albatros66 Napisano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 Szanowni Znawcy Znajomy z pracy rozgląda się za Subaru Outback. Ma już w rodzinie jedno subaru i rodzina go namawia. Ale trochę kasy trzeba wydać - na 3-4 letnie SO tyle co na nówkę z klasy C ... Doradźcie/odradźcie/poradźcie .... Ma aktualnie takie sztuki na oku: Poliftowy z 2009: Outback 2.0D Krajowy 102000km albo przedliftowy z 2008r: Outback Skóra Navi 78000km Auto do użytku ogólnego w mieście, ale kolega często wyjeżdża na zawody w góry, lasy i bagna (biegi przełajowe). Stąd auto 4x4, lekko podwyższone. Co o nim sądzicie??? Typowe usterki?? Mankamenty ... Co to za silnik 2.0D 150KM ???? Na ile trwała ta konstrukcja??? W planach 5-7 lat użytkowaniach 100-150 tyś km. Ważne: to nie jest auto do ścigania! Do bezproblemowego przemieszczania w mieście, w trasie i czasem przez leśny dukt, czy drogę szutrową.... Znajomego nie interesują typowe terenówki do taplania się w błocie czy wspinaczki wysokogórskiej ... AL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aero Napisano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 Sasiad mial takie cudo. Po 2 latach sprzedal, caly czas byly jakies problemy. Dla porownania, moj ojciec ma legacy 2 litrowa benzyne, 240tys. najechane i zadnych problemow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 > W planach 5-7 lat użytkowaniach 100-150 tyś km. przy takich przebiegach odpuscilbym sobie diesla poleci mu dwumasa (3000-6000zł) czy dpf (2000-4000zł) i cale oszczednosci na dieslu straci nich zainteresuje sie 2.5 sohc (swietnie wspolpracuje z LPG i bedzie taniej niz dieslem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
albatros66 Napisano 14 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 > Sasiad mial takie cudo. Po 2 latach sprzedal, caly czas byly jakies problemy. Dla porownania, moj > ojciec ma legacy 2 litrowa benzyne, 240tys. najechane i zadnych problemow To niedobrze. Naprawdę te diesle w Subaru są takie kiepawe??? Co to jest? Coś z VAGu, jakiś fordowski silnik czy jeszcze coś innego (japan?) ???? BTW: ile ta benzyna pali realnie miasto/trasa??? (jest "na oku" beznyna 2.5l, ale to pewnie smok ...) AL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 To jest BOXER diesel. Poszukał bym na forum subaru napewno znajdzie się kilku uzytkowników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 > To niedobrze. Naprawdę te diesle w Subaru są takie kiepawe??? sa motory ktore maja ponad 250kkm bez dotykania (ale one glownie po trasie lataja) a sa takie co maja blok wmieniony po 100kkm do tego problemy z dpf przy miejskiej jezdzie, bardzo specyficzna praca sprzegla (latwo przypalic) i zasyfiajace sie wtryski od PL paliwa napisze tak subaru diesla kupilbym tylko nowego z przedluzona gwarancja do 150kkm i 5 lat i tuz przed jej konca s: >(jest "na oku" beznyna 2.5l, ale to pewnie smok ...) mam 2.5 automat LPG i spalanie gazu: 9L przy delikatnej jezdzie w trasie (~90km/h) przez 13L w miescie (wroclaw) po 15 i wiecej na autostradzie (+160km/h) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
albatros66 Napisano 14 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 > sa motory ktore maja ponad 250kkm bez dotykania (ale one glownie po trasie lataja) a sa takie co > maja blok wmieniony po 100kkm > do tego problemy z dpf przy miejskiej jezdzie, bardzo specyficzna praca sprzegla (latwo przypalic) > i zasyfiajace sie wtryski od PL paliwa > napisze tak subaru diesla kupilbym tylko nowego z przedluzona gwarancja do 150kkm i 5 lat i tuz > przed jej konca s: > mam 2.5 automat LPG i spalanie gazu: 9L przy delikatnej jezdzie w trasie (~90km/h) przez 13L w > miescie (wroclaw) po 15 i wiecej na autostradzie (+160km/h) OK. Dzięki za garść cennych informacji Apropos palenia sprzęgła podobno dla nowych nabywców organizują bezpłatne szkolenia pt "Jak nie spalić sprzęgła". Wiesz może co to znaczy "DPF zmodyfikowany"??? AL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 > OK. Dzięki za garść cennych informacji > Apropos palenia sprzęgła podobno dla nowych nabywców > organizują bezpłatne szkolenia pt "Jak nie spalić sprzęgła". > Wiesz może co to znaczy "DPF zmodyfikowany"??? po 2010 auta maja juz zmieniony soft i Nm 'wygladzone" w dolnych partiach obr oraz wolniejsza reakcje na gaz DPF tez niby jest mniej uciazliwy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 > Szanowni Znawcy > Znajomy z pracy rozgląda się za Subaru Outback. > Ma już w rodzinie jedno subaru i rodzina go namawia. > Ale trochę kasy trzeba wydać - na 3-4 letnie SO tyle co na > nówkę z klasy C ... Jako nowe to sa drogie auta + stosunkowo mala traca na wartosci .. > Doradźcie/odradźcie/poradźcie .... > Ma aktualnie takie sztuki na oku: > Poliftowy z 2009: FL byl w 2007r, 2009 to nowy model, wiekszy ale znacznie brzydszy. > Outback 2.0D Krajowy 102000km > albo przedliftowy z 2008r: > Outback Skóra Navi 78000km Geralnie konstukcja diesla nie pasuje troche do reszty bo ... jest nieprzeidywalna i sie psuje . Niby w 2009 cos tam poprawiono, ale i tak czasem zdazaja sie problemy. potrafi pasc turbo, wtyski jak i tzw short blok. Duzo aut w ramach gwarancji mialo wymieniane silniki. Ostatnio bedac w moim serwisie (nie aSO), moj mechanik (wlasciel) pokazal ile na placu stoi D na wymiane silnika - bylo tego 3szt + 2 silniki dostal z ASO do remontu. Tlumaczyl mi, ze problem jest w DPFie i jezdzie miejskiej, jak kazdy dpf miesza olej i ropa, tyle, ze w stosunku do innych diesli ten jest dosc czuly na olej i taki rozrzedzony doprowadza do przytarcia . Dodatkowo zalecal jakis tam plyn dolewac do paliwa bo inaczej moga wtyski pasc. No i jezdzic jak najwiecje poza miastem . Dodal, ze mimo, ze ma juz ktoregos OBK, sobie prywatnie diesla by Suabru by nie kupil. Po za tym to bardzo oszczedna jednostka i dosc dynamiczna. Jezdzi lepiej niz mocniejsze 2.5i. Cala reszta jak w Suabru dosc trwala i nisko usterkowa Aha .. poza sprzefglem w dieslach. Znacznie lepszym wyborem jest 2.5 H4 + LPG - idealny silnik do gazu. Jezdzi ciut gorzej moze nic desel, ale w nim nie ma sie co psuc a silniki bez remontu jezdza pow 500kkm. No i jest jeszcze H6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 > mam 2.5 automat LPG i spalanie gazu: 9L przy delikatnej jezdzie w trasie (~90km/h) przez 13L w > miescie (wroclaw) po 15 i wiecej na autostradzie (+160km/h) A jakiej wielkości masz butlę z gazem i na ile km Ci ona wystarcza? Pytam, bo teść szuka SUVa, dzielnego w terenie (leśne dukty, często zaśnieżone). On chce diesla a ja go przekonuje do Subaru, ale z gazem. Obecnie trwa "potyczka" na argumenty stricte użytkowe, stąd moje pytanie. Pozdreaux, Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 > A jakiej wielkości masz butlę z gazem i na ile km Ci ona wystarcza? > Pytam, bo teść szuka SUVa, dzielnego w terenie (leśne dukty, często zaśnieżone). On chce diesla a > ja go przekonuje do Subaru, ale z gazem. Obecnie trwa "potyczka" na argumenty stricte > użytkowe, stąd moje pytanie. > Pozdreaux, > Bartek Obk to nie SUV , z wadami i zaletami tego rozwiazania . W Obk poprzedniej generacji, czyli MY04-09 mozna wcisnac zbiornik do ok 70l - tak, zeby nic nei wystawalo. Ja mam 65l, gazu wchodzi 54l, starcza na 380-480km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > A jakiej wielkości masz butlę z gazem i na ile km Ci ona wystarcza? do zatankowania 48L w foresterze i 52L w outback czyli przelicz sobie na ile starcza w zaleznosci od warunkow jazdy > Pytam, bo teść szuka SUVa, dzielnego w terenie (leśne dukty, często zaśnieżone). forek (bardziej terenowy, lepszy do miasta, niej wygodny w dlugie trasy) outback (mniej terenowy, goszy do miasta, wygodniejszy na trasach) mam dwa i powiem tak na bardzo dlugie trasy (wiekszosc jazdy autostarda) wole jechac outbackiem do krecenia w po okolicy czy tez trasy z mala iloscia autostard wole forka > On chce diesla a > ja go przekonuje do Subaru, ale z gazem. Obecnie trwa "potyczka" na argumenty stricte > użytkowe, stąd moje pytanie. > Pozdreaux, > Bartek nie przekonuj go na sile do subaru, te auta sie albo rozumie albo ignoruje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > nie przekonuj go na sile do subaru, te auta sie albo rozumie albo ignoruje Uwielbiam takie teksty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
albatros66 Napisano 15 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > FL byl w 2007r, 2009 to nowy model, wiekszy ale znacznie brzydszy. Tak, już zostałem zindoktrynowany hasłem "ramki" > Geralnie konstukcja diesla nie pasuje troche do reszty bo ... jest nieprzeidywalna i sie psuje . > Niby w 2009 cos tam poprawiono, ale i tak czasem zdazaja sie problemy. potrafi pasc turbo, > wtyski jak i tzw short blok. Duzo aut w ramach gwarancji mialo wymieniane silniki. A czy wiadomo czy cały 2009r jest już po zmianach, czy trzeba szukać z końca rocznika czy może rok modelowy 2010 ???? Może jakiś kod silnika lub nr w VINie ??? > Ostatnio bedac w moim serwisie (nie aSO), moj mechanik (wlasciel) pokazal ile na placu stoi D na > wymiane silnika - bylo tego 3szt + 2 silniki dostal z ASO do remontu. Tlumaczyl mi, ze problem > jest w DPFie i jezdzie miejskiej, jak kazdy dpf miesza olej i ropa, tyle, ze w stosunku do > innych diesli ten jest dosc czuly na olej i taki rozrzedzony doprowadza do przytarcia . > Dodatkowo zalecal jakis tam plyn dolewac do paliwa bo inaczej moga wtyski pasc. No i jezdzic > jak najwiecje poza miastem . Ale te co stały do naprawy to raczej sprzed 2009 czy równie często trafiają się te po modyfikacji ??? > Dodal, ze mimo, ze ma juz ktoregos OBK, sobie prywatnie diesla by Suabru by nie kupil. Tak - już trochę się zaczynam orientować, że Subaru to raczej rodzaj wyznania (sekty samochodowej), coś więcej niż grono zwolenników marki ... > Po za tym to bardzo oszczedna jednostka i dosc dynamiczna. Jezdzi lepiej niz mocniejsze 2.5i. Cala > reszta jak w Suabru dosc trwala i nisko usterkowa Aha .. poza sprzefglem w dieslach. A to sprzęgło to drogie jest w naprawie (wymyślny dwumas itd?) ???? > Znacznie lepszym wyborem jest 2.5 H4 + LPG - idealny silnik do gazu. Tylko, że znajomy jest z sekty przeciwników samochodów AGD Dzięki za info AL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > do zatankowania 48L w foresterze i 52L w outback Teść jest mistrzem oszczędnej jazdy, więc i z 500km by na tym przejechał. Ja pewnie 3/4 tego dystansu. > forek (bardziej terenowy, lepszy do miasta, niej wygodny w dlugie trasy) > outback (mniej terenowy, goszy do miasta, wygodniejszy na trasach) Mnie się bardziej podoba Forester. Jemu chyba też. > mam dwa i powiem tak > na bardzo dlugie trasy (wiekszosc jazdy autostarda) wole jechac outbackiem > do krecenia w po okolicy czy tez trasy z mala iloscia autostard wole forka > nie przekonuj go na sile do subaru, te auta sie albo rozumie albo ignoruje Jak na razie jesteśmy na etapie koncepcji, więc brane są pod uwagę różne samochody: i Merc GLK (teść wysoko ceni gwiazdę), i BMW X3, i Toyka Rav4, również Forester. Ja wiem, że to nie są modele z tej samej półki, ale to na razie "macanie się" z koncepcją. Będzie użytkowane w mieście, 2x w miesiącu traska 100km + las, kilka razy w roku traska 400-500km, jak z wnuczętami pojadą na wakacje. Pozdrawiam Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > Tak, już zostałem zindoktrynowany hasłem "ramki" > A czy wiadomo czy cały 2009r jest już po zmianach, czy trzeba > szukać z końca rocznika czy może rok modelowy 2010 ???? > Może jakiś kod silnika lub nr w VINie ??? oznaczenie MY10 > Ale te co stały do naprawy to raczej sprzed 2009 czy równie często trafiają się > te po modyfikacji ??? trafiaja sie tez po modyfikacji ale juz "normalne" ilości jak w konkurencyjnych markach > Tak - już trochę się zaczynam orientować, że Subaru to raczej rodzaj wyznania (sekty > samochodowej), coś więcej niż grono zwolenników marki ... bez pzresady > A to sprzęgło to drogie jest w naprawie (wymyślny dwumas itd?) ???? w ASO 6000zł poza mozna w 3000zł sie zmiescici > Tylko, że znajomy jest z sekty przeciwników samochodów AGD > Dzięki za info > AL to kupowac benzyne, spokojnie od tego spalania co podalem w LPG mozesz odjac 10-20% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > Tak, już zostałem zindoktrynowany hasłem "ramki" Nie chodzi o ramki, ale o caloksztalt, bryle. NAwet siedzenia wygladaja jak w tanim amerykanskim dupowozie , no ale co sie komu podoba. > A czy wiadomo czy cały 2009r jest już po zmianach, czy trzeba > szukać z końca rocznika czy może rok modelowy 2010 ???? Niestety nie wiem, nie interesowalem sie az tak dieslami, bo liczba postow nt na forum Suabru odstrasza . Kiedys jedynie czytalem, ze byly zmiany. Jak chcesz to przy okazji moge podpytac w moim serwisie. > Może jakiś kod silnika lub nr w VINie ??? 10 znak w VIN to rok modelowy > Ale te co stały do naprawy to raczej sprzed 2009 czy równie często trafiają się > te po modyfikacji ??? Te nowsze to raczej jeszcze na gwarancji sa , staly starsze. > Tak - już trochę się zaczynam orientować, że Subaru to raczej rodzaj wyznania (sekty > samochodowej), coś więcej niż grono zwolenników marki ... eee raczej nie, no chyba ze mowimy o zapalencach z STI to zdecydowanie tak > A to sprzęgło to drogie jest w naprawie (wymyślny dwumas itd?) ???? Te kilka tys kosztuje. Tyle, ze tutaj wina glownie lezy po stonie uzytkownik, jest wiele diesli z przebiegami pow 150kkm z oryginalnym sprzeglem. Korekcja SW duzo wniosla i juz trudniej jest przypalic sprzeglo ale i tak jezdzic trzeba umiec. Sam widze, ze zawsze jak zonie dam auto to potrafi smierdziec sprzeglem W noPb jest inaczej, dwumase sie wywala, koszt operacji to ok 2kzl, ale problem jest raz na zawsze zalatwiony. W koszcie jest tez wymiana sprzegla, bo niestety jest inne. Same sprzeglo jest dosc trwale i potrafi robic przebiegi przeszlo 300kkm - mowie oczywiscie o noPb. Mozna tez kupic wersje US, tam nie bylo dwumasy. > Tylko, że znajomy jest z sekty przeciwników samochodów AGD To powiedz mu niech sie rozejrzy, IMO w pl to min polowa tych aut jest zagazowana - pisze o 2.0 i 2.5. Nawet w zachodniej Europie mozna bylo kupic (i chyba nadal mozna) LGC/OBK zagazowanego, nowego w salonie, jakos to sie nazywalo Bi-Fuel a to oczyms swiadczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aero Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > To niedobrze. Naprawdę te diesle w Subaru są takie kiepawe??? > Co to jest? Coś z VAGu, jakiś fordowski silnik czy jeszcze coś innego (japan?) ???? Subaru nie wsadziloby jakiejs europejskiej niesprawdzonej jednostki napedowej dlatego tez wpadali na pomysl stworzenia diesla w ukladzie bokser > BTW: ile ta benzyna pali realnie miasto/trasa??? > (jest "na oku" beznyna 2.5l, ale to pewnie smok ...) > AL Dwu litrowa benzyna pali w miescie 10 w trasie 8. Przy oszczednej jezdzie mozna zejsc do 7.5, mi nigdy ta sztuka nie udala sie. Gaz jest rozsadnym rozwiazaniem, tylko podobno silnik wymaga regulacji zaworow co kilkadziesiat tys. kilometrow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > Gaz jest rozsadnym rozwiazaniem, tylko podobno silnik wymaga > regulacji zaworow co kilkadziesiat tys. kilometrow Kontroli. Jak większość silników na gazie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aero Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > Kontroli. Jak większość silników na gazie. tylko wiekszosc silnikow nie wymaga regulacji zaworow gdy jest zasilane lpg... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
albatros66 Napisano 15 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > LPG mozesz odjac 10-20% LPG nie wchodzi w grę Bo tak A tak BTW w szczególności: Znasz może ten OBK z Bolesławca Warto z Wawki się kulnąć na oględziny ??? Ewentualnie gdzie jest najbliższe ASO lub zaufany warsztat subarowy? BTW2: czy ta cena nie jest podejrzanie niska??? Inne roczniki 2008 kosztują w granicach 53-58 kpln ?? AL AL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > LPG nie wchodzi w grę Bo tak > A tak BTW w szczególności: > Znasz może ten OBK z Bolesławca > Warto z Wawki się kulnąć na oględziny ??? > Ewentualnie gdzie jest najbliższe ASO lub zaufany warsztat subarowy? > BTW2: czy ta cena nie jest podejrzanie niska??? Inne roczniki 2008 kosztują w granicach 53-58 kpln Jest dosc niska. Spr sobie w Eurotaxie ile kosztuje. Auto ladne - przynajmniej ze zdjec i tak jak pisza, (prawie) max wyposazenie (brakuje prawego siedzenia elekt i nawiewu na tyl do max). Z dwojga zlego to juz chyba lepiej miec wymieniony ten silnik, jak w tym co podlinkowales. Ja z serwisem niestety nie pomoge - znam tylko w Wawie, ale mozna tez do ASO podjechac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > tylko wiekszosc silnikow nie wymaga regulacji zaworow gdy jest zasilane lpg... jesli nie ma hydrauliczej korekty luzow zaworowych to kazdy silnik wymaga kontroli i ew. regulacji bez znaczenia czy jezdzi na noPB czy na LPG na LPG nalezy ta czynnosc wykonywac 2 razy czesciej np; w subaru co 100kkm kontrola na noPB i co 50kkm kontrola przy PLG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > LPG nie wchodzi w grę Bo tak > A tak BTW w szczególności: > Znasz może ten OBK z Bolesławca nie znam > Warto z Wawki się kulnąć na oględziny ??? > Ewentualnie gdzie jest najbliższe ASO lub zaufany warsztat subarowy? MTS dzierdzioniów jedeno z najlepszych ASO subaru w PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > i Merc GLK > (teść wysoko ceni gwiazdę), glk to nie G i niech bierze forka bedzie tych gwiazd mial cala konstelacje ( 6sztuk) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
albatros66 Napisano 15 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > nie znam A ze zdjęć możesz coś wywnioskować (powróżyć, powróżyć )?? > MTS Dzierżoniów jedno z najlepszych ASO subaru w PL Hmm - jedyne na cały Dolny Śląsk (naprawdę nie ma ASO Subaru we Wrocku i wszyscy jeżdżą na przeglądy i naprawy do D??). Z Bolesławca jedyne 135km w jedną stronę ... No ale jak się chce wydać 50 kafli, to może warto ... Tylko czy sprzedawca będzie miał chęć ... AL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 2 kumpli szwagea miało, obydwaj zmienili na forestery. Sporo elektrycznych kłopotliwych awarii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > A ze zdjęć możesz coś wywnioskować (powróżyć, powróżyć )?? > Hmm - jedyne na cały Dolny Śląsk (naprawdę nie ma ASO Subaru > we Wrocku i wszyscy jeżdżą na przeglądy i naprawy do D??). > Z Bolesławca jedyne 135km w jedną stronę ... > No ale jak się chce wydać 50 kafli, to może warto ... > Tylko czy sprzedawca będzie miał chęć ... > AL Cała Polska jeździ do Dzierżoniowa. Przynajmniej Ci bardziej... walnięci. Mam 550 kilometrów w sumie do pyknięcia, choć inne ASO pod nosem to wycieczka do MTSu zawsze jest przeżyciem. MTS to mekka maniaków GC8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > A ze zdjęć możesz coś wywnioskować (powróżyć, powróżyć )?? przez neta nie umiem > Hmm - jedyne na cały Dolny Śląsk (naprawdę nie ma ASO Subaru > we Wrocku i wszyscy jeżdżą na przeglądy i naprawy do D??). > Z Bolesławca jedyne 135km w jedną stronę ... jest jeszcze JM SUBARU Wroclaw ale.... nie polecam...... > No ale jak się chce wydać 50 kafli, to może warto ... > Tylko czy sprzedawca będzie miał chęć ... > AL MTS jest naprawde godne polecenia we wrocku masz jeszcze RM auto SUBARU http://www.rm-auto.pl/ polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mobil1 Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 Znajony takowego ujezdza boxer diesel, ma go od nowości, a auto nieustannie stoi w serwisie, ostatnio zmienił szczecińskie ASO na to w Niemczech, bo miał dosyć nie kompetencji i braku umiejętności znalezienia problemu. nieustannie problemy z dpf i pare innych rzeczy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
albatros66 Napisano 16 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > Znajomy takowego ujezdza boxer diesel, ma go od nowości, a auto nieustannie stoi w serwisie, casus Laguny2 > ostatnio zmienił szczecińskie ASO na to w Niemczech, bo miał dosyć nie kompetencji i braku > umiejętności znalezienia problemu. nieustannie problemy z dpf i pare innych rzeczy... Ale czy model z przed 2009 roku czy już tzw. "poprawiony" ???? Niemcy lepiej ogarniają temat ? PS. Czy 2.0D w Foresterze to jest ta sama jednostka i tak samo się psuje ??? Zgaduję, że tak AL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > casus Laguny2 > Ale czy model z przed 2009 roku czy już tzw. "poprawiony" ???? > Niemcy lepiej ogarniają temat ? > PS. Czy 2.0D w Foresterze to jest ta sama jednostka i tak samo się psuje ??? > Zgaduję, że tak > AL wszystkie 2.0D subaru sa identyczne roznice sa w DPF (forek i reszta), skrzyniach biegów (5, 6 biegowe) i przed i po MY10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > tylko wiekszosc silnikow nie wymaga regulacji zaworow gdy jest zasilane lpg... Czyli większość ma hydrauliczną korektę luzów? Bo tylko takie nie wymagają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aero Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > Czyli większość ma hydrauliczną korektę luzów? Bo tylko takie nie wymagają. ciezko tu mowic o wiekszosci, na pewno honda i toyota wymaga takich regulacji. Od tego problemu w wiekszosci wolne sa Vagi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
albatros66 Napisano 14 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 Hej Sorry że odkopuję starocie, ale temat nie umarł, więc reaktywacja wątku .... Te subaryny, które linkowałem w wątku, dość szybko się sprzedały, a kolega się zafiksował i już. Teraz znalazł coś ciekawego u Giermańców i pyta czy to będzie wtopa, czy można zaryzykować wycieczkę ? Zatem czy po takie subaru outback warto pojechać 1000km czy nie i czy cena jest adekwatna ??? Pytanie dodatkowe: co z podatkiem VAT (gdzie się go płaci)?? Rozumiem, że koszty rejetracji w Polszcze typowe (przegląd techniczny 150-200, tłumaczenie briefu 200-300, ołata środowiskowka 700, rejetracja rzędu 200 - sumie poniżej 1500pln)???? Ile może kosztować sprowadzenie przez człowieka, który się takimi rzeczami zajmuje zawodowo ???? AL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > Hej > Sorry że odkopuję starocie, ale temat nie umarł, więc reaktywacja wątku .... > Te subaryny, które linkowałem w wątku, dość szybko się sprzedały, > a kolega się zafiksował i już. > Teraz znalazł coś ciekawego u Giermańców i pyta czy to będzie wtopa, > czy można zaryzykować wycieczkę ? > Zatem czy po takie subaru outback warto pojechać 1000km > czy nie i czy cena jest adekwatna ??? > Pytanie dodatkowe: co z podatkiem VAT (gdzie się go płaci)?? > Rozumiem, że koszty rejetracji w Polszcze typowe > (przegląd techniczny 150-200, tłumaczenie briefu 200-300, > ołata środowiskowka 700, rejetracja rzędu 200 - sumie poniżej > 1500pln)???? > Ile może kosztować sprowadzenie przez człowieka, który się takimi > rzeczami zajmuje zawodowo ???? > AL troche za niska mi się wydaje ta cena jak na to auto, ale może "okazja" jeśli jest kolega zainteresowany to kupiłbym to auto w cenie brutto z 20% vatem austriackim, bo kupujac netto i chcąc zapłacić VAT w PL, płacisz 23% Vatu. Z tego co wiem, warunkiem kupna w cenie netto jest prowadzenie firmy i posiadanie europejskiego numeru podatkowego. Co do sprowadzenia an zlecenie, zazwyczaj kosztuje to 1500-2000 PLN, ale takie koszty jak opłaty itd i tak będzie musiał kolega pokryć dodatkowo. Pytanie tylko jaka jest korzyść z takiego sprowadzacza? Gwarancje da jakąś albo co? Wątpie. Najlepiej wziąć kogoś, kto choć troche minimalnie mówi po niemiecku, zna się troche na autach i pojechac samemu. Sam mam znajomego niemca, którego zawsze wykorzystuje kiedy potrzebuje kupić auto. Dzwoni, bada z kim mamy do czynienia, czy turas, czy rodowity niemiec, czy auto z firmy, czy sprzedaz prywatna itd. Jednym słowem badamy wiarygodność sprzedawcy, dopytujemy o interesujące nas szczegóły dotyczące auta i znajomy już przez telefon stara się wybadać jaka byłaby ostateczna cena (choć zazwyczaj przez telefon nie powinno się o cenie mówić). Jeśli wszystko zaakceptowane to umawia mnie na konkretny dzień, przyjeżdzam, sam oceniam ostatecznie czy auto mi pasuje i albo kupuje albo nie. W wiekszości przypadków, ktoś z firmy sprzedawcy jechał załatwić tablice a ostatni raz nawet zrobiłem to sam w urzędzie, to nic skomplikowanego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > Ile może kosztować sprowadzenie przez człowieka, który się takimi Płaciłem 3 lata temu 150 ojro dniówki + wszystkie ewentualne koszty jak paliwo czy płatne autostrady po mojej stronie. Jechaliśmy autem "sprowadzacza". Gdyby auto było z Niemiec to było by to ok 3800 na oplaty nasze i niemieckie + to co wydasz na paliwo, jedzenie i oplacenie sprowadzającego Możesz też nie ruszać 4liter z kraju a auto dostaniesz pod dom. http://carpasja.pl/index.php. Prawie kupiłem przez nich auto. Prawie bo Niemiec za długo oddawal auto w rozliczeniu i w międzyczasie kupiłem inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > załatwić tablice a ostatni raz nawet zrobiłem to sam w urzędzie, to nic skomplikowanego. Zwłaszcza dla kogoś kto po niemiecku zna tylko "hande hoch" albo inne równie miłe powitania. Ja tego szprechania nie ogarniam i chyba bym sie popłakał w takim urzędzie a w cywilizowanych jezykach jak angielski to tam gadać nie chcą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 Chyba juz nieaktualne. Powiedz mu, ze Subaru to raczej z CH sie sciaga, gdzie jest ich mnostwo, w D jezdzi tego baardzo malo ... albo niech jednak poczyta forum Subaru to zmieni zdanie i kupi noPb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
albatros66 Napisano 15 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > Chyba juz nieaktualne. Powiedz mu, ze Subaru to raczej z CH sie sciaga, gdzie jest ich mnostwo, w D > jezdzi tego baardzo malo ... albo niech jednak poczyta forum Subaru to zmieni zdanie i kupi > noPb Orzeszku... rzeczywiście już się nie klika ... Na stronie sprzedawcy też już nie ma Co do noPb to już tłumaczyłem koledze, ale szkoda śliny ... Jeśli chodzi Szwajcarię to auta stamtąd są zwykle droższe i nie wiem jak z cłami/opłatami itd bo to nie jest EU AL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > Orzeszku... rzeczywiście już się nie klika ... > Na stronie sprzedawcy też już nie ma > Co do noPb to już tłumaczyłem koledze, ale szkoda śliny ... > Jeśli chodzi Szwajcarię to auta stamtąd są zwykle droższe > i nie wiem jak z cłami/opłatami itd bo to nie jest EU wiekszosc Subaru importowanych z Europy to auta z CH, to ze jak piszesz sa drozsze to kwestia tego, ze te auto jako nowe taniej nie sa - niezaleznie gdzie sie je kupuje. W CH dochodza jakies dodatkowe oplaty, juz nie pamietam czy clo tez, 5 lat temu rejestrowalem auto ale wystarczy w necie poszukac. Odnosnie krajowych to jak sam widzisz sprzedaja sie szybko, ja swojego obecnego Obk w jeden dzien sprzedalem praktycznie , wiec kolega musi szybko dzialac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.