Skocz do zawartości

Radio fabryczne Aveo do lacetti.


GoLLaB

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, czy ktoś próbował adaptować radio fabryczne od aveo (2 din) do lacetti? Jak się wpasowuje - w sensie czy ktoś widział zdjęcia jak wypełnia wnękę? Czy sterowanie z kierownicy trzeba modyfikować - bawić się w jakieś adaptery?

Z oglądu radia od tyłu wygląda, że jest tam zwykłe ISO więc nie powinno być problemu z przepięciem z oryginalnego radia z lacetti.

Mam na myśli oczywiście to radyjko:

2011-chevrolet-aveo-radio.jpg

Jakie są opinie o pracy tego radia - to może bardziej do posiadaczy aveo? Czy po zakupie samochodu nie chciało się od razu wymienić radia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Było już kilka razy , to radio nie da się bez rzeźbienia zainstalować w lacetti . Radio ma kształt

> trapezu zwężającego się na dole .

Hmm coś nie mogę odnaleźć tego tematu. Czy tu na forum jest jakieś archiwum, gdzie trafiają starsze tematy?

Edit. Ok z tym sobie poradziłem, nie zauważyłem, że domyślny zakres czasowy jest bardzo krótki smile.gif

Co do samego radia, faktycznie, w pierwszym momencie i na pierwszy rzut oka jest to nawet niezauważalne. A czy aż tyle się zwęża? (z daleka tak patrząc wygląda, że jest to parę mm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie są opinie o pracy tego radia - to może bardziej do posiadaczy aveo? Czy po zakupie samochodu

> nie chciało się od razu wymienić radia?

Żona ma takie w Aveo. Walory dźwiękowe delikatnie mówiąc "nie rzucają na kolana". zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe czy takie by nie spasowało EBAJ

> Ale nie mówicie że jest mało roboty z przekładką bo już mam w planach zagospodarowanie tej wnęki

> pod radiem

W opisie stoi, że radio jest od Suzuki Forenza więc powinno pasować ok.gif Osobiście marzy mi się icon_rolleyes.gifhttp://allegro.pl/radio-samochodowe-multimedialne-gps-gms-6601-i2182412634.html . Może jak w kwietniu pojadę na kontrakt..... sob.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W opisie stoi, że radio jest od Suzuki Forenza więc powinno pasować Osobiście marzy mi się

> http://allegro.pl/radio-samochodowe-multimedialne-gps-gms-6601-i2182412634.html . Może jak w

> kwietniu pojadę na kontrakt.....

Za drogie... zbyt dużo potem martwienia się, czy "komuś" też się nie spodoba smile.gif

Co do samego radyjka, musi pasować bo to ta sama wnęka:

C22306105_7.jpg

Też jest to ciekawa opcja. Z tym, że raczej nie ma sterowania z kierownicy, albo tylko ten model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za drogie... zbyt dużo potem martwienia się, czy "komuś" też się nie spodoba

> Co do samego radyjka, musi pasować bo to ta sama wnęka:

> Też jest to ciekawa opcja. Z tym, że raczej nie ma sterowania z kierownicy, albo tylko ten model.

Równie dobrze może złodziejowi się spodobać całe auto lub jakaś inna jego część ok.gif Od tego jest ubezpieczenie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Równie dobrze może złodziejowi się spodobać całe auto lub jakaś inna jego część Od tego jest

> ubezpieczenie

Oczywiście, jest tak jak mówisz, jednak radio fabryczne daewoo czy chevrolet nie będzie cieszyć się aż takim wzięciem grinser006.gif więc będę spokojniejszy. A ubezpieczenie ubezpieczeniem, ale potem same problemy, załatwić rozbitą szybę, czy kupić wyrwany panel itd. już o tym myślę, to mi się nie chce 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli coś wykombinujesz,to proszę pochwal się ,ja też myślę nad zapełnieniem tej dziury ale żal mi tracić sterowania z kierownicy chociaż na samo radio już nie mogę patrzeć bo w poprzednim aucie miałem identyczne a dobija mnie ustawianie i programowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli coś wykombinujesz,to proszę pochwal się ,ja też myślę nad zapełnieniem tej dziury ale żal mi

> tracić sterowania z kierownicy chociaż na samo radio już nie mogę patrzeć bo w poprzednim

> aucie miałem identyczne a dobija mnie ustawianie i programowanie.

Moje chęci to jedno, a dostępny wolny czas to drugie... do zmiany tego radia przymierzam się już prawie rok grinser006.gif ale jeśli coś wykombinuję i będzie się czym pochwalić, to się pochwalę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To zaloz cos firmowego tzn. alpine,pionek,jvc.

"radio fabryczne daewoo czy chevrolet nie będzie cieszyć się

aż takim wzięciem więc będę spokojniejszy. A ubezpieczenie ubezpieczeniem, ale potem same

problemy, załatwić rozbitą szybę, czy kupić wyrwany panel itd. już o tym myślę, to mi się nie

chce " skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A paneliku kolega zdjac nie umi ? Poza tym ciekawi mnie czy komus w ogóle wyjeli radio z lacetii.

> Nie zrobi sie tego w 30 sekund.

A czy te radia 2 dinowe mają ściągane panele? Znalazłem np. takie:

http://allegro.pl/jvc-kw-xr611-2din-usb-tygodniowa-okazja-multikolor-i2165223561.html

Cena dość spora (a to i tak niższe progi cenowe 2din), ale miałby zielone podświetlenie, usb itd itd. byłoby firmowe, ale po nim nic nie wskazuje, żeby miało zdejmowany panel?

No i cały czas dochodzi kwestia sterowania z kierownicy, trzeba się będzie bawić w adapterki, albo zrezygnować (zakładam, że przekładka fabrycznego tego nie wymaga).

Do włożenia radyjka z aveo - i rozpoczęcia tematu skłoniło mnie to, że przez jakiś totalny przypadek, podczas poszukiwania informacji o CB otworzyło mi się allegro i zauważyłem radyjko z aveo (bez mini usb) w cenie 170zł. Co prawda CD-MP3 bez usb, ale jednak jest to mp3, które ułatwia życie grinser006.gif

A czy w radyjku z miniusb da się w ogóle podłączyć pendrive i z niego skorzystać (np. poprzez adapter) czy to służy tylko do iPhonów czy ... no właśnie, do czego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy te radia 2 dinowe mają ściągane panele?

Eeee??? A na jaki grzyb Ci dwudinowe ? Mowilem o normalnym radiu 1din, ja przyjemnego alpina kupilem za 200pln (uzywka od kolegi z ak ale spokojnie za tyle mozna wyrwac) i gra duuzzooo lepiej od fabrycznego a do tego ma usb i kabelek aux zlosnik.gif

A co do sterowania z kierownicy pan z piloty.pl juz ogarnal lacetti dzieki koledze vikingowi od ,ktorego sam zakupilem adapter i teraz puszczam go dalej w swiat zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Eeee??? A na jaki grzyb Ci dwudinowe ? Mowilem o normalnym radiu 1din, ja przyjemnego alpina

> kupilem za 200pln (uzywka od kolegi z ak ale spokojnie za tyle mozna wyrwac) i gra duuzzooo

> lepiej od fabrycznego a do tego ma usb i kabelek aux

> A co do sterowania z kierownicy pan z piloty.pl juz ogarnal lacetti dzieki koledze vikingowi od

> ,ktorego sam zakupilem adapter i teraz puszczam go dalej w swiat

Dwudinowe dlatego, że mam zmieniarkę fabryczną (zepsutą) i nie mam zagospodarowanej wnęki przez półeczkę (gdy radio jest fabrycznie 1DIN). Więc musiałbym tu kombinować coś innego (np. szukać tej zabudowy...) albo od razu 2DIN i tak myślę. Pierwszy pomysł był włożyć tam CB unidena, ale raz - też byłby na widoku i mógłby kogoś zainteresować, a dwa niestety radyjko się popsuło i teraz myślę nad lafayette venus zamontowanym pod siedzeniem i wyciąganą na wierzch w razie potrzeby gruszką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dwudinowe dlatego, że mam zmieniarkę fabryczną (zepsutą) i nie mam zagospodarowanej wnęki przez

> półeczkę (gdy radio jest fabrycznie 1DIN). Więc musiałbym tu kombinować coś innego (np. szukać

> tej zabudowy...) albo od razu 2DIN i tak myślę. Pierwszy pomysł był włożyć tam CB unidena, ale

> raz - też byłby na widoku i mógłby kogoś zainteresować, a dwa niestety radyjko się popsuło i

> teraz myślę nad lafayette venus zamontowanym pod siedzeniem i wyciąganą na wierzch w razie

> potrzeby gruszką.

Napisz prosze co zepsuło się w zmieniarce i ewentualnie za ile chcialbys ją sprzedać. Może być na priv ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisz prosze co zepsuło się w zmieniarce i ewentualnie za ile chcialbys ją sprzedać. Może być na

> priv

Jeśli bym miał nowe radio to chętnie odsprzedałbym całość jako komplet. To jest w kieszeni, złączone razem i zmieniarka nie ma swojego panelu - jest on współpanelem z radiem.

Natomiast zmieniarka - standardowa, wielokrotnie spotykana w internecie wada Blaupunkt IDC-A09 - zawieszenie się/blokada mechanizmu podającego. Mrugają diody, jak przestawisz na CD to na wyświetlaczu CD ERROR.

Sama zmieniarka jest też dostępna jako "nowa" na allegro u jakiegoś gościa z 24miesięczną gwarancją (tylko czerwone diody chyba tam są). Gadałem z jednym gościem z elektrody (serwisant blaupunkta), naprawa zmieniarki jest droga, wręcz nieopłacalna (ale ponoć przynajmniej wtedy się nie wiesza już drugi raz grinser006.gif z nową niewiadomo, kiedy się to zdarzy). No i on twierdzi, że ta gwarancja 2 letnia w tej chwili to ściema, bo Blaupunkt już nie istnieje i jedyne co to gwarancja sprzedawcy, a nie blaupunkta (jak to twierdzi sprzedawca).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego amerykańskie radia pracują w rastrze 200kHz nie w 50kHz więc możesz mieć problemy z odbiorem w Europie i u nas w Polsce :-) i nie będzie działał RDS frown.gif

> Ciekawe czy takie by nie spasowało EBAJ

> Ale nie mówicie że jest mało roboty z przekładką bo już mam w planach zagospodarowanie tej wnęki

> pod radiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego amerykańskie radia pracują w rastrze 200kHz nie w 50kHz więc możesz mieć problemy z odbiorem

> w Europie i u nas w Polsce :-) i nie będzie działał RDS

> > pod radiem

O widzisz, nie wiedziałem nawet sciana.gif

A jak to jest jak auta z ameryki sprowadzają, radia zmieniają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego amerykańskie radia pracują w rastrze 200kHz nie w 50kHz więc możesz mieć problemy z odbiorem

> w Europie i u nas w Polsce :-) i nie będzie działał RDS

> > pod radiem

Ja również, to jest bardzo cenna informacja, która mogła uchronić przed bezsensownym zakupem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O widzisz, nie wiedziałem nawet

> A jak to jest jak auta z ameryki sprowadzają, radia zmieniają?

Mój ojciec pod koniec lat 90 przywiózł bardzo wysoki model Pionner'a z USA ok.gif Radio dało się wystroić ale było bardzo wrażliwe na zanik sygnału no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój ojciec pod koniec lat 90 przywiózł bardzo wysoki model Pionner'a z USA Radio dało się wystroić

> ale było bardzo wrażliwe na zanik sygnału

Hmm, pytałem o wymiary radia z Aveo, i wygląda, że jest ono większe niż wnęka w moim aucie. Gdzieś też znalazłem standardowe wymiary 1 DIN (200 x 180 x 70 mm) to wychodzi, że wnęka u mnie, czyli ta:

chevrolet_lacetti_5d_20tcdi_121km_cdx_platinum_11.jpg

sporo różni się od standardowych wymiarów, jeśli są podane szerokość/głębokość/wysokość to znaczy, że u mnie jest to odpowiednio: (bez głębokości) 180/110 ... czyli nie wejdzie tam pewnie nawet normalne radio 2DIN (zakładam, że po prostu 2x wyższe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O widzisz, nie wiedziałem nawet

> A jak to jest jak auta z ameryki sprowadzają, radia zmieniają?

Ludzie zmieniają odbiorniki lub męczą się bez RDS i z kłopotami z ustawianiem stacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O widzisz, nie wiedziałem nawet

> A jak to jest jak auta z ameryki sprowadzają, radia zmieniają?

Niektóre radia pozwalają się przestroić, ale moim skromnym zdaniem szkoda zachodu. pewnie Ci co przywożą zmieniają radia na europejskie ewentualnie wyłapują stacje, których częstotliwość wchodzi w standard amerykański. Dodam jeszcze,że amerykańskie radia mają nieco inna skalę UKF niż w Europie wiec są z marginesem :-(

czyli EUROPA: 94mhz - 108mhz; USA: 76mhz - 90mhz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli EUROPA: 94mhz - 108mhz; USA: 76mhz - 90mhz

Kolego coś pomyliłeś

Zakres fal UKF w USA to 87,9-107,9 MHz raster co 0,2 MHz , w Polsce 87,5-108 MHz raster co 0,1 MHz.

I jeszcze jedna rzecz radia w USA nie mają RDS . Coraz częściej można spotkać w USA radia satelitarne SIRIUS , niestety ten system u nas nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli EUROPA: 94mhz - 108mhz; USA: 76mhz - 90mhz

W takiej sytuacji to chyba nic nie miałyby szans złapać, bo te zakresy nie mają części wspólnych. 76-90 MHz ma Japonia.

Europa ma zakres od 87.5 do 108.0 MHz, a Ameryka od 88.0 do 108.0 MHz.

Bardziej chyba chodzi o to, że Stany nie mają europejskiego RDS, no i jak sam wspomniałeś, inny jest raster.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wlasnie do tego radia sie przymierzam, ale musze najpierw to zobaczyc i odsluchac jak to gra.

> Czy ktos wie ile daja na to gwarancji? 12 czy 24 m-ce?

> Arek Epica LMV W-wa

Jeśli dają paragon to masz 24 miesiące odpowiedzialności sprzedawcy(nie mylić z gwarancją) na czym lepiej wychodzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja własnie założyłem Blaupunkta MP74. Jest to starsze radio, ale z najwyższej serii Blaupunkta. No i muszę powiedzieć, że jestem w szoku yikes.gif jak mogą grać oryginalne głośniki Lacettiego. Ilość basu, przestrzenność, szczegół, detale yay.gif.

Teraz czekam na cieplejsze dni, to założę przednie głośniki (zestaw na zwrotnicach), które zostały mi po poprzednim samochodzie, wyciszę drzwi itp smile.gif

A co do tematu, to jestem teraz pewien, że wolę jakość dzwięku niż ładny (czytaj fabryczny) design samochodu. Jeśli ktoś się zastanawia nad fabrycznym radiem, to radzę zastanowić się, czy nie kupić używanego radia, ale z wyższej półki, zamiast fabrycznego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Nie podejdzie.

> W lacetti radio musi być prostokątem, a to jest trapezem

wydaje mi się że podejdzie, a zdjęcie jest po prostu zrobione ze złej perspektywy - tak na prawdę to jest po prostu standar din2 i wiele "podejdzie" - tu sie liczą bardziej wtyczki z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wydaje mi się że podejdzie, a zdjęcie jest po prostu zrobione ze złej perspektywy - tak na prawdę

> to jest po prostu standar din2 i wiele "podejdzie" - tu sie liczą bardziej wtyczki z tyłu.

Może ktoś z posiadaczy w/w wymienionego modelu radia powiedziałby konkretnie czy to jest trapez czy nie a wtyczki ew.można połączyć przejściówkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może ktoś z posiadaczy w/w wymienionego modelu radia powiedziałby konkretnie czy to jest trapez

> czy nie a wtyczki ew.można połączyć przejściówkami

Wydaje mi się, że też jest trapez. Radio od Aveo na 100% jest trapez, pytałem o wymiary i radio zwęża się ku dołowi o 0,5cm. Jednak 0,5cm nie było by problemem zbyt wielkim (bo po 2,5mm najwyżej byłyby szczeliny), gdyby nie fakt, że zmierzyłem swoją ramkę od radia i ma ona 18cm szerokości, podczas gdy zmierzone radio od aveo ma ponoć 20,5cm. Podobnie z wysokością, moje radio (ze zmieniaczem) ma 17cm, podczas, gdy to z Aveo ma 18cm. Może sam problem polega na tym, że radio + zmieniarka do lucka ma ramkę, która jest dokładnie rozmiarem taka sama, jak to, co wchodzi do wnęki. Oczywiście ramka obok radia (konsola) jest przystosowana do tego rozmiaru, natomiast w radiu z aveo jest to rozwiązane tak:

2_f.jpg

Jak widać, ponad to, co wchodzi do wnęki, idzie jeszcze jakby ramka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy później...

Mam pytanko i nie bardzo wiem w którym dziale je zadać panic.gif Chodzi mi o to że wymieniłem fabryczne radio blaupunkt również na radio blaupunkt tylko że dostępne w ogólnej sprzedaży z tą nadzieją że sterowanie z kierownicy będzie działać kostka i wyjścia są takie same ale niestety nie działa sterowanie z kierownicy tongue.gifomocy:

Natomiast fabryczną zmieniarkę udało się podłączyć i działa bez zarzutu i to bez żadnych przeróbek

post-95607-14352517995399_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

> A co do sterowania z kierownicy pan z piloty.pl juz ogarnal lacetti dzieki koledze vikingowi od

> ,ktorego sam zakupilem adapter i teraz puszczam go dalej w swiat

No właśnie, jak to jest z tym sterowaniem. Ostatnio temat ucichł, bo udało mi się wyrwać sprawną zmieniarkę za 15zł i już miałem nawet płyty CD, ale jak to ktoś wspominał - "nigdy nie wiadomo, kiedy ta zmieniarka odmówi współpracy", druga odmówiła posłuszeństwa po 3 miesiącach. Lepszy numer, że tym razem zacięła się mając płyty w środku (czyli nawet nie mogę sobie zarzucić, że źle wkładałem płyty, jeśli tak się w ogóle da..., jak poprzednim razem).

Wracając do tematu, znalazłem fajne radyjko:

http://www.nokaut.pl/odtwarzacze-samochodowe/jvc-kd-r731.html

Miałoby chyba wszystko, co potrzebne:

- zdejmowany panel,

- multikolor klawiszy, więc zielony też bym dopasował,

- USB/AUX

- BT,

- rozmowy telefoniczne przez radio (z zewnętrznym mikrofonem i możliwym sterowaniem z kierownicy jednocześnie),

- cena do zniesienia.

Ale napisałem do piloty.pl i otrzymałem odpowiedź, że nie ma programu do lacetti... żebym się odezwał za 2-3 miesiące, po czym znów dowiedziałem się, że bez zmian. Czy gdzieś jeszcze można dostać adapter do radia JVC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.