Keryp_ Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 Cudak jak na zdjęciu (słaba jakość, bo telefonem po ciemaku) - jeden pas z drzwi do "międzysiedzenia", drugi (biodrowy) z zapięcia przy drzwiach do "międzysiedzenia". Sprawa w tym, że blokują się tylko te biodrowe - te "drzwiowe" nie. Myślałem, że to zepsuty/zużyty pas kierowcy - ale u pasażera to samo. Wszystkie pozostałe pasy (przód/tył) blokują się normalnie, tylko te dwa nie... OCB? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 > Cudak jak na zdjęciu (słaba jakość, bo telefonem po ciemaku) - jeden pas z drzwi do > "międzysiedzenia", drugi (biodrowy) na odwrót - z "międzysiedzenia" do zapięcia przy drzwiach. > Sprawa w tym, że blokują się tylko te biodrowe - te "drzwiowe" nie. > Myślałem, że to zepsuty/zużyty pas kierowcy - ale u pasażera to samo. Wszystkie pozostałe pasy > (przód/tył) blokują się normalnie, tylko te dwa nie... > OCB? W amerykańskich takie cos widziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 Amerykańskie automatyczne zapinanie pasów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 26 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 Edytowałem, bo pomydliłem kierunki zapinania, ale meritum pozostało. > W amerykańskich takie cos widziałem. Dokładniej to made in Brasil, ale pytanie, po co pasy, które się nie blokują? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azasello Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 W jakimś sportowym hamerykańskim aucie takie cudo kiedyś widziałem. Z tego co sobie przypomina to był jakiś gruchot z początku lat 80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 chyba zepsute są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 26 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 > chyba zepsute są Poza tym, że u mnie nie "jeżdżą", to co miałeś na myśli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elgritone Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 > Cudak jak na zdjęciu (słaba jakość, bo telefonem po ciemaku) - jeden pas z drzwi do > "międzysiedzenia", drugi (biodrowy) z zapięcia przy drzwiach do "międzysiedzenia". Sprawa w > tym, że blokują się tylko te biodrowe - te "drzwiowe" nie. > Myślałem, że to zepsuty/zużyty pas kierowcy - ale u pasażera to samo. Wszystkie pozostałe pasy > (przód/tył) blokują się normalnie, tylko te dwa nie... > OCB? dodge neon znajomego tak miał. wsiadasz i nie musisz zapinać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 26 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 > dodge neon znajomego tak miał. wsiadasz i nie musisz zapinać Łomatko - to już zdązyłem zauwazyć... Pytanie - dlaczego nie blokują? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 > Łomatko - to już zdązyłem zauwazyć... > Pytanie - dlaczego nie blokują? Mechanizm masz zepsuty w samochodzie ze zdjecia. Pasy powinny odjezdzac do rpzodu po otworzeniu drzwi tak, aby latwiejsze bylo wsiadanie/wysiadanie. A poza tym, to jak juz wczesniej zostalo napsiane - automatyczne pasy wystepujace w amerykanskich samochodach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 > A poza tym, to jak juz wczesniej zostalo napsiane - automatyczne pasy wystepujace w amerykanskich > samochodach. Kto to projektował? To jest niewygodne, wsiadasz do auta i masz wrażenie że blokuje Ci to pas... Jednak Europa ma bardziej praktyczne rozwiązania. Chyba że to dla dziadków co nie potrafią sięgnąć reką za siebie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 > Kto to projektował? To jest niewygodne, wsiadasz do auta i masz > wrażenie że blokuje Ci to pas... Jednak Europa ma bardziej praktyczne > rozwiązania. Chyba że to dla dziadków co nie potrafią sięgnąć reką > za siebie... Oj, musze ci powiedziec, ze to calkiem wygodne jest i praktyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > Oj, musze ci powiedziec, ze to calkiem wygodne jest i praktyczne. Oj nie zgodzę sie. Miałem kiedyś samochod z tym wynalazkiem i nie było to ani wygodne ani praktyczne. Ten idiotyczny wynalazek był wynikiem ustawy w USA nakazujacej ze od 1983 roku każdy samochód musiał mieć albo automatyczne pasy albo poduszki powietrzne. Pasy były znacznie tańsze, więc wszyscy je montowali. Na szczęscie poduszki stały sie obowiązkowe od 1995 roku i pasy automatyczne gwałtownie wyginęły. Jedynym wyjątkiem mającym i poduszki i te pasy był Ford Escort 1995/96. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > Kto to projektował? To jest niewygodne, wsiadasz do auta i masz > wrażenie że blokuje Ci to pas... Jednak Europa ma bardziej praktyczne > rozwiązania. Chyba że to dla dziadków co nie potrafią sięgnąć reką > za siebie... domyslnie ten pas zjezdzac powinien do okolic slupka A - wiec wsiadanie wtedy jest calkiem innym doznaniem - dopiero po zamknieciu drzwi powinien pas wjechac w to miejsce co jest na zdjeciu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > Edytowałem, bo pomydliłem kierunki zapinania, ale meritum pozostało. > Dokładniej to made in Brasil, ale pytanie, po co pasy, które się nie blokują? nie blokuja sie bo sa zepsute Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MRodz Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > Kto to projektował? To jest niewygodne, wsiadasz do auta i masz > wrażenie że blokuje Ci to pas... Jednak Europa ma bardziej praktyczne > rozwiązania. Chyba że to dla dziadków co nie potrafią sięgnąć reką > za siebie... Chyba chodzi o to, żebyś nie miał możliwości jechania samochodem bez zapiętych pasów. W Europie od Ciebie zależy czy zapniesz się czy nie, tu nie masz wyboru. America - land of the free! :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 27 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > Mechanizm masz zepsuty w samochodzie ze zdjecia. Pasy powinny odjezdzac do rpzodu po otworzeniu > drzwi tak, aby latwiejsze bylo wsiadanie/wysiadanie. Tu nie ma żadnego mechanizmu... Zapięcie przy drzwiach jest na stałe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 27 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > nie blokuja sie bo sa zepsute Tak myślałem, ale z 6 szt. pasów 4 działają bdb (lekkie szarpnięcie i blokada), a tylko te dwa "drzwiowe" nie. Trochę to dziwne, aczkolwiek może i tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariox Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 Dawno temu widziałem podobne rozwiązanie w Maździe 323 w wersji na USA. Górna część pasa była na szynie biegnącej od przedniego do środkowego słupka. W momencie zamykania drzwi, pas się przesuwał do tyłu automatycznie. Fajna sprawa dla leniuchów, ale miało jedną wadę. Brak było części biodrowej pasa, czyli pas był dwupunktowy. Moim zdaniem trochę mało bezpieczne rozwiązanie (podczas zderzenia można się wyślizgnąć dołem w niesprzyjających okolicznościach). Wolę tradycyjne, ręczne zapinanie, przynajmniej nie wyzbędę się odruchu zapinania pasów po wejściu do auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > Edytowałem, bo pomydliłem kierunki zapinania, ale meritum pozostało. > Dokładniej to made in Brasil, ale pytanie, po co pasy, które się nie blokują? Może się blokują tylko bezwładnościowo ? Trzeba spróbować pociągnąć za pas w czasie hamowania. Typowe u nas pasy też blokują się przy hamowaniu, zanim pasażer poleci do przodu i pas zacznie rozwijać się ze szpuli. Przy szpuli jest stalowa kulka umieszczona w płytkim dołku, normalnie naciska na dźwigienkę odblokowywującą szpulę. Przy hamowaniu (albo pochyleniu auta) kulka wytacza się z dołka, dźwigienka podnosi się i blokuje szpulę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 W golfie mkI kolega takie mial.Wersja amerykańska "półautomatyczne" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 27 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > Może się blokują tylko bezwładnościowo ? > Trzeba spróbować pociągnąć za pas w czasie hamowania. > Typowe u nas pasy też blokują się przy hamowaniu, zanim pasażer poleci do przodu > i pas zacznie rozwijać się ze szpuli. > Przy szpuli jest stalowa kulka umieszczona w płytkim dołku, normalnie naciska na dźwigienkę > odblokowywującą szpulę. > Przy hamowaniu (albo pochyleniu auta) kulka wytacza się z dołka, dźwigienka podnosi się i blokuje > szpulę. O patrz - jest to jakiś trop!!! Spróbuję! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 7 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 > Może się blokują tylko bezwładnościowo ? > Trzeba spróbować pociągnąć za pas w czasie hamowania. > Typowe u nas pasy też blokują się przy hamowaniu, zanim pasażer poleci do przodu > i pas zacznie rozwijać się ze szpuli. > Przy szpuli jest stalowa kulka umieszczona w płytkim dołku, normalnie naciska na dźwigienkę > odblokowywującą szpulę. > Przy hamowaniu (albo pochyleniu auta) kulka wytacza się z dołka, dźwigienka podnosi się i blokuje > szpulę. No i wygrywa Pan wycieczkę pieszą do Częstochowy w I połowie sierpnia!!! Przeprowadzone próby drogowe - faktycznie, blokują się podczas hamowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 7 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 > nie blokuja sie bo sa zepsute Jednak nie są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 > Wszystkie pozostałe pasy > (przód/tył) blokują się normalnie, tylko te dwa nie... > OCB? Niektóre starsze, japońskie samochody tak mają. Spróbuj przyładować pięścią porządnie w okolice zwijacza, jednocześnie szarpiąc za pas - wtedy powinno zadziałać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 > No i wygrywa Pan wycieczkę pieszą do Częstochowy w I połowie sierpnia!!! > Przeprowadzone próby drogowe - faktycznie, blokują się podczas hamowania. "Bezwładnościowość" pasów przetestowałem dawno temu na kupowanych w Bomisie pasach od malucha. Żeby się dały rozwinąć trzeba było szpulki ustawić ukośnie, dokładnie jak były mocowane w maluchu. Na szpulce były oznaczenia L albo R i kąt mocowania. Rozmontowałem, obadałem patent - kulka była w wyjmowalnym plastikowym gnieździe z wycięciem ustalającym kąt. Po wykonaniu wycięcia w odpowiednim miejscu założyłem do Zastavy 1100P, gdzie ten pas wychodził pionowo do góry ze szpuli przy słupku na dole. Wreszcie nie musiałem przy wsiadaniu kombinować z dociąganiem niezwijalnych pasów a mogłem się ruszać w czasie jazdy jak biały człowiek. Przy nawet delikatnym naciśnięciu hamulca pasy blokowały się automagicznie. P.S. nie jestem rasistą tylko przypomniało mi się jak w Brazylii po wprowadzeniu obowiązku pasów niektórzy o ciemniejszej karnacji malowali sobie pas na ciele i mieli pełen luz w aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.