blackdriver1978 Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 witam , jak w temacie .....kto lub gdzie na śląsku można wyregulować blos/a pacjent opel combo silnik c16se 100kM Autko pali w mieście 12-14 litrów LPG /100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 > witam , jak w temacie .....kto lub gdzie na śląsku można wyregulować blos/a > pacjent opel combo silnik c16se 100kM > Autko pali w mieście 12-14 litrów LPG /100km Cześć, ja też zamierzam montować blosa (zamówiony już) w C16SE ale w Astrze F, jak możesz to daj kilka fotewk komory silnika jak masz go zamontowanego? Narazie zapoznaj się z tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 > Narazie zapoznaj się z tym Dobrze napisane, a wyniki nie są wyssane z palca bo Struna miał (i ma) dojście do hamowni, a o Skorupach wszystko wie. Jak ktoś jest z Krakowa lub okolic i chce stroić BLOS'a to chyba warto zagadać do Struny na lpg-forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackdriver1978 Napisano 26 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 > Cześć, ja też zamierzam montować blosa (zamówiony już) w C16SE ale w Astrze F, jak możesz to daj > kilka fotewk komory silnika jak masz go zamontowanego? > Narazie zapoznaj się z tym ja mm taką instrukcję ( w tej jest napisane , że jednak reduktora nie powinno rozkręcać się na max/a ) :) <a href="regulacja blosa co do samego blosa u mnie mam ustawioną tzw wstępną regulację , i tak jeżdżę już jakiś czas , nie mam dojścia do analizatora żeby to ustawić tak jak być powinno .....a żaden gazownik w okolicy nie chce się za to wziąć (nawet z wydrukowaną instrukcją ) stąd właśnie ten post ja mam silnik z astry wsadzony do corsy b (combo b) i upchnąć tego blosa między przepustnicę u puszkę filtra nie było łatwo weszło na milimetry co do samej jazdy nie narzekam ciągnie od dołu do praktycznie końca obrotomierza , lekka dziura między 2500/3000 obrotów minimalna ale jednak (można by było popuścić na reduktorze ale póki co nie przeszkadza mi to na lpg z blosem combo ciągnie do 180km/h (no prawie ) , muszę jeszcze wymienić pompe paliwa na 3 bar bo po swapie została 1 bar i jest duża dziura między 2200/3500 obrotów w sumie chodzi mi o to żeby nie powypalało mi zaworów , tak miałem z poprzednim silnikiem c16nz też był swap z c14nz , blos był wstępnie ustawiony i po 2 latach zawory szlag trafił i przy okazji kompresję na 1 cyl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 No ale mógłbyś wrzucić kilka fotek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackdriver1978 Napisano 26 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 > No ale mógłbyś wrzucić kilka fotek? jutro wieczorem wstawię tutaj jedna taka zaraz po swapie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rbgarb1 Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > jutro wieczorem wstawię > tutaj jedna taka zaraz po swapie po Ci ten silnik krokowy miedzy blosem ,a reduktorem ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackdriver1978 Napisano 27 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > No ale mógłbyś wrzucić kilka fotek? kilka fotek : xxxxxxxxxxx 11111111111 22222222222 333333333333333 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackdriver1978 Napisano 27 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > po Ci ten silnik krokowy miedzy blosem ,a reduktorem ?? jak pisałem fotka zrobiona zaraz po swapie ...nie miałem węza do gazu w jednym kawałku i zrobiłem taki myk teraz wąż jest już wymieniony , fotki w linkach post wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > po Ci ten silnik krokowy miedzy blosem ,a reduktorem ?? Miałem z krokowcem i bardzo sobie chwalę takie rozwiązanie. O ile bez krokowca mieszanka była albo bogata albo uboga, o tyle z krokowcem np. na początku przyspieszania było bogato, ale po chwili się stabilizowało i lambda oscylowała. Różnic w reakcji na pedał gazu ani w przyspieszaniu niezauważyłem, a spalanie przy silniki krokowym było troszkę mniejsze ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yacub Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 co do regulacji to powinieneś sam sobie wyregulowac - na początek bym sprawdził ile pali to auto na benzynie !! bo jak bedzie palił 10l to oczywiste ze gazu wiecej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 Witam, właśnie założyłem BLOSA do Astry F z silnikiem C16SE czyli zwykły oplowski benzyniak 1.6 8V na wielopunkcie, który rzekomo ma 101KM. Powiem szczerze, że puki co to TRAGEDIA. Jadąc do domu to ledwie osiągnąłem 100km/h na 4. biegu (3000rpm). Zaznaczam, że mówię o jeździe na benzynie. Co ciekawie jadąc do szwagra na montaż tego BLOSA to jechałem jeszcze na mikserze. Po demontażu rury dolotu ze zwężka najpierw założyliśmy całą nową rurę dolotu bez zwężki aby przejechać się na czystej niczym nie zdławionej benzynce i rzeczywiste było lepiej, ale właściwie tylko w dolnym zakresie obrotów- ale szału nie robiło. Natomiast po montażu to muł straszny. Mówię o NoPb bo gaz to do regulacji, ale na benie to powinien jeszcze lepiej śmigać, a tu lipa. Dopiero jak zacząłem regulować 3 śrubkę czyli "ręczne podparcie przepustnicy", to już jakoś jeździ, ale i tak gorzej niż na zwężce. Owszem, moc rowija powiedzmy liniowo, ale poprzednio to był wariat na benie - zawinął asfalt za sobą a teraz to poprostu przyspiesza, ale wolniej,dłużej. Bardzo proszę o poradę bo jak powszechnie wiadomo to cała ta inwestycja tania nie jest, miały być super efekty a tu NIC. P.S. tylko proszę nie pisać, że mogłem za tą kasę lub niewiele większą wstawić sekwencję- NIE CHCĘ TEGO USTROJSTWA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 A na pewno dobrze to poskładaliście? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > A na pewno dobrze to poskładaliście? A co można tam źle poskałdać? Tak, dobrze jest poskładany, strzałka kierunku przepływu powietrza w stronę przepustnicy, ogólnie to BLOS jest włożony w rozciętą originalną gumę łączącą obudowę filtr z przepustnicą. Cały czas pragnę zwrócoć Waszą uwagę, że największym mankamentem/problemem jest to że po jego zainstalowaniu auto miało zacząć "oddychać pełną piersią" na benie a tym czasem ono ledwie chodziło. Dziś już jetem po serii kręcenia tą magiczną 3 śrubką od ręcznego podparcia przepustnicy i teraz to rzeczywiście autko ciągnie aż do odcinki równomiernie, zdecydowanie czuć dużo więcej mocy powyżej 4 tys. obr i to zarówno na NoPb jak i na LPG, jednak muszę przyznać, że jeżeli chodzi o tzw. "ciąg" silnika czyli moment obroto0wy to jest dużo słabszy niż na mikserze (fi 32mm) - tak wiem, że muszę jechać do gazownika na jego regulacją, ale na benie też jest mniej tego momentu aniżeli na mikserze (zwężce). Obecnie tą śrubę od regulacji podparciaprzepustnicy w Blosie mam wkręconą na MAX tj. 10 pełnych obrotów i tak jak mówię - czuć wyraźny przyrost mocy w stosunku do zwężki oraz zarówno spadek monentu obrotowego. Pojadę jeszcze na regulację ale sądzę i ż w niedługim czasie owy Blos zostanie wystawiony na sprzedaż - bo choć na wysokich rpm ciągnie zaje...iście to ja preferuję raczej jazdę z wykorzystaniem max momentu obrotowego niż max mocy. Zainteresowanych zakupem zapraszam na PW - choć mam duże problemy z logowaniem więc mogę szybko nie odpowiedzieć, liczy się kolejność zgłoszeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Miernik napiecia posiadasz? Bo moglbys sam przy jego pomocy blosa wyregulowac,pod warunkiem posiadania dobrej sondy lambda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > A co można tam źle poskałdać? > Tak, dobrze jest poskładany, strzałka kierunku przepływu powietrza w stronę przepustnicy, ogólnie Dlatego pytałem, czy przypadkiem nie był wsadzony pod prąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > Dlatego pytałem, czy przypadkiem nie był wsadzony pod prąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > Miernik napiecia posiadasz? > Bo moglbys sam przy jego pomocy blosa wyregulowac,pod warunkiem posiadania dobrej sondy lambda. Kolego, czytaj dokładnie. Pisałem że auto po montażu jest słabsze na benzynie niż na mikserze a to znaczy zr nie ma co regulować gazu dopóki jaNiOn nie będzie chodził dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mech88 Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Kolego, czytaj dokładnie. Pisałem że auto po montażu jest słabsze na benzynie niż na mikserze a to > znaczy zr nie ma co regulować gazu dopóki jaNiOn nie będzie chodził dobrze. a kompa z beny resetowaliście?? może zaadaptował sie dawką do zwężki w dolocie i teraz jest ubogo na benie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > a kompa z beny resetowaliście?? może zaadaptował sie dawką do zwężki w dolocie i teraz jest ubogo > na benie. Nie, zaraz to zrobię ale wątpię, żeby to coś pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sztywny13 Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Nie, zaraz to zrobię ale wątpię, żeby to coś pomogło. Przepustnica w blosie jest ścięta od strony filtra powietrza? Zdarzało się na odwrót i była lipa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Przepustnica w blosie jest ścięta od strony filtra powietrza? > Zdarzało się na odwrót i była lipa. Ścięta? Nie zauważyłem, ale od strony filtra ma takie jakby dwa otworki małe. Generalnie, to chciałbym zwrócić uwagę, że cały czas dążyłem do tego aby podczas jazdy na NoPb z założonym Blosem w dolocie auto ciągnęło możliwie najbardziej podobnie jak podczas jazdy z originalną gumą dolotu bez miksera wewnątrz. Ponadto, ciężko było odpalić silnik - długo trzeba było kręcić, wydaje mi się że podcisnienie jakie wytwarzał silnik bo za małe do otwarcia przepustnicy BLOSA. Po wkreceniu tej arunki od ręcznego podparcia na max autko odpala i jeździ na benie bardzo dobrze, z tym że wyraźny przyrost mocy czuć dopiero w wyższych ipartiach obrotów silnika. Na gazie rowniez ładnie ciągnie aż do 7tys. obr. , z tym że dol nie ma już takiego ciągu jak na zwężce. Co ciekawe po założeniu nowej rury dolotu bez zwężki (zanim rozciąłem ją do założenia blosa) też ładnie ciągnął do końca- chyba tak samo nawet jak z Blosem, tylko że dol wtedy też był słabszy. Generalnie to jakby ten cały głos działał tzn. wykrzesa większą moc na gazie i na benie, ale zakres uzytecznego momentu niestety przesunął się z ok.2,5-3,5 tys. obr. na 4-6. I jeszcze jedną nie podwazalna zaletą - nie buczy dolotu przy depnieciu w Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Ścięta? > Nie zauważyłem, ale od strony filtra ma takie jakby dwa otworki małe... Te dwa małe otworki są po to aby podciśnienie z silnika otwierało membranę ... Jeżeli masz dobrze strzałkę na BLOSie, to znaczy, że ktoś założył odwrotnie membranę, chociaż nie wiem czy wogóle da się ją założyć źle ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sztywny13 Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Te dwa małe otworki są po to aby podciśnienie z silnika otwierało membranę ... > Jeżeli masz dobrze strzałkę na BLOSie, to znaczy, że ktoś założył odwrotnie membranę, chociaż nie > wiem czy wogóle da się ją założyć źle ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Te dwa małe otworki są po to aby podciśnienie z silnika otwierało membranę ... Aha > Jeżeli masz dobrze strzałkę na BLOSie, grot strzałki skierowany jest w stronę przepustnicy > to znaczy, że ktoś założył odwrotnie membranę, potwierdzam, od strony filtra powietrza są otworki, a ścięcie występuje od strony przepustnicy > chociaż nie wiem czy wogóle da się ją założyć źle ... no niestety dało się ale i mi udało się to odwrócić - właściwie to ta plastykowa membranka sama wskakuje w dowolnej pozycji Rano wymontowałem BLOSA, założyłem stary mikser - i auto petarda normalnie aż zapomniałem, że ono tak może iść Rano znów założę BLOSA, ale z przełożoną o 180* membraną i zobaczymy, ale powiedz, czy to tak naprawdę może robić tak znaczącą różnicę? Mógłbyś to jakoś wyjaśnić (w oparciu o prawa fizyki)? Jutro dam znać - pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > potwierdzam, od strony filtra powietrza są otworki, a ścięcie występuje od strony przepustnicy > no niestety dało się ale i mi udało się to odwrócić - właściwie to ta plastykowa membranka sama > wskakuje w dowolnej pozycji > Rano wymontowałem BLOSA, założyłem stary mikser - i auto petarda normalnie aż zapomniałem, że ono tak może iść Na wyregulowanym BLOSie będzie szedł tak samo albo nawet lepiej ... > Rano znów założę BLOSA, ale z przełożoną o 180* membraną i zobaczymy, ale powiedz, czy to tak naprawdę może robić tak znaczącą różnicę? Oj zdziwisz się ... > Mógłbyś to jakoś wyjaśnić (w oparciu o prawa fizyki)? Bardzo prosto - za tymi dziurkami jest komora powietrzna. Podciśnienie z silnika najpierw zasysa powietrze z komory błyskawicznie otwierając membranę. Jak membrana jest założona odwrotnie, to nie ma co otworzyć membrany, a jak silnik nie dostaje powietrza, to nie ma siły jechać ... Uchylając membranę śrubką zwiększyłeś ilość powietrza dostającego się do silnika, więc trochę mu się polepszyło ... Ale jak założysz BLOSa, to najpierw zakręć tą śrubkę - korzysta się z niej w sytuacji, gdy układ reduktor-BLOS nie daje rady ze stabilizacją wolnych obrotów - ta śrubka to ostateczność, ale np. u mnie była potrzebna ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 Założyłem go i auto perszing jest. Na 2. biegu jak mu cisnę to mam wrażenie że sprzegło nie nadąża Wkreca się do 7000 obr. , a jak trochę za mocno mu przycisne przy zmianie z 1 na 2 bieg to aż zaczynaja piszczeć opony (a nowe są). Bardzo Ci dziękuję za tę wskazówkę kolego - normalnie należy się dużo i Jakby co to ja teraz szybko do sklepu mogę jeździć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Założyłem go i auto perszing jest. > Na 2. biegu jak mu cisnę to mam wrażenie że sprzegło nie nadąża > Wkreca się do 7000 obr. , a jak trochę za mocno mu przycisne przy zmianie z 1 na 2 bieg to aż > zaczynaja piszczeć opony (a nowe są). > Bardzo Ci dziękuję za tę wskazówkę kolego - normalnie należy się dużo i > Jakby co to ja teraz szybko do sklepu mogę jeździć Czyli co odwrotnie byl blos zalozony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Czyli co odwrotnie byl blos zalozony? No właśnie nie BLOS - tylko przesłona w środku ... Pisząc bardzo obrazowo - lpg miał pod górkę do silnika ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yacub Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 ważne że jest następny który nie rozczarował sie na blosie tylko trzeba miec serce do tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 3 Września 2013 Udostępnij Napisano 3 Września 2013 Trochę odgrzeję, czy blos obsłuży silnik 3.2 V6? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sztywny13 Napisano 3 Września 2013 Udostępnij Napisano 3 Września 2013 > Trochę odgrzeję, czy blos obsłuży silnik 3.2 V6? Ogarnie spokojnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 3 Września 2013 Udostępnij Napisano 3 Września 2013 > Ogarnie spokojnie. A nie ma cudów, żeby to ruszyło na parowniku z sekwencji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 3 Września 2013 Udostępnij Napisano 3 Września 2013 > Trochę odgrzeję, czy blos obsłuży silnik 3.2 V6? moje vr6 2.8l ogarnial Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 3 Września 2013 Udostępnij Napisano 3 Września 2013 > moje vr6 2.8l ogarnial A jak wypadalo spalanie w porownaniu z sekwencja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 3 Września 2013 Udostępnij Napisano 3 Września 2013 > A nie ma cudów, żeby to ruszyło na parowniku z sekwencji? a dlaczego chcesz Blosa mając sekwencję??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 4 Września 2013 Udostępnij Napisano 4 Września 2013 > a dlaczego chcesz Blosa mając sekwencję??? Z uwagi na problemy opisane w moim temacie. Wydaje mi się, że blos będzie mniej problematyczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sztywny13 Napisano 4 Września 2013 Udostępnij Napisano 4 Września 2013 > A nie ma cudów, żeby to ruszyło na parowniku z sekwencji? Blos jest do reduktorów podciśnieniowych (IIgen) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 4 Września 2013 Udostępnij Napisano 4 Września 2013 > Blos jest do reduktorów podciśnieniowych (IIgen) A jaki reduktor do 200KM wybrać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 4 Września 2013 Udostępnij Napisano 4 Września 2013 > A jaki reduktor do 200KM wybrać? nawet taki styknie. U tego samego gościa Blosa kupowałem. Ale blos i nowy parownik to już sporo kasy wydasz - już byś za to kupił nową sekwencję (mam na myśli kompa i wtryski). Sam nie wiem co bym zrobił na Twoim miejscu? A gwarancji nie masz już na instalke? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 5 Września 2013 Udostępnij Napisano 5 Września 2013 Instalacja ma już 6 lat, kupiłem ją razem z rupieciem. No właśnie, parę groszy, ale nie wiem, czy nie będzie to lepsze wyjście... To jest V6, najtańsze wtryski to 250zł, tylko obawiam się, że będzie zamienił stryjek siekierkę na kijek, lepsze ok 500. W kompach się nie orientowałem, ale najtańszy to zdaje się już mam. Jestem tylko ciekawy spalania na sprawnej sekwencji i dobrze wyregulowanym blosie w tym samym silniku, czy blos będzie palił więcej tak jak zwykła 2gen gazu? Wymieniłem parownik na inny, który nie dawał sobie rady przy deptaniu z turbiną w 2.3, ciśnienie ma równiejsze no i mniej śmierdzi z tyłu. Wróciłem do oryginalnych wtryskiwaczy i znalazły się wolne obroty, tylko, że puszczają gaz na postoju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sztywny13 Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 > A jaki reduktor do 200KM wybrać? Taki który ogarnie 200KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.