fanlan Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 WItajcie, Mam MJTD 8V, w instrukcji piszą, że sprawdza/reguluje sie luz zaworowy, magicy od serwisu mowia, ze nie ma potrzeby Zatem pytam Was, trzeba czy nie trzeba? Mam 148 tys najechane i pomalu zblizam sie do terminu. Jesli ktosto robil to ile moze kosztowac taka operacja? Dzieki wielkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > Mam MJTD 8V, w instrukcji piszą, że sprawdza/reguluje sie luz zaworowy, magicy od serwisu mowia, ze > nie ma potrzeby W JTD/MJTD 8V jest regulacja luzów zaworów na płytkach , czyli podlega sprawdzeniu i w razie potrzeby regulacji . > Mam 148 tys najechane i pomalu zblizam sie do terminu. Gdy sprawdzałem luzy w Brava po 100kkm były jeszcze w normie , no ale ty masz 50% więcej , więc byłaby już najwyższa pora tam zajrzeć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > WItajcie, > Mam MJTD 8V, w instrukcji piszą, że sprawdza/reguluje sie luz zaworowy, magicy od serwisu mowia, ze > nie ma potrzeby > Zatem pytam Was, trzeba czy nie trzeba? > Mam 148 tys najechane i pomalu zblizam sie do terminu. > Jesli ktosto robil to ile moze kosztowac taka operacja? > Dzieki wielkie. Luzy się normują w okolicy 40-60 tysięcy i pozostają zazwyczaj niezmienne. Na kąciku Stilo było sporo wątków, sprawdzić można dla dobrego samopoczucia, co sam swego czasu w Stilonie uczyniłem i okazało się zbytecznym wydatkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 21 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Luzy się normują w okolicy 40-60 tysięcy i pozostają zazwyczaj niezmienne. Na kąciku Stilo było > sporo wątków, sprawdzić można dla dobrego samopoczucia, co sam swego czasu w Stilonie > uczyniłem i okazało się zbytecznym wydatkiem. A jakiego rzedu to moze byc obecnie wydatek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 Ja w Stilo raz to miałem sprawdzane przy 240 tyś km i nie było konieczności korekcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turaga Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Luzy się normują w okolicy 40-60 tysięcy i pozostają zazwyczaj niezmienne. Na kąciku Stilo było > sporo wątków, sprawdzić można dla dobrego samopoczucia, co sam swego czasu w Stilonie > uczyniłem i okazało się zbytecznym wydatkiem. A czy przy tej okazji trzeba założyć nową uszczelkę pod pokrywę zaworów, czy stara da radę. Uszczelka jest dość droga. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danko8790 Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > A czy przy tej okazji trzeba założyć nową uszczelkę pod pokrywę zaworów, czy stara da radę. > Uszczelka jest dość droga. > Pozdrawiam jaka cena?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Ja w Stilo raz to miałem sprawdzane przy 240 tyś km i nie było konieczności korekcji Brava podchodzi teraz pod 200 kkm i pewnie też będą nadal w normie , ale dla spokoju zajrzę tam wiosną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > A czy przy tej okazji trzeba założyć nową uszczelkę pod pokrywę zaworów, czy stara da radę. > Uszczelka jest dość droga. > Pozdrawiam Droga uszczelka? Litości to przecież ok 50-60pln kosztuje. I tak zwyczajowo poci się/cieknie lub ze starości i temperatury twarda jest przez co rozpada się w rękach. Notabene do demontażu pompy wody którą wymienia się wraz z rozrządem trzeba ściągać dekiel więc czemu od razu nie regulować/sprawdzać luzów? Z doświadczenia w autach seryjnych sugeruję sprawdzać co 40kkm (są rozbieżności chyba że ktoś przyjmuje "tolerancję" dla pełnego zakresu), w autach szczególnie mocno modyfikowanych sugeruję robić to co 2krotnie częściej. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > A jakiego rzedu to moze byc obecnie wydatek? Uszczelka od 50pln (są dwa rodzaje grubości) jak równiez producenci gównolitu jak i dobrych uszczelek, robocizna zazwyczaj ok 80pln i koszt płytek (max 8 sztuk) płytki 15-20pln zależnie od źródła. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 23 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 > Uszczelka od 50pln (są dwa rodzaje grubości) jak równiez producenci gównolitu jak i dobrych > uszczelek, robocizna zazwyczaj ok 80pln i koszt płytek (max 8 sztuk) płytki 15-20pln zależnie > od źródła. > Pozdro Dzieki, to groszowe sprawy, myslalem, ze pareset zlociszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 Wystukać z tektury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turaga Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 > Droga uszczelka? Litości to przecież ok 50-60pln kosztuje. I tak zwyczajowo poci się/cieknie lub > ze starości i temperatury twarda jest przez co rozpada się w rękach. > Notabene do demontażu pompy wody którą wymienia się wraz z rozrządem trzeba ściągać dekiel więc > czemu od razu nie regulować/sprawdzać luzów? > Z doświadczenia w autach seryjnych sugeruję sprawdzać co 40kkm (są rozbieżności chyba że ktoś > przyjmuje "tolerancję" dla pełnego zakresu), w autach szczególnie mocno modyfikowanych > sugeruję robić to co 2krotnie częściej. > Pozdro Zasugerowałem się sprzedawcą w moim sklepie, który mówił coś o 150zł stąd ta wypowiedź. A czy w warunkach domowych da się wymienić płytki, czy trzeba mieć koniecznie jakieś przyrządy? W punto 1.1 płytki wymieniam samodzielnie bez problemów i bez specjalistycznych narzędzi. Wystarczy odpowiednio wygięty i doszlifowany pręt do przytrzymania wciśniętego zaworu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woogi_boogi Napisano 22 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2016 Mam MJTD 8V, w instrukcji piszą, że sprawdza/reguluje sie luz zaworowy, magicy od serwisu mowia, ze nie ma potrzeby Witam Koledzy. Od 3 dni po sprzedaży Stilo MW jestem posiadaczem Cromy 2010, 1,9 120 KM bez DPF. Auto z przebiegiem 176000. Poprzedni właściciel mówi, że nie sprawdzał luzów zaworowych. I teraz zastanawiam się czy są jakieś szczególne objawy tych luzów, coś słychać, na coś trzeba zwrócić uwagę? Z góry dzięki za pomoc. I ogólnie przesiadka ze Stilo do Cromy bardzo pozytywna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 27 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2016 Witam Koledzy. Od 3 dni po sprzedaży Stilo MW jestem posiadaczem Cromy 2010, 1,9 120 KM bez DPF. Auto z przebiegiem 176000. Poprzedni właściciel mówi, że nie sprawdzał luzów zaworowych. I teraz zastanawiam się czy są jakieś szczególne objawy tych luzów, coś słychać, na coś trzeba zwrócić uwagę? Z góry dzięki za pomoc. I ogólnie przesiadka ze Stilo do Cromy bardzo pozytywna. No to madry wybor:) I bez DPF-a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 27 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2016 ... Auto z przebiegiem 176000. Poprzedni właściciel mówi, że nie sprawdzał luzów zaworowych. I teraz zastanawiam się czy są jakieś szczególne objawy tych luzów, coś słychać, na coś trzeba zwrócić uwagę? Generalnie przy powiększonym luzie silnik pracuje głośniej , więc teoretyczne najszybciej to można rozpoznać po gorszej kulturze pracy - oczywiście nie jest to jednoznaczna identyfikacja Przy zmniejszonym natomiast może dojść do wypalenia gniazd zaworowych , spadku kompresji i osiągów , czyli kiepska sprawa ... Dobrze chociaż , że w przypadku zużycia płytek regulacyjnych luz się powiększa . Tak czy inaczej sprawdzić go na pewno warto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woogi_boogi Napisano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 Generalnie przy powiększonym luzie silnik pracuje głośniej , więc teoretyczne najszybciej to można rozpoznać po gorszej kulturze pracy - oczywiście nie jest to jednoznaczna identyfikacja Przy zmniejszonym natomiast może dojść do wypalenia gniazd zaworowych , spadku kompresji i osiągów , czyli kiepska sprawa ... Dobrze chociaż , że w przypadku zużycia płytek regulacyjnych luz się powiększa . Tak czy inaczej sprawdzić go na pewno warto Dzięki za radę, zajmę się tym w lutym i zdam relację. Teraz do wymiany poszło koło pasowe wału, pasek, tarcze z klockami tył i regeneracja zacisków tył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzidzia Napisano 29 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2016 Witam Koledzy. Od 3 dni po sprzedaży Stilo MW jestem posiadaczem Cromy 2010, 1,9 120 KM bez DPF. Auto z przebiegiem 176000. Poprzedni właściciel mówi, że nie sprawdzał luzów zaworowych. I teraz zastanawiam się czy są jakieś szczególne objawy tych luzów, coś słychać, na coś trzeba zwrócić uwagę? Z góry dzięki za pomoc. I ogólnie przesiadka ze Stilo do Cromy bardzo pozytywna. U mnie po 230k km - luz w normie, ale warto na pewno sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.