kranu Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 Byłem poważnie zainteresowany Peugotem 208 z silnikiem 1.4 VTI 95KM. Dzisiaj sobie pobrałem listopadowy cennik ze strony Peugeot i przy wersjach samochodów z tym silnikiem jest informacja, że są już dostępne tylko w magazynie. Dodatkowo jest informacja, że 5 letnia gwarancja ich nie dotyczy. O co chodzi? Dlaczego wycofują te silniki i wyłączają dłuższą gwarancję? Jakieś awaryjne? Za dużo palą? To była fajna oferta bo tylko 600zł droższa od samochodu z 1.2 VTI 82 KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kranu Napisano 12 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 Zajrzałem dzisiaj do salonu Peugeot i jechałem 208 z 2 silnikami: - 1.4 VTi 95KM - stary silnik, ale dynamiczny kosztem dosyć wysokiego spalania, - 1.2 VTi 82KM - nowy silnik 3-cylindrowy, całkiem małe spalanie, słabszy ale dosyć elastyczny z długimi przełożeniami Samochód z którym silnikiem z tych dwóch byście wybrali? Cena ta sama + 5 lat gwarancji. Na początku mi się wydawało, że oczywiście lepiej mocniejszy.. ale.. całkiem fajnie się tym 1.2 jeździ i mało pali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 12 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 1.4 bo mniej wysilony będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 12 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 > Byłem poważnie zainteresowany Peugotem 208 z silnikiem 1.4 VTI 95KM. > Dzisiaj sobie pobrałem listopadowy cennik ze strony Peugeot i przy wersjach samochodów z tym > silnikiem jest informacja, że są już dostępne tylko w magazynie. > Dodatkowo jest informacja, że 5 letnia gwarancja ich nie dotyczy. > O co chodzi? Dlaczego wycofują te silniki i wyłączają dłuższą gwarancję? Jakieś awaryjne? Za dużo > palą? > To była fajna oferta bo tylko 600zł droższa od samochodu z 1.2 VTI 82 KM. Ogólnie dziwny trend wycofywania sprawdzonych silników. Z moją jak zamawialiśmy Roomstera to myślelismy że da się jeszcze z silnikiem 1.6 a tu okazało sie że tych silników w ogóle nie ma a nawet ten 1.4 został chwilowo powtórnie przekazany do sprzedaży m.in. w Polsce . Ostały sie tylko TSI no i TDI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 12 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 > 1.4 bo mniej wysilony będzie. Litości 1.4 VTi 95KM ma 67,86 KM z 1l pojemności - 1.2 VTi 82KM ma 68,33 KM z 1l pojemności Porażająca różnica, tak samo jak powyższy argument Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jfidelk Napisano 12 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 > Litości > 1.4 VTi 95KM ma 67,86 KM z 1l pojemności > - 1.2 VTi 82KM ma 68,33 KM z 1l pojemności > Porażająca różnica, tak samo jak powyższy argument Czasami to ja mam wrazenie, ze ludzie na tym forum zatrzymali sie gdzies na poziomie S-21.... 70KM z 2.1 litra - to jest COS!! Ale, dla wszystkich co spiesza milowac to cudo techniki silnikowej - przejechac 100 kkm bez generalki bylo wyczynem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kranu Napisano 12 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 > Czasami to ja mam wrazenie, ze ludzie na tym forum zatrzymali sie gdzies na poziomie S-21.... 70KM Aż musiałem sobie poczytać co to za cudo te S-21, za młody jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 12 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 Nie wiem czemu ale mnie się te konie przestawiły A skoro jest tak jak piszesz, to nie mam zdania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 12 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 > Aż musiałem sobie poczytać co to za cudo te S-21, za młody jestem BTW fajne zestawienie diesla i benzyniak. Diesel przy tej samej mocy ma wyższe obroty i niższy moment obrotowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawcio Napisano 12 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 > Czasami to ja mam wrazenie, ze ludzie na tym forum zatrzymali sie gdzies na poziomie S-21.... 70KM > z 2.1 litra - to jest COS!! odbiegając trochę od tematu jakoś np. CATowi to nie przeszkadza a np. KOMATSU woli "JTD/Mjet" i niezbyt dobrze na tym wychodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 12 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 > BTW fajne zestawienie diesla i benzyniak. Diesel przy tej samej mocy ma wyższe obroty i niższy > moment obrotowy. A co w tym dziwnego? IMO zawsze silnik benzynowy daną moc będzie uzyskiwał wcześniej (niższe obroty) niż silnik diesla. Porównaj sobie chociażby 2.0 SDI i 2.0 115KM od VW. Ta sama pojemność, obydwa wolnossące. Diesel ma 75KM przy 4200obr, benzyna 75KM ma już przy 2200obr. podobnie z momentem. Diesel 140nm przy 2200-2400obr, benzyna osiąga to przy ~1400obr by dojść do 260nm przy takich samych obrotach jak diesel. Normalna kolej rzeczy, nie wiem co cię w tym dziwi czy szokuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snowflake_ Napisano 12 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 > Byłem poważnie zainteresowany Peugotem 208 z silnikiem 1.4 VTI 95KM. > Dzisiaj sobie pobrałem listopadowy cennik ze strony Peugeot i przy wersjach samochodów z tym > silnikiem jest informacja, że są już dostępne tylko w magazynie. > Dodatkowo jest informacja, że 5 letnia gwarancja ich nie dotyczy. > O co chodzi? Dlaczego wycofują te silniki i wyłączają dłuższą gwarancję? Jakieś awaryjne? Za dużo > palą? > To była fajna oferta bo tylko 600zł droższa od samochodu z 1.2 VTI 82 KM. w 1.4 bardzo ale to bardzo czesto padaja uszczelki pod glowica mialem przypadki w pracy ze po przebiegu 6 tys silnik byl caly z oleju bo upg poszla:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 12 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 > w 1.4 bardzo ale to bardzo czesto padaja uszczelki pod glowica mialem przypadki w pracy ze po > przebiegu 6 tys silnik byl caly z oleju bo upg poszla:) 1.4 (1360cm) - o którym piszesz - to całkowicie inny silnik niż 1.4 VTi (1397cm). Oba są stosowane przez PSA, ale jedyne co je łączy to zbliżona pojemność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 12 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 1.2VTi jest 3-cylindrowy, a 1.4VTi jest 4-cylindrowy. Wbrew forumowym dziadkom wierzącym w mity z czasów swojej młodości, trzycylindrowość ma spore zalety - przede wszystkim mniejsze opory wewnętrzne (o ile nie zostanie to zmarnowane przez użycie wałków wyrównoważających), co przekłada się na niższe zużycie paliwa i większy moment obrotowy przy niskich obrotach (w porównaniu do czterocylindrowego o tej samej pojemności). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.