mp79 Napisano 20 Października 2012 Udostępnij Napisano 20 Października 2012 Jeżeli ma to jakieś znaczenie - pacjent to lancer 1,6 2004. Może nie ten dział, bo dla japończyków jest przewidziany osobny, ale: 1. problem wydaje mi się typowy niekoniecznie dla tylko tego modelu, 2. tutaj zagląda więcej kumatych "ludziuw". Problem występuje w następujących warunkach, spełnionych jednocześnie: 1. Dopiero po konkretnym nagrzaniu silnika (przejechaniu kilkunastu km). Gdy wskazówka osiągnie maksymalny poziom (w połowie między C a H), trzeba przejechać jeszcze kilka km, by to zaobserwować. 2. Na wolnych obrotach. Mam LPG i obroty lubią falować. Wtedy kontrolka zaświeca się przy dolnej amplitudzie. Kiedy auto się nie toczy, obroty są stabilniejsze i kontrolka z mniejszym zapałem się zaświeca. Przełączam na benzynę - nie świeci wcale albo świeci cały czas (w zależności od "nastroju"). Co może być grane? Objawy zauważyłem wczoraj. Myślałem, że może oleju za mało, bo było go poniżej min. Po dolaniu praktycznie nic się nie zmieniło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 20 Października 2012 Udostępnij Napisano 20 Października 2012 W Oplu oznacza to pad/uszczelnienie czujnika ciśnienia oleju. Zgugluj nominalne ciśnienie dla Twojego silnika na galowym i podłącz manometr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 20 Października 2012 Udostępnij Napisano 20 Października 2012 Tak jak kolega napisał. Sprawdzić czujnik i przy okazji zmierzyć ciśnienie na jałowym na rozgrzanym oleju. To powinno wszystko wyjaśnić. Ja obstawiam na uszkodzony/nieszczelny czujnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 21 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2012 Z tego co piszecie (czujnik to przecież tylko czujnik, a nie pompa), prawdopodobnie da się z tym jeździć, tyle że jest to denerwujące. Niemniej, należy sprawdzić, czy to na pewno to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RyjekWRO Napisano 21 Października 2012 Udostępnij Napisano 21 Października 2012 często przy takich objawach jak jest padnięty czujnik to cieknie z niego olej. Zlokalizuj czujnik ściągnij wtyczkę i zobacz czy wyleci oliwa, ale dla pewności podjedz na jakiś warsztat i niech ci zmierzą ciśnienie oleju nie powinno to dużo kosztować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 21 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2012 A jak ciśnienie za małe, to co - pompa do wymiany/regeneracji (ew. zapchany smok) czy może być coś bardziej "przyziemnego"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 21 Października 2012 Udostępnij Napisano 21 Października 2012 > A jak ciśnienie za małe, to co - pompa do wymiany/regeneracji (ew. zapchany smok) czy może być coś > bardziej "przyziemnego"? no. panewki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 21 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2012 Faq! U golfiarzy teraz wyczytałem, że cykanie z silnika może świadczyć właśnie o zużyciu panewek. A u mnie słychać ciągle jakieś ćwierkanie od strony sprzęgła. Czyli jakby mam to samo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 21 Października 2012 Udostępnij Napisano 21 Października 2012 Sprawdź dokładnie poziom oleju zgodnie z zasadami i napisz jaki to olej oraz jaka marka filtra a także jak dawno (czas i km) były wymieniane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 21 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2012 Powiem tak: olej to mineral 15W40 i tylko tyle na tę chwilę wiem. Nie znam historii auta; zawieszka na którymś przewodzie mówi, że wymiana oleju była kilkanaście tys. km temu. Tak czy owak, oleju w tajemniczych okolicznościach ubywa. No i to ćwierkanie i świecenie kontrolki tylko na wolnych obrotach biegu jałowego... Dzwoniłem do mechanika i potwierdził on moje obawy. Dodał wręcz, że "z silnika nie ma już co zbierać". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 21 Października 2012 Udostępnij Napisano 21 Października 2012 nie martwilbym sie na zapas bo to nic nie da tylko zmierzyl cisnienie oleju jak mowia koledzy. Panewki jesli juz to nie swiergola tylko stukaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 21 Października 2012 Udostępnij Napisano 21 Października 2012 Ja bym wymienił olej i filtr na nowe i pewne i dopiero ewentualnie diagnozował problem bo kilkanaście tyś km to sporo jak na olej mineralny i jak rozumiem nawet nie masz pewności że przebieg jest prawdziwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 23 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2012 W wolnej chwili pojdechałem do mechanika-silnikarza. Niestety, nie miał czasu na zmierzenie ciśnienia (tak stwierdził; nie wiem, ile to trwa, choć nawału roboty nie miał). Tak czy owak, jak na złość (o ile to właściwe określenie w tym przypadku) kontrolka "milczała jak zaklęta", a mechanik nie wyłapał jakichś niepokojących dźwięków z silnika. Postanowiłem więc pomęczyć auto i wyjechałem za miasto. Gaz do dechy, 160 km/h; następnie noga z gazu, wrzucenie na luz - kontrolka ze dwa razy mignęła; później już nie. W drodze powrotnej "siedziała spokojnie", choć na przemian było 110 km/h i wolne obroty. Niestety, dziś nie miałem czasu wybrać się do mechaniora, ale pomiar ciśnienia wiem już, że muszę wykonać. Oleju wymieniać raczej nie będę; prędzej sam filtr; i doleję, ile trzeba. No chyba, że przyjdzie się miskę zrzucać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 23 Października 2012 Udostępnij Napisano 23 Października 2012 > Oleju wymieniać raczej nie będę; prędzej sam filtr; i doleję, ile trzeba. No chyba, że przyjdzie > się miskę zrzucać twoj cyrk i malpy ale ja bym tak nie robil majac zamiar choc troche pojezdzic. 3L (bo tyle wchodzi) taniego polsyntetyka zrujnuje ci budzet? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 23 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2012 No... nie, ale skoro mineral wcina w takich ilościach, to półsyntetyka prawdopodobnie nie będę nadążał dolewać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vrus Napisano 23 Października 2012 Udostępnij Napisano 23 Października 2012 jak mi kilka razy sie zapaliła kontorlka oleju, to za 2-3 miesiace PAPAPAPAPAAAANWEKA ale panewka stuka, najbardziej np. jak odpalasz. pozniej wraz z wzrostem obratow powinno sie nasilac, aczkolwiek nie zawsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 23 Października 2012 Udostępnij Napisano 23 Października 2012 > No... nie, ale skoro mineral wcina w takich ilościach, to półsyntetyka prawdopodobnie nie będę > nadążał dolewać. tzn w jakich ilosciach wcine ten mineral bo chyba nie napisales? max do min w 15kkm to ma byc duzo? btw. polsyntentyk mniej paruje niz mineral a syntentyk jeszcze mniej wiec wcale niekoniecznie wiecej bedzie wcinal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 24 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2012 > jak mi kilka razy sie zapaliła kontorlka oleju, to za 2-3 miesiace PAPAPAPAPAAAANWEKA ale panewka > stuka, najbardziej np. jak odpalasz. pozniej wraz z wzrostem obratow powinno sie nasilac, > aczkolwiek nie zawsze Człowiek żyjący z naprawiania silników przysłuchiwał się temu silnikowi i niczego niepokojącego nie usłyszał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 24 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2012 > tzn w jakich ilosciach wcine ten mineral bo chyba nie napisales? max do min w 15kkm to ma byc duzo? > btw. polsyntentyk mniej paruje niz mineral a syntentyk jeszcze mniej wiec wcale niekoniecznie > wiecej bedzie wcinal Miły kolego, od max do min między wymianami to dla mnie żadne wcinanie. Gdyby wystarczyły mu opary, byłbym wniebowzięty. Jakiś litr na 2Mm połyka spokojnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 24 Października 2012 Udostępnij Napisano 24 Października 2012 > Miły kolego, od max do min między wymianami to dla mnie żadne wcinanie. dla mnie tez ale dla niektorych na AK to wystarczajacy powod do planowania remontu silnika > Jakiś litr na 2Mm połyka spokojnie. zakladajac ze Mm to nie mila morska tylko tysiac km to jeszcze jakiegos mega dramatu nie ma. Wyciekow nie ma czasem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 24 Października 2012 Udostępnij Napisano 24 Października 2012 > Postanowiłem więc pomęczyć auto i wyjechałem za miasto. Gaz do dechy, 160 km/h; następnie noga z > gazu, wrzucenie na luz - kontrolka ze dwa razy mignęła; później już nie. W drodze powrotnej > "siedziała spokojnie", choć na przemian było 110 km/h i wolne obroty. Ciekawe masz podejscie do diagnostyki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 24 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2012 > zakladajac ze Mm to nie mila morska tylko tysiac km to jeszcze jakiegos mega dramatu nie ma. Tak, tysiąc kilometrów określam jako megametr zamiast kilokilometra > Wyciekow nie ma czasem? Nie, sucho jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 5 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 Doszedłem do wniosku, że bez sensu diagnozować na zużytym smarowidle i spuściłem olej. Czarny jak smoła. Moja nubira jest dużo bardziej dowalona, lecz olej - NB półsyntetyk - zawsze wykazuje jakieś "symptomy brązowości". To dlatego taki czarny, że mineral? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 > Doszedłem do wniosku, że bez sensu diagnozować na zużytym smarowidle i spuściłem olej. Czarny jak > smoła. Moja nubira jest dużo bardziej dowalona, lecz olej - NB półsyntetyk - zawsze wykazuje > jakieś "symptomy brązowości". > To dlatego taki czarny, że mineral? Człowieku zalej najtańszy półsyntetyk 10W40, BP, Comma, oby nie Lotos. Zmień filtry (oleju i powietrza najlepiej) i zobacz co będzie. Stary olej traci właściwości, minerał to nie jest super olej do tego silnika, zwlaszcza, że powinien być wymieniony po max 8kkm, a nie kilkunastu, gdzie pewnie właściwości smarujące ma jak woda w kranie. Podjedź do mechanika, niech zobaczy czy na penwo wycieków nie masz, bo śmiem wątpić w Twoja wiedzę motoryzacyjną skoro wymiana oleju dla Ciebie to jakaś kara... A może obroty tak spadają, że silnik po prostu przygasa i zapala się kontrolka z braku ciśnienia? Ja nie mogę, nie tak stary samochód a podejście jak do 30letniego rzęcha.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 5 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 > Człowieku zalej najtańszy półsyntetyk 10W40, BP, Comma, oby nie Lotos. A orlen - co o nim myślisz? Zgaduję, że to samo, co o lotosie, ale mogę się mylić. Skoro już nie pierwszy użytkownik tak radzi - tym razem zaleję 10W-40. Co prawda, instrukcja przewiduje dla tego silnika m.in. właśnie 15W-40, ale... > Podjedź do mechanika, niech zobaczy czy na penwo wycieków nie masz, bo śmiem wątpić w Twoja wiedzę motoryzacyjną Wybaczam Ci te wątpliwości, ale niby gdzie mają być te wycieki - w bagażniku?! Przecież piszę, że silnik naokoło suchy. > skoro wymiana oleju dla Ciebie to jakaś kara... Piszesz co najmniej tak, jakby dla Ciebie to była nagroda. Każdy znany mi użytkownik auta woli jeździć niż wymieniać olej, no ale widocznie wszyscy są jacyś dziwni. > A może obroty tak spadają, że silnik po prostu przygasa i zapala się kontrolka z braku ciśnienia? Tylko że to była jedyna kontrolka, która się zapalała. Poza tym, jak napisałem wcześniej, na benzynie na wolnych potrafiła świecić praktycznie cały czas. > Ja nie mogę, nie tak stary samochód a podejście jak do 30letniego rzęcha.. Ej, kolego. Dziś trzydziestoletnie samochody to nie rzęchy, lecz zabytki. One zasługują na szczególne traktowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 18 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 Zalałem półsyntetyk i po ok. 300 km poprawa jest widoczna. Niestety, wynikł kolejny problem. Szczegóły w dziale o japońcach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 linka do tematu by kolega laskawie zapodal ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 > Powiem tak: olej to mineral 15W40 i tylko tyle na tę chwilę wiem. Nie znam historii auta; zawieszka > na którymś przewodzie mówi, że wymiana oleju była kilkanaście tys. km temu. > Tak czy owak, oleju w tajemniczych okolicznościach ubywa. > No i to ćwierkanie i świecenie kontrolki tylko na wolnych obrotach biegu jałowego... > Dzwoniłem do mechanika i potwierdził on moje obawy. Dodał wręcz, że "z silnika nie ma już co > zbierać". Nie mam pojęcia kto tam wlał taki olej. Zazwyczaj do japońców leje się minimum półsyntetyk. Co do znikania oleju to kumaty mechanik z minimalnym wyposażeniem diagnostycznym jest w stanie stwierdzić dlaczego z silnika olej znika. Miałem kilka takich przypadków aut w których diagnoza była taka że silnik na złom. Wiele z nich jeździ do dziś bo okazało się że usterka była drobnostką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 > Człowieku zalej najtańszy półsyntetyk 10W40, BP, Comma, oby nie Lotos. Że odbiegnę od tematu - czemu nie lotos ?. Karty charakterystyki produktu źle nie wygladają (10W40 oraz 5W40)? Ogladałem osobiście silnik fiata 126p po 40 tyś na Lotosie 15W40 (wał panewki, sitko pompy olejowej, klawiatura) oraz klawiaturę, wałki silnika 1100 fire po przebiegu 100 000 km na lotosie 10W40 i prócz brązowego, właściwie - bursztynowego zabarwienia elementów od par oleju, żadnych nagarów, smoły itp... to co miało się błyszczeć - się błyszczało (wszelkie łożyskowania ślizgowe, krzywki)... Żadnych problemów z cisnieniem oleju. Zmiany oleju co 10 max 15 tyś km (w maluchu max 10 tyś) Obecnie do stilo też leje Lotos 5W40, bo parametry ma bardzo zbliżone do Seleni K, a kosztuje połowę tego. Z urban legend to słyszałem, aby omijać oleje GM - niemniej nie znalazłem sensownego potwierdzenia tych plotek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiteK Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 > Z urban legend to słyszałem, aby omijać oleje GM - niemniej nie znalazłem sensownego potwierdzenia > tych plotek... To może ja: dawno temu byłem posiadaczem Astry. Na każbym oleju oprócz GM na zimno była cisza, przy GM młockarnia. Jak się rozgrzał było OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 Tak jak zwykle nie słyszę jakichś różnic w głośności silnika, to jak zalałem 10W40 GM do Hondy (karta charakterystyki się zgadzała z wymaganiami silnika), pierwszy raz usłyszałem. Nigdy GM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.