Skocz do zawartości

Eaton w M42 :)


koNik

Rekomendowane odpowiedzi

troszkę mi zeszło z różnych względów wink.gif żeby się do tego zabrać, ale udało się - łapa gotowa smile.gif

image2.jpg

image.jpeg

jak widać kompresor wchodzi na absolutny styk wink.gif

teraz muszę ją pomalować ładnie, przyknuć gdzieś napinacz paska, zamienię wtryski (Volvo T5 niebieskie) i uruchomię na szybko bez IC na Ecumasterze, potem IC muszę jakoś upchać i jazda na hamownie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> troszkę mi zeszło z różnych względów żeby się do tego zabrać, ale udało się - łapa gotowa

> jak widać kompresor wchodzi na absolutny styk

> teraz muszę ją pomalować ładnie, przyknuć gdzieś napinacz paska, zamienię wtryski (Volvo T5

> niebieskie) i uruchomię na szybko bez IC na Ecumasterze, potem IC muszę jakoś upchać i jazda

> na hamownie

Gratuluje postępów. Ciekaw jestem czy to do e30 by się zmieściło/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> troszkę mi zeszło z różnych względów żeby się do tego zabrać, ale udało się - łapa gotowa

> jak widać kompresor wchodzi na absolutny styk

> teraz muszę ją pomalować ładnie, przyknuć gdzieś napinacz paska, zamienię wtryski (Volvo T5

> niebieskie) i uruchomię na szybko bez IC na Ecumasterze, potem IC muszę jakoś upchać i jazda

> na hamownie

Fajny projekt smile.gif bedzie latająca Łada grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja ci mówię: zacznij wreszcie jeździć a nie dłubiesz i dłubiesz.

> To auto aż się prosi o solidne polatanie bokami

etam, jeździłem sobie przecież teraz trochę N/A zlosnik.gif

poza tym dłubię i dłubię bo cały czas mi mało zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> etam, jeździłem sobie przecież teraz trochę N/A

> poza tym dłubię i dłubię bo cały czas mi mało

ja dziś wywaliłem wszystko z compacta (zostawiłem jeden kubeł i kawałek deski rozdzielczej).

Powiem tak: JEST OGIEŃ!!! bananaevil.gif

Ze 100 kilo spokojnie urwałem na wszystkim co tam woziłem bez sensu.

Jeszcze jak mi się uda dyfer 4,44 wyrwać to już nic mi więcej do szczęścia nie potrzeba oprócz pełnego baku paliwa.

Nie mam pojęcia jak ty jeździsz, że ci 140 koni w aucie ważącym 900 kilo nie wystarcza smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mam pojęcia jak ty jeździsz, że ci 140 koni w aucie ważącym 900 kilo nie wystarcza

to nie że nie wystarcza, ja po prostu chcę zbudować auto które będzie mnie ciągle zaskakiwać, i które nauczy mnie pokory grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawą droge obrales zycze wytrwalosci.

> jakie doladowanie bedzie ? silnik ruszasz czy zostawiasz serie ? i tylko "lekko" dmuchniesz ?

mam 2 silniki - najpierw dmuchnę ten co widać, seryjny ok 0.5-0.7 bara. Powinno to dać ok 200KM i to jest max co może zrobić ten - mały dość - Eaton M45 (w Mercedesie który ma 197KM w serii chodzi on praktycznie na max swoich możliwości). Jest to ponoć w miarę bezpieczne dla M42. W miedzyczasie mam zamiar zająć się remontem drugiego silnika wraz z odprężeniem. tamten chciałbym dmuchnąć większym Eatonem M62 na okolice 280KM co ponoć jest cąłkiem wykonalne. Pożyjemy - zobaczymy co hamownia pokaże grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam 2 silniki - najpierw dmuchnę ten co widać, seryjny ok 0.5-0.7 bara. Powinno to dać ok 200KM i

> to jest max co może zrobić ten - mały dość - Eaton M45 (w Mercedesie który ma 197KM w serii

> chodzi on praktycznie na max swoich możliwości). Jest to ponoć w miarę bezpieczne dla M42. W

> miedzyczasie mam zamiar zająć się remontem drugiego silnika wraz z odprężeniem. tamten

> chciałbym dmuchnąć większym Eatonem M62 na okolice 280KM co ponoć jest cąłkiem wykonalne.

> Pożyjemy - zobaczymy co hamownia pokaże

spoko smile.gif ja bardzo dobrze wspominam kompresor w aucie smile.gif o wiele bardziej mi sie podobalo niz auto na turbinie smile.gif

daj znac jak juz bedzie gotowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> na razie, tylko jest - docelowo wleci ecumaster

Już się obawiałem. Te węże też niezbyt fajnie wygladają ? Nie lepiej założyć silikonowe ? Są też czarne jeśli nie chcesz odpustu pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już się obawiałem. Te węże też niezbyt fajnie wyglądają ? Nie lepiej założyć silikonowe ? Są też

> czarne jeśli nie chcesz odpustu pod maską.

szukałem i nie znalazłem czarnych takich jak mi odpowiadają - zresztą jak na razie jest bez IC, więc to jeszcze nie ostateczny szlif wink.gif

na razie chcę zobaczyć jak to będzie, może jutro pojeżdżę trochę to zobaczę jak to się je. O dziwo działa całkiem nieźle na normalnym kompie ( wtryski są wydajniejsze 0,61 raza, a doładowanie 0,69 bar więc komp jakoś ogarnia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szukałem i nie znalazłem czarnych takich jak mi odpowiadają - zresztą jak na razie jest bez IC,

> więc to jeszcze nie ostateczny szlif

> na razie chcę zobaczyć jak to będzie, może jutro pojeżdżę trochę to zobaczę jak to się je. O dziwo

> działa całkiem nieźle na normalnym kompie ( wtryski są wydajniejsze 0,61 raza, a doładowanie

> 0,69 bar więc komp jakoś ogarnia)

Ja od lat zaopatruje się w fmic.pl - sa czarne, czerwone i niebieskie.

Co do jazdy bez strojenia to nie komentuje zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja od lat zaopatruje się w fmic.pl - sa czarne, czerwone i niebieskie.

> Co do jazdy bez strojenia to nie komentuje

oj tam oj tam, dziś już się umawiałem na strojenie, chłopaki mi obiecują 230KM z tego co jest teraz, zobaczymy smile.gif

musze jeszcze przeknuć ukłąd paliwowy zanim do nich pojadę smile.gif

po cichu liczę na taki efekt grinser006.gif

grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oj tam oj tam, dziś już się umawiałem na strojenie, chłopaki mi obiecują 230KM z tego co jest

> teraz, zobaczymy

> musze jeszcze przeknuć ukłąd paliwowy zanim do nich pojadę

> po cichu liczę na taki efekt

Coś sie ruszyło w temacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś sie ruszyło w temacie ?

a żebyś wiedział smile.gif

ruszyło się tyle że.... chodzi praktycznie idealnie smile.gif

przyczyną wcześniejszych problemów była nieszczelność na podstawie kompresora smile.gif

teraz chodzi równo i trzyma wolne obroty i czuć "pod palcem" że żartów nie będzie zlosnik.gifok.gif

niestety strojenie na ecumasterze najwcześniej połowa marca :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a żebyś wiedział

> ruszyło się tyle że.... chodzi praktycznie idealnie

> przyczyną wcześniejszych problemów była nieszczelność na podstawie kompresora

> teraz chodzi równo i trzyma wolne obroty i czuć "pod palcem" że żartów nie będzie

> niestety strojenie na ecumasterze najwcześniej połowa marca :/

Trzymam kciuki za ten projekt. Czemu takie opuźnienia w strojeniu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaki koszt mniej więcej całej operacji pt. doładowanie M42?

jak na razie bardzo niewiele wydałem - 1700zł + czas własny

ale strojenie to 2000zł, razem będzie pewnie z 4kzł. IMO tanio, ale większość rzeczy kupowałem i robiłem po znajomości lub sam. smile.gif Ale w sumie takie było założenie - pobawić się w zimowe wieczory. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeździłem wczoraj - niewiele bo mokro i na letnich 205 się słabo jeździ w zimie z tak lekkim tyłem. Auto jest totalnie wariackie. Silnik wkręca się jak wariat. Moje E12 to przy tym super potulny baranek. Przede wszystkim silnik ciągnie od samego dołu - owszem mam bardzo krótkie przełożenia i szperę ale efekt powala. Pilnie muszę to oddać do klatkowania bo się źle skończy zlosnik.gif

Filmik będzie jak będzie sucho, został mi do ogarnięcia jeszcze układ paliwowy. Ponieważ na strojenie będę musiał trochę czekać montuję narazie FMU i podniosę ciśnienie paliwa na listwie pod analizatorem spalin. Zresztą silnik chodzi tak idealnie (dosłownie) że aż ciężko uwierzyć. Elastyczne musi być to ECU zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeździłem wczoraj - niewiele bo mokro i na letnich 205 się słabo jeździ w zimie z tak lekkim tyłem.

> Auto jest totalnie wariackie. Silnik wkręca się jak wariat. Moje E12 to przy tym super potulny

> baranek. Przede wszystkim silnik ciągnie od samego dołu - owszem mam bardzo krótkie

> przełożenia i szperę ale efekt powala. Pilnie muszę to oddać do klatkowania bo się źle skończy

> Filmik będzie jak będzie sucho, został mi do ogarnięcia jeszcze układ paliwowy. Ponieważ na

> strojenie będę musiał trochę czekać montuję narazie FMU i podniosę ciśnienie paliwa na listwie

> pod analizatorem spalin. Zresztą silnik chodzi tak idealnie (dosłownie) że aż ciężko uwierzyć.

> Elastyczne musi być to ECU

A spalania stukowego nie ma na seryjnym kompie? M42 nie ma czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wleciały zbrojone przewody paliwowe od baku do silnika, regulator ciśnienia paliwa i inny zawór DV

DSCN2435.jpg

pojeździłęm trochę, niestety gdzieś uciekaw mi ciśnienie bo manometr pokazuje 0,3 bara. Prawdopodobnie albo przez serwo (nie mam zaworka zwrotnego) albo przez silniczek krokowy albo jeszcze gdzieś. Tak czy siak zmierzyłem na takim doładowanu 0-110km/h ok 7s (wliczając w to brak trakcji na 1-2 i 2 zmiany biegów). Nie źle, tym bardziej że przy 0,3 bara było pewnie ledwo 170KM. Dobrze rokuje ale trzeba jeszcze popracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ty weźże się opanuj.

> Ja jestem w stanie zrozumieć, że pokusa jest spora, ale żebyś nie przedobrzył tymi testami przed

> strojeniem

dolałem ją regulatorem, nic jej nie będzie - chyba sobienie wyobrażasz że będę czekał nie jeżdżąc na strojenie 3 miechy zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif V-power Racing 100 w baku żeby nie stukało i jazda grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dolałem ją regulatorem, nic jej nie będzie - chyba sobienie wyobrażasz że będę czekał nie jeżdżąc

> na strojenie 3 miechy V-power Racing 100 w baku żeby nie stukało i jazda

zlosnik.gif no to testuj, testuj drive.gif

ja bym nie zdzierżył i sam se kupił innovate'a smile.gif

BTW. na jakim ECU to lata fabrycznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

sezon czas rozpocząć wink.gif

563547_10200208715772833_1222803452_n.jpg

Pojechałem do pracy i zostałem pozbawiony złudzeń, ten samochód to potwór, ciężko jest w miejskich warunkach wcisnąć na III do oporu. Wiem co sobie myślicie - +/- 210KM - cóż to jest, przesadza koNik jak zwykle zlosnik.gif - ale w tej masie, ze szperą w kuble i na betonowym zawiasie w normalnym ruchu człowiek ma panikę przed oczami nadzwyczaj często. Każde wciśnięcie gazu do oporu na III to utrata trakcji i szukanie drzewa na poboczu zlosnik.gif ostra zmiana na 4 to także zerwanie trakcji. I ta lekkość przy przyspieszaniu, czuć że auto jest bardzo lekkie a kompresor ciągnie od dołu - wspaniałe uczucie, E32 to taka krooooowa straszna... ech byle sie nie zabić, bo satysfakcja jest olbrzymia ale jedzie się bardzo trudno zlosnik.gif Nic już teraz nie będzie takie jak dawniej hehe.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja chce karniaka

> ciekawe jak Ci się będzie w deszczu jeździło

jeździłem - powiem Ci ze o dziwo szpera sporo daje w takich warunkach - ślizga się - wiadomo - ale dość przewidywalnie i mimo wszystko wyrywa do przodu z 2 butów ok.gif W porównaniu do tego jak było bez szpery to... nie ma porównania, bez szpery to było jedno wielkie ślizganie się 1 kółka i brak przyspieszenia zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.