Skocz do zawartości

Dziwne pasy....


Keryp_

Rekomendowane odpowiedzi

Cudak jak na zdjęciu (słaba jakość, bo telefonem po ciemaku) - jeden pas z drzwi do "międzysiedzenia", drugi (biodrowy) z zapięcia przy drzwiach do "międzysiedzenia". Sprawa w tym, że blokują się tylko te biodrowe - te "drzwiowe" nie. blush.gif

Myślałem, że to zepsuty/zużyty pas kierowcy - ale u pasażera to samo. Wszystkie pozostałe pasy (przód/tył) blokują się normalnie, tylko te dwa nie... blush.gif

OCB? niewiem.gif

286476727-Zdj%EAcie1722.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cudak jak na zdjęciu (słaba jakość, bo telefonem po ciemaku) - jeden pas z drzwi do

> "międzysiedzenia", drugi (biodrowy) na odwrót - z "międzysiedzenia" do zapięcia przy drzwiach.

> Sprawa w tym, że blokują się tylko te biodrowe - te "drzwiowe" nie.

> Myślałem, że to zepsuty/zużyty pas kierowcy - ale u pasażera to samo. Wszystkie pozostałe pasy

> (przód/tył) blokują się normalnie, tylko te dwa nie...

> OCB?

W amerykańskich takie cos widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cudak jak na zdjęciu (słaba jakość, bo telefonem po ciemaku) - jeden pas z drzwi do

> "międzysiedzenia", drugi (biodrowy) z zapięcia przy drzwiach do "międzysiedzenia". Sprawa w

> tym, że blokują się tylko te biodrowe - te "drzwiowe" nie.

> Myślałem, że to zepsuty/zużyty pas kierowcy - ale u pasażera to samo. Wszystkie pozostałe pasy

> (przód/tył) blokują się normalnie, tylko te dwa nie...

> OCB?

dodge neon znajomego tak miał. wsiadasz i nie musisz zapinać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Łomatko - to już zdązyłem zauwazyć...

> Pytanie - dlaczego nie blokują?

Mechanizm masz zepsuty w samochodzie ze zdjecia. Pasy powinny odjezdzac do rpzodu po otworzeniu drzwi tak, aby latwiejsze bylo wsiadanie/wysiadanie.

A poza tym, to jak juz wczesniej zostalo napsiane - automatyczne pasy wystepujace w amerykanskich samochodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A poza tym, to jak juz wczesniej zostalo napsiane - automatyczne pasy wystepujace w amerykanskich

> samochodach.

Kto to projektował? To jest niewygodne, wsiadasz do auta i masz

wrażenie że blokuje Ci to pas... Jednak Europa ma bardziej praktyczne

rozwiązania. Chyba że to dla dziadków co nie potrafią sięgnąć reką

za siebie... frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kto to projektował? To jest niewygodne, wsiadasz do auta i masz

> wrażenie że blokuje Ci to pas... Jednak Europa ma bardziej praktyczne

> rozwiązania. Chyba że to dla dziadków co nie potrafią sięgnąć reką

> za siebie...

Oj, musze ci powiedziec, ze to calkiem wygodne jest i praktyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oj, musze ci powiedziec, ze to calkiem wygodne jest i praktyczne.

Oj nie zgodzę sie. Miałem kiedyś samochod z tym wynalazkiem i nie było to ani wygodne ani praktyczne. Ten idiotyczny wynalazek był wynikiem ustawy w USA nakazujacej ze od 1983 roku każdy samochód musiał mieć albo automatyczne pasy albo poduszki powietrzne. Pasy były znacznie tańsze, więc wszyscy je montowali. Na szczęscie poduszki stały sie obowiązkowe od 1995 roku i pasy automatyczne gwałtownie wyginęły. Jedynym wyjątkiem mającym i poduszki i te pasy był Ford Escort 1995/96.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kto to projektował? To jest niewygodne, wsiadasz do auta i masz

> wrażenie że blokuje Ci to pas... Jednak Europa ma bardziej praktyczne

> rozwiązania. Chyba że to dla dziadków co nie potrafią sięgnąć reką

> za siebie...

domyslnie ten pas zjezdzac powinien do okolic slupka A - wiec wsiadanie wtedy jest calkiem innym doznaniem - dopiero po zamknieciu drzwi powinien pas wjechac w to miejsce co jest na zdjeciu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kto to projektował? To jest niewygodne, wsiadasz do auta i masz

> wrażenie że blokuje Ci to pas... Jednak Europa ma bardziej praktyczne

> rozwiązania. Chyba że to dla dziadków co nie potrafią sięgnąć reką

> za siebie...

Chyba chodzi o to, żebyś nie miał możliwości jechania samochodem bez zapiętych pasów. W Europie od Ciebie zależy czy zapniesz się czy nie, tu nie masz wyboru.

America - land of the free! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno temu widziałem podobne rozwiązanie w Maździe 323 w wersji na USA. Górna część pasa była na szynie biegnącej od przedniego do środkowego słupka. W momencie zamykania drzwi, pas się przesuwał do tyłu automatycznie. Fajna sprawa dla leniuchów, ale miało jedną wadę. Brak było części biodrowej pasa, czyli pas był dwupunktowy. Moim zdaniem trochę mało bezpieczne rozwiązanie (podczas zderzenia można się wyślizgnąć dołem w niesprzyjających okolicznościach). Wolę tradycyjne, ręczne zapinanie, przynajmniej nie wyzbędę się odruchu zapinania pasów po wejściu do auta ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Edytowałem, bo pomydliłem kierunki zapinania, ale meritum pozostało.

> Dokładniej to made in Brasil, ale pytanie, po co pasy, które się nie blokują?

Może się blokują tylko bezwładnościowo ?

Trzeba spróbować pociągnąć za pas w czasie hamowania.

Typowe u nas pasy też blokują się przy hamowaniu, zanim pasażer poleci do przodu

i pas zacznie rozwijać się ze szpuli.

Przy szpuli jest stalowa kulka umieszczona w płytkim dołku, normalnie naciska na dźwigienkę

odblokowywującą szpulę.

Przy hamowaniu (albo pochyleniu auta) kulka wytacza się z dołka, dźwigienka podnosi się i blokuje szpulę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może się blokują tylko bezwładnościowo ?

> Trzeba spróbować pociągnąć za pas w czasie hamowania.

> Typowe u nas pasy też blokują się przy hamowaniu, zanim pasażer poleci do przodu

> i pas zacznie rozwijać się ze szpuli.

> Przy szpuli jest stalowa kulka umieszczona w płytkim dołku, normalnie naciska na dźwigienkę

> odblokowywującą szpulę.

> Przy hamowaniu (albo pochyleniu auta) kulka wytacza się z dołka, dźwigienka podnosi się i blokuje

> szpulę.

O patrz - jest to jakiś trop!!! blush.gifok.gif

Spróbuję! wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Może się blokują tylko bezwładnościowo ?

> Trzeba spróbować pociągnąć za pas w czasie hamowania.

> Typowe u nas pasy też blokują się przy hamowaniu, zanim pasażer poleci do przodu

> i pas zacznie rozwijać się ze szpuli.

> Przy szpuli jest stalowa kulka umieszczona w płytkim dołku, normalnie naciska na dźwigienkę

> odblokowywującą szpulę.

> Przy hamowaniu (albo pochyleniu auta) kulka wytacza się z dołka, dźwigienka podnosi się i blokuje

> szpulę.

No i wygrywa Pan wycieczkę pieszą do Częstochowy w I połowie sierpnia!!! 001.gifgrinser006.gif

Przeprowadzone próby drogowe - faktycznie, blokują się podczas hamowania. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystkie pozostałe pasy

> (przód/tył) blokują się normalnie, tylko te dwa nie...

> OCB?

Niektóre starsze, japońskie samochody tak mają. Spróbuj przyładować pięścią porządnie w okolice zwijacza, jednocześnie szarpiąc za pas - wtedy powinno zadziałać waytogo.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i wygrywa Pan wycieczkę pieszą do Częstochowy w I połowie sierpnia!!!

> Przeprowadzone próby drogowe - faktycznie, blokują się podczas hamowania.

"Bezwładnościowość" pasów przetestowałem dawno temu na kupowanych w Bomisie pasach od malucha.

Żeby się dały rozwinąć trzeba było szpulki ustawić ukośnie, dokładnie jak były mocowane w maluchu.

Na szpulce były oznaczenia L albo R i kąt mocowania.

Rozmontowałem, obadałem patent - kulka była w wyjmowalnym plastikowym gnieździe z wycięciem ustalającym kąt.

Po wykonaniu wycięcia w odpowiednim miejscu założyłem do Zastavy 1100P, gdzie ten pas wychodził pionowo do góry ze szpuli przy słupku na dole.

Wreszcie nie musiałem przy wsiadaniu kombinować z dociąganiem niezwijalnych pasów a mogłem się ruszać w czasie jazdy jak biały człowiek.

Przy nawet delikatnym naciśnięciu hamulca pasy blokowały się automagicznie.

P.S. nie jestem rasistą tylko przypomniało mi się jak w Brazylii po wprowadzeniu obowiązku pasów

niektórzy o ciemniejszej karnacji malowali sobie pas na ciele i mieli pełen luz w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.