Skocz do zawartości

jaki silnik benzynowy do Peugeot 208 ?


kranu

Rekomendowane odpowiedzi

Byłem poważnie zainteresowany Peugotem 208 z silnikiem 1.4 VTI 95KM.

Dzisiaj sobie pobrałem listopadowy cennik ze strony Peugeot i przy wersjach samochodów z tym silnikiem jest informacja, że są już dostępne tylko w magazynie.

Dodatkowo jest informacja, że 5 letnia gwarancja ich nie dotyczy.

O co chodzi? Dlaczego wycofują te silniki i wyłączają dłuższą gwarancję? Jakieś awaryjne? Za dużo palą?

To była fajna oferta bo tylko 600zł droższa od samochodu z 1.2 VTI 82 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzałem dzisiaj do salonu Peugeot i jechałem 208 z 2 silnikami:

- 1.4 VTi 95KM - stary silnik, ale dynamiczny kosztem dosyć wysokiego spalania,

- 1.2 VTi 82KM - nowy silnik 3-cylindrowy, całkiem małe spalanie, słabszy ale dosyć elastyczny z długimi przełożeniami

Samochód z którym silnikiem z tych dwóch byście wybrali? Cena ta sama + 5 lat gwarancji.

Na początku mi się wydawało, że oczywiście lepiej mocniejszy.. ale.. całkiem fajnie się tym 1.2 jeździ i mało pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byłem poważnie zainteresowany Peugotem 208 z silnikiem 1.4 VTI 95KM.

> Dzisiaj sobie pobrałem listopadowy cennik ze strony Peugeot i przy wersjach samochodów z tym

> silnikiem jest informacja, że są już dostępne tylko w magazynie.

> Dodatkowo jest informacja, że 5 letnia gwarancja ich nie dotyczy.

> O co chodzi? Dlaczego wycofują te silniki i wyłączają dłuższą gwarancję? Jakieś awaryjne? Za dużo

> palą?

> To była fajna oferta bo tylko 600zł droższa od samochodu z 1.2 VTI 82 KM.

Ogólnie dziwny trend wycofywania sprawdzonych silników. Z moją mulher.gif jak zamawialiśmy Roomstera to myślelismy że da się jeszcze z silnikiem 1.6 a tu okazało sie że tych silników w ogóle nie ma a nawet ten 1.4 został chwilowo powtórnie przekazany do sprzedaży m.in. w Polsce . Ostały sie tylko TSI no i TDI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Litości

> 1.4 VTi 95KM ma 67,86 KM z 1l pojemności

> - 1.2 VTi 82KM ma 68,33 KM z 1l pojemności

> Porażająca różnica, tak samo jak powyższy argument

Czasami to ja mam wrazenie, ze ludzie na tym forum zatrzymali sie gdzies na poziomie S-21.... 70KM z 2.1 litra - to jest COS!! zlosnik.gif

Ale, dla wszystkich co spiesza milowac to cudo techniki silnikowej - przejechac 100 kkm bez generalki bylo wyczynem biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BTW fajne zestawienie diesla i benzyniak. Diesel przy tej samej mocy ma wyższe obroty i niższy

> moment obrotowy.

A co w tym dziwnego? IMO zawsze silnik benzynowy daną moc będzie uzyskiwał wcześniej (niższe obroty) niż silnik diesla.

Porównaj sobie chociażby 2.0 SDI i 2.0 115KM od VW.

Ta sama pojemność, obydwa wolnossące. Diesel ma 75KM przy 4200obr, benzyna 75KM ma już przy 2200obr.

podobnie z momentem. Diesel 140nm przy 2200-2400obr, benzyna osiąga to przy ~1400obr by dojść do 260nm przy takich samych obrotach jak diesel.

Normalna kolej rzeczy, nie wiem co cię w tym dziwi czy szokuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byłem poważnie zainteresowany Peugotem 208 z silnikiem 1.4 VTI 95KM.

> Dzisiaj sobie pobrałem listopadowy cennik ze strony Peugeot i przy wersjach samochodów z tym

> silnikiem jest informacja, że są już dostępne tylko w magazynie.

> Dodatkowo jest informacja, że 5 letnia gwarancja ich nie dotyczy.

> O co chodzi? Dlaczego wycofują te silniki i wyłączają dłuższą gwarancję? Jakieś awaryjne? Za dużo

> palą?

> To była fajna oferta bo tylko 600zł droższa od samochodu z 1.2 VTI 82 KM.

w 1.4 bardzo ale to bardzo czesto padaja uszczelki pod glowica mialem przypadki w pracy ze po przebiegu 6 tys silnik byl caly z oleju bo upg poszla:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w 1.4 bardzo ale to bardzo czesto padaja uszczelki pod glowica mialem przypadki w pracy ze po

> przebiegu 6 tys silnik byl caly z oleju bo upg poszla:)

1.4 (1360cm) - o którym piszesz - to całkowicie inny silnik niż 1.4 VTi (1397cm).

Oba są stosowane przez PSA, ale jedyne co je łączy to zbliżona pojemność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.2VTi jest 3-cylindrowy, a 1.4VTi jest 4-cylindrowy.

Wbrew forumowym dziadkom wierzącym w mity z czasów swojej młodości, trzycylindrowość ma spore zalety - przede wszystkim mniejsze opory wewnętrzne (o ile nie zostanie to zmarnowane przez użycie wałków wyrównoważających), co przekłada się na niższe zużycie paliwa i większy moment obrotowy przy niskich obrotach (w porównaniu do czterocylindrowego o tej samej pojemności).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.