Skocz do zawartości

Laweta jednoosiowa jak pakować - podpowiedź


CZUCZU

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie pytanie do znawców.

Mamy lawete / przyczepe jednoosiową.

DMC 1300, pakujemy na nią 900 kilo i jedziemy.

Jak powinien być rozłożony cieżar by nie było miotania jak szatan.

Jak woziłem cc mogłem jechać 100-110, z clio tylko 70-80 ale podejrzewam błąd montażowy.

Jak powinienem obciążac hak itp. Nie mam kogo się spytać niestety o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam takie pytanie do znawców.

> Mamy lawete / przyczepe jednoosiową.

> DMC 1300, pakujemy na nią 900 kilo i jedziemy.

> Jak powinien być rozłożony cieżar by nie było miotania jak szatan.

> Jak woziłem cc mogłem jechać 100-110, z clio tylko 70-80 ale podejrzewam błąd montażowy.

> Jak powinienem obciążac hak itp. Nie mam kogo się spytać niestety o pomoc

IMO na srodku, z lekkim przelozeniem na przod, ale i tak Vmax 80km/h zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z reguły obciążenie pionowe haka to (w zależności od typu) przedział od 75 d0 150 kg (max).

W praktyce wygląda to tak, że po załadunku powinno Ci się udać bez większego trudu unieść dyszel do góry. A sam dyszel powinien mieć tendencję do nacisku na hak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To wiem, ale np na autostradzie można te 90 pojechać.

> Czyli musze pakowac clio tyłem i na pace mieć 4 opony

nie znamy wymiarów lawety. może być tak,że wystarczy załadować przodem ale nie dojeżdżać do samego przodu lawety. załadowana laweta po odpięciu od haka powinna stać w równowadze z lekką tendencją uciekania zaczepem do dołu ( nacisk na hak)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie znamy wymiarów lawety. może być tak,że wystarczy załadować przodem ale nie dojeżdżać do samego

> przodu lawety. załadowana laweta po odpięciu od haka powinna stać w równowadze z lekką

> tendencją uciekania zaczepem do dołu ( nacisk na hak)

Zapomniałem dodać. clio ma 370cm długości a laweta ma pakę 360 centymetrów.

Jak dojeżdzam tyłem 15 cm idzie w kierunku holownika i tylny zderzak nie wystaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapomniałem dodać. clio ma 370cm długości a laweta ma pakę 360 centymetrów.

> Jak dojeżdzam tyłem 15 cm idzie w kierunku holownika i tylny zderzak nie wystaje

Ja dodam tylko że przez złe rozlokowanie części samochodu na jednoosiowej lawetce, plus skrajna głupota prowadzącego zginął nasz kącikowy kolega kilka lat temu.

Nacisk na hak musi być bezdyskusyjnie, kategorycznie nie może przyczepa ciągnąć do góry.

Przód tył obrysu może wystawać, nie zapomnij o oznakowaniu z tyłu jak wystaje.

Jak z przodu wystaje zwróć uwagę na możliwość skrętu.

Może to i przesada przy tych kliku centymetrach, ale nie o centymetry wystawania chodzi, ale o rozkład masy.

Bezwzględnie mocne zamocowanie do ładunku do przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja dodam tylko że przez złe rozlokowanie części samochodu na jednoosiowej lawetce, plus skrajna

> głupota prowadzącego zginął nasz kącikowy kolega kilka lat temu.

> Nacisk na hak musi być bezdyskusyjnie, kategorycznie nie może przyczepa ciągnąć do góry.

> Przód tył obrysu może wystawać, nie zapomnij o oznakowaniu z tyłu jak wystaje.

> Jak z przodu wystaje zwróć uwagę na możliwość skrętu.

> Może to i przesada przy tych kliku centymetrach, ale nie o centymetry wystawania chodzi, ale o

> rozkład masy.

> Bezwzględnie mocne zamocowanie do ładunku do przyczepy.

spokojnie od końca platformy do haka mam ponad metr..

Z tyłu mam odbojniki więc i tak dłuższa laweta. A właśnie jak wstawię auto tyłem i wsadze opony powinien być dobry rozkład mas. clio wyważam jak się da więc powinno być tragicznego rozkładu mas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spokojnie od końca platformy do haka mam ponad metr..

> Z tyłu mam odbojniki więc i tak dłuższa laweta. A właśnie jak wstawię auto tyłem i wsadze opony

> powinien być dobry rozkład mas. clio wyważam jak się da więc powinno być tragicznego rozkładu

> mas

To musisz podczas załadunku sprawdzać.

Ja kiedyś dociążyłem dyszel kawałem betonu bo nie było możliwości regulacji ładunku na pace przyczepy.

Tak jak pisane wcześniej.

Załaduj, zobacz jaki rozkład mas i kombinuj.

Odczep z haka i zobacz jak naciska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak powinienem obciążac hak itp. Nie mam kogo się spytać niestety o pomoc

mnie 'dziadki' zawsze kazali postawic stope przyczepy na wadze lazienkowej i robic tak zeby kolo 50 kg nacisku bylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To musisz podczas załadunku sprawdzać.

> Ja kiedyś dociążyłem dyszel kawałem betonu bo nie było możliwości regulacji ładunku na pace

> przyczepy.

> Tak jak pisane wcześniej.

> Załaduj, zobacz jaki rozkład mas i kombinuj.

> Odczep z haka i zobacz jak naciska.

Jak skończe clio mam zamiar zapakować i regulowac slikami. Mogę dać 1-4 na miejscu pasażera i 2-6 z tyłu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mi radzili 60 i tak mam zamiar zrobić teraz

na wszelki jeszcze zajrzyj jaki jest maksymalne dozwolone obciazenie na haku - w 'moich' autach bylo 75kg, ale ostatnio widzialem na VW szwagra ze niby jest 50kg smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na wszelki jeszcze zajrzyj jaki jest maksymalne dozwolone obciazenie na haku - w 'moich' autach

> bylo 75kg, ale ostatnio widzialem na VW szwagra ze niby jest 50kg

Mam 75, a dziwnie czuje że miałem znacznie mniej, wężykowanie zaliczyłem przy wyjeździe z klatkowania i niestety auto stało tyłem, z przodu silnik, ztyłu nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak skończe clio mam zamiar zapakować i regulowac slikami. Mogę dać 1-4 na miejscu pasażera i 2-6 z

> tyłu

W zasadzie nie ważna metoda, ważny efekt.

Kolega wlewał odpowiednią ilość wody/płynu w zbiornik balastowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak skończe clio mam zamiar zapakować i regulowac slikami. Mogę dać 1-4 na miejscu pasażera i 2-6 z

> tyłu

tylko je dobrze zabezpiecz zeby ci tylu holownika nie podnioslo jak sie postanowia przemiescic wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko je dobrze zabezpiecz zeby ci tylu holownika nie podnioslo jak sie postanowia przemiescic

z tyłu mam dorobione 2 karabińczyki takie jak do szelek i mocuje pasem transportowym do klatki, na miejscu pasażera pewnie podobnie bo tam jeszcze nie próbowałem.

Druga opcja to zrobie mocowanie na sliki w lawecie bo mam miejsce na to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W zasadzie nie ważna metoda, ważny efekt.

> Kolega wlewał odpowiednią ilość wody/płynu w zbiornik balastowy.

też można. Moja laweta ma orurowanie po bokach i teściu zaprtoponował by w tym orurowaniu zrobić mocowanie slików. Zmieściłoby się 8 i teoretycznie w ten sposwób możnaby regulowac ułożenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mnie 'dziadki' zawsze kazali postawic stope przyczepy na wadze lazienkowej i robic tak zeby kolo 50

> kg nacisku bylo.

Też tak zawsze robię. Towar ładuję tak aby było 50 - 70 kg nacisku, w zależności jakim samochodem ciągnę.

Ludzie nie wiedzą co to jest wężykowanie zestawu, a jak już w nie wpadną to się kończy jak na filmiku z bmw na lawecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też tak zawsze robię. Towar ładuję tak aby było 50 - 70 kg nacisku, w zależności jakim samochodem

> ciągnę.

> Ludzie nie wiedzą co to jest wężykowanie zestawu, a jak już w nie wpadną to się kończy jak na

> filmiku z bmw na lawecie.

Nacisk na hak bardzo ważny, ale to nie wszystko.

Ważny stan zawieszenia przyczepy, łożyska, ciśnienie w kołach itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> też można. Moja laweta ma orurowanie po bokach i teściu zaprtoponował by w tym orurowaniu zrobić

> mocowanie slików. Zmieściłoby się 8 i teoretycznie w ten sposwób możnaby regulowac ułożenie

To tylko zwróć uwagę na solidne zamocowanie.

Pamiętaj że podczas jazdy nie może to się przesuwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To tylko zwróć uwagę na solidne zamocowanie.

> Pamiętaj że podczas jazdy nie może to się przesuwać.

zawsze mocuje solidnie kolego. Nie oszczędzam na pasach itp.

Co do tego co napisałes o stanie lawety to koła, łożyska wsio nowe, wsadziłem teraz prawie tauzena w lawete ale ze starej zostaje kawałek osi i troche blachy, wszystko odnowione / nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zawsze mocuje solidnie kolego. Nie oszczędzam na pasach itp.

> Co do tego co napisałes o stanie lawety to koła, łożyska wsio nowe, wsadziłem teraz prawie tauzena

> w lawete ale ze starej zostaje kawałek osi i troche blachy, wszystko odnowione / nowe

I to prawidłowe podejście ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.