CZUCZU Napisano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 Mam takie pytanie do znawców. Mamy lawete / przyczepe jednoosiową. DMC 1300, pakujemy na nią 900 kilo i jedziemy. Jak powinien być rozłożony cieżar by nie było miotania jak szatan. Jak woziłem cc mogłem jechać 100-110, z clio tylko 70-80 ale podejrzewam błąd montażowy. Jak powinienem obciążac hak itp. Nie mam kogo się spytać niestety o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 > Mam takie pytanie do znawców. > Mamy lawete / przyczepe jednoosiową. > DMC 1300, pakujemy na nią 900 kilo i jedziemy. > Jak powinien być rozłożony cieżar by nie było miotania jak szatan. > Jak woziłem cc mogłem jechać 100-110, z clio tylko 70-80 ale podejrzewam błąd montażowy. > Jak powinienem obciążac hak itp. Nie mam kogo się spytać niestety o pomoc IMO na srodku, z lekkim przelozeniem na przod, ale i tak Vmax 80km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 29 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 > IMO na srodku, z lekkim przelozeniem na przod, ale i tak Vmax 80km/h To wiem, ale np na autostradzie można te 90 pojechać. Czyli musze pakowac clio tyłem i na pace mieć 4 opony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
multiheniek Napisano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 Z reguły obciążenie pionowe haka to (w zależności od typu) przedział od 75 d0 150 kg (max). W praktyce wygląda to tak, że po załadunku powinno Ci się udać bez większego trudu unieść dyszel do góry. A sam dyszel powinien mieć tendencję do nacisku na hak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zizu zuru Napisano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 > To wiem, ale np na autostradzie można te 90 pojechać. > Czyli musze pakowac clio tyłem i na pace mieć 4 opony Dlaczego tyłem ? Zdecydowanie przodem, bo clio silnik ma z przodu, a hak ma być dociążony a nie tył lawety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 29 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 wiesz problem w tym że ja sporo uniose i nie czuje ciężaru aż tak. Po nowym roku mam w planach testy załadowanym autem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 29 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 > Dlaczego tyłem ? > Zdecydowanie przodem, bo clio silnik ma z przodu, a hak ma być dociążony a nie tył lawety. w aucie wioże 6 slików, każdy slik z oponką to 14 kilo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 > To wiem, ale np na autostradzie można te 90 pojechać. > Czyli musze pakowac clio tyłem i na pace mieć 4 opony nie znamy wymiarów lawety. może być tak,że wystarczy załadować przodem ale nie dojeżdżać do samego przodu lawety. załadowana laweta po odpięciu od haka powinna stać w równowadze z lekką tendencją uciekania zaczepem do dołu ( nacisk na hak) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 29 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 > nie znamy wymiarów lawety. może być tak,że wystarczy załadować przodem ale nie dojeżdżać do samego > przodu lawety. załadowana laweta po odpięciu od haka powinna stać w równowadze z lekką > tendencją uciekania zaczepem do dołu ( nacisk na hak) Zapomniałem dodać. clio ma 370cm długości a laweta ma pakę 360 centymetrów. Jak dojeżdzam tyłem 15 cm idzie w kierunku holownika i tylny zderzak nie wystaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basu Napisano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 > Zapomniałem dodać. clio ma 370cm długości a laweta ma pakę 360 centymetrów. > Jak dojeżdzam tyłem 15 cm idzie w kierunku holownika i tylny zderzak nie wystaje Ja dodam tylko że przez złe rozlokowanie części samochodu na jednoosiowej lawetce, plus skrajna głupota prowadzącego zginął nasz kącikowy kolega kilka lat temu. Nacisk na hak musi być bezdyskusyjnie, kategorycznie nie może przyczepa ciągnąć do góry. Przód tył obrysu może wystawać, nie zapomnij o oznakowaniu z tyłu jak wystaje. Jak z przodu wystaje zwróć uwagę na możliwość skrętu. Może to i przesada przy tych kliku centymetrach, ale nie o centymetry wystawania chodzi, ale o rozkład masy. Bezwzględnie mocne zamocowanie do ładunku do przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 29 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 > Ja dodam tylko że przez złe rozlokowanie części samochodu na jednoosiowej lawetce, plus skrajna > głupota prowadzącego zginął nasz kącikowy kolega kilka lat temu. > Nacisk na hak musi być bezdyskusyjnie, kategorycznie nie może przyczepa ciągnąć do góry. > Przód tył obrysu może wystawać, nie zapomnij o oznakowaniu z tyłu jak wystaje. > Jak z przodu wystaje zwróć uwagę na możliwość skrętu. > Może to i przesada przy tych kliku centymetrach, ale nie o centymetry wystawania chodzi, ale o > rozkład masy. > Bezwzględnie mocne zamocowanie do ładunku do przyczepy. spokojnie od końca platformy do haka mam ponad metr.. Z tyłu mam odbojniki więc i tak dłuższa laweta. A właśnie jak wstawię auto tyłem i wsadze opony powinien być dobry rozkład mas. clio wyważam jak się da więc powinno być tragicznego rozkładu mas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basu Napisano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 > spokojnie od końca platformy do haka mam ponad metr.. > Z tyłu mam odbojniki więc i tak dłuższa laweta. A właśnie jak wstawię auto tyłem i wsadze opony > powinien być dobry rozkład mas. clio wyważam jak się da więc powinno być tragicznego rozkładu > mas To musisz podczas załadunku sprawdzać. Ja kiedyś dociążyłem dyszel kawałem betonu bo nie było możliwości regulacji ładunku na pace przyczepy. Tak jak pisane wcześniej. Załaduj, zobacz jaki rozkład mas i kombinuj. Odczep z haka i zobacz jak naciska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 > Jak powinienem obciążac hak itp. Nie mam kogo się spytać niestety o pomoc mnie 'dziadki' zawsze kazali postawic stope przyczepy na wadze lazienkowej i robic tak zeby kolo 50 kg nacisku bylo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 29 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 > mnie 'dziadki' zawsze kazali postawic stope przyczepy na wadze lazienkowej i robic tak zeby kolo 50 > kg nacisku bylo. mi radzili 60 i tak mam zamiar zrobić teraz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 29 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 > To musisz podczas załadunku sprawdzać. > Ja kiedyś dociążyłem dyszel kawałem betonu bo nie było możliwości regulacji ładunku na pace > przyczepy. > Tak jak pisane wcześniej. > Załaduj, zobacz jaki rozkład mas i kombinuj. > Odczep z haka i zobacz jak naciska. Jak skończe clio mam zamiar zapakować i regulowac slikami. Mogę dać 1-4 na miejscu pasażera i 2-6 z tyłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 > mi radzili 60 i tak mam zamiar zrobić teraz na wszelki jeszcze zajrzyj jaki jest maksymalne dozwolone obciazenie na haku - w 'moich' autach bylo 75kg, ale ostatnio widzialem na VW szwagra ze niby jest 50kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 29 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 > na wszelki jeszcze zajrzyj jaki jest maksymalne dozwolone obciazenie na haku - w 'moich' autach > bylo 75kg, ale ostatnio widzialem na VW szwagra ze niby jest 50kg Mam 75, a dziwnie czuje że miałem znacznie mniej, wężykowanie zaliczyłem przy wyjeździe z klatkowania i niestety auto stało tyłem, z przodu silnik, ztyłu nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basu Napisano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 > Jak skończe clio mam zamiar zapakować i regulowac slikami. Mogę dać 1-4 na miejscu pasażera i 2-6 z > tyłu W zasadzie nie ważna metoda, ważny efekt. Kolega wlewał odpowiednią ilość wody/płynu w zbiornik balastowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 > Jak skończe clio mam zamiar zapakować i regulowac slikami. Mogę dać 1-4 na miejscu pasażera i 2-6 z > tyłu tylko je dobrze zabezpiecz zeby ci tylu holownika nie podnioslo jak sie postanowia przemiescic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 29 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 > tylko je dobrze zabezpiecz zeby ci tylu holownika nie podnioslo jak sie postanowia przemiescic z tyłu mam dorobione 2 karabińczyki takie jak do szelek i mocuje pasem transportowym do klatki, na miejscu pasażera pewnie podobnie bo tam jeszcze nie próbowałem. Druga opcja to zrobie mocowanie na sliki w lawecie bo mam miejsce na to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 29 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 > W zasadzie nie ważna metoda, ważny efekt. > Kolega wlewał odpowiednią ilość wody/płynu w zbiornik balastowy. też można. Moja laweta ma orurowanie po bokach i teściu zaprtoponował by w tym orurowaniu zrobić mocowanie slików. Zmieściłoby się 8 i teoretycznie w ten sposwób możnaby regulowac ułożenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marol3f Napisano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 > mnie 'dziadki' zawsze kazali postawic stope przyczepy na wadze lazienkowej i robic tak zeby kolo 50 > kg nacisku bylo. Też tak zawsze robię. Towar ładuję tak aby było 50 - 70 kg nacisku, w zależności jakim samochodem ciągnę. Ludzie nie wiedzą co to jest wężykowanie zestawu, a jak już w nie wpadną to się kończy jak na filmiku z bmw na lawecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basu Napisano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 > Też tak zawsze robię. Towar ładuję tak aby było 50 - 70 kg nacisku, w zależności jakim samochodem > ciągnę. > Ludzie nie wiedzą co to jest wężykowanie zestawu, a jak już w nie wpadną to się kończy jak na > filmiku z bmw na lawecie. Nacisk na hak bardzo ważny, ale to nie wszystko. Ważny stan zawieszenia przyczepy, łożyska, ciśnienie w kołach itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basu Napisano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 > też można. Moja laweta ma orurowanie po bokach i teściu zaprtoponował by w tym orurowaniu zrobić > mocowanie slików. Zmieściłoby się 8 i teoretycznie w ten sposwób możnaby regulowac ułożenie To tylko zwróć uwagę na solidne zamocowanie. Pamiętaj że podczas jazdy nie może to się przesuwać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 30 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > To tylko zwróć uwagę na solidne zamocowanie. > Pamiętaj że podczas jazdy nie może to się przesuwać. zawsze mocuje solidnie kolego. Nie oszczędzam na pasach itp. Co do tego co napisałes o stanie lawety to koła, łożyska wsio nowe, wsadziłem teraz prawie tauzena w lawete ale ze starej zostaje kawałek osi i troche blachy, wszystko odnowione / nowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basu Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > zawsze mocuje solidnie kolego. Nie oszczędzam na pasach itp. > Co do tego co napisałes o stanie lawety to koła, łożyska wsio nowe, wsadziłem teraz prawie tauzena > w lawete ale ze starej zostaje kawałek osi i troche blachy, wszystko odnowione / nowe I to prawidłowe podejście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.