kaczorek79 Napisano 9 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2012 Producent w fabryce zalewał olej 10W40 od nowości. Auto do 70 kkm miało zalewany ori olej, po tym przebiegu lany był shell 10W40. Teraz auto ma ponad 160 kkm, 15 lat, wszystkie uszczelki w silniku od nowości, żadnych wycieków, kondycja silnika bardzo dobra. Załóżmy, że od teraz przechodzimy na shell 5W40. Bać się czegoś? zaznaczam, że fabrycznie było 10W. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 9 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2012 > Producent w fabryce zalewał olej 10W40 od nowości. Auto do 70 kkm miało zalewany ori olej, po tym > przebiegu lany był shell 10W40. Teraz auto ma ponad 160 kkm, 15 lat, wszystkie uszczelki w > silniku od nowości, żadnych wycieków, kondycja silnika bardzo dobra. Załóżmy, że od teraz > przechodzimy na shell 5W40. Bać się czegoś? zaznaczam, że fabrycznie było 10W. Nie bać. jak zacznie brać olej, to zawsze możesz wrócić do poprzedniego oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 ale po co, skoro 15 lat na tamtym oleju silnik przetrwał i to, jak sam piszesz, w bardzo dobrej kondycji? Ja jestem przeciwnikiem zmieniania czegoś, co jest dobre i się sprawdza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 10 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > ale po co, skoro 15 lat na tamtym oleju silnik przetrwał i to, jak sam piszesz, w bardzo dobrej > kondycji? > Ja jestem przeciwnikiem zmieniania czegoś, co jest dobre i się sprawdza. Zrobiłem test różnych olejów w -25 stopniach. 5W40 płynie, 10W40 jest jak miód. Bywają takie mrozy i wtedy silnik ledwo kręci pomimo sprawnego aku i rozrusznika, poza tym na mrozach byłoby lepsze smarowanie góry zaraz po odpaleniu. Olej praktycznie ma podobne parametry, tylko lepkość przed W zmienioną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Zrobiłem test różnych olejów w -25 stopniach. 5W40 płynie, 10W40 jest jak miód. Bywają takie mrozy > i wtedy silnik ledwo kręci pomimo sprawnego aku i rozrusznika, poza tym na mrozach byłoby > lepsze smarowanie góry zaraz po odpaleniu. Olej praktycznie ma podobne parametry, tylko > lepkość przed W zmienioną. zastosujesz lepszy olej i silnik na mrozie będzie kręcił bardziej ledwo ... tylko trochę bardziej. Nie mieszkamy na Syberii, mróz -25 jest kilka, kilkanaście dni w roku. IMO nie warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bulla Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Nie bać. > jak zacznie brać olej, to zawsze możesz wrócić do poprzedniego oleju. gorzej jak wyplucze za duzo i wtedy bedzie trza silnik rozbierac , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > gorzej jak wyplucze za duzo i wtedy bedzie trza silnik rozbierac , jak silnik zdrowy, to nie ma czego wypłukiwać. A z resztą syntetyki i półsyntetyki mają podobną ilość substancji myjących, wiec zagrozenia nie ma. co nie zmienia mojej opinii, że zostawiłbym wszystko tak, jak było dotychczas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > że zostawiłbym wszystko tak, jak było dotychczas. tylko zmienić markę oleju, wszystko jedno oby nie castrol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Producent w fabryce zalewał olej 10W40 od nowości. Auto do 70 kkm miało zalewany ori olej, po tym > przebiegu lany był shell 10W40. Teraz auto ma ponad 160 kkm, 15 lat, wszystkie uszczelki w > silniku od nowości, żadnych wycieków, kondycja silnika bardzo dobra. Załóżmy, że od teraz > przechodzimy na shell 5W40. Bać się czegoś? zaznaczam, że fabrycznie było 10W. w kilku pojazdach z przebiegami od 150tys do 300 tys km przechodziłem na pełne syntetyki z minerałów i jakoś nic się nie działo. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Producent w fabryce zalewał olej 10W40 od nowości. Auto do 70 kkm miało zalewany ori olej, po tym > przebiegu lany był shell 10W40. Teraz auto ma ponad 160 kkm, 15 lat, wszystkie uszczelki w > silniku od nowości, żadnych wycieków, kondycja silnika bardzo dobra. Załóżmy, że od teraz > przechodzimy na shell 5W40. Bać się czegoś? zaznaczam, że fabrycznie było 10W. Przechodzić bez najmniejszych obaw, w przypadku auta zimującego na ulicy i częstych rozruchów to rozsądne posunięcie. Proponuję także poszukać oleju o zmniejszonych oporach wewnętrznych, który przyczyni się do zauważalnej oszczędności paliwa w stosunku do 10w40, tak więc korzyści będą podwójne, w postaci zmniejszonego zużycia silnika, rozrusznika i akumulatora oraz rzadszej konieczności odwiedzania stacji benzynowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > w kilku pojazdach z przebiegami od 150tys do 300 tys km przechodziłem na pełne syntetyki z > minerałów i jakoś nic się nie działo. > pozdr Tez tak zrobiłem i zero problemów-wyraźnie lepiej startował przy dużych mrozach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 10 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 Dzięki za odpowiedzi. Chyba się zdecyduję przejść na 5W40 Shell. Akurat oleje tego producenta testowałem w niskich temp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Dzięki za odpowiedzi. Chyba się zdecyduję przejść na 5W40 Shell. Akurat oleje tego producenta > testowałem w niskich temp. Ja leje 5 rok platinum V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.