krzysiekkce Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 Witam! Do przyszłorocznych wakacji planuję wymianę auta - mam 2 córki w wieku 8 i 13 lat więc pomyślałem o Cromie z uwagi na wygodę samochodu rodzinnego i świetny jak się wydaje stosunek ceny do wydajności. Czytałem wiele wątków o tym modelu również na tym forum i niepokoi mnie fakt że powtarza się często uwaga o złym kącie ustawienia kierownicy w tym samochodzie nawet pomimo regulacji. Czy to na codzień jest naprawdę uciążliwe? Zastanawiam się także nad nową bravą - ceny są bardzo podobne do cen Cromy w podobnym roczniku...co myślicie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
masmisza Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 Co kierowca to opinia w tej sprawie:) dla mnie jest ok ale pewnie się pojawią osoby, którzy nie mogą ustawić idealnej pozycji za kierownicą. Najlepsza rada - wsiąść ustawić przejechać się i ocenić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 Jak do miasta to raczej brał bym Bravo.... mniejsze i zwinniejsze auto... Co do kierownicy to muszę zmierzyć po przekątnej od kierownicy do fotela czy tak jest jak inni piszą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 > Witam! > Do przyszłorocznych wakacji planuję wymianę auta - mam 2 córki w wieku 8 i 13 lat więc pomyślałem o > Cromie z uwagi na wygodę samochodu rodzinnego i świetny jak się wydaje stosunek ceny do > wydajności. Czytałem wiele wątków o tym modelu również na tym forum i niepokoi mnie fakt że > powtarza się często uwaga o złym kącie ustawienia kierownicy w tym samochodzie nawet pomimo > regulacji. Czy to na codzień jest naprawdę uciążliwe? > Zastanawiam się także nad nową bravą - ceny są bardzo podobne do cen Cromy w podobnym roczniku...co > myślicie??? Regulacja kierownicy jest specyficzna, nie da się jej opuścić niżej, a zdecydowanie by się to przydało. Oczywiście problem ten niweluje wszechstronna regulacja fotela, ale jeśli nie lubisz pozycji ,,ala siedzenie na wysokim sraczu '' to może Ci to przeszkadzać. Co do Twojego dylematu Croma czy Bravo sprawy regulacji kierownicy nie stawiałbym za jakiś priorytet, wszak w Bravo też nie ma rewelacji jeśli chodzi o tzw. ergonomię (to moja subiektywna opinia) . Ważniejsze pytania to : - Czy potrzebujesz prawdziwie rodzinnego samochodu czy też Bravo wystarczy jako substytut. W Bravo jest ciasno, zwłaszcza na tylnych fotelach i w bagażniku. - Jaki jest stan techniczny i pochodzenie samochodu. Jeśli miałbym do wyboru przykładowo Bravo z pewnego źródła w dobrym stanie, albo Cromę z importu i z niewiadomą historią brałbym bravo itp. Corma to kawał samochodu, jeśli jeździsz często po mieście, a tylko raz czy dwa razy w roku gdzieś dalej za ,,miasto'' to chyba Bravo będzie lepsze, jeśli jednak cenisz sobie wygodę swoją i pasażerów Croma jest bezkonkurencyjna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 > Jak do miasta to raczej brał bym Bravo.... mniejsze i zwinniejsze auto... > Co do kierownicy to muszę zmierzyć po przekątnej od kierownicy do fotela czy tak jest jak inni > piszą Kierownica w mojej ocenie nie jest osiowo z fotelem, nie mierzyłem tego, ale mam wyraźnie takie wrażenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danko8790 Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 Ja po miesiącu jechałem Grande,to mówie K... co tak mało miesca tu.A Bravo moim zdaniem jest to samo w środku co w Grande,ino inna buda:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 tak jak pisza koledzy, jesli czesto wyjezdzasz to Croma, jesli jazda miejska to BRavo. Co do pozycji za kirownica. Ja wsiadlem ustawilem raz i jest mi mega wygodnie. Moj ojciec ktory jest "kawalem chlopa" rowniez wsiada i jedzie. Ost 2 dni jezdzil i probowal mi swojego Leona na zamiane wcisnac Najlepiej jedz do jakiegos komisu i sie przymierz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bojaco Napisano 4 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 Podzielam opinię kolegi Koxa. Od siebie dodam, że jeśli ma to być jedno auto uniwersalne, to wolałbym Cromę. Poza zaletami większego auta jest ono po prostu tańsze na rynku wtórnym, jako mnie popularne. Tym samym możesz mieć więcej za mniejsze pieniądze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 hej, Mo ta regulacja przeszkadza(ła) ale nauczylem sie z tym zyc. jako,ze nie lubie siedzenia na taborecie, wiec fotel mam najnizej opuszczony, i kierownicy brakuje na oko jakies 2cm w dol wiecej. Ale mozna z tym zyc i nawet niespecjalnie odczuwam dyskomfort. Wielkosc cromy robi wrazenie, takie nadmuchane kombi, w srodku z tylu to i fikac mozna no i do niej sie wchodzi, a nie wsiada:) Przy 2ce dzieci nie pakowalbym sie w HTB bo nigdy za duzo miejsca. Powiem, ze jadac nad morze zakladalem jeszcze BOX:) Wady: -duze auto, w miescie wiadomo, szalu ni ema zeby wcisnac sie to tu to tam W miesice cromka niestety spala ze 7,7 l w 120KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 Bravo jest ciasne. Z tyłu jest kompletny brak miejsca za kierowcą. Możesz rozważyć np. Deltę - ona ma z 15cm więcej miejsca na nogi podróżujących z tyłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danko8790 Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 Kiedyś 6 la temu jak moja przygoda z Fiatem się zaczła. Weszłem do Fiata i zobaczyłem Cromę,weszłem do srodka itp.ale jak zobaczyłem cene to mówię w życiu takiego auta chyba nie będę miał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 > Weszłem do Fiata i zobaczyłem Cromę,weszłem do srodka czyli jak mawia Bałtroczyk (poszłem - blisko, poszedłem - daleko) - miałeś blisko... gdybyś miał daleko, to byś wszedł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 > Weszłem do Fiata i zobaczyłem Cromę,weszłem do srodka itp.ale jak zobaczyłem cene to mówię w życiu > takiego auta chyba nie będę miał Z takim słownictwem to powinieneś sobie kupić BMW, CZARNE i nikt by się nie czepiał o "weszłem" Tak żeby było na temat. Croma czy Bravo? Zdecydowanie Croma. Najlepiej Moja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danko8790 Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 byłem smarkacz zalednie 18 lat chyba:P.A bujałem się CC heheh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Witam! > Do przyszłorocznych wakacji planuję wymianę auta - mam 2 córki w wieku 8 i 13 lat więc pomyślałem o > Cromie z uwagi na wygodę samochodu rodzinnego i świetny jak się wydaje stosunek ceny do > wydajności. Czytałem wiele wątków o tym modelu również na tym forum i niepokoi mnie fakt że > powtarza się często uwaga o złym kącie ustawienia kierownicy w tym samochodzie nawet pomimo > regulacji. Czy to na codzień jest naprawdę uciążliwe? > Zastanawiam się także nad nową bravą - ceny są bardzo podobne do cen Cromy w podobnym roczniku...co > myślicie??? Sąsiad ma Cromę, nie wiem jak z użytkowaniem i awaryjnością, ale z obserwacji powiem, że jak przychodzi zaparkować, to ciężko wjechać w miejsce, w które Grande wjeżdżam, z zamkniętymi oczyma. Także jeśli w 95% jeździsz po mieście, to brałbym mniejsze auto, a na wakacje ewentualnie jakiś BOX na dach by bagażnik powiększyć. Generalnie, jak widzę ludzi którzy jeżdżąc głównie albo tylko po mieście kupują kombi ze względu na rodzinę, to trochę to śmiesznie wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nocek Napisano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 Ja również mam taki dylemat... Croma czy Bravo. Aż wstyd się przyznać ale ostatnio siedziałem w Linei... Biorąc pod uwagę moje założenia, że te autko ma mi służyć na: - codzienne dojazdy do pracy 12km (jeździmy w trójkę) w jedną stronę po prostej drodze ze średnią ok 60kmh - raz w miesiącu wojaże z rodzinką 2+2 - ok 200-300km - 2 razy w roku dalszy wyjazd na wakacje Autko ma być w rodzinie min 5 lat więc myślę, że Croma wygrywa. Trochę martwią mnie droższe koszty eksploatacyjne w Cromie aniżeli w Bravo - opony, hamulce, tylne zawieszenie... Chyba że przesadzam to proszę Was o wyprostowanie moich przemyśleń Inna rzecz że wygląd Bravo (tak jak i 159-tka) prowokuje do dynamiczniejszej jazdy i używane Bravo może być bardziej zużyte aniżeli dostojna Croma o spokojnej sylwetce - spalanie u mnie w przypadku tych dwóch aut wyszłoby podobne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frynas Napisano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 > Trochę martwią mnie droższe koszty eksploatacyjne w Cromie aniżeli w Bravo - opony, hamulce, tylne > zawieszenie... Przez rok zrobiłem blisko 30 000km....jeśli chodzi o eksploatację to tylko klocki wymieniłem i lałem ropę....zawieszenie jeszcze nie potrzebuje ingerencji mechanika....choć w nie jedną dziurę wjechałem....aż sam się krzywiłem po usłyszeniu i odczuciu dziury....co do opon....na zimówkach robię 2-gi sezon i wygląda na to że i 3-ci oblecą...letnie po jednym sezonie ale już się tak nie trzymają jak zimówki- jeszcze jeden sezon objeżdżą... > Inna rzecz że wygląd Bravo (tak jak i 159-tka) prowokuje do dynamiczniejszej jazdy i używane Bravo > może być bardziej zużyte aniżeli dostojna Croma o spokojnej sylwetce trudno odpowiedzieć na tak postawione pytanie. Faktycznie Bravo ma dynamiczny kształt...jak bym je miał to bym pewnie cisnął....a Croma....też czasami ją pociskam...po to jest żeby sprawnie i bezpiecznie mnie przemieścić...a że czasem trzeba pocisnąć to inna sprawa.....jak sprzedam moją Cromcię to przymierzę się do AR159SW Q4....ale z silnikiem 2,4....jak ją trochę pocisne to opiszę wrażenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 > Trochę martwią mnie droższe koszty eksploatacyjne w Cromie aniżeli w Bravo - opony, hamulce, tylne > zawieszenie... Chyba że przesadzam to proszę Was o wyprostowanie moich przemyśleń > Nie wiem bo opony w Cromie możesz mieć 16'' lub 17 lub 18 w Bravo to samo więc różnicy nie widzę a cena zalezy od wielkości a jeśli chodzi o tylne zawieszenie to po 2006 roku praktycznie jest nie do zdarcia a przed tym czasem padają banany ale to koszt jakiś 120 zł ... tarcze i klocki to również nic strasznego ... cześci jest w brud bo to te same co do Vectry C czy Saaba 9-3, Signum jest w czym wybierać ... tarcze z Polskiej firmy: Mikody możesz mieć za około 100/150 - zł/szt podobnie klocki w tej cenie dostaniesz lub za 200 zł lepsze .... ja raczej bałbym się że kupisz jakiś egzemplarz który będzie wymagał dużego nakładu finansowego bo będzie miał 600 tyś km za sobą sylwetka Cromy po lifcie nie różni się znacząco od Bravo czy 159 ... jest dynamiczna przed liftem jest dostojna .... poszukaj dobrego egzemplarza i kupuj .... jak widac na tym forum za dużo się nie dzieje... ludzie jeżdżą a nie ciągle naprawiają Cromy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nocek Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 Do Bravo wchodzą i 15-stki - takie letnie Continentale mi zostały po Lybrze Croma najczęściej stoi na 17stkach - 200-300zł więcej na sztuce. Wiem, że kupując coś z segmentu D trzeba się liczyć z większymi kosztami eksploatacyjnymi. Czyli hamulcami, klockami itp... się nie przejmuję. Muszę sobie jakąś Cromę czym prędzej kupić, bo mi po głowie chodzą Fordy i Ople... a potem będę sobie wypominał, że mogłem kupić sobie fajnego Fiata Trochę szkoda, że Croma nie ma fajnej benzyny pod gaz... Dieselka trochę się boję przy zakładanym użytkowaniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 > Do Bravo wchodzą i 15-stki - takie letnie Continentale mi zostały po Lybrze > Croma najczęściej stoi na 17stkach - 200-300zł więcej na sztuce. Wiem, że kupując coś z segmentu D Moja stoi na 16" i nie zamierzam zmieniać ... 215/55 ale cena za dobrą oponkę w okolicy 500 zł > trzeba się liczyć z większymi kosztami eksploatacyjnymi. > Czyli hamulcami, klockami itp... się nie przejmuję. > Muszę sobie jakąś Cromę czym prędzej kupić, bo mi po głowie chodzą Fordy i Ople... Croma ma tyle elementów GM że dla mnie to bardziej OPEL z silnikiem Fiata > Trochę szkoda, że Croma nie ma fajnej benzyny pod gaz... Dieselka trochę się boję przy zakładanym > użytkowaniu... Ale i LPG to nie dobre rozwiązanie dla ciebie... zanim się płyn nagrzeje aby przełączyć się na LPG z PB to już jesteś w pracy Dieselek i to jeszcze z DPF-em nie polubi ciebie nie wiem czy na twoim miejscu kupował bym Cromę... pewnie wybrał bym jednak Bravo z silnikiem 1,4 bez turbiny na na LPG... tanio będzie a i mocy do normalnej jazdy starczy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 Generalnie, jak widzę ludzi którzy jeżdżąc głównie albo tylko po mieście kupują kombi ze względu na > rodzinę, to trochę to śmiesznie wygląda Smiesznie wyglada rodzina rumunow w HTB, z boxem na dachu i 4 rowerami na haku:) a w srodku reklamowki:) Przy jednym dziecku spokojnie Bravo, przy dwojce maluchow to juz trzeba z tylu miec niemalo miejsca dla...komfortu A ja lubie kombi i BASTA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 . Czytałem wiele wątków o tym modelu również na tym forum i niepokoi mnie fakt że > powtarza się często uwaga o złym kącie ustawienia kierownicy w tym samochodzie nawet pomimo > regulacji. Czy to na codzień jest naprawdę uciążliwe? Na poczatku mnie to zadziwialo, mam 175 cm, siedzenie na maxa w dol bo tak lubie i powiem Ci ze nie zwracam uwagi. Przestronnosc wnetrza, wygoda wchodzenia bija braki schowkow w podlodze jak w sceniku:) Im mniej schowkow tym wiekszy ład. Tyle co jest spokojnie wystarcza, a majac podwojna podloge bagaznika, po bokach mam przydatne "kieszenie" na jakis plum, reczniki papierowe czy pierdoly jakies. Croma wygrala z vectra C czy innymi klasycznymi kombi....rzadkoscia na ulicy i rozsadnym stosunkiem ceny do wieku i wyposazenia. Bierz i nie ciesz sie, za 20-24 tys juz z 2007 mozna krajowke wciagnac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kromek-atomek Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 > Do Bravo wchodzą i 15-stki - takie letnie Continentale mi zostały po Lybrze Do Cromy też. Wiem bo mam zimówki 15" w spadku po Zafirze, ale letnie 215/50R17. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 > Moja stoi na 16" i nie zamierzam zmieniać ... 215/55 ale cena za dobrą oponkę w okolicy 500 zł wiesz, że nie do końca - kupiłem super opony 17" niezbyt popularnej w PL marki i komplet wyszedł poniżej 2kzł. Czyli 215/50/17 (niezbyt popularny rozmiar) da się kupić w przyzwoitej cenie, wiem że można jeszcze taniej, jednak już ze spadkiem jakości..., > Croma ma tyle elementów GM że dla mnie to bardziej OPEL z silnikiem Fiata Właśnie dlatego części do Cromy wychodzą relatywnie taniej niż do Bravo - robiłem porównanie ze Stilo. To, że masz trójkę Opel/Fiat/Saab dużo daje > Ale i LPG to nie dobre rozwiązanie dla ciebie... zanim się płyn nagrzeje aby przełączyć się na LPG > z PB to już jesteś w pracy Dieselek i to jeszcze z DPF-em można kupić jeszcze fabrycznie noDPF > pewnie wybrał bym jednak Bravo z silnikiem 1,4 bez turbiny > na na LPG... tanio będzie a i mocy do normalnej jazdy starczy ... wyjazdy na wakacje zapakowanym 1.4 (może jeszcze z boxem, bo Bravo ilością miejsca nie grzeszy) do przyjemnych nie należy... Generalnie wszystko zależy od tego, kto i gdzie będzie jeździł. Gdyby nie to, że jeżdżę ostatnio najlepszym samochodem na świecie (służbowym) oraz to, że mojej żonie Croma jest za wielka do komfortowego prowadzenia, to w życiu bym jej nie sprzedawał. Pomimo kilku bolączek i pierdół, to na prawdę zacne autko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 > Do Cromy też. Wiem bo mam zimówki 15" w spadku po Zafirze, ale letnie 215/50R17. zakładałeś do Cromy 15"..? jak do tego opona, aby zachować średnicę - 195/70/15? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 > zakładałeś do Cromy 15"..? > jak do tego opona, aby zachować średnicę - 195/70/15? Wyglad musi byc....koszmarny Ja tam na 17" lato i zima jezdze i nie zmieniam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frynas Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 > Do Cromy też. Wiem bo mam zimówki 15" w spadku po Zafirze, ale letnie 215/50R17. daj jakieś zdjęcie na tych 15" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malutki640 Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 > zakładałeś do Cromy 15"..? > jak do tego opona, aby zachować średnicę - 195/70/15? 195/65/15 da radę do mniejszych hamulców - 285mm myślałem o tym na zimę ale zostałem na 16' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 > 195/65/15 > da radę do mniejszych hamulców - 285mm > myślałem o tym na zimę ale zostałem na 16' wzorcowym rozmiarem dla Cromy jest 215/50/17. 15" nie jest nawet homologowane dla tego auta. Jak widać poniżej dla podanego przez Ciebie rozmiaru (dedykowanego dla Stilo) są duże różnice opona wzorcowa 215/50/17 zamiennik 1 195/65/15 zamiennik 2 215/55/16 średnica (mm) różnica średnic (mm) różnica średnic (%) opona wzorcowa 646.8 mm 0 mm 0 % zamiennik 1 634.5 mm -12.3 mm -1.94 % zamiennik 2 642.9 mm -3.9 mm -0.61 % Różnica w prędkości 50 km/h 100 km/h 150 km/h zamiennik 1 49.03 km/h 98.06 km/h 147.09 km/h zamiennik 2 49.7 km/h 99.39 km/h 149.09 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nocek Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 hmm... 15'' do Cromy? już chyba coś takiego widziałem... a nie... to było TATA Nano Benzynka 1.8 w moim poprzednim aucie dostawała gazu przy 30stopniach (przy -10* był to około kilometr) także z gazem nie ma źle. Niestety trochę mało silników benzynowych w Cromie montowali... Co do miejsca to swoim starym Bravo 1.2 80KM jechaliśmy we trójkę (2+1) te 650km nad polskie morze. Boks na dachu - wózek, mleka, pieluchy, zabawki w boksie, w bagażniku walizka i lodówka i dało radę Fakt że nie jechałem autostradą, bo auto maksymalnie rozpędzało mi się do 120kmh... takich hardkorów chciałbym już uniknąć Chyba wyjdzie na to że se tą Lineę kupię - benzyna, części tanie, dużo miejsca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jojo81 Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 > Generalnie, jak widzę ludzi którzy jeżdżąc głównie albo tylko po mieście kupują kombi ze względu na > rodzinę, to trochę to śmiesznie wygląda Hmm, no to właśnie ja kupiłem cromę żeby mieć gdzie wózek zapakować, młody bezpiecznie i wygodnie podróżował - taki rodzinny wóz. Szukałem auto z bagażnikiem co bym bez problemu zmieścił wózek i parę innych gratów. Szukałem, szukałem, szukałem no i stwierdziłem że obecna croma jest pewna, krajówka i takiego auta szukałem. Samochody kombi które mnie interesowały to: stilo najbardziej, astraIII, ficusII, ceed, octawia, nawet fabia a mam cromę i jestem bardzo zadowolony bo nie wiele ich jeździ a części nie są takie drogie mimo że klasa auta jest wyższa niż poszukiwałem. Uważam że pojemnościowo bravo szału nie robi i bardziej nastawił bym się na grande ale priorytet to auto "pewne" a czy bravo czy inny to mniej ważne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 > hmm... 15'' do Cromy? już chyba coś takiego widziałem... a nie... to było TATA Nano > Benzynka 1.8 w moim poprzednim aucie dostawała gazu przy 30stopniach (przy -10* był to około > kilometr) także z gazem nie ma źle. > Niestety trochę mało silników benzynowych w Cromie montowali... > Co do miejsca to swoim starym Bravo 1.2 80KM jechaliśmy we trójkę (2+1) te 650km nad polskie morze. > Boks na dachu - wózek, mleka, pieluchy, zabawki w boksie, w bagażniku walizka i lodówka i dało > radę Fakt że nie jechałem autostradą, bo auto maksymalnie rozpędzało mi się do 120kmh... > takich hardkorów chciałbym już uniknąć > Chyba wyjdzie na to że se tą Lineę kupię - benzyna, części tanie, dużo miejsca Ja ja, te Bravo to miałeś na pedały czy jak ? 120 to na 3 biegu kręciło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 > Co do miejsca to swoim starym Bravo 1.2 80KM jechaliśmy we trójkę (2+1) te 650km nad polskie morze. W Bravie pakowałem wózek i również w góry dawała radę.... a miałem LPG i koło dojazdowe ale była trochę większa od Bravo i wydaje mi się że nawet od Bravo II.. Croma ma olbrzymi bagażnik... nie wiem ile tam jest litrów ( 500 jest do roletki ) ale wchodzi tam to: Zapakowana Croma + 2 foteliki i 2 osoby dorosłe Croma jest wielka i bardzo wygodna... nie ma aspiracji sportowych bo siedzenia nie są wyprofilowane.... to taki kanapowóz.. ale to nie znaczy że jest wolna nie jest to również miniwan i ustępuje funkcjonalnością wnętrza nawet do Stilo ( brak schowków, brak przesuwanej tylnej kanapy, brak płaskiej podłogi po złożeniu siedzeń ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fox03 Napisano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 > Croma ma olbrzymi bagażnik... > nie wiem ile tam jest litrów ( 500 jest do roletki ) Cóż moja małżonka dyskutowała by z Tobą odnośnie tego czy Croma ma olbrzymi bagażnik . Przed Cromą miałem Opla Zafirę i tam to był olbrzymi bagażnik (650l do roletki), do dzisiaj słucham, że w Cromie mały bagażnik i że ją ograniczam a do Zafiry wchodziło wszystko. Pod względem miejsca w środku jak najbardziej jest go pod dostatkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nocek Napisano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 > Ja ja, te Bravo to miałeś na pedały czy jak ? 120 to na 3 biegu kręciło Tyle to wiem, 140-150 we dwójkę spokojnie dawało radę. Ale niestety na dachu miałem boxa. I to nie żaden opływowy model bo taka kostka 90szerokości, 40cm wysokości, a to już przy prędkościach 120kmh daje niezły opór, którego 1,2 już nie zmogło... Box musiał być krótki, co by mi się klapa z tyłu otwierała i dlatego był taki szeroki... Jechałem dziś Lineą... i wiem, że to nie dla mnie. 1.4 77KM jeździ gorzej od Pandy 1.1 i to jeszcze było na gaz. Siedzenia jakieś twarde, plastik goni plastik... in plus to bagażnik sporych rozmiarów - tyle co w Cromie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 > Cóż moja małżonka dyskutowała by z Tobą odnośnie tego czy Croma ma olbrzymi bagażnik . Bo widzisz ja nie przesiadłem się z większego auta do mniejszego ale moja już w tym roku zapełniła bagażnik na maxa więc Croma robi się ciasna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kromek-atomek Napisano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 > zakładałeś do Cromy 15"..? > jak do tego opona, aby zachować średnicę - 195/70/15? Fabryczna 16" 205/55R16 ma 198,5cm po obwodzie, zamiennik 15" (z Zafiry) 195/65R15 ma raptem 8mm więcej czyli 199,3cm a różnica (0,4%) 8mm na obwodzie koła jest pomijalna (dopuszczalne są 2%). Ja nie narzekam, jeżdżę na 15" jest miękko a w marcu zmieniam z powrotem na 17". A felgi 15" i roczne opony zimowe (Dębice) dostałem za pół darmo (komplet w cenie jednej letniej dobrej opony 17" :-), to je założyłem i jeżdżę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.