lukash21 Napisano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2012 Do znawcow diesli mam pytanie; ostatnio obserwujac lusterko widze, że po przygazowaniu dość mocno astra kopci na czarno, wczesniej tego nie było. na postoju jak mu nagle przygazuje do 4tys obr. to masakra jaki czarny dym. Co moge zrobić/wymienić zeby zmiejszyc kopcenie? Przejechałem tym samochodem coś ponad 100tys km i narazie przy układzie wtryskowym nic nie robiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2012 - nieszczelność w układzie dolotowym powietrza (przewody, intercooler) - zużycie lub uszkodzenie wtryskiwacza/y - nieszczelność zaworu EGR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 22 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2012 > - nieszczelność w układzie dolotowym powietrza (przewody, intercooler) > - zużycie lub uszkodzenie wtryskiwacza/y > - nieszczelność zaworu EGR a to mi gwoździa zabiłeś. tak sobie myśle, że jezeli by była nieszczelność w układzie dolotowym to by "syczało" a nie syczy. Czy wymiana końcówek wtryskiwacza ma sens? Co do egr-u to ja go wyjmowałem coś ze dwa razy w celu czyszczenia, cały był w czarnej mazi, ale co w nim było by nieszczelne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2012 > a to mi gwoździa zabiłeś. tak sobie myśle, że jezeli by była nieszczelność w układzie dolotowym to > by "syczało" a nie syczy. Podczas jazdy możesz go nie usłyszeć, warto sprawdzić. Najprościej to przygotować wodę z mydłem i polewać przewody powietrzne. Druga osoba w tym momencie zwiększa obroty silnika. Nieszczelność stwierdzisz po pojawieniu się bąbelków piany. > Czy wymiana końcówek wtryskiwacza ma sens? Ma sens w przypadku stwierdzenia, że jest zużyta. Dajesz wtryskiwacze do sprawdzenia na maszynie, dostajesz wyniki i wiesz co dalej robić. > Co do egr-u to ja go wyjmowałem coś ze dwa razy w celu czyszczenia, cały był w czarnej mazi, ale co > w nim było by nieszczelne? Może się nie domykać, czyli pozostawać częściowo w pozycji otwartej. Zubożona w powietrze mieszanka, ma nadmiar paliwa, stąd możliwość dymienia, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2012 Duże prawdopodobieństwo zużytych końcówek wtryskiwaczy. Nie rozpylają paliwa, tylko "leją". Ale to sprawdzisz po wykręceniu ich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2012 ja mam starego dtl'a i tam żadnej przepływki i elektroniki nie ma. W tym nowszym już coś dodali i o ile jest tam przepływomierz, to od niego bym zaczął. A jeśłi nie ma, to wymień końcówki wtrysków. Polskie Wuzetem PDN0SD322 są dość tanie i całkiem dobrej jakosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 25 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2012 > ja mam starego dtl'a i tam żadnej przepływki i elektroniki nie ma. W tym nowszym już coś dodali i o > ile jest tam przepływomierz, to od niego bym zaczął. > A jeśłi nie ma, to wymień końcówki wtrysków. Polskie Wuzetem PDN0SD322 są dość tanie i całkiem > dobrej jakosci. mam przepływomierz, ale wywalało by chyba jakiegos błęda, a tu nic. Czy sam wymienie koncówki? Chodzi mi o to czy trzeba ustawic cisnienie wtrysku itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2012 > mam przepływomierz, ale wywalało by chyba jakiegos błęda, a tu nic. Niekoniecznie będzie wywalał błędy jak będzie niie w pełni sprawny. Spróbuj go przynajmniej jakoś oczyścić. Podobne akcje były, jak ludzie zamiast oryginału wstawiali zamienniki przepływomierzy. Auto nagle wyraźnie bardziej zaczynało kopcić, a błędów brak. > Czy sam wymienie koncówki? Chodzi mi o to czy trzeba ustawic cisnienie wtrysku itd. Bez specjalistycznego zakładu sie nie obejdzie, ale jeśli nie masz przebiegu minimum te 300kkm to wtryski zostaw i najpierw wyeliminuj możliwość uszkodznej/zabrudzonej przepływki. (no chyba, że jeździłeś na jakimś BIO czy kujawskim, bo to zdecydowanie bardziej dobija wtryskiwacze niż ON czy nawet oranżada) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 24 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 Kilka dni po tym temacie, wyjąłem zawór EGR, zaczołem go szcyscic, naciskac itp. Po ponownym zamontowaniu, jak by od tamtego czasu przy jeździe na stałych obrotach silnika wywala mi błąd p400; astra robi sie wtedy mulasta. Po przygazowaniu powyżej 2tys obr błąd znika. Przed zakupem/wymianą czegoś wolał bym sie upewnić, ponieważ dziś na scanerze zobaczyłem takie wyniki: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 Upewnij się, czy EGR się otwiera, gdy włączysz zaworek sterujący podciśnieniem. Jeśli masz możliwość wysterowania go op-comem to zrób to, albo podaj masę na kabelek brązowo-biały zaworka. Gdy EGR się otworzy, przepływomierz powinien pokazać spadek ilości zasysanego powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 24 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 > Upewnij się, czy EGR się otwiera, gdy włączysz zaworek sterujący podciśnieniem. Jeśli masz > możliwość wysterowania go op-comem to zrób to, albo podaj masę na kabelek brązowo-biały > zaworka. > Gdy EGR się otworzy, przepływomierz powinien pokazać spadek ilości zasysanego powietrza. Jeżeli to co na zdjeciu jest do testowania zaworu, to po załaczeniu ilośc powietrza zasysanego nie zmienia się. Podpinając masę na ten kabelek cała wtyczka ma być wpięta?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 > Podpinając masę na ten kabelek cała wtyczka ma być wpięta?? Tak. Jeśli nadal nic się nie zmieni, to odłącz rurkę podciśnienia przy EGR, albo przy elektrozaworku i sprawdź, czy po włączeniu zaworka pojawia się podciśnienie. Jeśli tak, to EGR zacięty. Jeśli nie, to albo elektrozaworek, albo pompa podciśnienia (sprawdź, czy przed zaworkiem jest podciśnienie). Poza tym sam wężyk może być pęknięty gdzieś po drodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 24 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 Dziekuję za wskazówki. Zrobiłem jak pisałeś. Podcisnienie na weżyku który idze do egr jest, chodz zastanawia mnie jego siła. Zatykając palcem, to szału nie ma i mam wątpliwość czy taką mocną spręzyne w zaworze egr zgniecie. Tak czy inaczej zakładam, że pompa vacum sprawna i zaworek sterujący egrem też. Mam pytania do samego zaworu EGR. Ponownie go wyjąłem w celu sprawdzenia czy nie jest zacięty. Niby grzybek wciska sie bez problemu, ale jest coś co mnie zastanowiło; po nalaniu specyficznego płynu od strony grzybka, płyn przedostaje sie do środka zaworu i po nacisnieciu grzybka zostaje wypluwany przez otwór na który zakłada się wężyk. Czy nie powinien być tam szczelny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 Powinien być szczelny. Pewnie poszła membrana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2012 > mam przepływomierz, ale wywalało by chyba jakiegos błęda, a tu nic. > Czy sam wymienie koncówki? Chodzi mi o to czy trzeba ustawic cisnienie wtrysku itd. Odepnij przepływkę i zobacz co się stanie, jak nie będzie gorzej to raczej jest niesprawna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.