Skocz do zawartości

Pytanie o blaszkę w samoregulatorach


msemafor

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio dłubałem w tylnych hamulcach i nie wiem o czym myślałem podczas pracy ale założyłem te blaszki w samoregulatorach w dół zamiast w górę. W związku z tym moje pytanie brzmi:

Czy samoregulator działa w takim położeniu tej blaszki?

Poniżej przedstawiam zdjęcie, o którą blaszkę mi chodzi (tu w dobrym położeniu).

faba5d35f370c264med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odświeżę temat pytaniem:

Po co właściwie jest ta blaszka? Zaparta jest o korpus samoregulatora, po niej ślizga się nakrętka z wieńcem zębatym.

Czy bez niej samoregulator nie będzie działać?

Jaka różnica, czy nakrętka trze o blaszkę, czy bezpośrednio o korpus samoregulatora?

PS. Właśnie mam nowozakupione samoregulatory i są one zbudowane tak, że blaszka musi być skierowana do wewnątrz pojazdu (wycięcia są przesuniete o 90* w stosunku do tych opisywanych na forum - załączam fotkę).

I jeszcze jedno, czy TEN regulator na fotce jest na koło lewe, czy prawe?

288002232-Regulatorszcz%EAkhamulcowych2a.jpg

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Blaszka to nie jest kompensacja luzu ?

Nie sądzę, obie powierzchnie blaszki dolegają do siebie tak mocno, że trudno je odsunąć od siebie.

Materiał blaszki odbiega od materiału korpusu - wygląda na hartowaną stal... Aczkolwiek wszystkie elementy regulatora nie są wykonane z nierdzewki, czy kwasówki - przyciągają magnesik...

@technix: nie ma oznaczeń na korpusach, są tylko oznaczenia na opakowaniach, ale nie zdradzę na co wskazują, żeby nie sugerować odpowiedzi...

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie sądzę, obie powierzchnie blaszki dolegają do siebie tak mocno, że trudno je odsunąć od siebie.

z tego co pamietam, jest to bimetal

> @technix: nie ma oznaczeń na korpusach, są tylko oznaczenia na opakowaniach, ale nie zdradzę na co

> wskazują, żeby nie sugerować odpowiedzi...

na tej płetwie po prawej powinno być nabite

przecież nikt nie jest duchem świętym i bez oznaczeń nie bedzie wiedział który jest prawy a który lewy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Blaszka służy za łożysko oporowe

czyli powinno się blaszki nieco rozgiąć? Bo nie kumam, jak to powinno działać?

> regulator jest na lewe koło.

A sprzedawany jest na koło PRAWE!

Ponieważ kupiłem obie strony, metodą doświadczalną też doszedłem do tego. Na dodatek w wielu źródłach jest błąd...

Przykładowy link: klik, fotografia pochodzi z tej strony, ale kupiłem z innego żródła, ale oznaczenie na opakowaniu jest identyczne z ww. linkiem......

> na tej płetwie po prawej powinno być nabite

@przemty: nie ma żadnych literek...

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tego co pamietam, jest to bimetal

Jak bęben sie rozgrzeje bardzo mocno to i jego średnica będzie większa. I jeżeli wtedy samoregulator rozsunie szczęki a bęben ostygnie to może blokować koło. A tak przy gorącym bębnie samoregulator będzie wyłączony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fotki są pewnie poglądowe.

No, właśnie nie są! Są dokładnie zamienione i to na wszystkich sprawdzonych przeze mnie e-sklepach...

W moich zestawach pakowanych osobno prawy i lewy były jeszcze dźwignie i sprężyny i przykładowo: dźwignia i sprężyna do lewego koła (tu nie ma wątpliwości), ale już regulator do prawego!

Dzięki za wyjaśnienie i potwierdzenie. Zestaw w składzie "mieszanym" oczywiście nie działa, bo dźwignia nie ma siły przestawić ząbka idąc do góry, ale już po zamianie regulatorów wszystko działa pięknie: przy rozchylaniu szczęk dźwignia idzie w dół i rozkręca regulator bez oporu, a jak idzie w górę to przeskakuje po ząbkach, bo regulator jest ściśnięty szczękami i słychać charakterystyczne pstrykanie. Chyba tak to ma działać?

@marek51: zrobiłem test - podgrzałem zapalniczką podkładkę, w którą pytałem na początku - jest dokładnie jak napisałeś: podkładka rozchyla się, jest bimetaliczna!!!

W załączniku fotka samoregulatorów wraz z dźwigienką i sprężyna w zestawach na lewe i prawe koło.

Nalezy zwrócić uwagę na kierunek ząbków na nakrętce!!!

Podkładka bimetaliczna w takiej pozycji, aby jej ząbek wszedł w wycięcie w korpusie i aby nie przeszkadzała dźwigni naciskać na ząbki!!!

288002457-100_3740c.jpg

Pozdr.

post-65098-14352526579992_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie zebatki są odwrotnie założone tzn ta co jest po lewej ma być na prawe koło (pasażer) i prawa ma być na lewe koło (kierowca)

Jak je tak założysz jak na zdjeciu to mechanizm nie bedzie mógł obrócić nakrętką bo bedzie ślizgał się po zębach bo są w odwrotną stronę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Różnie z tym bywa.

> Spotykałem się z materiałem ogólnie zwanym "inox" który magnes przyciągał.

Dokładnie: sztućce mają napis ROSTFREI, a magnes ciągną aż miło grinser006.gif bęben z pralki tak samo, ale już zlew nie. Wszystko zależy od składu stali: 18/10, 18/0 30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wg mnie zebatki są odwrotnie założone

Ja to sprawdziłem doświadczalenie i tylko w takim zestawieniu działają!

Może źle patrzysz na fotografię i Ci się tylko wydaje, że nie będą działać - prawidłowo regulator jest tak zamontrowany, że ząbek jest na zewnątrz i w kierunku przodu pojazdu, teraz pasuje?

Na tym zdjęciu bardziej obrazowo:

288003512-100_3740d.JPG

A tu dobrze widać ząbki:

288003512-100_3741a.jpg

Napisałem wyżej:

Quote:

przy rozchylaniu szczęk dźwignia idzie w dół i rozkręca regulator bez oporu, a jak idzie w górę to przeskakuje po ząbkach, bo regulator jest ściśnięty szczękami i słychać charakterystyczne pstrykanie.


Potwierdzasz to, czy zaprzeczasz?

Pozdr.

post-65098-14352526585392_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.