Skocz do zawartości

The cafe racer is born...


Rekomendowane odpowiedzi

Sam długo się zastanawiałem czy jest to właściwe miejsce na opisanie "budowy" motocykla którego projekt zrodził się w mojej dla niektórych chorej głowie już jakieś dwa lata temu. Zauroczony motocyklami klasycznymi bloku wschodniego ze względu na stosunkowo niskie ceny i dostępność na naszym rynku stałem się posiadaczem motocykla MZ ES 250/2 po kilku miesiącach udało się motocykl odbudować do stanu oryginalnego. Cały czas chciałem odbudować motocykl do stanu "jakby właśnie wyjechał z fabryki". Niestety podczas przeglądania zdjęć moją uwagę zwróciła wersja milicyjna. Po krótkiej rozmowie z moją drugą połową zapadła decyzja o odbudowie do wersji milicyjnej. Motocyklem w tej wersji udało się wyjechać po około 10 miesiącach od rozpoczęcia prac i zadebiutował na słusznej imprezie - start rajdu Złombol.

Niestety to nie ta odbudowa cały czas chodziła mi po głowie i nie dawała spokojnie spać po nocach... tak naprawdę zawsze chodziło o budowę motocykla który był pradziadkiem współczesnych plastikowych motocykli zwanych popularnie ścigaczami... Niestety dotychczas jak mówiłem że chce zbudować motocykla w stylu cafe racer wielu nie miało kompletnie pojęcia o czym w ogóle mówię... teraz sytuacja wygląda zupełnie inaczej a styl przeżywa wielki bum również dzięki popularyzacji programu emitowanego w telewizji Discovery.

Trochę się rozpisałem i pewnie oczekujecie już zdjęć gotowego motocykla więc trochę was rozczaruję... motocykl nie będzie gotowy pewnie przez kolejne pół roku... ale postaram się w miarę wolnego czasu opisywać postęp pracy poparty zdjęciami... co z tego wyjdzie nie wiem.

Zacznę od tego że za bazę - ramę będzie służył motocykl z bloku wschodniego - MZ TS 250/1 co do reszty postaram się je opisać w trakcie pracy.

Poniżej kilka zdjęć z dnia dzisiejszego - wielki dzień na który bardzo czekałem - pojawił się wybrany zadupek. Jak to w tego typu motocyklach wielką niewiadomą było czy będzie pasował do projektu... moim zdaniem pasuje

286533921-1.jpg

286533921-2.jpg

Zapomniałem dodać że można komentować / krytykować do woli smile.gif

post-24066-14352518268675_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cafe są fajne, MZ TS może dobrze wyglądać w takim stylu. zadupek z jakiegoś laminatu? IMO ciut

> wysoki...ale generalnie jestem ciekaw jak Ci to wyjdzie - działaj i wrzucaj foty

tak, zadupek z laminatu niestety nie porywam się na metaloplastykę ze względu na brak odpowiedniej wiedzy i narzędzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak jak Grzaniec pisał wcześniej. Zadupek ciut za wysoki, przez to całe moto robi wrażenie dużo

> krótszego. Może zmieni się to za sprawą innej kierownicy, bo rozumiem, że będzie "opadająca"

> ku dołowi?

właśnie ma wyglądać wizualnie krótki smile.gif co do kierownicy to już czekają clip-on'y z NSR 125 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co to za dziwne osłony na łańcuch? Zdaje to egzamin?

to normalne dla motocykli tamtych czasów, oczywiście że zdaje, łańcuch pracuje w smarze co zwiększa jego trwałość i nie trzeba go czyścić... jedyny minus to to że naciąg sprawdza się "na wyczucie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to normalne dla motocykli tamtych czasów, oczywiście że zdaje, łańcuch pracuje w smarze co zwiększa

> jego trwałość i nie trzeba go czyścić... jedyny minus to to że naciąg sprawdza się "na

> wyczucie"

Simsony S51 również miały takie osłony. Aż dziwne, że w dzisiejszych czasach nie są one montowane. icon_rolleyes.gif Ciekawie wygląda ten Twój cafe racer waytogo.gif20.GIFok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Simsony S51 również miały takie osłony. Aż dziwne, że w dzisiejszych czasach nie są one montowane.

> Ciekawie wygląda ten Twój cafe racer

I coś mi się wydaje że tylko Simson i MZ miały takie osłony.

Ale kiedyś sprzęt miał trwać, a nie być co rusz serwisowany.

A że zębatki w DDR robili z plasteliny, i bez osłon ścierały się po 200km, to lepiej jest je mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z tym że wczoraj pojawiły się zamówione części oraz że miałem dzisiaj chwilkę wybrałem się na godzinkę do garażu. Efekt może nie imponujący ale każdy krok sprawia mi ogromną radość i pozwala zdobywać nowe doświadczenia.

Ale po kolei. Pierwszy na stół trafił układ hamulcowy:

Z chwilkę tę części miały stanowić jedną całość odpowiedzialną za bezpieczeństwo.

286539825-1.jpg

I tak wygląda po kilku chwilach:

286539825-2.jpg

Wszystkie gumki + klocki nowe

286539825-3.jpg

Następnie zająłem się pompką hamulcową, ze względu na urwane mocowanie klamki konieczna była wymiana całego korpusu a mając wszystko wyciągnięte przy okazji zmieniłem gumy uszczelniające. Tak naprawdę nie wiem dlaczego uparłem się na tą wersję pompki z okrągłym zbiorniczkiem skoro nowy komplet jest dostępny taniej... może to śmieszne ale cholernie podoba mi się to że jest okrągły smile.gifsmile.gif

286539825-4.jpg

Klimatyczna zakrętka smile.gif

286539825-5.jpg

No i ostatni element to malowanie. Nigdy nie malowałem pistoletem tzn. kiedyś próbowałem ale efekt nie był zadowalający wręcz fatalny. Tym razem zdecydowałem się malować sam i to jeszcze wybrałem sobie (a właściwie moja żona wybrała) kolor zielony brokat. Wszystko to po wizycie w salonie Harley'a gdzie widzieliśmy motocykle z serii Hard Candy.

Ale wracając do tematu malowania... jestem w trakcie ale myślę że tym razem efekt będzie mnie zadowalał. Niestety konieczne jest położenie kilku warstw klaru a to trwa.

286539825-6.jpg

286539825-7.jpg

Od razu mówię że zdjęcia zupełnie nie oddają efektu. Może w słońcu dziennym uda się zrobić lepszej jakości zdjęcia. Popróbuję.

post-24066-14352518284154_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślałem że kolor wzbudzi mieszane uczucia ale widać się przyjął, to dobrze smile.gif

Dziś nie miałem czasu na "garażowanie" ale poświęciłem kilka chwil żeby przygotować logo na motocykl w corelu, myślę że identyczne logo znajdzie się na kasku.

mała edycja

286543211-aces.jpg

post-24066-14352518289592_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety na nadmiar wolnego czasu nie narzekam ale udało się wygospodarować kilka godzin nareszcie na sam motocykl a nie tylko odnawianie części.

Zadanie na dziś - przygotować zadupek

286571397-1.jpg

Konieczne było usunięcie z ramy starych mocowań siedzenia

286571397-2.jpg

Po 10 minutach sprawa z ramą załatwiona

286571397-3.jpg

Po kolejnych 10 minutach mierzenia i pasowania "na oko" i 30 sekundach pracy dremelem zadupek był gotowy.

Jako że zostało mi trochę czasu postanowiłem wreszcie zobaczyć zarysy motocykla i zabrałem się za montaż kierownicy. Niestety do tego konieczne było poluzowanie i ściągnięcie lag. Niby czynność prosta ale nie w motocyklu do którego od 10 lat nikt nie podchodził z kluczem. Skończyło się na konieczności demontażu całego zawieszenia, półek i odkręceniu koła. Co by nie pisać koniec końców udało się rozkręcić i potem poskręcać wszystko do kupy.

Ze względu na ograniczone miejsce motocykl ,ocena jego proporcji i sesja zdjęciowa została dokonana na zewnątrz. Choć temperatura około 0 stopni i przenikliwy wiatr skutecznie skróciły wszelkie dywagacje i samą sesję zdjęciową.

286571397-4.jpg

286571397-5.jpg

I ostatnie zdjęcie a właściwie virtual poprzedniego który przekonał mnie że popełniłem błąd polegający na tym że zadupek jest zbyt mocno cofnięty... dopiero podczas przeglądania zdjęć to zauważyłem. Generalnie trzeba będzie przesunąć zadupek do przodu o jakieś 2-3 cm

286571397-6.jpg

post-24066-14352518451203_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Dawno nic nie pisałem bo nie wiele się działo ale prace trawą, średnio 2-3h w tygodniu to mało ale zawsze do przodu.

Generalnie z okazji słonecznej pogody wyprowadziłem emeryta i zrobiłem kilka zdjęć pierwszy raz widząc uzyskany efekt w słońcu. Oczywiście fotki nie oddają efektu a nadal nie zrobiłem jeszcze polerki ostatecznej... dla mnie efekt zadowalający smile.gif

286683881-1.jpg

Małe zbliżenie na zbornik

286683881-2.jpg

I na lampkę z odnowionym obrotomierzem

286683881-3.jpg

A teraz pytanie: Co można zrobić z 3mm sklejki?

286683881-4.jpg

Odpowiedź: Można ją wygiąć...

286683881-5.jpg

A owo wygięcie może np. pasować do krzywizny zadupka smile.gif

286683881-6.jpg

A tutaj już gotowy, przycięty i z mocowaniami do zadupka. Zostało tylko położyć 10mm gąbki i naciągnąć kawałek skóry

286683881-7.jpg

Przy okazji prac nad kołami zmajstrowałem sobie taki uchwyt i szprychowanie stało się łatwiejsze smile.gif

286683881-8.jpg

post-24066-14352519109439_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.