nunu7 Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 Silnik zamontowany w sceniku z końcówki 2002 roku Błędów nie ma odpalać odpala bez problemu Ponadto tuż po odpaleniu zanim lekko się nie rozgrzeje jest ekstremalnie słaby. Z 4 osobami na pokładzie na równym podłożu cieżko ruszyć z miejsca żeby nie zgasł. Co wziąć pod lupę? myślałem o źle ustawionym rozrządzie (konkretnie kat wtrysku), ale czy w tym silniku w ogóle to sie ustawia manualnie? nie zajmuje się tym elektronika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Silnik zamontowany w sceniku z końcówki 2002 roku > Błędów nie ma > odpalać odpala bez problemu > Poza czarnym dymem tuż po odpaleniu zanim lekko się nie rozgrzeje jest ekstremalnie słaby. Z 4 > osobami na pokładzie na równym podłożu cieżko ruszyć z miejsca żeby nie zgasł. > Co wziąć pod lupę? > myślałem o źle ustawionym rozrządzie (konkretnie kat wtrysku), ale czy w tym silniku w ogóle to sie > ustawia manualnie? nie zajmuje się tym elektronika? EGR? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 3 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 > EGR? jak to sprawdzić? można zaślepić czy będą błędy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 3 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 Wypada zacząć od czyszczenia EGRa, a docelowo można próbować zostawić odpiętą wtyczkę, jeśli nie będzie zapalać się kontrolka od świec i silnika to można to tak zostawić (tu duże znaczenie ma czy EGR z potencjometrem czy bez- rozróżnia się po ilości przewodów). Lokalizację tego ustrojstwa znajdziesz bez problemu w internecie, bodajże na forum Laguny jest też znakomity manual jak się do niego dobrać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomery Napisano 3 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 > Poza czarnym dymem tuż po odpaleniu zanim lekko się nie rozgrzeje jest ekstremalnie słaby. Z 4 > osobami na pokładzie na równym podłożu cieżko ruszyć z miejsca żeby nie zgasł. > Co wziąć pod lupę? Przepływomierz warto sprawdzić ? Jeśli posiada oczywiście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 3 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 EGR zostaw, bo to razcej nie jego wina. jedź na CLIP, niech zdejmą informacje z pamięci kompa dolot można zawsze sprawdzić + filtr paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 3 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 > EGR zostaw, bo to razcej nie jego wina. Z powodu EGR zatkanego nagarem można nie odpalić auta w skrajnym przypadku, więc powyższe objawy jak najbardziej pasują. > jedź na CLIP, niech zdejmą informacje z pamięci kompa Oczywista oczywistość, od tego zaczynamy. > dolot można zawsze sprawdzić + filtr paliwa Sprawdzić trzeba generalnie ćwierć samochodu, ale najlepiej wiedzieć gdzie szukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 3 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 > Z powodu EGR zatkanego nagarem można nie odpalić auta w skrajnym przypadku, więc powyższe objawy > jak najbardziej pasują. IMHO EGR wyrzucałby błąd na blacie, a on pisze, że błędu nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 3 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 > Silnik zamontowany w sceniku z końcówki 2002 roku > Błędów nie ma > odpalać odpala bez problemu > Ponadto tuż po odpaleniu zanim lekko się nie rozgrzeje jest ekstremalnie słaby. Z 4 osobami na > pokładzie na równym podłożu cieżko ruszyć z miejsca żeby nie zgasł. > Co wziąć pod lupę? > myślałem o źle ustawionym rozrządzie (konkretnie kat wtrysku), ale czy w tym silniku w ogóle to sie > ustawia manualnie? nie zajmuje się tym elektronika? Wypada zacząć od Clipa po co wróżyć z fusów i tracić czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 4 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 > IMHO EGR wyrzucałby błąd na blacie, a on pisze, że błędu nie ma. Brudny EGR wcale niekoniecznie skutkuje kontrolką - sprawdzone organoleptycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 4 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 no to wyczyścić i zaślepić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 4 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 > no to wyczyścić i zaślepić Często wystarczy po prostu odpiąć wtyczkę i komputer nie zauważa tego w sensie kontrolki, w CLIPie oczywiście jest błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 4 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 > Często wystarczy po prostu odpiąć wtyczkę i komputer nie zauważa tego w sensie kontrolki, w CLIPie > oczywiście jest błąd. nie wiem jak w 2002, ale w SCII taki numer może się nie udać. zależy jak EGR "zostanie" po wypięciu wtyczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 4 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 > nie wiem jak w 2002, ale w SCII taki numer może się nie udać. zależy jak EGR "zostanie" po wypięciu > wtyczki Przy zgaszonym silniku - nie dopisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > IMHO EGR wyrzucałby błąd na blacie, a on pisze, że błędu nie ma. Niekoniecznie. Kolega miał podobne objawy w takim silniku (Meganka), ostatecznie auto na stacji benzynowej zostało - nie odpalało a jak już odpaliło to zostawiło gigantyczną zasłonę dymną i dojechało tylko na miejsca parkingowe. Dodanie gazu praktycznie gasiło auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 francowate auta :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 11 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 > Wypada zacząć od czyszczenia EGRa, a docelowo można próbować zostawić odpiętą wtyczkę, jeśli nie > będzie zapalać się kontrolka od świec i silnika to można to tak zostawić (tu duże znaczenie ma > czy EGR z potencjometrem czy bez- rozróżnia się po ilości przewodów). Lokalizację tego > ustrojstwa znajdziesz bez problemu w internecie, bodajże na forum Laguny jest też znakomity > manual jak się do niego dobrać. EGR psuje się poprzez powstawanie nieszczelności na skutek zabrudzenia i docelowo przycierania się elementu odpowiadającego za poruszanie zaworem. Odpinanie wtyczki w przypadku gdy ten zawór jest cały czas otwarty nie ma żadnego sensu. Rozebrać, sprawdzić , przeczyścić lub wymienić, ewentualnie zaślepić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 11 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 > EGR psuje się poprzez powstawanie nieszczelności na skutek zabrudzenia i docelowo przycierania się > elementu odpowiadającego za poruszanie zaworem. Odpinanie wtyczki w przypadku gdy ten zawór > jest cały czas otwarty nie ma żadnego sensu. > Rozebrać, sprawdzić , przeczyścić lub wymienić, ewentualnie zaślepić. I dokładnie to miałem na myśli, być może pisząc niejasno. Oczywiście że jeśli zawór nie domyka się to odpięcie wtyczki nic nie da. Po pierwsze rozebrać i wyczyścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.