Doktorek_Norbik Napisano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2012 Blacharz, mechanik i elektryk, przejrzeli nasza Astre F Caravan z 97 roku, z grudnia , i wyszlo im, ze powinnismy wladowac w nia jakies 10 tysiow, aby byla w pelni sprawna. I zastanawiamy sie wraz z zona, czy warto, czy lepiej odlozyc te pieniadze, sprzedac Astre za pare tysiakow, i kupic np Forda Focusa I Kombi z 2003 roku, czy moze jednak np jakiegos starego, nie za duzego SUV-a, np Toyotke RAV4 czy Honde CR-V, oczywiscie obie 5d. Ma to jakikolwiek sens, czy to kompletna bzdura przy kwotach rzedu kilkunastu tysiecy zlotych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart322 Napisano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2012 Moze zostan przy Oplu i kup Frontere? Wiem, nie jestem obiektywny majac 2 ople w domu, w tym jedna Frontere Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2012 > Ma to jakikolwiek sens, czy to kompletna bzdura przy kwotach rzedu kilkunastu tysiecy zlotych? bzdura, chyba że masz za dużo kasy auto tego typu będzie starsze, będzie sporo droższe w utrzymaniu w/s do kompakta przykład dla vitary, kpl opon (muszą być takie same) - 2kzł amor 400zł wymiana oleju w mostach/reduktorze - dodatkowe 200-300zł wyższe spalanie o ok 20% może w przypadku tych suvów które wymieniłeś będzie ciut taniej, ale i tak sporo drożej jak kompakt typu astra/focus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2012 > Ma to jakikolwiek sens, czy to kompletna bzdura przy kwotach rzedu kilkunastu tysiecy zlotych? przy tym budżecie kup kompakt, poważnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doktorek_Norbik Napisano 3 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2012 > przy tym budżecie kup kompakt, poważnie Kolejny raz Wam zawierze, bo na ogol dobrze na tym wychodze , oprocz rad na PG z cyklu kupna Tamrona 17-55 do robienia zdjec na pokazach lotniczych, samolotom w powietrzu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2012 > przy tym budżecie kup kompakt, poważnie Też mi się tak wydaje - po prostu trzeba mieć około 20 - 24 kPLN, żeby kupić w miarę dobre auto i je doprowadzić do właściwego stanu technicznego - bo oczywiste jest to, że aut "bez wkładu" po prostu nie ma. Stoi np. w Jaworznie taki Santek jak mój - nawet ciut lepiej wyposażony (ma szyberdach) za 14 tysięcy - ale oglądnąłem go i żeby zaufać temu samochodowi przed wyjazdem w jakąś trasę trzeba włożyć około 10 tysięcy - tak na pierwszy rzut oka Obiektywnie - na nie (w stosunku do SUV-a) przemawia koszt rzeczy "nietypowych" - np. jak pisano wyżej - komplet opon wielosezonowych to +/- 2 kPLN, serwis olejowy poszerzony jest o tylny most i przekładnie - ale w sumie jest to praktycznie wydatek jednorazowy (większość aut taki serwis powinno przejść co ok. 100 kkm). Jako argument "za" - ceny części zamiennych nie są znacząco wyższe lub wręcz są niższe, niż w przypadku kompaktów (piszę o swoim wynalazku) - np. kompletny rozrząd wraz z paskiem wielorowkowym (oryginalne części) to wydatek 1100 złotych z dwuletnią gwarancją warsztatu na robociznę i części, komplet amortyzatorów ze wszystkimi poduszkami (wszystko oryginalne) itp. to 1200 złotych itp. itd. a do tego zawieszenie jest jednak znacznie bardziej "pancerne" - po 160 tysiącach km wymiany wymagał (uparłem się - według mnie stukał, według warsztatu nie miał luzu) łącznik stabilizatora i jedna tuleja przedniego wahacza - cała reszta jest fabryczna. Amortyzatory też wymieniłem nieco na siłę - można było ograniczyć się do wymiany przednich (przedni lewy stukał - do tego dość ciężki zespół napędowy - diesel + automat), tylne były jeszcze OK - ale mam awersję do pozostawiania aut w serwisach i wolałem wydać 400 złotych więcej i mieć święty spokój Plusem jest na pewno komfort jazdy - drogi stają znacznie mniej dziurawe , AWD robi swoje zimą i na mokrej nawierzchni, auto jest wewnątrz ogromne, ma wielki bagażnik i jest bardzo "amerykańskie" - mnóstwo uchwytów na napoje itp. Edit: zapomniałem o spalaniu - bo szczerze mówiąc nie zwracam nawet na to uwagi. SUV swoje waży (np. moje auto około 1800 kg), do tego AWD i robi się średnie spalanie około 10 l/100km (warunki mieszane - raczej miejskie, z okazjonalnymi obwodnicami, trochę autostrady - jak to w aglomeracji śląskiej). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2012 > Też mi się tak wydaje - po prostu trzeba mieć około 20 - 24 kPLN, żeby kupić w miarę dobre auto i > je doprowadzić do właściwego stanu technicznego - bo oczywiste jest to, że aut "bez wkładu" po > prostu nie ma. to jeszcze przykład z domowego podwórka swojego JGC pchnąłem za niecałe 25k pln auto zadbane i doinwestowane a mimo to chcąc nie chcąc trzeba by włożyć parę złotych w ciągu pierwszego roku po pierwsze zbliżała mi się wymiana płynów, do tego przed zimą można by pomyśleć o nowych oponach, reszta w sumie była ogarnięta no i chcąc jeździć taniej wypadałoby zrobić instalację gazową i jeszcze słowo dla Doktorka jeśli chcesz coś ciekawszego niż zwykłe kombi poszukaj wolnossącego Subaru Forester z okolic rocznika 2000 najlepiej z automatem i o ile by się znalazło z fabrycznym gazem jak to jeździ i ile kosztuje to proponuję pogadać np z Ozarkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2012 > to jeszcze przykład z domowego podwórka > swojego JGC pchnąłem za niecałe 25k pln > auto zadbane i doinwestowane a mimo to chcąc nie chcąc trzeba by włożyć parę złotych w ciągu pierwszego roku > po pierwsze zbliżała mi się wymiana płynów, do tego przed zimą można by pomyśleć o nowych oponach, reszta w sumie była ogarnięta > no i chcąc jeździć taniej wypadałoby zrobić instalację gazową Dokładnie o tym piszę - auta sprzedaje się zazwyczaj zanim nawarstwią się jakieś koszty związane z przeglądami, wymianami części eksploatacyjnych itp. Zadaniem kupującego jest odpowiednie zbicie ceny - tak, żeby zakup miał sens Swój wynalazek kupiłem ponad rok temu za 18500 - opłacony i z wymienionym rozrządem. Sprzedający początkowo chciał 21900 + opłaty - bez rozrządu itp. I tak w auto włożyłem kilka tysięcy - niemniej jednak zmieściłem się ze wszystkim mniej więcej w cenie wywoławczej. > i jeszcze słowo dla Doktorka > jeśli chcesz coś ciekawszego niż zwykłe kombi poszukaj wolnossącego Subaru Forester z okolic rocznika 2000 najlepiej z automatem i o ile by się znalazło z fabrycznym gazem jak to jeździ i ile kosztuje to proponuję pogadać np z Ozarkiem To też fajna propozycja - chociaż trzeba liczyć się z tym, że pod podłogą idzie wał napędowy, więc miejsca na nogi ciut mniej (oczywiście jedynie na środkowym miejscu na tylnej kanapie). A co do automatu - w przypadku AWD to IMHO jedyna sensowna opcja - m.in. automat robi swoje a niewprawny kierowca (który nie miał do czynienia z AWD) w aucie z manualem może dość szybko zamordować sprzęgło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doktorek_Norbik Napisano 3 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2012 > to jeszcze przykład z domowego podwórka > swojego JGC pchnąłem za niecałe 25k pln > auto zadbane i doinwestowane a mimo to chcąc nie chcąc trzeba by włożyć parę złotych w ciągu > pierwszego roku > po pierwsze zbliżała mi się wymiana płynów, do tego przed zimą można by pomyśleć o nowych oponach, > reszta w sumie była ogarnięta > no i chcąc jeździć taniej wypadałoby zrobić instalację gazową > i jeszcze słowo dla Doktorka > jeśli chcesz coś ciekawszego niż zwykłe kombi poszukaj wolnossącego Subaru Forester z okolic > rocznika 2000 > najlepiej z automatem i o ile by się znalazło z fabrycznym gazem > jak to jeździ i ile kosztuje to proponuję pogadać np z Ozarkiem To moja wymarzona "terenowka" wraz z Toyotka RAV4 v.2 i Honda CRV v. 1 i 2, oraz ewentualnie Kia Sportage v. 2 . Tyle, ze slyszalem, ze ze wzgledu na nietypowe rozwiazania np samopoziomujace sie nadwozie i silnik typu boxer, koszty remontow bywaja mocno ponadprzecietne . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2012 > To moja wymarzona "terenowka" wraz z Toyotka RAV4 v.2 i Honda CRV v. 1 i 2, oraz ewentualnie Kia > Sportage v. 2 . Tyle, ze slyszalem, ze ze wzgledu na nietypowe rozwiazania np samopoziomujace > sie nadwozie i silnik typu boxer, koszty remontow bywaja mocno ponadprzecietne . Nie wszystkie mają samopoziomujące - a z tych, które z fabryki wyjechały z samopoziomującym niewiele dostaje je ponownie przy wymianie amortyzatorów Ale o szczegóły pytaj użytkowników tych potforów Osobiście uważam, że Forek jest bardzo zgrabny aczkolwiek dla mnie ciut za ciasny - tyle, że człowiek się łatwo przyzwyczaja do dobrego i pewnie bym takiego wrażenia nie miał, gdybym nie miał większego auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doktorek_Norbik Napisano 3 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2012 A co powiecie o czyms takim? Ford Maverick Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doktorek_Norbik Napisano 3 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2012 > Nie wszystkie mają samopoziomujące - a z tych, które z fabryki wyjechały z samopoziomującym > niewiele dostaje je ponownie przy wymianie amortyzatorów Ale o szczegóły pytaj użytkowników > tych potforów > Osobiście uważam, że Forek jest bardzo zgrabny aczkolwiek dla mnie ciut za ciasny - tyle, że > człowiek się łatwo przyzwyczaja do dobrego i pewnie bym takiego wrażenia nie miał, gdybym nie > miał większego auta. Ten Forek jest IMHO ladny i w cenie tego Focusa, o ktorym myslalem . Problemy sa 2 - nie mam dzis tych 10 tysiakow , i nie wiem ile trzeba by do niego dolozyc, gdybym je mial . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2012 > A co powiecie o czyms takim? Ford Maverick o tym mavericku to chyba kiedyś czytałem, że to jakaś kupa jest tzn nie ma nic wspólnego z poprzednim modelem który był bliźniakiem nissana terrano ale musiał byś poszukać, to nie jest kopia jakiejś mazdy edit: Mazda Tribute a co do forka, poczytaj ile kosztuje wymiana rozrządu mnie się starsznie podoba, ale koszty utrzymania takiego auta są spore tu masz stały 4x4, więc spalanie sporo większe astra spali 8-9L a forek 12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
optiview Napisano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2012 > o tym mavericku to chyba kiedyś czytałem, że to jakaś kupa jest > tzn nie ma nic wspólnego z poprzednim modelem który był bliźniakiem nissana terrano > ale musiał byś poszukać, to nie jest kopia jakiejś mazdy > edit: Mazda Tribute > a co do forka, poczytaj ile kosztuje wymiana rozrządu > mnie się starsznie podoba, ale koszty utrzymania takiego auta są spore > tu masz stały 4x4, więc spalanie sporo większe > astra spali 8-9L a forek 12 Jak nie Forestera to moze Outlandera I z silnikiem 2,0 lub 2,4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati1.6dohc Napisano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2012 Toyotka RAV4 v.2 i Honda CRV v. 1 i 2, oraz ewentualnie Kia > Sportage v. 2 z tego musisz wybrać. Pewnie 99/00 - roczniki. Jest szansa na Hondę z PL od I właściela. Tak myślę Pamiętam jak się śliniłem na myśl o CRV. Miałem wtedy lanosa (oczywiście 1.6dohc ) Moja mama ma takową. Nie mogę jej namówić, żeby sprzedała.. bo faktycznie się nie psuje. I pomimo posiadania RX od Lexa nadal uwielbia CRV Cenowo pewnie powyżej 15. jeszcze takie: tyranek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ToMirek Napisano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2012 > Ma to jakikolwiek sens, czy to kompletna bzdura przy kwotach rzedu kilkunastu tysiecy zlotych? a w ile osób i gdzie będziesz jeździł? Jak mocno pakujesz autko to lepiej w kombi. Wbrew pozorom często są pakowniejsze od małych SUVów. Ponadto jeżeli tylko po czarnym ewentualnie gruntówkach to też wystarczy kombi. Ja bym w nastoletniego SUVa nie wchodził. Więcej z nim kłopotu niż pożytku będziesz miał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojacek Napisano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2012 >odlozyc te pieniadze, sprzedac Astre za pare > tysiakow, i kupic np Forda Focusa I Kombi z 2003 roku, Zdecydowanie >czy moze jednak np jakiegos starego, > nie za duzego SUV-a, np Toyotke RAV4 czy Honde CR-V, oczywiscie obie 5d. > Ma to jakikolwiek sens, czy to kompletna bzdura przy kwotach rzedu kilkunastu tysiecy zlotych? Jak do jazdy nie w teren, jak nie mieszkasz na wsi z dziurawą gruntówka ani sie nie budujesz - nie ma! Za 15 tys. nie kupisz nic - w stanie gwarantującym kilka lat bezawaryjnej eksploatacji. Ale - jak bardzo chcesz - to sprzedaję moja Vitarę 5d - fajny silnik 2.0 V6 Np, trochę blacharka do remontu, rocznik 96/97, ale jest klima,abs, szybardach, 2xpp - wszystko nawet działa Jest radio Grundig - na kasety! A cena - sporo niższa, także bedziesz miał z czego dokładać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2012 > a w ile osób i gdzie będziesz jeździł? Jak mocno pakujesz autko to lepiej w kombi. Wbrew pozorom > często są pakowniejsze od małych SUVów. > Ponadto jeżeli tylko po czarnym ewentualnie gruntówkach to też wystarczy kombi. > Ja bym w nastoletniego SUVa nie wchodził. Więcej z nim kłopotu niż pożytku będziesz miał. dokładnie będzie to samochód taki sam jak Astra z tematu, niby jeździ, ale do stanu "igła" bardzo daleko a to 10 tys w Astre to jakaś utopia, takie samochody utrzymuje się żeby bezpiecznie jeździły, a nie przywraca do stanu fabrycznego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doktorek_Norbik Napisano 3 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2012 > Zdecydowanie > Jak do jazdy nie w teren, jak nie mieszkasz na wsi z dziurawą gruntówka ani sie nie budujesz - nie > ma! > Za 15 tys. nie kupisz nic - w stanie gwarantującym kilka lat bezawaryjnej eksploatacji. > Ale - jak bardzo chcesz - to sprzedaję moja Vitarę 5d - fajny silnik 2.0 V6 > Np, trochę blacharka do remontu, rocznik 96/97, ale jest klima,abs, szybardach, 2xpp - wszystko > nawet działa > Jest radio Grundig - na kasety! > A cena - sporo niższa, także bedziesz miał z czego dokładać Tak z ciekawosci, podasz linke do Allegro z oferta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2012 > Tyle, ze slyszalem, ze ze wzgledu na nietypowe rozwiazania np samopoziomujace > sie nadwozie i silnik typu boxer, koszty remontow bywaja mocno ponadprzecietne . w tym budżecie kupisz tylko N/A więc o samopoziomujące zawieszenie nie masz się po co martwić, nie ma go, są klasyczne kolumny. Zresztą samopoziom także wymienia się na zwykły zawias bez problemów, temat jest ogarnięty i są ''gotowce'' Silniki z I gen. Forka są praktycznie pancerne, niewysilone, klasyczne konstrukcje bez przerostu ekologicznych zapędów, lubią LPG, nie wymagają cudów do obsługi, jedynie ogarnięty w temacie mechanik. Ale koszty utrzymania zawsze będą wyższe niż kompaktu. Spalanie u mnie oscyluje w okolicach 11-12l/100km LPG, kpl rozrządu ok 900pln i tu daje się we znaki boxer, długość paska i więcej rolek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2012 > Ten Forek jest IMHO ladny i w cenie tego Focusa, o ktorym myslalem . Problemy sa 2 - nie mam dzis > tych 10 tysiakow , i nie wiem ile trzeba by do niego dolozyc, gdybym je mial . pełny serwis ''pozakupowy'', czyli płyny i paski ok 1,5-2k zleży gdzie - zakładając, że cała reszta nie wymaga wkładu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2012 > Ten Forek jest IMHO ladny Pewnie ładny jest tylko na zdjęciach - wytłuczony na pewno jest - ma urwane spryskiwacze reflektorów, lusterko na power tape... Jakość zdjęć też jest chyba nieprzypadkowa a i tak widać syf w bagażniku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2012 Za kilkanaście tzł kupisz młode aveo sedan, ew. lacetti/astrę II - pojeździsz parę lat bezproblemowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2012 > Za kilkanaście tzł kupisz młode aveo sedan, ew. lacetti/astrę II - pojeździsz parę lat bezproblemowo. Coś za coś Droższe auta są jednak ciut inaczej wykonane, jak pisałem wcześniej - zawieszenia są znacznie bardziej wytrzymałe, jakość materiałów jest jednak znacznie lepsza - w końcu auta o których rozmawiamy kosztowały (jako nowe) dobrze ponad 100 tysięcy złotych - a nawet ponad 150 tysięcy. Auto w miarę zadbane można kupić za 20-30% ceny nowego i też kilka lat cieszyć się bezawaryjną eksploatacją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2012 > Coś za coś Droższe auta są jednak ciut inaczej wykonane, jak pisałem wcześniej - zawieszenia są > znacznie bardziej wytrzymałe, jakość materiałów jest jednak znacznie lepsza - w końcu auta o > których rozmawiamy kosztowały (jako nowe) dobrze ponad 100 tysięcy złotych - a nawet ponad 150 > tysięcy. Auto w miarę zadbane można kupić za 20-30% ceny nowego i też kilka lat cieszyć się > bezawaryjną eksploatacją. OK, tylko Doktorek szuka auta za kilkanaście kPLN. Ma szanse na świeże auto z niższego pułapu cenowego, a akurat produkty GM są przyzwoite pod kątem jakościowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2012 > OK, tylko Doktorek szuka auta za kilkanaście kPLN. Wiem - dlatego pisałem wcześniej, że za taką kwotę można kupić, ale trzeba kilka tysiaków dołożyć, żeby zrobić podstawowe sprawy eksploatacyjne i potem spokojnie jeździć dłuższy czas. > Ma szanse na świeże auto z niższego pułapu cenowego, a akurat produkty GM są przyzwoite pod kątem jakościowym. Jestem za - GM i ex-Daewoo to najlepszy stosunek jakość/cena w takim przedziale cenowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doktorek_Norbik Napisano 7 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 > pełny serwis ''pozakupowy'', czyli płyny i paski ok 1,5-2k zleży gdzie - zakładając, że cała reszta > nie wymaga wkładu To mnei nie przeraza, w serwis "pozakupowy" Astry 1, tez wlozylem niecale 1,5 tysiaka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doktorek_Norbik Napisano 7 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 > Pewnie ładny jest tylko na zdjęciach - wytłuczony na pewno jest - ma urwane spryskiwacze > reflektorów, lusterko na power tape... Jakość zdjęć też jest chyba nieprzypadkowa a i tak > widać syf w bagażniku... Ano wlasnie, Wy to widzicie a ja nie, takze jakbym mial cos kupowac, pozwole sobie poprosic Was o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doktorek_Norbik Napisano 7 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 > Za kilkanaście tzł kupisz młode aveo sedan, ew. lacetti/astrę II - pojeździsz parę lat > bezproblemowo. Wole Focusa Mk. 1 Kombi po 2002, z pelnym wypasem, albo wspomniana Astre 2/G Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 > To mnei nie przeraza, w serwis "pozakupowy" Astry 1, tez wlozylem niecale 1,5 tysiaka Musisz się jedynie liczyć z tym, że niektóre (chociaż niewiele szczerze mówiąc) "inne sprawy" bywają droższe i to czasem znacznie - np. opony. W AWD nie wolno wymienić dwóch opon, nie wolno mieszać typów i modeli - żeby nie obciążać napędów. Jak pisałem - do mojego potwora komplet opon (225/70R16) to ponad 2 kPLN. Fakt faktem - nie jeżdżą w śniegu po szyję nie ma sensu kupować opon zimowych - wystarczą dobre całoroczne, więc powiedzmy "pakiet startowy" jest w tej kwestii o połowę tańszy (w porównaniu z przypadkiem kupienia auta "bez opon" i zakupu dwóch kompletów zaraz po zakupie). Miałem propozycję zakupu felg 17 i 18" - nowych, oryginalnych Hyundaia w cenie niemalże złomu aluminiowego ale odpuściłem ze względu na cenę opon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doktorek_Norbik Napisano 7 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 > Wiem - dlatego pisałem wcześniej, że za taką kwotę można kupić, ale trzeba kilka tysiaków dołożyć, > żeby zrobić podstawowe sprawy eksploatacyjne i potem spokojnie jeździć dłuższy czas. > Jestem za - GM i ex-Daewoo to najlepszy stosunek jakość/cena w takim przedziale cenowym Bardzo podoba mi sie - a najwazniejsze, ze zonie tez - Mitsubishi Pajero Pinin . Cos ktos wie wiecej o tym "potworze"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 > Bardzo podoba mi sie - a najwazniejsze, ze zonie tez - Mitsubishi Pajero Pinin . Cos ktos wie > wiecej o tym "potworze"? bylo kiedys o nim wniosek pamietam jeden - dac sobie spokoj z tym modelem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doktorek_Norbik Napisano 7 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 > bylo kiedys o nim > wniosek pamietam jeden - dac sobie spokoj z tym modelem Szkoda, bo bardzo nam sie podoba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 > bylo kiedys o nim > wniosek pamietam jeden - dac sobie spokoj z tym modelem hmm bo ? może w porównaniu do pajero to popierdółka, ale jemu bliżej do forka czy crv minusem jest unikalność = kłopot przy ew naprawach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 > hmm bo ? > może w porównaniu do pajero to popierdółka, ale jemu bliżej do forka czy crv Nie znam się, ale może chodzi o jakąś wadę takiego typu jak napęd freelandera? > minusem jest unikalność = kłopot przy ew naprawach To na pewno. IMHO - przed zakupem auta trzeba skalkulować koszt napraw - podstawowe sprawy przy używce - rozrząd, komplet amortyzatorów, jakieś rzeczy z zawieszeniem związane, drobny osprzęt silnika, turbosprężarka, opony itp. Mając założony wariant maksymalnie pesymistyczny porównujemy auta szukając najtańszego w eksploatacji i potem skupiamy się na wyszukaniu najlepszego egzemplarza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
optiview Napisano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 > Szkoda, bo bardzo nam sie podoba Tu sobie poczytaj. Oczywiscie, jak to na forum, ludzie pisza raczej o klopotach a nie jak im sie super jezdzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doktorek_Norbik Napisano 7 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 > Tu sobie poczytaj. Oczywiscie, jak to na forum, ludzie pisza raczej o klopotach a nie jak im sie > super jezdzi. Dziekowac bardzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
optiview Napisano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 > Dziekowac bardzo tylko nie spodziewaj sie ochow i achow, to jest forum i raczej wyczytasz o problemach. Mam nadzieje, ze to pomoze Ci dokonac wyboru na tak lub na nie. Ja bylem na tak :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doktorek_Norbik Napisano 7 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 > tylko nie spodziewaj sie ochow i achow, to jest forum i raczej wyczytasz o problemach. > Mam nadzieje, ze to pomoze Ci dokonac wyboru na tak lub na nie. > Ja bylem na tak :-) Gdybym byl bogaty z domu, albo wygral kumulacje w Lotto, ani chwili bym sie nie wahal . Dwa Pininy dla mnie i zony, na wakacje latem Honda C-RV, zima Toyota RAV 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 > Gdybym byl bogaty z domu, albo wygral kumulacje w Lotto, ani chwili bym sie nie wahal . Dwa Pininy dla mnie i zony, na wakacje latem Honda C-RV, zima Toyota RAV 4 RAV to nie na zimę chyba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
optiview Napisano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 > RAV to nie na zimę chyba Na zime, na podjezdzie ladnie by sie prezentowala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 > Na zime, na podjezdzie ladnie by sie prezentowala Chyba że tak - wypucować, zainstalować ogrzewanie nadmuchowe (żeby śnieg nie przykrył)... Idealne auto na zimę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doktorek_Norbik Napisano 7 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 > RAV to nie na zimę chyba Ponoc ze stalym napedem 4x4 predzej niz Honda CR-V, z tylem dolaczanym przez sprzeglo plytkowe, w razie wykrycia poslizgu kol przednich . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 > Ponoc ze stalym napedem 4x4 predzej niz Honda CR-V, z tylem dolaczanym przez sprzeglo plytkowe, w razie wykrycia poslizgu kol przednich . Do 2005 roku to prawda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 > Ponoc ze stalym napedem 4x4 predzej niz Honda CR-V, z tylem dolaczanym przez sprzeglo plytkowe, w > razie wykrycia poslizgu kol przednich . Stałym? Od 2005 roku podobno w Ravce jest Torsen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doktorek_Norbik Napisano 7 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 > Stałym? Od 2005 roku podobno w Ravce jest Torsen Nie wiedzialem . Ale to i tak chyba lepiej niz sprzeglo plytkowe z CR-V? Czy to dokaldnie to samo? Zreszta i tak mi to rybka - na tak nowe samochody - to mnie raczej w zyciu stac nie bedzie za gotowke, a na raty juz raz bralem i wiecej nie zamierzam . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
optiview Napisano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 > Nie wiedzialem . Ale to i tak chyba lepiej niz sprzeglo plytkowe z CR-V? Czy to dokaldnie to samo? tata ma CRVke z 2004 roku, i powiem Ci, ze odkąd ją ma(a ja Outka) nie odgarnia śniegu od garażu do bramy - około 20 metrów :-) wcześniej dla Gofla, a ja dla Vectry jak do nich jechałem, przy wiekszych opadach musiałem latać na łopacie. Acha, to samo u teściów mam, teraz tylko odsuwam bramę i wjeżdzam, a wychodząc uważam, żeby mi śnieg do butów nie wpadł. takze, do normalnej jazdy, taki napęd w zupełnosci wystarczy. > Zreszta i tak mi to rybka - na tak nowe samochody - to mnie raczej w zyciu stac nie bedzie za gotowke, a na raty juz raz bralem i wiecej nie zamierzam . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariusz12879 Napisano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2012 > RAV to nie na zimę chyba Dlaczego nie na zimę ? Mam takową i jeździ się fajnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.