Skocz do zawartości

EGR? Swiece? a moze paliwo? - ledwo odpalil :(


tjsz

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Jak nigdy od 2 lat dzis bylo nieciekawie ze startem.

Wczoraj wszystko fajnie. Na podworku duuza wilgotnosc, snieg, deszcz, ok 0 stopni, na wieczor znow snieg. Autko jezdzilo bez problemu.

20 minut temu wsiadam do autka (-3 stopnie), odpalam....odpalil, ale chodzil mniewiecej tak: tu-tuch, tu-tuch, tu-tuch....brakowalo mu do normalnej pracy. Po chwili zgasl....pomyslalem sobie - do pracy z buta frown.gif.

Potem go znow odpalam i kreci kreci, proboje zalapac ale nic. I tak ze 4x, az w koncu zaskoczyl, puscil chmure wydaje mi sie ciemnoszarego dymu i jakby nigdy nic pracowal normalnie i pojechal bez problemu.

Zadnego bledu. Przy -25 stopniach odpalal bez najmniejszych problemow, a dzis taki zonk....

EGR nie jest zaslepiony. Swiece - nie mam pojecia czy i kieby byly wczesniej wymieniane, paliwo zimowe z dodatkiem.

Czujnik wody tez nie zareagowal.

Co to moze byc? Ile kasy musze szykowac na najblizszym czasie?

HELP? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jezeli to on to tak se mysle ze moze przymarzl od wczorajszej wigoci...fakt ze robie bardzo krotkie

> odcinki...moze para sie skroplila i zblokowala dziada....?

Jak poprzednik przewiduję EGR'a. To co Ci się stało, to typowy objaw zasyfienia egr'a - przy dodatnich temp może być dobrze i dobrze zapalać, przy nawet niewielkich ujemnych będziesz miał problem z odpaleniem.

Tak czy siak masz przed sobą 3 rowiązania:

1. zaślepić (przynajmniej testowo do czasu wprowadzenia w życie jednego z pozostałych 2 rozwiązań)

2. czyścić (robota raczej na krótką metę)

3. wymienić na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki KOLEDZY.

Balem sie ze to bedzie bardziej kosztowne (np komplet swiec).

EGR juz raz zaslepilem na wiosne zeszlego roku, ale spalanie mi podskoczylo dosc znacznie wiec sie wycofalem z tego.

Kiedys tez probowalem wyczyscic EGR, ale zatrzymalem sie na odkreceniu dwoch śrubek i dalej moje narzedzia nie poradzily sobie...ciezki dostep i kijowe wyposazenie wink.gif. Szkoda bylo stracic srubke gdzies na oslonie silnika albo w czelusciach okolic skrzyni biegow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak masz racje od syfu i pary zablokowal ci sie egr, dopiero jak nagrzejesz sielnik do 90 st na

> piecu powinno wszystko wrocic do normy:D

pozwolę sobie zdementować to co napisałeś - nawet 280 km jazdy nie pomoże jak jest mocno zasyfiony.

Oczywiście w fazie początkowej tak będzie, że jak złapie trochę temp to będzie ok. Potem to pomoże tylko trzymanie obrotów powyżej 3 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pozwolę sobie zdementować to co napisałeś - nawet 280 km jazdy nie pomoże jak jest mocno

> zasyfiony.

> Oczywiście w fazie początkowej tak będzie, że jak złapie trochę temp to będzie ok. Potem to pomoże

> tylko trzymanie obrotów powyżej 3 tys.

Ale jak juz dzis rano odpalil to nie bylo zadnego innego problemu. Chodzil jak gdyby nigdy nic....i jechal tez normalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie planuje jezdzic bo ogolnie nie moge zlego slowa powiedziec o samochodzie a poza tym problem gotowkowy.

Puki co to mysle zeby zaslepic dziada...blaszke posiadam wink.gif

Poza tym jakbym mial sprzedac to i tak dostane psie pieniadze. A kupic cos innego to trzeba dolozyc. A skad?

A tak poza tym...wrzucac kase w nowy zawor 500zl to sporo...wole dozbierac na nowe DKZ i sprzeglo....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieki KOLEDZY.

> Balem sie ze to bedzie bardziej kosztowne (np komplet swiec).

> EGR juz raz zaslepilem na wiosne zeszlego roku, ale spalanie mi podskoczylo dosc znacznie wiec sie

> wycofalem z tego.

Miałem podobnie. Też u mnie wzrosło.

> Kiedys tez probowalem wyczyscic EGR, ale zatrzymalem sie na odkreceniu dwoch śrubek i dalej moje

> narzedzia nie poradzily sobie...ciezki dostep i kijowe wyposazenie . Szkoda bylo stracic

> srubke gdzies na oslonie silnika albo w czelusciach okolic skrzyni biegow...

Odkręcasz śruby EGR te od bloku głowicy i poluzowujesz śrubkę na opasce metalowej rurki karbowanej od chłodniczki spalin i masz całego EGR na stole.

Miałem identyczne problemy co Ty teraz. EGR się po prostu przywieszał od syfu. Przegazowanie pomagało na chwilę. Zaślepiłem zimą. Latem to rozebrałem porządnie wyczyściłem benzyną. Jak na razie jest OK. Nawet jak raz na rok trzeba będzie go czyścić to nie ma tragedii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale już cię ostrzegł :-) a egr się nie poddaje

Dlatego rozsądnie jest go zalepić i mieć w duszy te ekologiczne bzdury

wygłaszane przez różne ciekawe instytucje... Wczoraj A4 Wrocław-Będzin,

4,9 ON/100, co prawda ślisko było i trzeba było jechać wolniej, czyli

około 110 km/h grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minelo kilka dni z mrozami i po incydencie sladu nie ma. Jakby nigdy nic sie nie stalo...

>Odkręcasz śruby EGR te od bloku głowicy i poluzowujesz śrubkę na opasce metalowej rurki karbowanej od chłodniczki spalin i masz całego EGR na stole.

Ktora to rurka? dolna czy boczna? wydaje mi sie ze trzeba obydwie rurki odkrecic zeby mozna bylo go wyjac bez problemu na stol....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktora to rurka? dolna czy boczna? wydaje mi sie ze trzeba obydwie rurki odkrecic zeby mozna bylo go

> wyjac bez problemu na stol....

Uściślając. Odkręcasz:

1. Rurkę od strony klapy gaszącej albo przy samej klapie albo przy EGR

2. Sam EGR od głowicy

3. Dolną rurkę ale łatwiej jest odkręcić ją od chłodniczki spalin niż od samego EGR bo jest kiepski dostęp. Należy uważać jak będziesz poluzowywał opaskę metalową przy chłodniczce spalin bo tam jest metalowa uszczelka.

Po tym EGR masz na stole. Kąpiesz w benzynie + rozruszasz jeśli się zapiekł i będzie jak nowy - ok, prawie jak nowy i 4 stówki w kieszeni. Oczywiście przy tej pogodzie to polecam zaślepkę. Sam wożę w schowku jakby co zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dzis do pracy z buta...przez te kilka dni bylo normalnie, a dzis znow problem. Ponizej film.

Wczoraj rano bylo -8 odpalil bez problemu. Po 8 godzinach zrobilo sie -3.5 i tez odpalil dobrze ale musialem pol sekundy dluzej potrzymac bo tak jakby probowal jeszcze zalapac na jeden gar...i juz cacy. Od jakiego czasu przy zimnym odpaleniu silnik zawarczy w trakcie rozruchu jak rasowy stary dizel...ale to doslownie ulamek sekundy....

Z rury leci czarny dymek.

Czy po ponizszym filmie mozna zgadnac co mu moze dolegac? Pomozcie bo za kilka dni bardzo wazny wyjazd...

JEzeli to rzeczywiscie EGR. Powiedzcie - jakie on ma znaczenie przy odpalaniu. Dlaczego jego zablokowanie (i w jakiej pozycji) moze powodowac ze silnik nie chce odpalic? Jakis schemacik moze ktos przedstawic dot. przeplywu powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy niedzialajaca pompa paliwa w bagazniku bedzie wyswietlac blad na desce? moze to tam pies

> pogrzebany?

Nie,chyba,że zadziałał wyłącznik bezwładnościowy frown.gifAle to w czasie wypadku,lub ewentualnie przy wjechaniu w duża dziurę blush.gif

Edyta:

Zaślep lub wyczyśc EGR jak radzili koledzy,to nic nie kosztuje,a będzie mozna go wykluczyć,po za tym moja rada nie próbuj tak często uruchomień,bo świece żarowe padną(ja tak sobie załatwiłem

frown.gif )

A jeszcze jak masz możliwość,to np farelką nagrzej filtr paliwa,bo mogła się wytracić parafina i też będą objawy jak wyżej frown.gifFiltr paliwa kiedy wymieniany???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje dziekuje dziekuje.... wink.gif

20.GIF20.GIF20.GIF20.GIF20.GIF20.GIF20.GIF

dla wszystkich.

Cholerny EGR jednak mnie dopadl. Teraz juz zaslepiony i na razie wszystko cacy. Wystarczylo odkrecic rurke karbowana i zaczal chodzic, nierowno bo nierowno, ale po chwili juz cacy bo i egr sie w koncu odblokowal....a spaliny szly z tej rurki strasznie.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EGR=Zlo:)

> Zaslepki cacy cacy:)

I to te grube, a nie z dziurką. Jeszcze gdyby nie to, że EGR musi być

i tak wpięty do wtyczki, oraz że nie da się go u mnie odkręcić, tak

zapieczone są te szpilki, to bym to w ogóle wyrezał. Bezsensowne

pseudoekologiczne wymysły, które tylko robią kłopot crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cholerny EGR jednak mnie dopadl.

Musiał zablokować się w pozycji otwartej i waliły spaliny przy kręceniu do korektora stąd nie palił. Zaślep. Poczekaj do wiosny jak będzie cieplej to sobie rozłożysz i wyczyścisz.

Poza tym takie kręcenie to mordęga dla aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dziekuje dziekuje dziekuje....

> dla wszystkich.

> Cholerny EGR jednak mnie dopadl.

mówiłem, jak EGR raz zasygnalizuje że zdycha, to prędzej czy później zdechnie na pewno. EGR to jak przestępca z amerykańskiego kina akcji - jak nie załatwisz na amen, to wstanie i Cię dobije zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mówiłem, jak EGR raz zasygnalizuje że zdycha, to prędzej czy później zdechnie na pewno. EGR to jak

> przestępca z amerykańskiego kina akcji - jak nie załatwisz na amen, to wstanie i Cię dobije

Ja mam trupa i wożę go ze sobą, bo nie daje się odkręcić. Także,

każdy kto mi to odkręci i wymontuje i zaślepi dziurę po tym, dostanie

go za darmo grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze szkoda zachodu w czyszczenie tego co mam. NA razie zaslepiony i tak zostanie. A babranie sie w demontaż czyszczenie i klniecie na zapieczone śrubki lub probe dokrecenia rurek nie jest chyba tego wszystkiego warte...

Czas rozwiazywac inne problemy frown.gif P0530 - czujnik klimatyzacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wydaje mi sie ze szkoda zachodu w czyszczenie tego co mam. NA razie zaslepiony i tak zostanie. A

> babranie sie w demontaż czyszczenie i klniecie na zapieczone śrubki lub probe dokrecenia rurek

> nie jest chyba tego wszystkiego warte...

No właśnie wydaje Ci się. Kup sobie porządną nasadkę z imbusem stanleya za 15pln a nie chińszczyznę i wszystko odkręcisz. Jak tylko cewka jest ok to EGR rozruszasz przekąpiesz w benzynie i będzie śmigał. Tyle w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.