Skocz do zawartości

Czy to objaw padniętej celi akumulatora ?


bubbba

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od jakiegoś czasu, po tym jak auto postoi nieużywane przez 1,5 - 2 tygodni, mam problemy z rozruchem silnika (diesel). Dziś podłączyłem do całkowicie rozładowanego akumulatora (około 10V) prostownik i jak zajrzałem do niego po 2 godzinach, to w pięciu celach lekko bulgotało i elektrolit był nieprzeźroczysty, a w jednej całkowity spokój (nie bulgotało)i elektrolit był klarowny. Czy ta cela która nie bulgotała jest padnięta ? Akumulator 80Ah firmy MOLL wiek 3 lata.

Koledzy proszę o odpowiedź, bo na poniedziałek muszę mieć gwarancję 100% sprawnego auta i jeśli cela jest padnięta to jutro jadę kupić nowy aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Od jakiegoś czasu, po tym jak auto postoi nieużywane przez 1,5 - 2 tygodni, mam problemy z

> rozruchem silnika (diesel). Dziś podłączyłem do całkowicie rozładowanego akumulatora (około

> 10V) prostownik i jak zajrzałem do niego po 2 godzinach, to w pięciu celach lekko bulgotało i

> elektrolit był nieprzeźroczysty, a w jednej całkowity spokój (nie bulgotało)i elektrolit był

> klarowny. Czy ta cela która nie bulgotała jest padnięta ? Akumulator 80Ah firmy MOLL wiek 3

> lata.

> Koledzy proszę o odpowiedź, bo na poniedziałek muszę mieć gwarancję 100% sprawnego auta i jeśli

> cela jest padnięta to jutro jadę kupić nowy aku.

Zabełtaj akumulatorem i zaciągnij strzykawką elektrolit z tych ciemnych cel - jeśli będzie brunatny i nieklarowny to masz opad masy czynnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie są konsekwencje takiego opadu i z jakiego powodu to mogło nastąpić ?

Konsekwencją jest śmierć akumulatora.

Powody to

a) zużycie akumulatora (np na taxi, duża ilość rozruchów, rozładowań)

b) niewłaściwa eksploatacja (np przeładowanie lub przeciążenie, rzadziej niedoładowania, przegrzanie)

Z drugiej strony, jak masz tylko 10V to wygląda że brakuje 1 celi, trzeba by porządnie obciążyć akumulator z otwartymi korkami i obserować - jeśli w którejś z cel zacznie gazować to jest tam zwarcie.

Tak czy siak jak chcesz sprawny to kup nową baterię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyjaśnienie.

Nowa bateria już kupiona i zamontowana.

Powodem zwarcia na jednej z cel (opad masy czynnej) najprawdopodobniej była nieodpowiednia eksploatacja auta. Były miesiące, że auto było odpalane raz w tygodniu, robiło trasę 2x65 km i znów stało tydzień. Do tego w miesiące wakacyjne, auto stało nawet po 2 tygodnie nieodpalane i nie był doładowywany akumulator w międzyczasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moim zdaniem jak cela jest zwarta to nie będzie gazować, bo niby jak?

Moim zdaniem nie masz o tym żadnego pojęcia.

Poleca lekturę diagramu z poniższego artykułu, zapamiętanie i nie dyskutowanie w tematach o których nie mamy pojęcia :

http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/2129/akumulatory-w-warsztacie.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moim zdaniem nie masz o tym żadnego pojęcia.

> Poleca lekturę diagramu z poniższego artykułu, zapamiętanie i nie dyskutowanie w tematach o których

> nie mamy pojęcia :

> http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/2129/akumulatory-w-warsztacie.html

edit: doczytałem że piszesz o gazowaniu podczas obciążenia akumulatora a ja myślałem że o gazowaniu podczas ładowania. masz rację: przy obciążeniu akumulatora zwarta cela będzie gazować ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powodem zwarcia na jednej z cel (opad masy czynnej) najprawdopodobniej była nieodpowiednia > eksploatacja auta . Były miesiące, że auto było odpalane raz w tygodniu, robiło trasę 2x65 km i

> znów stało tydzień. Do tego w miesiące wakacyjne, auto stało nawet po 2 tygodnie nieodpalane i

> nie był doładowywany akumulator w międzyczasie.

Napisz, że to żart z tą nieprawidłową eksploatacją...

Przejechanie 130km powinno wystarczająco dobrze podładować aku, by ten mógł stać nieruszany tydzień, albo NAWET dwa tygodnie... biglaugh.gif chyba że coś wysysało prąd na postoju.

Ktoś inny napisał by: auto jeżdżone regularnie, raz w tygodniu mała trasa 130km, a więc lepiej, niż dziennie po 4km, niedogrzany silnik i słaby aku grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powodem zwarcia na jednej z cel (opad masy czynnej) najprawdopodobniej była nieodpowiednia

> eksploatacja auta.

taka usterka rownie dobrze moze wystapic sama z siebie przy normalnej eksploatacji. Ja autem zwykle jezdza codziennie po 2x15-20km, czasem postoi przez weekend ale niekoniecznie. Kiedys dojechalem wieczorem pod dom a rano okazalo sie ze aku padl - wlasnie pojedyncza cela. Wczesniej nie bylo absolutnie zadnych objawow, aku mial 3 lata i 3 miesiace, byl fabryczny skodowski. Tak wiec nie ma reguly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.