msemafor Napisano 25 Marca 2012 Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 Ostatnio dłubałem w tylnych hamulcach i nie wiem o czym myślałem podczas pracy ale założyłem te blaszki w samoregulatorach w dół zamiast w górę. W związku z tym moje pytanie brzmi: Czy samoregulator działa w takim położeniu tej blaszki? Poniżej przedstawiam zdjęcie, o którą blaszkę mi chodzi (tu w dobrym położeniu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 25 Marca 2012 Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 > Czy samoregulator działa w takim położeniu tej blaszki? Nie działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
msemafor Napisano 25 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 > Nie działa. Dzięki Oro. Dobrze, że teraz już ciepło więc znów to rozbiorę i poprawię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 25 Marca 2012 Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 > Nie działa. A moze masz fotke,jak byc powinno to zlozone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 25 Marca 2012 Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 > A moze masz fotke,jak byc powinno to zlozone? Fotka jest powyżej . Marcin napisał, że przedstawia prawidłowy montaż. A pochodzi z tego manuala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 26 Marca 2012 Udostępnij Napisano 26 Marca 2012 > Fotka jest powyżej . Marcin napisał, że przedstawia prawidłowy montaż. > A pochodzi z tego manuala. Dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 17 Października 2014 Udostępnij Napisano 17 Października 2014 Odświeżę temat pytaniem: Po co właściwie jest ta blaszka? Zaparta jest o korpus samoregulatora, po niej ślizga się nakrętka z wieńcem zębatym. Czy bez niej samoregulator nie będzie działać? Jaka różnica, czy nakrętka trze o blaszkę, czy bezpośrednio o korpus samoregulatora? PS. Właśnie mam nowozakupione samoregulatory i są one zbudowane tak, że blaszka musi być skierowana do wewnątrz pojazdu (wycięcia są przesuniete o 90* w stosunku do tych opisywanych na forum - załączam fotkę). I jeszcze jedno, czy TEN regulator na fotce jest na koło lewe, czy prawe? Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 17 Października 2014 Udostępnij Napisano 17 Października 2014 na regulatorze powinno być oznaczenie L lub R Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 17 Października 2014 Udostępnij Napisano 17 Października 2014 Blaszka to nie jest kompensacja luzu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 17 Października 2014 Udostępnij Napisano 17 Października 2014 > Blaszka to nie jest kompensacja luzu ? Nie sądzę, obie powierzchnie blaszki dolegają do siebie tak mocno, że trudno je odsunąć od siebie. Materiał blaszki odbiega od materiału korpusu - wygląda na hartowaną stal... Aczkolwiek wszystkie elementy regulatora nie są wykonane z nierdzewki, czy kwasówki - przyciągają magnesik... @technix: nie ma oznaczeń na korpusach, są tylko oznaczenia na opakowaniach, ale nie zdradzę na co wskazują, żeby nie sugerować odpowiedzi... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 17 Października 2014 Udostępnij Napisano 17 Października 2014 Blaszka służy za łożysko oporowe, regulator jest na lewe koło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 17 Października 2014 Udostępnij Napisano 17 Października 2014 > Nie sądzę, obie powierzchnie blaszki dolegają do siebie tak mocno, że trudno je odsunąć od siebie. z tego co pamietam, jest to bimetal > @technix: nie ma oznaczeń na korpusach, są tylko oznaczenia na opakowaniach, ale nie zdradzę na co > wskazują, żeby nie sugerować odpowiedzi... na tej płetwie po prawej powinno być nabite przecież nikt nie jest duchem świętym i bez oznaczeń nie bedzie wiedział który jest prawy a który lewy.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 17 Października 2014 Udostępnij Napisano 17 Października 2014 > Blaszka służy za łożysko oporowe czyli powinno się blaszki nieco rozgiąć? Bo nie kumam, jak to powinno działać? > regulator jest na lewe koło. A sprzedawany jest na koło PRAWE! Ponieważ kupiłem obie strony, metodą doświadczalną też doszedłem do tego. Na dodatek w wielu źródłach jest błąd... Przykładowy link: klik, fotografia pochodzi z tej strony, ale kupiłem z innego żródła, ale oznaczenie na opakowaniu jest identyczne z ww. linkiem...... > na tej płetwie po prawej powinno być nabite @przemty: nie ma żadnych literek... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 17 Października 2014 Udostępnij Napisano 17 Października 2014 Blaszka jest twarda i nakrętka lepiej się po niej ślizga niż po rurce. Ma być ściśnięta. Fotki są pewnie poglądowe. Z prawej strony nie zadziała bo nakrętka ma ząbki w drugą stronę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olmar Napisano 17 Października 2014 Udostępnij Napisano 17 Października 2014 > z tego co pamietam, jest to bimetal Jak bęben sie rozgrzeje bardzo mocno to i jego średnica będzie większa. I jeżeli wtedy samoregulator rozsunie szczęki a bęben ostygnie to może blokować koło. A tak przy gorącym bębnie samoregulator będzie wyłączony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 17 Października 2014 Udostępnij Napisano 17 Października 2014 > Fotki są pewnie poglądowe. No, właśnie nie są! Są dokładnie zamienione i to na wszystkich sprawdzonych przeze mnie e-sklepach... W moich zestawach pakowanych osobno prawy i lewy były jeszcze dźwignie i sprężyny i przykładowo: dźwignia i sprężyna do lewego koła (tu nie ma wątpliwości), ale już regulator do prawego! Dzięki za wyjaśnienie i potwierdzenie. Zestaw w składzie "mieszanym" oczywiście nie działa, bo dźwignia nie ma siły przestawić ząbka idąc do góry, ale już po zamianie regulatorów wszystko działa pięknie: przy rozchylaniu szczęk dźwignia idzie w dół i rozkręca regulator bez oporu, a jak idzie w górę to przeskakuje po ząbkach, bo regulator jest ściśnięty szczękami i słychać charakterystyczne pstrykanie. Chyba tak to ma działać? @marek51: zrobiłem test - podgrzałem zapalniczką podkładkę, w którą pytałem na początku - jest dokładnie jak napisałeś: podkładka rozchyla się, jest bimetaliczna!!! W załączniku fotka samoregulatorów wraz z dźwigienką i sprężyna w zestawach na lewe i prawe koło. Nalezy zwrócić uwagę na kierunek ząbków na nakrętce!!! Podkładka bimetaliczna w takiej pozycji, aby jej ząbek wszedł w wycięcie w korpusie i aby nie przeszkadzała dźwigni naciskać na ząbki!!! Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomery Napisano 18 Października 2014 Udostępnij Napisano 18 Października 2014 > Aczkolwiek wszystkie elementy regulatora nie są wykonane z nierdzewki, czy kwasówki - przyciągają magnesik... Różnie z tym bywa. Spotykałem się z materiałem ogólnie zwanym "inox" który magnes przyciągał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 18 Października 2014 Udostępnij Napisano 18 Października 2014 > Różnie z tym bywa. > Spotykałem się z materiałem ogólnie zwanym "inox" który magnes przyciągał. bo inox to szerokie pojęcie - są materiały nierdzewne oraz materiały trudno rdzewiejące Wszystko zależy od składu chemicznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 18 Października 2014 Udostępnij Napisano 18 Października 2014 Wg mnie zebatki są odwrotnie założone tzn ta co jest po lewej ma być na prawe koło (pasażer) i prawa ma być na lewe koło (kierowca) Jak je tak założysz jak na zdjeciu to mechanizm nie bedzie mógł obrócić nakrętką bo bedzie ślizgał się po zębach bo są w odwrotną stronę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 18 Października 2014 Udostępnij Napisano 18 Października 2014 > Różnie z tym bywa. > Spotykałem się z materiałem ogólnie zwanym "inox" który magnes przyciągał. Dokładnie: sztućce mają napis ROSTFREI, a magnes ciągną aż miło bęben z pralki tak samo, ale już zlew nie. Wszystko zależy od składu stali: 18/10, 18/0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 18 Października 2014 Udostępnij Napisano 18 Października 2014 > Wg mnie zebatki są odwrotnie założone Ja to sprawdziłem doświadczalenie i tylko w takim zestawieniu działają! Może źle patrzysz na fotografię i Ci się tylko wydaje, że nie będą działać - prawidłowo regulator jest tak zamontrowany, że ząbek jest na zewnątrz i w kierunku przodu pojazdu, teraz pasuje? Na tym zdjęciu bardziej obrazowo: A tu dobrze widać ząbki: Napisałem wyżej: Quote: przy rozchylaniu szczęk dźwignia idzie w dół i rozkręca regulator bez oporu, a jak idzie w górę to przeskakuje po ząbkach, bo regulator jest ściśnięty szczękami i słychać charakterystyczne pstrykanie. Potwierdzasz to, czy zaprzeczasz? Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 18 Października 2014 Udostępnij Napisano 18 Października 2014 Zgadza się, ja patrzyłem od drugiej strony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.