tjsz Napisano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 Witajcie! Jak nigdy od 2 lat dzis bylo nieciekawie ze startem. Wczoraj wszystko fajnie. Na podworku duuza wilgotnosc, snieg, deszcz, ok 0 stopni, na wieczor znow snieg. Autko jezdzilo bez problemu. 20 minut temu wsiadam do autka (-3 stopnie), odpalam....odpalil, ale chodzil mniewiecej tak: tu-tuch, tu-tuch, tu-tuch....brakowalo mu do normalnej pracy. Po chwili zgasl....pomyslalem sobie - do pracy z buta . Potem go znow odpalam i kreci kreci, proboje zalapac ale nic. I tak ze 4x, az w koncu zaskoczyl, puscil chmure wydaje mi sie ciemnoszarego dymu i jakby nigdy nic pracowal normalnie i pojechal bez problemu. Zadnego bledu. Przy -25 stopniach odpalal bez najmniejszych problemow, a dzis taki zonk.... EGR nie jest zaslepiony. Swiece - nie mam pojecia czy i kieby byly wczesniej wymieniane, paliwo zimowe z dodatkiem. Czujnik wody tez nie zareagowal. Co to moze byc? Ile kasy musze szykowac na najblizszym czasie? HELP? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 EGR sie zaciał tez tak mialem, czyszczenie egr i przeopustnicy w moim przypadku pomoglo.przy takim odpalenia gaz w podlodze i egr sie od cisnienia spalin powinine ci odblokowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 11 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 Jezeli to on to tak se mysle ze moze przymarzl od wczorajszej wigoci...fakt ze robie bardzo krotkie odcinki...moze para sie skroplila i zblokowala dziada....? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 > Jezeli to on to tak se mysle ze moze przymarzl od wczorajszej wigoci...fakt ze robie bardzo krotkie > odcinki...moze para sie skroplila i zblokowala dziada....? Jak poprzednik przewiduję EGR'a. To co Ci się stało, to typowy objaw zasyfienia egr'a - przy dodatnich temp może być dobrze i dobrze zapalać, przy nawet niewielkich ujemnych będziesz miał problem z odpaleniem. Tak czy siak masz przed sobą 3 rowiązania: 1. zaślepić (przynajmniej testowo do czasu wprowadzenia w życie jednego z pozostałych 2 rozwiązań) 2. czyścić (robota raczej na krótką metę) 3. wymienić na nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 tak masz racje od syfu i pary zablokowal ci sie egr, dopiero jak nagrzejesz sielnik do 90 st na piecu powinno wszystko wrocic do normy:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 11 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 Dzieki KOLEDZY. Balem sie ze to bedzie bardziej kosztowne (np komplet swiec). EGR juz raz zaslepilem na wiosne zeszlego roku, ale spalanie mi podskoczylo dosc znacznie wiec sie wycofalem z tego. Kiedys tez probowalem wyczyscic EGR, ale zatrzymalem sie na odkreceniu dwoch śrubek i dalej moje narzedzia nie poradzily sobie...ciezki dostep i kijowe wyposazenie . Szkoda bylo stracic srubke gdzies na oslonie silnika albo w czelusciach okolic skrzyni biegow... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 > tak masz racje od syfu i pary zablokowal ci sie egr, dopiero jak nagrzejesz sielnik do 90 st na > piecu powinno wszystko wrocic do normy:D pozwolę sobie zdementować to co napisałeś - nawet 280 km jazdy nie pomoże jak jest mocno zasyfiony. Oczywiście w fazie początkowej tak będzie, że jak złapie trochę temp to będzie ok. Potem to pomoże tylko trzymanie obrotów powyżej 3 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 11 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 > pozwolę sobie zdementować to co napisałeś - nawet 280 km jazdy nie pomoże jak jest mocno > zasyfiony. > Oczywiście w fazie początkowej tak będzie, że jak złapie trochę temp to będzie ok. Potem to pomoże > tylko trzymanie obrotów powyżej 3 tys. Ale jak juz dzis rano odpalil to nie bylo zadnego innego problemu. Chodzil jak gdyby nigdy nic....i jechal tez normalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 Jak planujesz wozem jeszcze śmigać to kup nowy egr , czyszczenie nie zawsze pomaga Jak mi padł egr to odpalił na niebiesko i wóz lepiej jechał na bezsandale , dobrze że aso mam blisko i się 40km/h doturlało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 11 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 Na razie planuje jezdzic bo ogolnie nie moge zlego slowa powiedziec o samochodzie a poza tym problem gotowkowy. Puki co to mysle zeby zaslepic dziada...blaszke posiadam Poza tym jakbym mial sprzedac to i tak dostane psie pieniadze. A kupic cos innego to trzeba dolozyc. A skad? A tak poza tym...wrzucac kase w nowy zawor 500zl to sporo...wole dozbierac na nowe DKZ i sprzeglo.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 > Dzieki KOLEDZY. > Balem sie ze to bedzie bardziej kosztowne (np komplet swiec). > EGR juz raz zaslepilem na wiosne zeszlego roku, ale spalanie mi podskoczylo dosc znacznie wiec sie > wycofalem z tego. Miałem podobnie. Też u mnie wzrosło. > Kiedys tez probowalem wyczyscic EGR, ale zatrzymalem sie na odkreceniu dwoch śrubek i dalej moje > narzedzia nie poradzily sobie...ciezki dostep i kijowe wyposazenie . Szkoda bylo stracic > srubke gdzies na oslonie silnika albo w czelusciach okolic skrzyni biegow... Odkręcasz śruby EGR te od bloku głowicy i poluzowujesz śrubkę na opasce metalowej rurki karbowanej od chłodniczki spalin i masz całego EGR na stole. Miałem identyczne problemy co Ty teraz. EGR się po prostu przywieszał od syfu. Przegazowanie pomagało na chwilę. Zaślepiłem zimą. Latem to rozebrałem porządnie wyczyściłem benzyną. Jak na razie jest OK. Nawet jak raz na rok trzeba będzie go czyścić to nie ma tragedii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 > Ale jak juz dzis rano odpalil to nie bylo zadnego innego problemu. Chodzil jak gdyby nigdy nic....i > jechal tez normalnie ale już cię ostrzegł :-) a egr się nie poddaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 > ale już cię ostrzegł :-) a egr się nie poddaje Dlatego rozsądnie jest go zalepić i mieć w duszy te ekologiczne bzdury wygłaszane przez różne ciekawe instytucje... Wczoraj A4 Wrocław-Będzin, 4,9 ON/100, co prawda ślisko było i trzeba było jechać wolniej, czyli około 110 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 zwykle jtd zaslepisz w calosci a multijeta raczej nie bardzo bedzie check engine...juz sprawdzalem zeby miec pewnosc ze to nie mit:D:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 Ale autor z Mazur JTD ma..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 > zwykle jtd zaslepisz w calosci a multijeta raczej nie bardzo bedzie check engine...juz sprawdzalem > zeby miec pewnosc ze to nie mit:D:D No, grzebie się w sofcie żeby nie było check engine, robi to nasz kolega CINEK_, i robi to dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 14 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 Minelo kilka dni z mrozami i po incydencie sladu nie ma. Jakby nigdy nic sie nie stalo... >Odkręcasz śruby EGR te od bloku głowicy i poluzowujesz śrubkę na opasce metalowej rurki karbowanej od chłodniczki spalin i masz całego EGR na stole. Ktora to rurka? dolna czy boczna? wydaje mi sie ze trzeba obydwie rurki odkrecic zeby mozna bylo go wyjac bez problemu na stol.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 > Ktora to rurka? dolna czy boczna? wydaje mi sie ze trzeba obydwie rurki odkrecic zeby mozna bylo go > wyjac bez problemu na stol.... Uściślając. Odkręcasz: 1. Rurkę od strony klapy gaszącej albo przy samej klapie albo przy EGR 2. Sam EGR od głowicy 3. Dolną rurkę ale łatwiej jest odkręcić ją od chłodniczki spalin niż od samego EGR bo jest kiepski dostęp. Należy uważać jak będziesz poluzowywał opaskę metalową przy chłodniczce spalin bo tam jest metalowa uszczelka. Po tym EGR masz na stole. Kąpiesz w benzynie + rozruszasz jeśli się zapiekł i będzie jak nowy - ok, prawie jak nowy i 4 stówki w kieszeni. Oczywiście przy tej pogodzie to polecam zaślepkę. Sam wożę w schowku jakby co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 16 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 No i dzis do pracy z buta...przez te kilka dni bylo normalnie, a dzis znow problem. Ponizej film. Wczoraj rano bylo -8 odpalil bez problemu. Po 8 godzinach zrobilo sie -3.5 i tez odpalil dobrze ale musialem pol sekundy dluzej potrzymac bo tak jakby probowal jeszcze zalapac na jeden gar...i juz cacy. Od jakiego czasu przy zimnym odpaleniu silnik zawarczy w trakcie rozruchu jak rasowy stary dizel...ale to doslownie ulamek sekundy.... Z rury leci czarny dymek. Czy po ponizszym filmie mozna zgadnac co mu moze dolegac? Pomozcie bo za kilka dni bardzo wazny wyjazd... JEzeli to rzeczywiscie EGR. Powiedzcie - jakie on ma znaczenie przy odpalaniu. Dlaczego jego zablokowanie (i w jakiej pozycji) moze powodowac ze silnik nie chce odpalic? Jakis schemacik moze ktos przedstawic dot. przeplywu powietrza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 16 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 Czy niedzialajaca pompa paliwa w bagazniku bedzie wyswietlac blad na desce? moze to tam pies pogrzebany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 Jak mi kiedyś w turbobenzynie komp wysiadł to tak samo kręciło a nie paliło. Ale tutaj może być albo brak paliwa , albo brak zapłonu ,a może rypnięty czujnik tempy i wzbogacenia nie ustawia. Woltomierzem sprawdź oporność czujnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert61 Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > Czy niedzialajaca pompa paliwa w bagazniku bedzie wyswietlac blad na desce? moze to tam pies > pogrzebany? Nie,chyba,że zadziałał wyłącznik bezwładnościowy Ale to w czasie wypadku,lub ewentualnie przy wjechaniu w duża dziurę Edyta: Zaślep lub wyczyśc EGR jak radzili koledzy,to nic nie kosztuje,a będzie mozna go wykluczyć,po za tym moja rada nie próbuj tak często uruchomień,bo świece żarowe padną(ja tak sobie załatwiłem ) A jeszcze jak masz możliwość,to np farelką nagrzej filtr paliwa,bo mogła się wytracić parafina i też będą objawy jak wyżej Filtr paliwa kiedy wymieniany??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 nie będę się zbytnio powtarzać jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 16 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 dziekuje dziekuje dziekuje.... dla wszystkich. Cholerny EGR jednak mnie dopadl. Teraz juz zaslepiony i na razie wszystko cacy. Wystarczylo odkrecic rurke karbowana i zaczal chodzic, nierowno bo nierowno, ale po chwili juz cacy bo i egr sie w koncu odblokowal....a spaliny szly z tej rurki strasznie..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 EGR=Zlo:) Zaslepki cacy cacy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > EGR=Zlo:) > Zaslepki cacy cacy:) I to te grube, a nie z dziurką. Jeszcze gdyby nie to, że EGR musi być i tak wpięty do wtyczki, oraz że nie da się go u mnie odkręcić, tak zapieczone są te szpilki, to bym to w ogóle wyrezał. Bezsensowne pseudoekologiczne wymysły, które tylko robią kłopot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > Cholerny EGR jednak mnie dopadl. Musiał zablokować się w pozycji otwartej i waliły spaliny przy kręceniu do korektora stąd nie palił. Zaślep. Poczekaj do wiosny jak będzie cieplej to sobie rozłożysz i wyczyścisz. Poza tym takie kręcenie to mordęga dla aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > dziekuje dziekuje dziekuje.... > dla wszystkich. > Cholerny EGR jednak mnie dopadl. mówiłem, jak EGR raz zasygnalizuje że zdycha, to prędzej czy później zdechnie na pewno. EGR to jak przestępca z amerykańskiego kina akcji - jak nie załatwisz na amen, to wstanie i Cię dobije Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > mówiłem, jak EGR raz zasygnalizuje że zdycha, to prędzej czy później zdechnie na pewno. EGR to jak > przestępca z amerykańskiego kina akcji - jak nie załatwisz na amen, to wstanie i Cię dobije Ja mam trupa i wożę go ze sobą, bo nie daje się odkręcić. Także, każdy kto mi to odkręci i wymontuje i zaślepi dziurę po tym, dostanie go za darmo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > Ja mam trupa i wożę go ze sobą, bo nie daje się odkręcić. Także, > każdy kto mi to odkręci i wymontuje i zaślepi dziurę po tym, dostanie > go za darmo Ja tez calego nie zdemontowalem, nie dalo sie odkrecic jednej rurki, ale zaslepki weszly:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 17 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 Wydaje mi sie ze szkoda zachodu w czyszczenie tego co mam. NA razie zaslepiony i tak zostanie. A babranie sie w demontaż czyszczenie i klniecie na zapieczone śrubki lub probe dokrecenia rurek nie jest chyba tego wszystkiego warte... Czas rozwiazywac inne problemy P0530 - czujnik klimatyzacji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 Mnie jakieś 4 lata temu zmienili egr na ori w ASO i póki co wszystko działa Nie bawiłem się w zaślepki itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 17 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 to wez sypnij 4 a moze i 5-cioma stówami to tez wymienie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > to wez sypnij 4 a moze i 5-cioma stówami to tez wymienie ... Zarób i se kup sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > Wydaje mi sie ze szkoda zachodu w czyszczenie tego co mam. NA razie zaslepiony i tak zostanie. A > babranie sie w demontaż czyszczenie i klniecie na zapieczone śrubki lub probe dokrecenia rurek > nie jest chyba tego wszystkiego warte... No właśnie wydaje Ci się. Kup sobie porządną nasadkę z imbusem stanleya za 15pln a nie chińszczyznę i wszystko odkręcisz. Jak tylko cewka jest ok to EGR rozruszasz przekąpiesz w benzynie i będzie śmigał. Tyle w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.