Skocz do zawartości

Jaka grubosc warstwy lakieru?


ZUBERTO

Rekomendowane odpowiedzi

Rozgladam sie caly czas za jakims autem.

Ostatnio pomierzylem Fabie II (miernik pozyczony, jakis z sonda na kabelku, na nauce pomiaru w garazu pokazal na leciwej corolli 110um, na mrozie w Lanosie 140).

Na Fabce w wiekszosci 160um (lewe blotnik przod, drzwi przod i tyl, prawe drzwi tyl), oba blotniki tylne i klapa bagaznika 220, maska 240, prawe drzwi 440-500, prawy blotnik przod 340.

Auto 3 letnie, a sprzedawca to komis przy ASO Skody, ktory twierdzi, ze maska, blotnik i drzwi wymienione na nowe - taki tez zapis pokazywal mi na komputerze wraz z cala reszta historii auta.

Pomiar robiony na mrozie ok -8C, warunki nie najlepsze wiem.

Mozliwe jest 500um bez szpachlowania, bo pojecia o tym nie mam?

Moglo to wplynac na wynik, warto wstawiac do ogrzewanej hali i mierzyc jeszcze raz, bo juz se raczej odpuscilem temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozgladam sie caly czas za jakims autem.

> Ostatnio pomierzylem Fabie II (miernik pozyczony, jakis z sonda na kabelku, na nauce pomiaru w

> garazu pokazal na leciwej corolli 110um, na mrozie w Lanosie 140).

> Na Fabce w wiekszosci 160um (lewe blotnik przod, drzwi przod i tyl, prawe drzwi tyl), oba blotniki

> tylne i klapa bagaznika 220, maska 240, prawe drzwi 440-500, prawy blotnik przod 340.

> Auto 3 letnie, a sprzedawca to komis przy ASO Skody, ktory twierdzi, ze maska, blotnik i drzwi

> wymienione na nowe - taki tez zapis pokazywal mi na komputerze wraz z cala reszta historii

> auta.

> Pomiar robiony na mrozie ok -8C, warunki nie najlepsze wiem.

> Mozliwe jest 500um bez szpachlowania, bo pojecia o tym nie mam?

> Moglo to wplynac na wynik, warto wstawiac do ogrzewanej hali i mierzyc jeszcze raz, bo juz se

> raczej odpuscilem temat?

nowe drzwi i 500um, raczej wątpie aby zakładali nowe... pewnie wyklepane stare.... 500um to już jest dużo. Temp raczej nie wpływa na pomiar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozgladam sie caly czas za jakims autem.

> Ostatnio pomierzylem Fabie II (miernik pozyczony, jakis z sonda na kabelku, na nauce pomiaru w

> garazu pokazal na leciwej corolli 110um, na mrozie w Lanosie 140).

> Na Fabce w wiekszosci 160um (lewe blotnik przod, drzwi przod i tyl, prawe drzwi tyl), oba blotniki

> tylne i klapa bagaznika 220, maska 240, prawe drzwi 440-500, prawy blotnik przod 340.

> Auto 3 letnie, a sprzedawca to komis przy ASO Skody, ktory twierdzi, ze maska, blotnik i drzwi

> wymienione na nowe - taki tez zapis pokazywal mi na komputerze wraz z cala reszta historii

> auta.

> Pomiar robiony na mrozie ok -8C, warunki nie najlepsze wiem.

> Mozliwe jest 500um bez szpachlowania, bo pojecia o tym nie mam?

> Moglo to wplynac na wynik, warto wstawiac do ogrzewanej hali i mierzyc jeszcze raz, bo juz se

> raczej odpuscilem temat?

Bez szpachli to w okolicach 350max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 200 będzie ori, w zależności od modelu i ustawień miernika (np na Fn pokazuje 70 przy ustawieniu na Ocynk pokazuje dwukrotną wartość), 220, gdzie przy reszcie jest 170 to często tzw sam klar, powyżej 250-300 drugi lakier, wartości po 500 to szpachla cienka,chyba że kilkukrotnie malowany-jeśli jednolicie na całym elemencie to bardziej wersja nr 2. Z tego co piszesz wychodzi że auto miało przodem,bokiem i tyłem kuku, lub mocniej jedną stroną po całej długości. Warto pomierzyć jeszcze dach, słupki i progi-da to szerszy obraz "jak mocno" było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Z tego co piszesz

> wychodzi że auto miało przodem,bokiem i tyłem kuku, lub mocniej jedną stroną po całej

> długości. Warto pomierzyć jeszcze dach, słupki i progi-da to szerszy obraz "jak mocno" było.

Właśnie, ważniejsze progi, słupki, dach, podłoga bagażnika i podłużnice z przodu. To że auto miało przycierkę na parkingu czy niewielką stłuczkę przecież takiego auta nie dyskwalifikuje ... gorzej jak wyciągany na ramie i elementy nośne pospawane i szpachlowane ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czemu od razu odpuscic, skoro tylko prawy przod byl robiony? (blotnik, drzwi i ewentualnie maska)

Bo to kupowanie na miernik igielki, dla takich to czesci w kolorek sie zaklada ,a cwiara wspawana siedzi i gra gitara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czemu od razu odpuscic, skoro tylko prawy przod byl robiony? (blotnik, drzwi i ewentualnie maska)

tył też malowany.

Ja wychodzę z założenia, że po wypadku nigdy nie jesteś w stanie przewidzieć jak dana sprawa została naprawiona, chyba że naprawiałeś ją sam. Kupowanie robionego, powypadkowego auta, z niepewnych rąk to loteria. Jeśli szukasz czegoś żeby pojeździć rok to można się jeszcze skusić. Ale jak coś na dłużej to lepiej znaleźc coś bez przygód... po zimie może w naprawianych miejscach wyjść korozja, czasami z zewnątrz niewidoczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie, ważniejsze progi, słupki, dach, podłoga bagażnika i podłużnice z przodu. To że auto miało

> przycierkę na parkingu czy niewielką stłuczkę przecież takiego auta nie dyskwalifikuje ...

> gorzej jak wyciągany na ramie i elementy nośne pospawane i szpachlowane ...

Warunki byly malo sprzyjajace do grubszych pomiarow.

Słupki A i B maja nakladki czy naklejki, ostatnie slupki daja to samo co tylne blotniki.

Progi juz se odpuscilem, bo mialo byc tip top itd, a dopiero po pomiarach "okazalo sie, ze w kompie sa jakies blacharskie naprawy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo to kupowanie na miernik igielki, dla takich to czesci w kolorek sie zaklada ,a cwiara wspawana

> siedzi i gra gitara

Nie musisz ironizowac, przypadkiem mozna zmierzyc tez w miejscu spawania.

Ja sie chcialem tylko zapytac czy 500um to duzo szpachli i dzieki niektorym juz wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie musisz ironizowac, przypadkiem mozna zmierzyc tez w miejscu spawania.

> Ja sie chcialem tylko zapytac czy 500um to duzo szpachli i dzieki niektorym juz wiem.

to jest 0,5 mm i to nie jest duzo szpachli jezeli w ogole to grubosc szpachli, to po prostu swiadczy, ze bylo to na pewno naprawiane

jak cos jest klepane, potem szlifowane i szpachla na wyrownanie to z pewnoscia jest to wiecej niż 500um

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jakiś składak chyba. Jak mnie pamięć nie myli na nowej octavii II FL było w okolicach 100-120

> mikronów. Mierzone w lecie (nie wiem czy ma to znaczenie)

Wszystko zależy od skalibrowania miernika i od jego marki. Miernik jest tylko pomocnikiem, który ma nas poprowadzić i pomóc w trakcie sprawdzania, a nie wyrocznią, należy o tym pamiętać...czasami nie mając wiedzy można miernikiem więcej krzywdy niż pożytku zrobić, bo porzucisz dobre auto co miało drzwi malowane 2szt od gwoździa-bo złom,malowany-a weźmiesz ze wspawaną ćwiara. Ogólnie teraz technika tak poszła do przodu, że nawet ktoś jak się zna może nie rozpoznać "składaka". Tak mój znajomy kiedyś poskładał sobie auto, z tym, że zrobił to porządnie-kupił nieźle pukniętego, potem wspawywał prostą ćwiarę, ale bawił się w ustawianie na ramie, rozwiercanie zgrzewów, potem spawanie w tych miejscach, wywalone poduszki zastąpił sprawnymi, razem z pirotechnicznymi napinaczami i sterownikiem poduch itd-robił dla siebie, jeździł tym autem 1.5 r z różnymi prędkościami i strach nie było-bo zrobił dobrze, w PL wielu robi "aby taniej" bo takie zalecenia od handlarzy dostają.

Auto wspomniane było na przedzakupowym serwisie ASO danej marki, a kolega śmiał się tylko pod nosem bo orzeczono, że bezwypadek. Gdyby przeliczył dupogodziny wysiedziane przy aucie i zamienił na kasę xx zł/h to naprawa nie kalkulowałaby się, a tak-dłubał sobie z pasji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Warunki byly malo sprzyjajace do grubszych pomiarow.

> Słupki A i B maja nakladki czy naklejki, ostatnie slupki daja to samo co tylne blotniki.

> Progi juz se odpuscilem, bo mialo byc tip top itd, a dopiero po pomiarach "okazalo sie, ze w kompie

> sa jakies blacharskie naprawy".

Widzisz u mnie po naprawie tylna część progu nie łapie skali smile.gif Wątek zawiły i ciężko w sumie stwierdzić jak było naprawdę. Dodam, że wymieniane nowe elementy miały np drzwi 120-150 a błotnik tylny ok 250.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.