miał za jakiś czas porównanie LM vs AMSoil hmm.gif

mam za sobą 2 zmiany i 30kkm na LM, a właśnie zamówiłem AMSoil do diesla - zobaczymy slinka.gif

jeśli chodzi o LM, to zauważyłem, że po około 10kkm traci sporo ze swoich właściwości - znacznie głośniej pracuje turbo i silnik nie tak już miękko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spytaj się Liska.

A moze takie cudo http://allegro.pl/olej-opel-gm-5w30-5l-dexos2-dpf-fap-mamy-filtry-i2729624160.html

Dodam, ze leje taki od kilku wymian do Lanowozu, 260tys km i bierze tyle co nic, zadnych zlych zjawisk.

Ciekawe co leja w OPLU w ramach serwisu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A moze takie cudo

> http://allegro.pl/olej-opel-gm-5w30-5l-dexos2-dpf-fap-mamy-filtry-i2729624160.html

> Dodam, ze leje taki od kilku wymian do Lanowozu, 260tys km i bierze tyle co nic, zadnych zlych

> zjawisk.

> Ciekawe co leja w OPLU w ramach serwisu:)

Tyko lanowóz ma benzynowy silnik wolnossący. Generalne można to lać pod warunkiem wymian co 10-15 tysięcy. Problem z tym olejem jest taki, że GM produkuje go w różnych rafineriach na świecie i tani olej do Polski trafia z Ukarainy i Rosji. Dwa lata temu ten olej zamarzał w silnikach w na wschodzie i Opel miał spory problem z reklamacjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa lata temu ten olej zamarzał w silnikach w

> na wschodzie i Opel miał spory problem z reklamacjami.

Zamarzal w CDTI czy ogolnie?

Bo Lanowoz przzyl mrozy po-30 na podhalu i odpalal z oporem bo aku wiadomo ale zawsze.

Nie ze na sile chce oszczedzac ale kazde infomacje za zasadne w ramach poszerzania wiedzy ogolnej.

A skoro mam plan wymieniac olej co 15 tys max stad moje zainteresowanie tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Którym olejem lepiej zalać Crome Motul 8100 X-cess 5W40 czy Selenia WR 5W40

Ja zrobiłem już prawie 90 tyś km na Motulu X-Clean 5W40. Jestem zadowolony, oleju nic nie ubywa, silnik pracuje prawidłowo, żadnych negatywnych zjawisk nie zaobserwowałem. Między czasie zastosowałem już dwa razy płukankę do silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, a kto chociaż raz zrobił UOA na różnych olejach? Wtedy może mówić, że słaby lub dobry do danego silnika i danego stylu jazdy.

ja mam wiele UOA i robię regularnie więc jak czytam, że 300v zmarniał to mi się śmiać chce. Wg Pyrki z motula 300v nie zawiera HC - a info z MDS nie jest recepturą budowy oleju.

Po drugie mam porównanie 300v 5w40 vs cfs 5w40 z tego samego auta oba są bardzo dobre z teoretycznie minimalnym plusem dla 300v ale wiadomo styl jazdy nie zawsze jest równy. Ja do swojego JTD zalałem x-lite 0w30 - wynik dość dobry pomimo, że dolot zasyfiony coś ala pyłem - wiadomo, filtry fitron.

Chciałem kupić teraz XFD ale zostałem jednak na x-cess

nie wiem jaki XDS ma noack a wiem co się działo na x-lite z wysokim noack.

Sam x-cess 5w40 ma wyniki porównywalne z cfs 5w40 w subaru podkręconym +50% na mocy i 100% na momencie używanym bardzo torowo, czyli rallyland, plejady, upalanki itp. i to po 10kkm więc nawet częściowa zawartość dobrego HC GR3+ nie przekreśla z automatu oleju nie wspominając o ochronie silnika.

Taki diesel kręcący się mizernie w stosunku do benzyny turbo to dla x-cess plaża. Jak zrobię badania x-cess z mojego jtd to mogę wkleić. Miałem dekiel ściągnięty i wszystko lśniące pomimo, że wczesnej była selenia diesel.

więc nie ma się co podniecać i zalewać 300v, cfs, do typowych toczydełek bo x-lite i x-cess spokojnie dają radę w autach bez DPF.

zdecydowanie nie używamy castrola.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może takie coś

5L Leichtlauf High Tech 5W40 SM/CF ACEA A3-08/B4-08, BMW Longlife-01; MB 229.5; Porsche A40; Renault RN 0700; Renault RN 0710; VW 502.00/505.00; Fiat 9.55535-H2; 9.55535-M2,Opel GM-LL-B025

do mojej cromy zamiast millersa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a może takie coś

> 5L Leichtlauf High Tech 5W40 SM/CF ACEA A3-08/B4-08, BMW Longlife-01; MB 229.5; Porsche A40;

> Renault RN 0700; Renault RN 0710; VW 502.00/505.00; Fiat 9.55535-H2; 9.55535-M2,Opel

> GM-LL-B025

> do mojej cromy zamiast millersa ?

Witam kolegę.

Czekamy na UOA X-Cess

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

Odgrzebie kotleta...

Po zakupie Crowy wypadałoby zmienić olej. Sprzedawca polecił mi dwa:

Motul 8100 X-Clean C3 5W40 5L

Millers Oils XF LL C3 5W30 5L

Samochód z DPF, przez rok czasu będzie służył żonie czyt. miasto i krótkie odcinki. Odczasu do czasu również mnie (trasa).

Wymieniacie jeszcze Amsoil AFL 5W40. Ostatni post jest z 2012 roku więc co poniektórzy mają już pewne doświadczenie z ww. olejami. Który polecacie? Jakaś inna alternatywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tam SELENIE leje i happy jestem.

W zimie palil, a ze roznicy pewnie nie odczuje/uslysze to leje co FIAT pisze

Moze w skrzyni wymienie, ale skoro dziala to po co? hmmm...ot zagwozdka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odgrzebie kotleta...

> Po zakupie Crowy wypadałoby zmienić olej. Sprzedawca polecił mi dwa:

> Motul 8100 X-Clean C3 5W40 5L

> Millers Oils XF LL C3 5W30 5L

> Samochód z DPF, przez rok czasu będzie służył żonie czyt. miasto i krótkie odcinki. Odczasu do

> czasu również mnie (trasa).

> Wymieniacie jeszcze Amsoil AFL 5W40. Ostatni post jest z 2012 roku więc co poniektórzy mają już

> pewne doświadczenie z ww. olejami. Który polecacie? Jakaś inna alternatywa?

Millers tak, jednak dedykowany do JTDM jest Long Life C2, duzo lepszym wyborem będzie olej z Nanodrive. Motula nie warto kupować za te pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymieniacie jeszcze Amsoil AFL 5W40. Ostatni post jest z 2012 roku więc co poniektórzy mają już

> pewne doświadczenie z ww. olejami. Który polecacie? Jakaś inna alternatywa?

Tak leje... w przyszłym miesiącu kolejna wymian ...

Co ja mogę dodać... leję i jeżdżę zlosnik.gif Nic się nie dzieje ... silnik ładnie pracuje... oleju nie ubywa turbina nie śwista zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Autostradami do 110kmh sie nie chwalimy

Ło matko tak szybko nigdy bym nie pojechał bo olej by mi się zlasował.... mnie Tiry wyprzedzają hehe.gif a ostatnio nawet rowerzyści strasznie szybko po 3-wsi pędzą ... więc pauzuję drive.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Byłem dzisiaj w Fiacie załatwić jedną sprawę i przy okazji zagadałem z serwisantem odnośnie oleju. Stwierdził że instrukcja przewiduje zalanie silnika z DPF olejem o lepkości 5w40 (odradził 5w30), oraz o parametrach ACEA C3 (na pytanie o C2 odpowiedział że C3 zastąpił C2 i taki powinien być zalany). Z ciekawości przeszukałem sieć i znalazłem 2 instrukcje Fiata:

1. Croma do 2007 roku czyli taka jak moja miała wg instrukcji zalecenie:

http://i.looki.com/0/0/68/be97070495cab9c6675d17e270490301_800.jpg

2. Croma od 2008 roku czyli poliftowa miała wg instrukcji zalecenie:

http://i.looki.com/0/0/68/26df3ddf225944306afedd24a6b57f3b_800.jpg

Co Wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byłem dzisiaj w Fiacie załatwić jedną sprawę i przy okazji zagadałem z serwisantem odnośnie oleju.

> Stwierdził że instrukcja przewiduje zalanie silnika z DPF olejem o lepkości 5w40 (odradził

> 5w30), oraz o parametrach ACEA C3 (na pytanie o C2 odpowiedział że C3 zastąpił C2 i taki

> powinien być zalany). Z ciekawości przeszukałem sieć i znalazłem 2 instrukcje Fiata:

> 1. Croma do 2007 roku czyli taka jak moja miała wg instrukcji zalecenie:

> http://i.looki.com/0/0/68/be97070495cab9c6675d17e270490301_800.jpg

> 2. Croma od 2008 roku czyli poliftowa miała wg instrukcji zalecenie:

> http://i.looki.com/0/0/68/26df3ddf225944306afedd24a6b57f3b_800.jpg

> Co Wy na to?

Wiedza serwisanta powala i to dosłownie, niech wskaże olej Selenia z normą C3 do diesla? Normy ACEA z serii Cx, gdzie x może mieć wartość od 1 do 4, dotyczą olejów o obniżonej zawartości popiołów i nie mają nic wspólnego z lepkością zgodna z normą SAE. Mówiąc prościej oleje o lepkościach od 0w20 do 10w60 mogą występować z normą ACEA CX i bez takiej normy. Do silników JTD interesują nas oleje MID SAPS, czyli normy C2 i C3. Normy te różnią się uzyskaną oszczędnością paliwa oraz mogą się różnić parametrem HTHS, zazwyczaj oleje ACEA C2 mają HTHS poniżej 3,5 natomiast oleje z normą C3 zawsze powyżej 3,5. Istnieją w przyrodzie oleje spełniające obie te normy (Millers Trident), jest to możliwe w przypadku kiedy olej ma HTHS powyżej 3,5 i jednocześnie spełnia normę C2 w kwestii oszczędności paliwa.

Dobór lepkości SAE oleje do silników JTD i JTDM powinien nasapić w zależności od stanu silnika i warunków eksploatacji. Przy jeździe normalnej i szczególnie w trybie miejskim powinniśmy zastosować lepkość 5w30, dzięki temu zaoszczędzimy paliwo. Lepkość 5w40 należy wybrać w przypadku ciężkiej nogi i bardzo szybko pokonywanych autostradach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

841791.jpg

Mam takie pytanie czym różnią się te cztery oleje? Wszystkie mają tą samą lepkość. Ten full saps pewnie nie można stosować to samochodów z DPF ale czy lepiej on chroni silnik niż ten mid saps?

Czy ten drugi jest to ten sam olej co pierwszy tylko Amsoil zmienił etykietę?

Który z nich byłby najlepszy do Cromy bez DPF?

Teraz Croma jeździ na tym pierwszym i jest fajnie cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam takie pytanie czym różnią się te cztery oleje? Wszystkie mają tą samą lepkość. Ten full saps

> pewnie nie można stosować to samochodów z DPF ale czy lepiej on chroni silnik niż ten mid

> saps?

> Czy ten drugi jest to ten sam olej co pierwszy tylko Amsoil zmienił etykietę?

> Który z nich byłby najlepszy do Cromy bez DPF?

> Teraz Croma jeździ na tym pierwszym i jest fajnie

Pierwszy i drugi to AFL z aprobatą ACEA C3, jednak odważę się stwierdzić, że to nie te same formulacje. Trzecie zdjęcie to olej EFM, czyli olej z aprobatami A3/B4 Full Saps, czy chroni lepiej to sprawa dyskusyjna i w silnikach wyprodukowanych po 2004 roku raczej pomijalna. Ostatni olej ma aprobaty API CJ4 i ACEA E7 i E9, co warunkuje zastosowanie silnikach ciężarówek i maszyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie nie wiem czy ten pierwszy jest jeszcze dostępny i się zastanawiam czy go czasem nie

> zastąpili tym drugim.

Na oficjalnej stronie amsoil faktycznie nie ma już wystawionego tego oleju , ale z tego co widzę to nadal go mają w pro-choice smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na oficjalnej stronie amsoil faktycznie nie ma już wystawionego tego oleju , ale z tego co widzę to

> nadal go mają w pro-choice

No właśnie u jednych są wystawione te z szarą etykietą u innych z czerwoną. Chyba że ci z szarą mają jeszcze pozostałości, a teraz będzie z tą czerwoną. cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.