Skocz do zawartości

Piszemy manuala odc. 1


Bolo

Rekomendowane odpowiedzi

No to zobaczymy jak to się sprawdzi w praktyce... zlosnik.gif

PROSZĘ NIE SPAMOWAĆ oslabiony.gif

Odcinek 1. - Wymiana oslony przegubu napędowego po stronie kola smile.gif

1. Zakupienie oslony przegubu ( ASO - 19,99 PLN sick.gif) wraz z opaskami mocującymi ( ~5 PLN za obie) zlosnik.gif

2. Zdejmujemy kolo zlosnik.gif

3. Odkręcamy nakrętkę piasty ( klucz ... confused.gif )

5. Wymontujemy polos. (JAK ? confused.gif )

6. Zdejmujemy opaski zaciskowe oslony przgubu kulowego, mala i duza i odsuwamy oslone.

7. Czyscimy wnetrze przeubu ze smaru.

8. Zdejmujemy piersien osadczy (cza miec specjalny klucz) i wyciagamy polos.

9. Zdejmujemy oslone przegubu z polosi.

10. Zakladamy nowa oslone i walimy nowego smaru do wnetrza przegubu kulowego. (JAKI SMAR ? )

11. Zakladamy przegob rownobiezny na polos, potem nowy pierscien osadczy. (nie można dać starego ? hmm.gif )

12. Napelniamy smarem nowa oslone.

13. Zakladamy oslone i mocujemy ja nowymi opaskami.

14. Montujemy polos spowrotem tam gdzie byla.

...

Punkt 150. Zakladamy kolo zlosnik.gif

Kto da więcej ? * zlosnik.gif

* - dopisujemy niekoniecznie po kolei, jednak prosilbym zwrócić uwagę, aby rady/komentarze nie powtarzaly się - przeczytajcie wcześniej wszystkie pozostale odpowiedzi smile.gif Punktowanie czynności będzie na razie orientacyjne, jeżeli ktoś wymyśli czynność pomiędzy punktami np. 3 i 4 to proszę napisać PUNKT 3,5 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to zobaczymy jak to się sprawdzi

> w praktyce...

> Odcinek 1. - Wymiana oslony

> przegubu napędowego po stronie

> kola

> Punkt 1. Zakupienie oslony przegubu

> ( ASO - 19,99 PLN ) wraz z

> opaskami mocującymi ( ~5 PLN za

> obie)

> Punkt 2. Zdejmujemy kolo

> ...

> Kto da więcej ? *

> * - dopisujemy niekoniecznie po

> kolei, jednak prosilbym zwrócić

> uwagę, aby rady/komentarze nie

> powtarzaly się - przeczytajcie

> wcześniej wszystkie pozostale

> odpowiedzi

optymalizujemy punkt pierwszy, obcinamy koszta i kupujemy oslone za 6-10PLN zwykley sklepie motoryzacyjnym waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to zobaczymy jak to się sprawdzi w praktyce...

> PROSZĘ NIE SPAMOWAĆ

> Odcinek 1. - Wymiana oslony przegubu napędowego po stronie kola

> Punkt 1. Zakupienie oslony przegubu ( ASO - 19,99 PLN ) wraz z opaskami

> mocującymi ( ~5 PLN za obie)

> Punkt 2. Zdejmujemy kolo

3.odkrecamy nakretke piasty... zlosnik.gif

> Punkt 10. Zakladamy kolo

..to bedzie punk 155 zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a kolega szukal pomocy hehe to chyba nie to towazystwo ale chociaz sobie gumor mozna poprawic :D tak dalej panowie i panie

Piotr przynajmniej dodal zalożenie kola na koniec (śmieszne to bo śmieszne, ale chyba istotne, prawda? zlosnik.gif ), a Kolega czym się wykaże? smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po każdym punkcie proponuje podpunkt pod tytułem "walnij browara"

> Po tych niezbędnych podpunktach mozna przejsc do kolejnego punktu.

Ja rozumiem, że wszyscy się dobrze bawią, proponuję jednak przy każdym żarciku dodawać jednak jakąś wskazówkę do manuala zlosnik.gif

Poza tym browar to defaultowa opcja przy takich procesach, więc nie trzeba tego pisać zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to zobaczymy jak to się sprawdzi w praktyce...

> PROSZĘ NIE SPAMOWAĆ

> Odcinek 1. - Wymiana oslony przegubu napędowego po

> stronie kola

> 1. Zakupienie oslony przegubu ( ASO - 19,99 PLN ) wraz z

> opaskami mocującymi ( ~5 PLN za obie)

> 2. Zdejmujemy kolo

> 3. Odkręcamy nakrętkę piasty ( klucz ... )

Dzwonimy po Ediego hmm.gif

> Punkt 10. Zakladamy kolo

> Kto da więcej ? *

> * - dopisujemy niekoniecznie po kolei, jednak prosilbym

> zwrócić uwagę, aby rady/komentarze nie powtarzaly

> się - przeczytajcie wcześniej wszystkie pozostale

> odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to zobaczymy jak to się sprawdzi w praktyce...

> PROSZĘ NIE SPAMOWAĆ

> Odcinek 1. - Wymiana oslony przegubu napędowego po

> stronie kola

> Punkt 1. Zakupienie oslony przegubu ( ASO - 19,99 PLN )

> wraz z opaskami mocującymi ( ~5 PLN za obie)

...da sie taniej zlosnik.gif

> Punkt 2. Zdejmujemy kolo

> ...

Punkt 3. Wymontujemy polos.

Punkt 4. Zdejmujemy opaski zaciskowe oslony przgubu kulowego, mala i duza i odsuwamy oslone.

Punkt 5. Czyscimy wnetrze przeubu ze smaru.

Punkt 6. Zdejmujemy piersien osadczy (cza miec specjalny klucz) i wyciagamy polos.

Punkt 7. Zdejmujemy oslone przegubu z polosi.

Punkt 8. Zakladamy nowa oslone i walimy nowego smaru do wnetrza przegubu kulowego.

Punkt 9. Zakladamy przegob rownobiezny na polos, potem nowy pierscien osadczy.

Punkt 9a. Napelniamy smarem nowa oslone.

Punkt 9b. Zakladamy oslone i mocujemy ja nowymi opaskami.

Punkt 9c. Montujemy polos spowrotem tam gdzie byla. zlosnik.gif

to tak w skrocie.... zlosnik.gif na podstawie obserwacji znajomego mechaniora zlosnik.gif ...mysle ze nie pomieszalo mi sie to spineyes.gif w razie czego niech ktos poprawi spineyes.gif

> Punkt 10. Zakladamy kolo

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po każdym punkcie proponuje podpunkt pod tytułem "walnij browara"

> Po tych niezbędnych podpunktach mozna przejsc do kolejnego punktu.

tiaaa - podpunkt koniecznie z *

*- dla zdrowia Twojej watroby uprzejmie prosi sie o wymienianie tylko jednej osolony przegubu dziennie

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to zobaczymy jak to się sprawdzi w praktyce...

> PROSZĘ NIE SPAMOWAĆ

> Odcinek 1. - Wymiana oslony przegubu napędowego po

> stronie kola

> 1. Zakupienie oslony przegubu ( ASO - 19,99 PLN ) wraz z

> opaskami mocującymi ( ~5 PLN za obie)

> 2. Zdejmujemy kolo

> 3. Odkręcamy nakrętkę piasty ( klucz ... )

nie trzeba wyjmować przegubu

> 5. Wymontujemy polos. (JAK ? )

najlepiej robić to na kanale, skręcamy kołami atk aby mieć dobry dostęp do przegubu i półosi, skręcamy na maks, znajdujemy wcięcie na przegubie, rozciągamy pirścień zabezpiecząjący, wyciągamy półoś.

> 6. Zdejmujemy opaski zaciskowe oslony przgubu kulowego,

> mala i duza i odsuwamy oslone.

> 7. Czyscimy wnetrze przeubu ze smaru.

> 8. Zdejmujemy piersien osadczy (cza miec specjalny

> klucz) i wyciagamy polos.

> 9. Zdejmujemy oslone przegubu z polosi.

> 10. Zakladamy nowa oslone i walimy nowego smaru do

> wnetrza przegubu kulowego. (JAKI SMAR ? )

> 11. Zakladamy przegob rownobiezny na polos, potem nowy

> pierscien osadczy. (nie można dać starego ? )

> 12. Napelniamy smarem nowa oslone.

> 13. Zakladamy oslone i mocujemy ja nowymi opaskami.

> 14. Montujemy polos spowrotem tam gdzie byla.

> ...

> Punkt 150. Zakladamy kolo

> Kto da więcej ? *

> * - dopisujemy niekoniecznie po kolei, jednak prosilbym

> zwrócić uwagę, aby rady/komentarze nie powtarzaly

> się - przeczytajcie wcześniej wszystkie pozostale

> odpowiedzi Punktowanie czynności będzie na razie

> orientacyjne, jeżeli ktoś wymyśli czynność pomiędzy

> punktami np. 3 i 4 to proszę napisać PUNKT 3,5

to mniej więcej tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuje najpierw wykonac punkt 3 a potem 2 bedzie łatfiej

klucz 30lub 32 nie pamietam ale raczej 30,lepiej posłuzyc sie takim na 3/4 " bo te na 1/2 " nie zawsze raja rade no chyba ze te firmowe Hazet Facom Stanlej itp zlosnik.gif

4 odkrecamy amortyzator od zwrotnicy i odchylamy zwrotnice do siebie w celu wyjecia wielowypustu z piasty

5 mozna ale nie tszeba

10 zakładamy nowy cybancik i nasuwamy gumke busted.gif

smar grafitowy

11 raczej nie bo sa 1 razowe

12 nowy przegub i osłone

PS znowu cos popsułes zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> troche tak od dupy ztrony ale i tak mozna tylko wtedy

> tsza kupic 1 cybant wiecej na madzete przegubu

> wewnetrznego i w 1.1 SPI: 2 razy babrac sie w

> smarze a w 900 i MPI spuscic olej ze skrzyni

> troche duzo z tym zachodu jak dlamnie

może i od dupy strony ale mniej więcej tak jest. a przecież do wymainy przegubu wcale nie trzeba wyjmować półosi a tym bardziej spuszczać oleju ze skrzyni(przynajmniej w 900). ja tak wymieniałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może i od dupy strony ale mniej więcej tak jest. a przecież do

> wymainy przegubu wcale nie trzeba wyjmować półosi a tym

> bardziej spuszczać oleju ze skrzyni(przynajmniej w 900). ja

> tak wymieniałem

ale zakreciłes ! czegos nie rozumiem: jak chcesz wymienic przegub zewnetrzny nie odkrecajac nakretki centralnej piasty??? screwy.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale zakreciłes ! czegos nie rozumiem: jak chcesz

> wymienic przegub zewnetrzny nie odkrecajac nakretki

> centralnej piasty???

o ile pamiętampierwszy post był o wymianie osłony na przegubie i do tego nie trzeba odkręcać ani przegubu ani półosi, a teraz tzn. to na co odpowiedziałeś było o tym że nie trzeba odkręcać półosi anio spuszczać oleju do wymainy przegubu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.