Skocz do zawartości

świece - temat rzeka


LuQ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chyba najwyższa pora wymienić świece w parchu bo czarne grinser006.gif Postanowiłem dzis wykręcić i ku memu zdziwieniu ukazała się świeca NGK R bcpr6et z trzema elektrodami. Jutro będe w sklepie motoryzacyjnym po część dla matuli i musze zapytać o nowe swieczki. Co polecacie, dalej brnąć w takie same świece NGK czy polecacie coś innego z trzem,a elektrodami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tam chyba nie powinno być trójelektrodowej świecy... sprawdź w katalogu co pasuje do tego silnika,

> ewentualnie zmień na irydową

no właśnie jutro pojade do mojego sklepu i się zorientuję. Wiem że napewno polecą mi Denso, co sądzisz? Brnąć dalej w NGK czy sprobowac czegoś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, chyba najwyższa pora wymienić świece w parchu bo czarne Postanowiłem dzis wykręcić i ku

> memu zdziwieniu ukazała się świeca NGK R bcpr6et z trzema elektrodami. Jutro będe w sklepie

> motoryzacyjnym po część dla matuli i musze zapytać o nowe swieczki. Co polecacie, dalej brnąć

> w takie same świece NGK czy polecacie coś innego z trzem,a elektrodami?

Do seryjnego motoru są jak najbardziej poprawnie dobrane. Możesz kupić takie same albo wersja z jedną elektrodą - BCPR6E.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A wyjaśni mi kto po prędce, po co te trzy elektrody? Bo sam mam, tylko nie wiem po co

Niby to jest po to żeby dłużej wytrzymywały, bo iskra i tak przeskoczy tylko w jednym miejscu. Ja mam jednoelektrodowe w swoim turbo i dają radę - chociaż trzeba było przerwę zmniejszyć bo powyżej 1 bar wypadały zapłony zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie jutro pojade do mojego sklepu i się zorientuję. Wiem że napewno polecą mi Denso, co

> sądzisz? Brnąć dalej w NGK czy sprobowac czegoś innego?

a dlaczego na pewno polecą Denso? Jak chcesz się pchać w jakieś zuniwersalizowane świece jak TT to proszę, ja bym ufał jednak świecom jakie idą na pierwszy montaż...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji mam pytanie.

Moje SC 1.1 MPI ma 80000 km przebiegu. Nie wiem kiedy były wymieniane świece i przewody, na dzień dzisiejszy jest wszystko ok.

Jest sens wymieniać świece i przewody czy czekać? I jak objawiają sie problemy ze świecami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy okazji mam pytanie.

> Moje SC 1.1 MPI ma 80000 km przebiegu. Nie wiem kiedy były wymieniane świece i przewody, na dzień

> dzisiejszy jest wszystko ok.

> Jest sens wymieniać świece i przewody czy czekać? I jak objawiają sie problemy ze świecami?

Zalezy od modelu świec powinno sie je wymieniac co okolo 30-50 tys ja tam wymieniam co 30 tys wiec co okolo 2 lata koszty nie wielkie a róznica przy odpalaniu w zimie jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy pierwszym poskładaniu turbo, założyłem nowe ngk dedykowane do punto turbo. Już przy trzecim odpaleniu silnik pracował na 2-3 gary. Nie była to wina cewek ani kabli. Czyszczenie świec (mimo, że nowe, nic nie pomagało. Wymieniłem na denso, które wykręciłem ze stanowiska pomiarowego z silnika toyoty - miały może ze 100 motogodzin nalatane (to akurat mieliśmy pod ręka w sobotę wieczorem) i dzielnie dawały radę do 1 bara.

Wniosek jest taki - ngk to gówno. Może trafiłem na felerne egzemplarze? Może. Choć kilka aut, przy których budowie uczestniczyłem miało takie same problemy na ngk. Po zmianach na bosch lub denso było ok. Fakt, piszę o mocnych setupach z turbo, ale generalnie zasada działania silnika jest tożsama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie przy pierwszym poskładaniu turbo, założyłem nowe ngk dedykowane do punto turbo. Już przy

> trzecim odpaleniu silnik pracował na 2-3 gary. Nie była to wina cewek ani kabli. Czyszczenie

> świec (mimo, że nowe, nic nie pomagało. Wymieniłem na denso, które wykręciłem ze stanowiska

> pomiarowego z silnika toyoty - miały może ze 100 motogodzin nalatane (to akurat mieliśmy pod

> ręka w sobotę wieczorem) i dzielnie dawały radę do 1 bara.

> Wniosek jest taki - ngk to gówno. Może trafiłem na felerne egzemplarze? Może. Choć kilka aut, przy

> których budowie uczestniczyłem miało takie same problemy na ngk. Po zmianach na bosch lub

> denso było ok. Fakt, piszę o mocnych setupach z turbo, ale generalnie zasada działania silnika

> jest tożsama.

Jeżdże już prawie 50kkm na NGK BCPR7ET, drugi zestaw, i nie ma problemu confused.gif Może wam tam w PL jakąś chińską podróbę wciskają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżdże już prawie 50kkm na NGK BCPR7ET, drugi zestaw, i nie ma problemu Może wam tam w PL jakąś

> chińską podróbę wciskają?

Czy chińska podróba? Nie wiem. Kupowałem normalnie na fakturę w intercarsie - nie podejrzewam, choć różnie bywa. Ja wiem jedno - ngk nie założę już, straciłem całkiem zaufanie. W wielu różnych projektach miałem takie przejścia, więc nie opieram swego osądu na jednym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sklepie mi właśnie też nie polecali ngk, wiedziałem że wezmę denso aczkolwiek troszeczkę przygrałem uparciucha na NGK i gość szczerze odradzał, o Boschach też nie miał najlepszego zdania (mowia o świecach i o innych duperelach typu filtry olejowe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie masz?? Irydowe to Bosch robi sporadycznie na OEM, nie jako zamiennik na AM

narazie nie mam jak sprawdzić bo musialbym wykręcać :/ opakowania nie mam bo kupowalem wiecej jak 6-7 lat temu . wiem że dałem jakies 42-45zł wtedy ale jak mówię dawno temu. Jestem bardzo mile zaskoczony że tyle wytrzymały a samochod nie szarpie i równo chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wniosek jest taki - ngk to gówno. Może trafiłem na felerne egzemplarze? Może. Choć kilka aut, przy

> których budowie uczestniczyłem miało takie same problemy na ngk. Po zmianach na bosch lub

> denso było ok. Fakt, piszę o mocnych setupach z turbo, ale generalnie zasada działania silnika

> jest tożsama.

nie mam pojęcia dlaczego miałeś takie przygody. Sam wiesz jak rynek zalany jest przez świece NGK i użytkownicy sobie chwalą. Większość tuningowców też wybiera NGK i nie ma problemów. Oczywiście idąc w górę masz też świece racingowe.

Może coś z doborem? jak dobierałeś pod takie modyfikacje? Bo szczerze przy opiniach rynku o Boschu nie uwierzę że się lepiej sprawowały...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w sklepie mi właśnie też nie polecali ngk, wiedziałem że wezmę denso aczkolwiek troszeczkę

> przygrałem uparciucha na NGK i gość szczerze odradzał, o Boschach też nie miał najlepszego

> zdania (mowia o świecach i o innych duperelach typu filtry olejowe).

z ciekawości jaki sklep?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie mam pojęcia dlaczego miałeś takie przygody. Sam wiesz jak rynek zalany jest przez świece NGK i

> użytkownicy sobie chwalą. Większość tuningowców też wybiera NGK i nie ma problemów. Oczywiście

> idąc w górę masz też świece racingowe.

> Może coś z doborem? jak dobierałeś pod takie modyfikacje? Bo szczerze przy opiniach rynku o Boschu

> nie uwierzę że się lepiej sprawowały...

Generalnie z doborem to dobry temat. Świece o jeden stopień zimniejsze, ale jaja się zaczęły po kilku odpaleniach - uważasz, że źle dobrałem świece? W pełni bym zrozumiał, gdyby wypadały zapłony przy dużym doładowaniu.

Ale na świecie ludzie z powodzeniem stosują świece z pgt do podobnych setupów i to działa. U mnie nie działało od samego początku, w kilku 1.8t vweja miałem podobny problem - a składane na fabrycznych gratach na k04. Dlatego, jak teraz składam takie setupy na większych sprężarkach, nigdy nie stosuję ngk - straciłem zaufanie, a denso nigdy mi nie nawaliło.

Zdaję sobie sprawę, że felerne egzemplarze się trafiają, ale od tego jest kontrola jakości, która w ngk pozostawia sporo do życzenia. W denso mi się to nie przytrafiło, a już kilka ładnych lat coś tam działam w mechanice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdaję sobie sprawę, że felerne egzemplarze się trafiają, ale od tego jest kontrola jakości, która w

> ngk pozostawia sporo do życzenia. W denso mi się to nie przytrafiło, a już kilka ładnych lat

> coś tam działam w mechanice.

no cóż, każdy ma jakieś inne doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.