Skocz do zawartości

jakie auta maja wskazniki wypalania DPF-u ?


wlad

Rekomendowane odpowiedzi

witka!

tak mnie naszlo-czy sa jakies auta ktore WIDOCZNIE sygnalizuja koniecznosc wypalania DPF-u?

mam na mysli taki mniej wiecej schemat-DPF zapelniony w 50 %-zaswieca sie kontrolka ,DPF zapelniony w 75 %-kontrolka zaczyna migac sygnalizujac koniecznosc niezwlocznego wypalenia.

oczywiscie procenty z czapy.

byloby to wielce pomocne przy czestej jezdzie na krotkich dystansach takim dieslem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witka!

> tak mnie naszlo-czy sa jakies auta ktore WIDOCZNIE sygnalizuja koniecznosc wypalania DPF-u?

> mam na mysli taki mniej wiecej schemat-DPF zapelniony w 50 %-zaswieca sie kontrolka ,DPF zapelniony

> w 75 %-kontrolka zaczyna migac sygnalizujac koniecznosc niezwlocznego wypalenia.

> oczywiscie procenty z czapy.

> byloby to wielce pomocne przy czestej jezdzie na krotkich dystansach takim dieslem

Reno ma tylko kontrolkę tj. jak trzeba wypalić to się zapali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witka!

> tak mnie naszlo-czy sa jakies auta ktore WIDOCZNIE sygnalizuja koniecznosc wypalania DPF-u?

> mam na mysli taki mniej wiecej schemat-DPF zapelniony w 50 %-zaswieca sie kontrolka ,DPF zapelniony

> w 75 %-kontrolka zaczyna migac sygnalizujac koniecznosc niezwlocznego wypalenia.

> oczywiscie procenty z czapy.

> byloby to wielce pomocne przy czestej jezdzie na krotkich dystansach takim dieslem

Sądzę że większość aut tak ma. U mnie jest kontrolka, ale zapala się tylko gdy system sam sobie nie poradzi z wypaleniem DPFu. Więc nigdy mi się nie zapaliła, bo normalnie dzieje się to w niezauważalny sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sądzę że większość aut tak ma. U mnie jest kontrolka, ale zapala się tylko gdy system sam sobie nie

> poradzi z wypaleniem DPFu. Więc nigdy mi się nie zapaliła, bo normalnie dzieje się to w

> niezauważalny sposób.

na pewno nie ma opel vectra-jakis czas temu kolega zalatwil sobie DPF nie wiedzac ze jest zapelniony i jezdzac az do konca jego zywota no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na pewno nie ma opel vectra-jakis czas temu kolega zalatwil sobie DPF nie wiedzac ze jest

> zapelniony i jezdzac az do konca jego zywota

Tam jest fiatowski 1,9.

W Chevroletach i Oplu Antara są 2,0 VMotori i one na pewno mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> serwisowa widzialem w kazdym wspolczenym. Natomiast sygnalizacji wprost standardowego wypalania nie

> ma.

czyli lipa-idea jest taka,ze jezdze sobie powiedzmy w miescie na krotkich dystansach.zapala sie kontrolka -przeganiam auto na autostradzie i znow mam spokoj przez nastepne 2-3 tygodnie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli lipa-idea jest taka,ze jezdze sobie powiedzmy w miescie na krotkich dystansach.zapala sie

> kontrolka -przeganiam auto na autostradzie i znow mam spokoj przez nastepne 2-3 tygodnie

u mnie widac wypalanie dpfa na spalaniu chwilowym. Idzie mocno w gore i nie ma cut-offu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie widac wypalanie dpfa na spalaniu chwilowym. Idzie mocno w gore i nie ma cut-offu.

Na forum peugeot-klubu, posiadacze 307-ek HDI z FAPem radzą sobie inaczej. W lusterku kierowcy montują diodkę świecącą podpiętą pod ogrzewanie wkładu. Bowiem ECU auta w 307, aby podnieść temperaturę spalin przy wypalaniu, z automatu załącza ogrzewanie lusterek i tylnej szyby. Zwiększa tym samym obciążenie altka, a więc i silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na forum peugeot-klubu, posiadacze 307-ek HDI z FAPem radzą sobie inaczej. W lusterku kierowcy

> montują diodkę świecącą podpiętą pod ogrzewanie wkładu. Bowiem ECU auta w 307, aby podnieść

> temperaturę spalin przy wypalaniu, z automatu załącza ogrzewanie lusterek i tylnej szyby.

> Zwiększa tym samym obciążenie altka, a więc i silnika.

tylko to jest oznajmianie o wlasnie trwajacym wypalaniu.mnie chodzi o informacji o koniecznosci wypalania-w jezdzie na krotkich odcinkach lusterka zawsze beda zimne zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taka tez mnie nie interesuje-chodzi o celowe wypalenie a nie niejako "po drodze".

jest tylko zwykla lampka sygnalizujaca awarie dpf/fap

nie ma takich, ktore powiedza Ci, ze "uwazaj, system zapelnil sie juz w polowie, jak wrocisz do domu to wypal dpf"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie ma takich, ktore powiedza Ci, ze "uwazaj, system zapelnil sie juz w polowie, jak wrocisz do

> domu to wypal dpf"

ciekawe czemu?

w wielu autach jest wskaznik sugerujacy koniecznosc wymiany oleju-co stoi na przeszkodzie aby cos podobnego dotyczylo DPF?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawe czemu?

> w wielu autach jest wskaznik sugerujacy koniecznosc wymiany oleju-co stoi na przeszkodzie aby cos

> podobnego dotyczylo DPF?

no jest lampka sugerujaca koniecznosc wymiany DPFa. I pali sie nie tak czesto jak ta od oleju zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czemu odbierasz mi wiare w dzisiejsza motoryzacje

ale jaka wiare? DPF mam, dziala, jezdzi sie normalnie.

Kup auto przeznaczone do konkretnego celu. Nowoczesny diesel sie nie nadaje na krotkie trasy. Koniec kropka. Albo bedziesz jezdzil ciagle wymieniac olej albo filtr sie zapcha i tak wyladujesz w serwisie. Albo obie te opcje. Kup benzynowke.

Co innego jak ktos jezdzi krotkie odcinki w tygodniu a weekendy jezdzi po trasie. To moze miec sens ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To dlaczego producenci nie zamieszczają takich informacji w instrukcjach obsługi? Zmowa milczenia?

> Niedopowiedzenia?

Instrukcja obslugi jest do kupionego juz pojazdu. To jaki wybrac i w jakiej wersji silnikowej powinien doradzic sprzedawca. Niestety czasami jest tak, ze klient sie uprze i nie chce czegos innego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kup auto przeznaczone do konkretnego celu.

ale co kupic jesli jezdze miesiac na odcinkach 2-4km a potem 4kkm w 2 tygodnie?

Nowoczesny diesel sie nie nadaje na krotkie trasy.

> Koniec kropka.

ale czemu?

mam primere i jakos nic w niej od takiej jazdy sie nie psuje-mimo ze programowo sa to awaryjne auta.mialem wczesniej inne dwa diesle-to samo.rozumiem ze wczesniej padnie aku,rozrusznik,swiece zarowe-ale to sa czesci eksploatacyjne.

>Albo bedziesz jezdzil ciagle wymieniac olej albo filtr sie zapcha i tak

> wyladujesz w serwisie.

ale taki wskaznik bylby recepta na to ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale co kupic jesli jezdze miesiac na odcinkach 2-4km a potem 4kkm w 2 tygodnie?

diesla. Nic mu nie bedzie.

> mam primere i jakos nic w niej od takiej jazdy sie nie psuje-mimo ze programowo sa to awaryjne

> auta.mialem wczesniej inne dwa diesle-to samo.rozumiem ze wczesniej padnie

> aku,rozrusznik,swiece zarowe-ale to sa czesci eksploatacyjne.

> ale taki wskaznik bylby recepta na to

maja/mialy DPFy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no wlasnie nie.ale wydaje mi sie ze majac wskaznik wypalania eksploatacja bylaby rownie

> nieklopotliwa-z wyjatkiem przymusowych przejazdzek co jakis czas.

Powiedz mi w jaka marke celujesz to Ci powiem czy warto sie przejmowac dpf.

Np mazda nie da rady i wycinka bedzie obowiazkowa. 2,0tdi tez srednio. 3,0d bmw rzadziej ale tez sie zdarza.

Nowe tdci/hdi 2,0 sa spoko, 1,6 tdci/hdi lypa.

A jak chcesz porzadne auto, nie do zdarcia to kup accorda 2,4 PB. Bez dwumasy, na lancuszku, kompletnie bezawaryjny silnik.

A na koniec, wycinka dpf wersja dla oszczednych.To tak jakby ktos oferowal Ci naprawe za 200 funtow.

83310100008981194883.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam mazdę 6 z tym nieszczęsnym DPF'em i nie mam z nim problemów jak na razie. Do pracy mam 18km i to wystarcza. Do tego mam do wyboru trasę brzegiem miasta lub autostradą (raptem 3 km dalej) i jak widzę, że zaczyna się wypalać to mogę pojechać autostradą. Jest kontrolka DPF, ale zapala się dopiero, jak bodajże czwarte wypalanie się nie zakończyło, wtedy można jeszcze wypalić samemu i jest do tego instrukcja-ja jescze nie miałem takiej potrzeby. Jakbym miał specjalnie jeździć, żeby wypalić filtr, to na pewno nie kupiłbym klekota, wolałbym bezproblemową benzynę, nowsze noPb nie spalają dużo.

Producenci nie dają kontrolek informujących o stopniu zapełnienia filtra , bo założenie jest takie, że wypalanie ma być niezauważalne i użytkownik nie powinien się tym przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można, ale to to samo regeneracja w aso.

> W instrukcji napisali, że jak zapali się kontrolka DPF, to należy jechać na 4tym biegu przy

> obrotach około 2000. Wypalanie nie powinno zająć więcej niż 15minut.

Tak

Z reguly pomaga na krotko, raz zapchany filtr juz dlugo nie pociagnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można, ale to to samo regeneracja w aso.

> W instrukcji napisali, że jak zapali się kontrolka DPF, to należy jechać na 4tym biegu przy

> obrotach około 2000. Wypalanie nie powinno zająć więcej niż 15minut.

pusty smiech mnie ogarnia jak slysze teksty ze wracam do domu okrezna droga, albo w sobote jade na autoban bo musze DPF-a dopalic,

do tego dochodza codzienne modlitwy do turbosprezarki przed zgaszeniem silnika i nasluchiwanie kola dwumasowego

po co sobie komplikowac zycie

diesel jest na dlugie dystanse autostradowe

benzyna do miasta i krecene sie sie dookola komina

koniec kropka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pusty smiech mnie ogarnia jak slysze teksty ze wracam do domu okrezna droga, albo w sobote jade na

> autoban bo musze DPF-a dopalic,

> do tego dochodza codzienne modlitwy do turbosprezarki przed zgaszeniem silnika i nasluchiwanie kola

> dwumasowego

> po co sobie komplikowac zycie

> diesel jest na dlugie dystanse autostradowe

> benzyna do miasta i krecene sie sie dookola komina

> koniec kropka.

Zaraz uslyszysz, ze malo pali i jest super elastyczny. 033102bebe_1_prv.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiedz mi w jaka marke celujesz to Ci powiem czy warto sie przejmowac dpf.

> Np mazda nie da rady i wycinka bedzie obowiazkowa. 2,0tdi tez srednio. 3,0d bmw rzadziej ale tez

> sie zdarza.

> Nowe tdci/hdi 2,0 sa spoko, 1,6 tdci/hdi lypa.

nie mam konkretnego auta na mysli.

> A jak chcesz porzadne auto, nie do zdarcia to kup accorda 2,4 PB. Bez dwumasy, na lancuszku,

> kompletnie bezawaryjny silnik.

accord to tylko kombi-a to zbyt duza szafa dla mojej zony no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pusty smiech mnie ogarnia

mnie tez jak najwiecej gadaja Ci co nimi nie jezdza.

w ciagu 6 lat na naprawy wydalem w dieslach 300pare i 500 zł. W obu przypadkach rura od intercoolera.

Olejow, filtrow, klockow, tarcz itp nie licze bo to eksploatacja.

Natomiast uczciwie nalezy powiedziec, ze mondeo jezdzilo po serwisach (gwarancja) ale z rzeczami zupelnie niezwiazanymi z ukladem paliwowym i przyleglosciami. Z Laguna mam spokoj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli lipa-idea jest taka,ze jezdze sobie powiedzmy w miescie na krotkich dystansach.zapala sie

> kontrolka -przeganiam auto na autostradzie i znow mam spokoj przez nastepne 2-3 tygodnie

Ale prawidłowo skonstruowany DPF nie wymaga "mitycznego" przeganiania po autostradzie. Toczysz się w korku, czasami rozpędzisz do 60km/h i jest to w zupelności wystarczające żeby filtr się oczyścił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mnie tez jak najwiecej gadaja Ci co nimi nie jezdza.

> w ciagu 6 lat na naprawy wydalem w dieslach 300pare i 500 zł. W obu przypadkach rura od

> intercoolera.

> Olejow, filtrow, klockow, tarcz itp nie licze bo to eksploatacja.

> Natomiast uczciwie nalezy powiedziec, ze mondeo jezdzilo po serwisach (gwarancja) ale z rzeczami

> zupelnie niezwiazanymi z ukladem paliwowym i przyleglosciami. Z Laguna mam spokoj.

znajomego honda crv diesel 3,5roku i 80kkm od zakupu (nowa z salonu) czyli tuz po gwarancji turbo powiedzialo 30.GIF

ASO krzyknelo 8500zł, w niezalezym warsztacie za regeneracje chca 3500zł

do tego ASO kolo 2-masowe zakwalifikowali także do wymiany....

gdzie tu zysk?

chlop cale zycie jezdzil hondami (zawsze nowe z salonu i benzyniaki) i raz kupil diesla - pierwszy i ostatni

p.s. auto ~50% swojego przebiegu zrobilo w miescie (bruksela) i ~50% trasa bruksela - wrocław. wszystkie serwisy robione w/g ksiaąki w ASO bez zadnego oszczedzania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli to pierwszy klekot tego Pana to mogl mu lekko pomoc. A co do tego ze ASO cos zakwalifikowalo do wymiany to mnie nic nie dziwi. Natomiast jesli 2masa jest faktycznie walnieta + pad turbo to wskazuje niestety na użytkownika.

Natomiast jesli takie przypadki zdarzaja sie duzej grupie userów to takiego auta po prostu sie nie kupuje.

a tak BTW daj mi dowolnego diesla zabije go gora w rok.

Polecam diesle z automatem. 2masy nie ma, nie da sie jezdzic tym za nisko. Polowa klopotow od razu znika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli to pierwszy klekot tego Pana to mogl mu lekko pomoc. A co do tego ze ASO cos zakwalifikowalo

> do wymiany to mnie nic nie dziwi. Natomiast jesli 2masa jest faktycznie walnieta + pad turbo

> to wskazuje niestety na użytkownika.

> Natomiast jesli takie przypadki zdarzaja sie duzej grupie userów to takiego auta po prostu sie nie

> kupuje.

> a tak BTW daj mi dowolnego diesla zabije go gora w rok.

> Polecam diesle z automatem. 2masy nie ma, nie da sie jezdzic tym za nisko. Polowa klopotow od razu

> znika.

W 2,2 cdti raczej pada docisk nie dwumasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.