Skocz do zawartości

Tłumik - Czy jest sens malować?


michlp72

Rekomendowane odpowiedzi

> Tłumik koroduje oczywiście od wewnątrz.

Orochimaru ma jak zwykle rację. Mój poprzedni tłumik na zewnątrz był prawie jak nówka (miał chyba ocynk), ale wewnątrz coś się oberwało i zrobił się tuning dźwięku silnika.

Ja nie maluję bo uważam że wcześniej zeżre go coś od środka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja pomalowałem cynkiem z aluminium w sprayu (Boll chyba) i trzyma drugi rok.

Ja tym samym i 4 lata jest śliczny. Trochę tylko na spawie końcówki widać przebijającą się rdzę.

Z tym, że ja malowałem nówkę sztukę przed zamontowaniem.

> Tłumik koroduje oczywiście od wewnątrz. Woda + wysoka temperatura + agresywne dodatki ze spalin robią swoje.

I tu jest sedno problemu... wink.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie musiałem zmienić przerdzewiały po zimie tłumik i mam pytanie:

> Czy pomalowanie go go czymś przedłuży jego żywot? Jeśli tak to czym (żeby nie odlazło od razu).

W mojej Primerce tłumik ma 15 lat... i trzyma się doskonale. Rury na łączeniach, niestety przerdzewiały frown.gif. Wymagały pospawania. Poobnie z siatką, ale tłumiki to miooodzio zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zrobić malutką dziurkę od spodu i dobrze zabezpieczyć chociaż woda nie będzie się zbierała

> nieraz widać jak się ulewa z odbytu jak rusza spod świateł

I co ja mam powiedzieć, jeśli mój oberwany od wewnątrz tłumik miał taką dziurkę fabrycznie? (VFM Bosal)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem tłumik końcowy (Eberspacher czy jakoś podobnie...) 6 lat temu (został pokraszony czarnym zaroodpornym mazidłem w sprayu)-nadal jest w porządku, bez dziur i tym podobnych atrakcji...Wymieniałem środkowy tłumik 4 lata temu (Bosal), potraktowany również czarnym świństwem-stan jak wyżej...warto zlosnik.gif. Co prawda, moj wóz napędzany jest tylko szlachetnym paliwem cool.gif.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Faktycznie. Fabryczny.

> A wylot z niego (czyli końcówka rury) świeci się po polerowaniu, jak chromowana

> Pewnie to jakiś stop nierdzewki?

A zapewne. Rodzinna zapasowa corolla 14 lat tłumik fabryczny z nierdzewki. W ogóle to auto jest nie do zdarcia, ponieważ jest zastępcze to wszyscy traktują go po macoszemu a ono i tak uparcie jeździ , nie rdzewieje i całym swoim jestestwem walczy o swoje życie i unika szrotu. smile.gif Żeby nie to że takie paskudne i ciasne i lichy silnik to kto wie czy moja astra nie musiałaby sobie trochę częściej postać na bocznicy.

Sory za OT ale moja Ag coś ostatnio za czesto ma humory i zaczyna mnie wnerwiać. Zawsze szwankuje jak pogoda jest do bani i psa by nie wygonił. A i tłumik zaczyna wydawać odgłosy brzęcząco-brumiące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.