Skocz do zawartości

[G] Kopci na czarno x17dtl


lukash21

Rekomendowane odpowiedzi

Do znawcow diesli mam pytanie; ostatnio obserwujac lusterko widze, że po przygazowaniu dość mocno astra kopci na czarno, wczesniej tego nie było. na postoju jak mu nagle przygazuje do 4tys obr. to masakra jaki czarny dym.

Co moge zrobić/wymienić zeby zmiejszyc kopcenie? Przejechałem tym samochodem coś ponad 100tys km i narazie przy układzie wtryskowym nic nie robiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - nieszczelność w układzie dolotowym powietrza (przewody, intercooler)

> - zużycie lub uszkodzenie wtryskiwacza/y

> - nieszczelność zaworu EGR

a to mi gwoździa zabiłeś. tak sobie myśle, że jezeli by była nieszczelność w układzie dolotowym to by "syczało" a nie syczy.

Czy wymiana końcówek wtryskiwacza ma sens?

Co do egr-u to ja go wyjmowałem coś ze dwa razy w celu czyszczenia, cały był w czarnej mazi, ale co w nim było by nieszczelne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a to mi gwoździa zabiłeś. tak sobie myśle, że jezeli by była nieszczelność w układzie dolotowym to

> by "syczało" a nie syczy.

Podczas jazdy możesz go nie usłyszeć, warto sprawdzić. Najprościej to przygotować wodę z mydłem i polewać przewody powietrzne. Druga osoba w tym momencie zwiększa obroty silnika. Nieszczelność stwierdzisz po pojawieniu się bąbelków piany.

> Czy wymiana końcówek wtryskiwacza ma sens?

Ma sens w przypadku stwierdzenia, że jest zużyta. Dajesz wtryskiwacze do sprawdzenia na maszynie, dostajesz wyniki i wiesz co dalej robić.

> Co do egr-u to ja go wyjmowałem coś ze dwa razy w celu czyszczenia, cały był w czarnej mazi, ale co

> w nim było by nieszczelne?

Może się nie domykać, czyli pozostawać częściowo w pozycji otwartej. Zubożona w powietrze mieszanka, ma nadmiar paliwa, stąd możliwość dymienia,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam starego dtl'a i tam żadnej przepływki i elektroniki nie ma. W tym nowszym już coś dodali i o ile jest tam przepływomierz, to od niego bym zaczął.

A jeśłi nie ma, to wymień końcówki wtrysków. Polskie Wuzetem PDN0SD322 są dość tanie i całkiem dobrej jakosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mam starego dtl'a i tam żadnej przepływki i elektroniki nie ma. W tym nowszym już coś dodali i o

> ile jest tam przepływomierz, to od niego bym zaczął.

> A jeśłi nie ma, to wymień końcówki wtrysków. Polskie Wuzetem PDN0SD322 są dość tanie i całkiem

> dobrej jakosci.

mam przepływomierz, ale wywalało by chyba jakiegos błęda, a tu nic.

Czy sam wymienie koncówki? Chodzi mi o to czy trzeba ustawic cisnienie wtrysku itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam przepływomierz, ale wywalało by chyba jakiegos błęda, a tu nic.

Niekoniecznie będzie wywalał błędy jak będzie niie w pełni sprawny. Spróbuj go przynajmniej jakoś oczyścić.

Podobne akcje były, jak ludzie zamiast oryginału wstawiali zamienniki przepływomierzy. Auto nagle wyraźnie bardziej zaczynało kopcić, a błędów brak.

> Czy sam wymienie koncówki? Chodzi mi o to czy trzeba ustawic cisnienie wtrysku itd.

Bez specjalistycznego zakładu sie nie obejdzie, ale jeśli nie masz przebiegu minimum te 300kkm to wtryski zostaw i najpierw wyeliminuj możliwość uszkodznej/zabrudzonej przepływki. (no chyba, że jeździłeś na jakimś BIO czy kujawskim, bo to zdecydowanie bardziej dobija wtryskiwacze niż ON czy nawet oranżada)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Kilka dni po tym temacie, wyjąłem zawór EGR, zaczołem go szcyscic, naciskac itp. Po ponownym zamontowaniu, jak by od tamtego czasu przy jeździe na stałych obrotach silnika wywala mi błąd p400; astra robi sie wtedy mulasta. Po przygazowaniu powyżej 2tys obr błąd znika.

Przed zakupem/wymianą czegoś wolał bym sie upewnić, ponieważ dziś na scanerze zobaczyłem takie wyniki:

286544197-ast.JPG

post-82770-14352518292164_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upewnij się, czy EGR się otwiera, gdy włączysz zaworek sterujący podciśnieniem. Jeśli masz możliwość wysterowania go op-comem to zrób to, albo podaj masę na kabelek brązowo-biały zaworka.

Gdy EGR się otworzy, przepływomierz powinien pokazać spadek ilości zasysanego powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Upewnij się, czy EGR się otwiera, gdy włączysz zaworek sterujący podciśnieniem. Jeśli masz

> możliwość wysterowania go op-comem to zrób to, albo podaj masę na kabelek brązowo-biały

> zaworka.

> Gdy EGR się otworzy, przepływomierz powinien pokazać spadek ilości zasysanego powietrza.

Jeżeli to co na zdjeciu jest do testowania zaworu, to po załaczeniu ilośc powietrza zasysanego nie zmienia się. Podpinając masę na ten kabelek cała wtyczka ma być wpięta??

286544486-egr2.JPG

post-82770-14352518293766_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podpinając masę na ten kabelek cała wtyczka ma być wpięta??

Tak.

Jeśli nadal nic się nie zmieni, to odłącz rurkę podciśnienia przy EGR, albo przy elektrozaworku i sprawdź, czy po włączeniu zaworka pojawia się podciśnienie. Jeśli tak, to EGR zacięty. Jeśli nie, to albo elektrozaworek, albo pompa podciśnienia (sprawdź, czy przed zaworkiem jest podciśnienie).

Poza tym sam wężyk może być pęknięty gdzieś po drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję za wskazówki. Zrobiłem jak pisałeś. Podcisnienie na weżyku który idze do egr jest, chodz zastanawia mnie jego siła. Zatykając palcem, to szału nie ma i mam wątpliwość czy taką mocną spręzyne w zaworze egr zgniecie. Tak czy inaczej zakładam, że pompa vacum sprawna i zaworek sterujący egrem też.

Mam pytania do samego zaworu EGR. Ponownie go wyjąłem w celu sprawdzenia czy nie jest zacięty. Niby grzybek wciska sie bez problemu, ale jest coś co mnie zastanowiło; po nalaniu specyficznego płynu od strony grzybka, płyn przedostaje sie do środka zaworu i po nacisnieciu grzybka zostaje wypluwany przez otwór na który zakłada się wężyk. Czy nie powinien być tam szczelny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam przepływomierz, ale wywalało by chyba jakiegos błęda, a tu nic.

> Czy sam wymienie koncówki? Chodzi mi o to czy trzeba ustawic cisnienie wtrysku itd.

Odepnij przepływkę i zobacz co się stanie, jak nie będzie gorzej to raczej jest niesprawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.