Skocz do zawartości

Tzw "Fasolki" do regulacji kątów


donPablito

Rekomendowane odpowiedzi

> Pany, sprzedałem stary zawias i nie pomierzyłem a chcę na nowym też zrobić i stąd moje pytanie,

> jaki trzeba zrobić wymiar otworu na śrubę w amortyzatorze aby uzyskać 1.5-2 stopnie

> negatywu?? Gdzieś to ktoś już opisywał ale totalnie nie mogę znaleźć...

A to nie mozesz policyc? Trygonometria byla w szkole podstawowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to nie mozesz policyc? Trygonometria byla w szkole podstawowej.

z ciekawosci sie zastanowilem jak to policzyc i wedlug mnie wymiar ktorego kolega szuka to sin(alfa)*b gdzie alfa to zadany kat pochylenia koła a wymiar b to wymiar od osi otworu z ktorego robimy fasolke do podloza, przy zalozeniu ze fasolka nie bedzie pozioma tylko skierowana lekko w dol (styczna do okregu)

co Wy na to??

moze ktos pomierzy i policzy??

pozdr

edit: obliczenia zakladaja, ze otwor z ktorego robimy fasolke jak i "kierunek robienia fasolki" jest taki jak na obrazku, ktory dodal rallyfilip, tylko nie poziomo a stycznie do okregu(roznica bardzo niewielka bedzie) i oczywiscie wymiar x to bedzie wymiar od osi otworu seryjnego do osi otworu ktory dalby wymagany kat pochylenia kola alfa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fasolka: 2xwielkość otworu na zewnątrz no chyba, że chcesz dokładnie obliczyć na -2st ale lepiej zrobić większe i ustawić na żądany kąt i zastosować Monroe Magic Camber albo po ustawieniu zaspawać śrubę (a dokładnie tylko złapać, żeby dało się łatwo odciąć) bo kat się potrafi rozjechać na dziurach 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fasolka: 2xwielkość otworu na zewnątrz no chyba, że chcesz dokładnie obliczyć na -2st ale lepiej

> zrobić większe i ustawić na żądany kąt i zastosować Monroe Magic Camber albo po ustawieniu

> zaspawać śrubę (a dokładnie tylko złapać, żeby dało się łatwo odciąć) bo kat się potrafi

> rozjechać na dziurach

JAk Ci sie sruby luzuja na dziurach to nie chce wiedziec jak masz caly zawias poskrecany .......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stary, doceniam to że jesteś pomocny, i że są tu ludzie którzy bezinteresownie pomagają, ale nie w

> ten sposób...

> No offence...

> Dzięki wszystkim za pomoc

Sluchaj, ale ja to wymyslilem na poczekaniu, a wymyslenie tego zajelo mi doslownie chwile. Warto czasami chwile sie zastanowic nad tym, co sie chce osiagnac i jakie sie ma dane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> JAk Ci sie sruby luzuja na dziurach to nie chce wiedziec jak masz caly zawias poskrecany .......

Nie tyle luzują co śruba pływa w fasolce bo nawet dociągnięcie poza zakres Nm nie utrzyma jej na miejscu na naszych drogach wink.gif

Dobry punktowy szczep magiem rozwiązuje problem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie tyle luzują co śruba pływa w fasolce bo nawet dociągnięcie poza zakres Nm nie utrzyma jej na

> miejscu na naszych drogach

> Dobry punktowy szczep magiem rozwiązuje problem

Hmmm... No to na poprzednim zawiasie (PZM + Eibach) miałem na fasolkach ustawione kąty, i jedno ustawienie na wiosnę, cały sezon w KJS-ach i nic się nie przestawiało, a lekko to ten zawias nie miał zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie tyle luzują co śruba pływa w fasolce bo nawet dociągnięcie poza zakres Nm nie utrzyma jej na

> miejscu na naszych drogach

> Dobry punktowy szczep magiem rozwiązuje problem

Nigdy w zyciu nie ma prawa sie odkrecic chyba ze skrecone sruba meblowa.

Mam u siebie od poczatku ustawione katy z przodu na minusie, zawias ustawiony na najtwardszy i nigdy bym nawet nie pomyslal ze gdzies w jakis warunkach moze sie to poluzowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> JAk Ci sie sruby luzuja na dziurach to nie chce wiedziec jak masz caly zawias poskrecany .......

Nie napisałem, że mi się luzują oink.gif U mnie akurat jest wszystko ok , a patent ze spawem przeczytałem kiedyś na forum rally zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Nie napisałem, że mi się luzują U mnie akurat jest wszystko ok , a patent ze spawem przeczytałem

> kiedyś na forum rally

Forum jakis paranoikow. Przy takim toku myslenia niedlugo bedziemy spawac kola do piast bo moze sie poluzowac ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Forum jakis paranoikow. Przy takim toku myslenia niedlugo bedziemy spawac kola do piast bo moze sie

> poluzowac ......

Niestety, to nie przesada. Widziałem jak się wszystko rozjechało w czasie jazdy na torze i to wcale nie u konia teścia brata.

W aucie forumowicza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety, to nie przesada. Widziałem jak się wszystko rozjechało w czasie jazdy na torze i to wcale

> nie u konia teścia brata.

> W aucie forumowicza.

w takim razie tzreba znalesc przyczyne tego ze sie poluzowala. Zniszczony gwint lub nakretka innej opcji nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moze poprostu nie wiesz co to sa warunki rajdowe...

Ja za to wiem co to są warunki rajdowe bo tylko do tego używam mojego CC i wiem że jak jest wszystko poprawnie zrobione, czyli "zdrowe" śruby i nakrętki (wymieniane na nowe a nie dokręcane po 10-15 razy) i dobrze wszystko skręcone to nic się nie rozjeżdża... Nawet na zawiasie PZM + Eibach który jest mega twardy i po dziurskach dawał rade i nic się nie działo... grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja za to wiem co to są warunki rajdowe bo tylko do tego używam mojego CC i wiem że jak jest

> wszystko poprawnie zrobione, czyli "zdrowe" śruby i nakrętki (wymieniane na nowe a nie

> dokręcane po 10-15 razy) i dobrze wszystko skręcone to nic się nie rozjeżdża... Nawet na

> zawiasie PZM + Eibach który jest mega twardy i po dziurskach dawał rade i nic się nie

> działo...

Tak czy siak widziałem i reanimowałem cc do następnego startu bo się przestawiło na fasolce.

Jechane było na Michałach po torze rc w Toruniu.

P.S.

PZM to faktycznie beton, ale z Eibachami to chyba tak z rozpędu napisałeś, że twarde.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak czy siak widziałem i reanimowałem cc do następnego startu bo się przestawiło na fasolce.

> Jechane było na Michałach po torze rc w Toruniu.

Coś musiało być nie tak - komisja śledcza musiała by to ustalić... wink.gif

> PZM to faktycznie beton, ale z Eibachami to chyba tak z rozpędu napisałeś, że twarde.

A nie są twarde z Eibachem?? Twardsze są chyba tylko H&R-y... niewiem.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś musiało być nie tak - komisja śledcza musiała by to ustalić...

> A nie są twarde z Eibachem?? Twardsze są chyba tylko H&R-y...

Może tak:

1. IMO PZM jest twardy.

2. Eibachy uważam za dość miękkie springi.

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.