Skocz do zawartości

1,9dci kopci jak ikarus


nunu7

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik zamontowany w sceniku z końcówki 2002 roku

Błędów nie ma

odpalać odpala bez problemu

Ponadto tuż po odpaleniu zanim lekko się nie rozgrzeje jest ekstremalnie słaby. Z 4 osobami na pokładzie na równym podłożu cieżko ruszyć z miejsca żeby nie zgasł.

Co wziąć pod lupę?

myślałem o źle ustawionym rozrządzie (konkretnie kat wtrysku), ale czy w tym silniku w ogóle to sie ustawia manualnie? nie zajmuje się tym elektronika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik zamontowany w sceniku z końcówki 2002 roku

> Błędów nie ma

> odpalać odpala bez problemu

> Poza czarnym dymem tuż po odpaleniu zanim lekko się nie rozgrzeje jest ekstremalnie słaby. Z 4

> osobami na pokładzie na równym podłożu cieżko ruszyć z miejsca żeby nie zgasł.

> Co wziąć pod lupę?

> myślałem o źle ustawionym rozrządzie (konkretnie kat wtrysku), ale czy w tym silniku w ogóle to sie

> ustawia manualnie? nie zajmuje się tym elektronika?

EGR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypada zacząć od czyszczenia EGRa, a docelowo można próbować zostawić odpiętą wtyczkę, jeśli nie będzie zapalać się kontrolka od świec i silnika to można to tak zostawić (tu duże znaczenie ma czy EGR z potencjometrem czy bez- rozróżnia się po ilości przewodów). Lokalizację tego ustrojstwa znajdziesz bez problemu w internecie, bodajże na forum Laguny jest też znakomity manual jak się do niego dobrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poza czarnym dymem tuż po odpaleniu zanim lekko się nie rozgrzeje jest ekstremalnie słaby. Z 4

> osobami na pokładzie na równym podłożu cieżko ruszyć z miejsca żeby nie zgasł.

> Co wziąć pod lupę?

Przepływomierz warto sprawdzić ?

Jeśli posiada oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EGR zostaw, bo to razcej nie jego wina.

Z powodu EGR zatkanego nagarem można nie odpalić auta w skrajnym przypadku, więc powyższe objawy jak najbardziej pasują.

> jedź na CLIP, niech zdejmą informacje z pamięci kompa

Oczywista oczywistość, od tego zaczynamy.

> dolot można zawsze sprawdzić + filtr paliwa

Sprawdzić trzeba generalnie ćwierć samochodu, ale najlepiej wiedzieć gdzie szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z powodu EGR zatkanego nagarem można nie odpalić auta w skrajnym przypadku, więc powyższe objawy

> jak najbardziej pasują.

IMHO EGR wyrzucałby błąd na blacie, a on pisze, że błędu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik zamontowany w sceniku z końcówki 2002 roku

> Błędów nie ma

> odpalać odpala bez problemu

> Ponadto tuż po odpaleniu zanim lekko się nie rozgrzeje jest ekstremalnie słaby. Z 4 osobami na

> pokładzie na równym podłożu cieżko ruszyć z miejsca żeby nie zgasł.

> Co wziąć pod lupę?

> myślałem o źle ustawionym rozrządzie (konkretnie kat wtrysku), ale czy w tym silniku w ogóle to sie

> ustawia manualnie? nie zajmuje się tym elektronika?

Wypada zacząć od Clipa ok.gif po co wróżyć z fusów i tracić czas ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Często wystarczy po prostu odpiąć wtyczkę i komputer nie zauważa tego w sensie kontrolki, w CLIPie

> oczywiście jest błąd.

nie wiem jak w 2002, ale w SCII taki numer może się nie udać. zależy jak EGR "zostanie" po wypięciu wtyczki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMHO EGR wyrzucałby błąd na blacie, a on pisze, że błędu nie ma.

Niekoniecznie. Kolega miał podobne objawy w takim silniku (Meganka), ostatecznie auto na stacji benzynowej zostało - nie odpalało a jak już odpaliło to zostawiło gigantyczną zasłonę dymną i dojechało tylko na miejsca parkingowe. Dodanie gazu praktycznie gasiło auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wypada zacząć od czyszczenia EGRa, a docelowo można próbować zostawić odpiętą wtyczkę, jeśli nie

> będzie zapalać się kontrolka od świec i silnika to można to tak zostawić (tu duże znaczenie ma

> czy EGR z potencjometrem czy bez- rozróżnia się po ilości przewodów). Lokalizację tego

> ustrojstwa znajdziesz bez problemu w internecie, bodajże na forum Laguny jest też znakomity

> manual jak się do niego dobrać.

EGR psuje się poprzez powstawanie nieszczelności na skutek zabrudzenia i docelowo przycierania się elementu odpowiadającego za poruszanie zaworem. Odpinanie wtyczki w przypadku gdy ten zawór jest cały czas otwarty nie ma żadnego sensu.

Rozebrać, sprawdzić , przeczyścić lub wymienić, ewentualnie zaślepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EGR psuje się poprzez powstawanie nieszczelności na skutek zabrudzenia i docelowo przycierania się

> elementu odpowiadającego za poruszanie zaworem. Odpinanie wtyczki w przypadku gdy ten zawór

> jest cały czas otwarty nie ma żadnego sensu.

> Rozebrać, sprawdzić , przeczyścić lub wymienić, ewentualnie zaślepić.

I dokładnie to miałem na myśli, być może pisząc niejasno. Oczywiście że jeśli zawór nie domyka się to odpięcie wtyczki nic nie da. Po pierwsze rozebrać i wyczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.