Skocz do zawartości

Rozpoczęło się bardziej szczegółowe polowanie na kierowców


MarCo

Rekomendowane odpowiedzi

> nareszcie. Czekam, aż każda droga (przynajmniej krajowa) będzie objęta takim systemem. Może wtedy

> wreszcie jadąc do rodziców czy nad morze nie będę musiał się zastanawiać czy nie zabije nas

> jakiś jadący szybko i bezpiecznie, a jazda po Polsce wreszcie będzie przyjemnością, a nie

> stresem

Może zacznij podróżować pociagami? Bez stresu i innych kierowców :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spokojnie - wystarczy kawa przed końcem odcinka i średnia wyjdzie ok :D

Nie wiem, jakie systemy będą teraz w PL stawiali, ale ileś lat temu oglądałem taki, który to przewiduje. Ty zakładasz, że na odcinkowym pomiarze masz bramki tylko na początku i na końcu. A producent założył także "bramki" pośrednie. Tyle że nie tak ostentacyjnie widoczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko, że u nas tych 40 jest nasrane za dużo Dlaczego nie można u nas wprowadzić znaków z

> ograniczonymi godzinami działania np. Uwaga szkoła pon-pt 7-19 limit 40 km/h, ale nie u nas

> takie ograniczenie będzie obowiązywało nawet o 3 w nocy

> Jestem za sensownymi ograniczeniami, a nie tak, że zostaje 40 po remoncie i nikt jej nie zdejmuje

To walcz chłopie z ograniczeniami...

Na podstawie swojego regionu jestem w stanie powiedzieć, że w wielu miejscach ograniczenia zostały podniesione (szczególnie po remontach). Tam, gdzie bywało w mieście 50 km/h podniesiono do 70 km/h (i niekoniecznie kierowcy przekraczają, a sporo aut jeździ w okolicach 60 km/h), po za miastem są drogi, gdzie było ograniczenie do 70 km/h a teraz jest 100 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To tak strasznie jeździć zgodnie z przepisami? Ja osobiście jeżdżę tak ok 10km/h więcej niż limit i

> przez całą Polskę da się przejechać z Rzeszowa nad do Gdańska w 10 godzin.

Czyli de facto otwarcie łamiesz przepisy - ale we własnej opinii łamiesz je na tyle delikatnie że ciebie karaż się nie powinno? hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u nas zaczęto od małych rondek na których nie mieści się nic większego od dostawczaka a potem

> pomyślano o obwodnicach i autostradach, oczywiście mamy też co kilkadziesiąt metrów wysepki na

> drogach nawet międzynarodowych więc jak trafisz jakiegoś zawalidrogę to jedziesz i jedziesz a

> co bardziej niecierpliwi objeżdżają go razem z wysepką

Te wysepki to zło! Są fatalnie oznakowane, w nocy tego w ogóle nie widać sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nareszcie. Czekam, aż każda droga (przynajmniej krajowa) będzie objęta takim systemem. Może wtedy

> wreszcie jadąc do rodziców czy nad morze nie będę musiał się zastanawiać czy nie zabije nas

> jakiś jadący szybko i bezpiecznie, a jazda po Polsce wreszcie będzie przyjemnością, a nie

> stresem

zdejmij sobie klapki z oczu- drogi w Polsce to nie tyko same krajówki- to co się dzieje na LOKALNYCH drogach (powiatowych wojewódzkich gminnych) woła o pomstę do nieba- pijani piesi rowerzyści, dzieciarnia jeżdżąca bolidami młodzieży wiejskiej na "disco" bez prawa jazdy, chodzący jak chcą nieoświetleni piesi i rowerzyści - to jest Polska - i nie pisz mi tu o nowoczesności, bo takich dróg to jest dosłownie kilka procent i na nich skupia się "strzyżenie" Obecny system "golenia" kierowców z bezpieczeństwem nie ma wspólnego nawet promila!

Widziałeś na drodze Wojewódzkiej ITD? smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Infrastruktura nie ma tu nic do rzeczy. Zauważ, że w Polsce ludzie łamią przepisy również na

> dobrych drogach.

Jakoś razadko to obserwuje. Latam sobie A$ na całej długości i należę do nielicznych przekraczających prędkośc - a kilka lat temu było nas sporo wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nareszcie. Czekam, aż każda droga (przynajmniej krajowa) będzie objęta takim systemem. Może wtedy

> wreszcie jadąc do rodziców czy nad morze nie będę musiał się zastanawiać czy nie zabije nas

> jakiś jadący szybko i bezpiecznie, a jazda po Polsce wreszcie będzie przyjemnością, a nie

> stresem

Chyba przejaskrawiasz no.gifsmirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale jaki sens ma pomiar na odcinku kilkunastu km? To powinien być jakiś ogólnokrajowy rejestr

> mierzący całą trasę pojazdu z uwzględnieniem ograniczeń prędkości na poszczególnych odcinkach.

> Każdy samochód powinien mieć obowiązkowo jakiś identyfikator a'la viatoll korzystający z jego

> bramownic, może nawet z GPS , a policja z ITD możliwość czytania z niego danych.

...numer na przedramię żeby w bazie danych dało sie szybko kierownika zidentyfikować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zdejmij sobie klapki z oczu- drogi w Polsce to nie tyko same krajówki- to co się dzieje na

> LOKALNYCH drogach (powiatowych wojewódzkich gminnych) woła o pomstę do nieba- pijani piesi

> rowerzyści, dzieciarnia jeżdżąca bolidami młodzieży wiejskiej na "disco" bez prawa jazdy,

> chodzący jak chcą nieoświetleni piesi i rowerzyści - to jest Polska - i nie pisz mi tu o

> nowoczesności, bo takich dróg to jest dosłownie kilka procent i na nich skupia się

> "strzyżenie" Obecny system "golenia" kierowców z bezpieczeństwem nie ma wspólnego nawet

> promila!

> Widziałeś na drodze Wojewódzkiej ITD?

Tu sie zgadzam w 100% .Można poprosić Gienka żeby jeszcze zamieścił jak te alarmujace statyski przedstawiają się na poszczególnych rodzajach dróg ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko, że u nas tych 40 jest nasrane za dużo Dlaczego nie można u nas wprowadzić znaków z

> ograniczonymi godzinami działania np. Uwaga szkoła pon-pt 7-19 limit 40 km/h, ale nie u nas

> takie ograniczenie będzie obowiązywało nawet o 3 w nocy

> Jestem za sensownymi ograniczeniami, a nie tak, że zostaje 40 po remoncie i nikt jej nie zdejmuje

Jeżdżę dosyć sporo i jakoś nie przeszkadzają mi ograniczenia prędkości nawet te które obowiązują o trzeciej w nocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Po wprowadzeniu nowych dróg ile będzie

> potrzeba czasu by nauczyć kierowców dyscypliny? Kolejne kilka lat?

O wiele mniej. Ludzie skrajnie łamiący ograniczenia prędkosci to odsetek a nie większość. Ludzie wprowadzający skrajne zagrożenia poprzez łamanie innych przepisów to większość. Tyle, że na autostradach, drogach ekspresowych i skrzyżowaniach bezkolizyjnych maja oni o wiele mniej okazji aby zagrożenie stwarzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale chyba już się zakupy dla ITD zwróciły i auta wraz z osprzętem zarabiają...

> No ale kto wie? Lecz znając życie - prędzej zostaną zaostrzone limity, niż "władza" zrezygnuje z

> kasy.

Zarabiają robiąc zdjęcia. Kontrolowanie transportu zeszło na drugi plan bo nie przynosiło zysku sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zarabiają robiąc zdjęcia. Kontrolowanie transportu zeszło na drugi plan bo nie przynosiło zysku

tylko patrzeć jak powstanie jakaś wyspecjalizowana instytucja kontroli radarowej pojazdów ok.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> On nie tęskni za komuną. On po prostu chce bezpiecznie czuć się na drodze. Niestety trzeba

> ograniczać niektórym jednostkom "wolność" aby większość społeczeństwa mogła żyć bezpiecznie.

co najmniej kilka razy juz proóbnowano wprowadzić tego typu ustroje - aby żyło sie lepiej i bezpieczniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko patrzeć jak powstanie jakaś wyspecjalizowana instytucja kontroli radarowej pojazdów

Tylko czekać aż atraż pożarna, słuzby ratunkowe itp dostaną radary i będą musiały byc stale w ruchu - aby w razie nagłej potrzeby nie traciły czasu na zapalanie silnika. Wszystko dla naszego dobra...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przejaskrawianie to jest nazywanie "polowaniem na kierowców" prób zmuszenia kierowców do

> przestrzegania przepisów i co za tym idzie poprawy bezpieczeństwa wszystkich

Generalnie to jestem za ,ale najpierw stwórzmy warunki do normalnej jazdy a potem eliminujmy idiotów drogowych ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko czekać aż atraż pożarna, słuzby ratunkowe itp dostaną radary i będą musiały byc stale w ruchu

> - aby w razie nagłej potrzeby nie traciły czasu na zapalanie silnika. Wszystko dla naszego

> dobra...

I tego sie obawiam najbardziej ,że wszyscy wszystkich będą kontrolować a władza będzie żyła jak pączki w maśle ! smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W logice tych którzy wymyślają kolejne sposoby kontroli też. I trzeba dodać, że chodzi i kierowcę

> samochodu.

Dokładnie tak ok.gif

trochę statystyki:

piesi w 2011 roku spowodowali

4377 wypadków (10,9% ogółu wypadków), w wyniku których śmierć poniosły 754 osoby (18% ogółu zabitych), a obrażenia ciała odniosło 3 718 osób (7,5% ogółu rannych).

Dodajmy rowerzystów:

W 2011 roku rowerzyści uczestniczyli w 4 652 wypadkach drogowych, w których zginęło 329 osób, a rany odniosło 4 486 osób.

Dla porównania - wypadki spowodowane przez innych użytkowników drogi,

gdzie poszkodowany został pieszy w 2011 roku samochód osobowy jako sprawca - 423 zabitych i 6040 rannych

oraz ciężarowy odpowiednio 41 i 240.

Statystyki są nieubłagane.

Pozostaje kwestia kogo można łatwiej "wydoić"

smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Twojej "logice" jedynym uczestnikiem ruchu drogowego jest kierowca

I dodac trzeba ,że jak go stać na auto to i różnego rodzaju opłaty ,przedpłaty ,akcyzy,podatki,mandaty itp,itd ok.giffacepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zdejmij sobie klapki z oczu- drogi w Polsce to nie tyko same krajówki- to co się dzieje na

> LOKALNYCH drogach (powiatowych wojewódzkich gminnych) woła o pomstę do nieba- pijani piesi

> rowerzyści, dzieciarnia jeżdżąca bolidami młodzieży wiejskiej na "disco" bez prawa jazdy,

> chodzący jak chcą nieoświetleni piesi i rowerzyści - to jest Polska - i nie pisz mi tu o

> nowoczesności, bo takich dróg to jest dosłownie kilka procent i na nich skupia się

> "strzyżenie" Obecny system "golenia" kierowców z bezpieczeństwem nie ma wspólnego nawet

> promila!

> Widziałeś na drodze Wojewódzkiej ITD?

Poczytaj sobie raporty na stronach Komendy Głównej O TUTAJ

Najwięcej ludzi ginie w wypadkach na drogach krajowych w ładną pogodę w ciepłe letnie miesiące. I to na nich powinny się skupić w pierwszej kolejności działania. Z jednej strony poprawa infrastruktury, rozbudowa dróg do klasy A i S, (w tym roku oddano ponad 600km autostrad i dróg ekspresowych, więc pisanie, że państwo umie jedynie wyciągać kasę z mandatów jest bzdurą), z drugiej zmuszenie wreszcie polskich kierowców do bezpieczniejszej jazdy.

A niech sobie krzyczą po forach w internecie, że na nich polują. Może dzięki temu następne święta więcej rodzin w Polsce spędzi w komplecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak trafisz jakiegoś zawalidrogę to jedziesz i jedziesz a

> co bardziej niecierpliwi objeżdżają go razem z wysepką

Widzisz, u mnie też wybudowano takie wysepki. Głównie przy skrzyżowaniach, bo nie dawało się z nich bezpiecznie wyjechać na drogę główną ze względu na notorycznie wyprzedzających na skrzyżowaniach. Wysepki to mocno ukróciły, szczególnie że początkowo pojeździł sobie tą trasą wideorejestrator, a wyprzedzający "na wysepkach" mieli ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poczytaj sobie raporty na stronach Komendy Głównej O TUTAJ

> Najwięcej ludzi ginie w wypadkach na drogach krajowych w ładną pogodę w ciepłe letnie miesiące. I

> to na nich powinny się skupić w pierwszej kolejności działania. Z jednej strony poprawa

> infrastruktury, rozbudowa dróg do klasy A i S, (w tym roku oddano ponad 600km autostrad i dróg

> ekspresowych, więc pisanie, że państwo umie jedynie wyciągać kasę z mandatów jest bzdurą), z

> drugiej zmuszenie wreszcie polskich kierowców do bezpieczniejszej jazdy.

> A niech sobie krzyczą po forach w internecie, że na nich polują. Może dzięki temu następne święta

> więcej rodzin w Polsce spędzi w komplecie

I wszystko było by fajnie gdyby kasa z mandatów ,różnego rodzaju opłat ect szła w całości na poprawienie bezpieczeństwa na drogach krajowych ! ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszasz pojęcia - powyżej wkleiłem Ci statystyki- - jeszcze raz napiszę - drogi to nie tylko klasy A i S - 90 % naszej infrastruktury to drogi lokalne- tam panuje wolna amerykanka. Ale kto by się tym przejmował- grunt ze mamy "super infrastrukturę na krajówkach"

Przejedź się na odcinku czwórki Klęczany - Tarnów - po "remoncie" nie da sie tą drogą normalnie podróżować- 50 tka non stop - zlikwidowane pobocza a środkiem 6 metrowy pas kostki brukowej smirk.gif. Swego czasu próbowałem policzyć wysepki- po 60-tej któreś straciłem rachubę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wytłumacz mi ich funkcję -

a) mają zapewnić pieszym, nie mogącym biegać, możliwość przekraczania jezdni "na dwa razy" i dawać bezpieczne miejsce przeczekania do możliwości przekroczenia drugiej połowy jezdni.

b) mają dodatkowo utrudnić wyprzedzanie na skrzyżowaniach o ruchu niekierowanym.

> bo spotykam je praktycznie tylko w Polsce.

Polska, jak większość rzeczy je skopiowała ze świata

Powyższy przykład to tylko wyniki dla "pedestrian island". Ale takie wysepki znajdziesz także w krajach nieanglojęzycznych.

Co do Polski, to porównaj, jak się takie wysepki oznakowuje w UK:

200606ld9.jpg

Znaki masz po obydwu stronach drogi i co najmniej dwukrotnie powtórzone.

U nas masz jeden znak po prawej, który łatwo przegapić jadąc za autobusem czy ciężarówką, a sama wysepka nie jest dodatkowo oświetlana.

Gdy podczas budowy u nas tych wysepek proponowałem projektantowi i wykonawcom zastosowanie na nich znaków podświetlanych, o mało się nie posikali "ile by to kosztowało". Na pewno dużo mniej, niż koszt materiałów zmarnowanych lub rozkradzionych podczas tej budowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a) mają zapewnić pieszym, nie mogącym biegać, możliwość przekraczania jezdni "na dwa razy" i dawać

> bezpieczne miejsce przeczekania do możliwości przekroczenia drugiej połowy jezdni.

A nie prościej kładki budować?

> b) mają dodatkowo utrudnić wyprzedzanie na skrzyżowaniach o ruchu niekierowanym.

aha...

> Polska, jak większość rzeczy je skopiowała ze świata

> Powyższy przykład to tylko wyniki dla "pedestrian island". Ale takie wysepki znajdziesz także w

> krajach nieanglojęzycznych.

> Co do Polski, to porównaj, jak się takie wysepki oznakowuje w UK:

> Znaki masz po obydwu stronach drogi i co najmniej dwukrotnie powtórzone.

> U nas masz jeden znak po prawej, który łatwo przegapić jadąc za autobusem czy ciężarówką, a sama

> wysepka nie jest dodatkowo oświetlana.

> Gdy podczas budowy u nas tych wysepek proponowałem projektantowi i wykonawcom zastosowanie na nich

> znaków podświetlanych, o mało się nie posikali "ile by to kosztowało". Na pewno dużo mniej,

> niż koszt materiałów zmarnowanych lub rozkradzionych podczas tej budowy.

Ty jesteś człowiek światowy, powiedz mi - czy ja mam problem z oczami czy farba odblaskowa stosowana w Polsce dla oznaczeń znaków, znaków poziomych i takich wysepek jest odblaskowa tylko z nazwy?

Owszem, widziałem takie wysepki ale głównie w miastach. Poza nimi spotykam je głownie w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I właśnie głównym problemem w Polsce jest to, że zamiast eliminować ich, władze skupiają się na

> rzeczach znacznie mniej niebezpiecznych.

Nie zgodzę się z Tobą. Według statystyk to właśnie prędkość jest główną przyczyną wypadków i właśnie ostatnio skupiono się na eliminowaniu głównych przyczyn wypadków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolega widac lubi zyc pod batem i wtedy dopiero bezpiecznie sie czuje. To sie nazywa mentalnosc

> ofiary przemocy

Ja nie żyję pod batem. Po prostu żyję zgodnie z obowiązującym prawem. Nie łamię prawa nie dlatego, że boję się kary. Nie łamię prawa dlatego bo uważam, że żeby każdy przestrzegał prawa w naszym kraju, to bylibyśmy "krainą mlekiem i miodem płynącą" i uważam, że jeśli chce się żeby inni przestrzegali prawa to trzeba zacząć od siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie da się stworzyć warunków do normalnej jazdy bez wyeliminowania idiotów drogowych

Masz rację. Gdyby wyeliminować takich jak Ty , pozostałej większości byłoby lepiej.

Ty ze swoim bezwzględnym i bezkrytycznym przestrzeganiem prawa, z pominięciem zdrowego rozsądku, stanowisz poważne zagrożenie dla wszystkich dookoła. smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.