TWENTIS Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 Z racji tego, że kiera jest u mnie lekkuteńko w lewo a na ząbkach się jej nie przestawia pojechałem na geometrię. Pan wjechał na taki blachy i gwałtownie zahamował. Wyśiwtlacz pokazał +3 na prawo. Pan powiedział, że to się mieści w skali i by zostawił, bo tu zależy też od tego jak jest tył zrobiony i auto ma 20 lat i może sie zrobić jeszcze gorzej. Kłamał czy prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krecha Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 Jeżeli zawieszenie nie ma luzów to zrobić pełną geometrię - tył + przód i musi być ok. Wcześniej psiknąć jakimś wd na śruby bo pewnie będą ostro zapieczone jeśli nie były dawno ruszane. Jak dobry fachowiec i auto sprawne to dlaczego by miało być gorzej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TWENTIS Napisano 11 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Jeżeli zawieszenie nie ma luzów to zrobić pełną geometrię - tył + przód i musi być ok. Wcześniej > psiknąć jakimś wd na śruby bo pewnie będą ostro zapieczone jeśli nie były dawno ruszane. Jak > dobry fachowiec i auto sprawne to dlaczego by miało być gorzej? O samo rozkręcanie zawieszenia się nie boję, bo utrzymuję auto w stanie idealnym. Bardziej mi chodzi o sens, i o powiedzenie , czy te +3 to jest dużo czy mało, czy koleś kłamał i mu się nie chciało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 Te +3 to tyczy się zbieżności? Trzeba znaleźć ile wynosi w danym modelu ale myślę, że jeśli jest odchyłka to faktycznie raczej niewiele Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Pan wjechał na taki blachy i gwałtownie zahamował. > Wyśiwtlacz pokazał +3 na prawo. Ciekawe, jaki był by wynik, gdybyś Ty siedział na miejscu pasażera? Mogę się mylić, ale ilekroć widziałem grzebanie przy geometrii - wóz był pusty lub obciążony symetrycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Wyśiwtlacz pokazał +3 na prawo. > Pan powiedział, że to się mieści w skali i by zostawił, bo tu zależy też od tego jak jest tył > zrobiony i auto ma 20 lat i może sie zrobić jeszcze gorzej. > Kłamał czy prawda? Zalezy jaki samochod, w wielu to dopuszczalna odchylka, np: w Clio II. W Fiatach jest +/- 1, tylko nie pamietam czy wszystkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 ... > Kłamał czy prawda? W RWD powinno być minimalnie na + chociaż 3st. to sporo. Obawiam się jednak o dokładność tego pomiaru. Biorąc jego tolerancje pod uwagę, rzeczywiście może być OK. Przy dokładnym pomiarze obstawiałbym wartości w granicach +1st. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krecha Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Ciekawe, jaki był by wynik, gdybyś Ty siedział na miejscu pasażera? Mogę się mylić, ale ilekroć > widziałem grzebanie przy geometrii - wóz był pusty lub obciążony symetrycznie. Zależy od marki, niektórzy producenci każą ustawiać na pusto (np. vectra) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahooo Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 Zacznijmy od tego , że ten pomiar na najazdówce nie jest miarodajny ( niedokładny) Jak czujesz, że coś nie gra ściaga drze opone jedz do fachowców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Kłamał czy prawda? Pewnie jedno i drugie Jeżeli chcesz wiedzieć, co się dzieje i uniknąć zniszczenia opon - po prostu pojedź na geometrię zawieszenia - oczywiście poprzedzoną sprawdzeniem zawieszenia i układu kierowniczego - ale nie na tym cudzie (waga skręceń to chyba się nazywa ) tylko klasycznie - na stanowisku do pomiaru geometrii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Z racji tego, że kiera jest u mnie lekkuteńko w lewo a na ząbkach się jej nie przestawia pojechałem > na geometrię. > Pan wjechał na taki blachy i gwałtownie zahamował. > Wyśiwtlacz pokazał +3 na prawo. > Pan powiedział, że to się mieści w skali i by zostawił, bo tu zależy też od tego jak jest tył > zrobiony i auto ma 20 lat i może sie zrobić jeszcze gorzej. > Kłamał czy prawda? Auto jak z profilu? To z przodu i z tyłu powinno być mocno zbieżne. A pomiar na takich "blachach" to sobie podaruj - to tak jakbyś średnicę małego wiertła mierzył centymetrem krawieckim. Daje on tylko zgrubne pojęcie co na temat zbieżności i nie uwzględnia bicia kół. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Auto jak z profilu? > To z przodu i z tyłu powinno być mocno zbieżne. > A pomiar na takich "blachach" to sobie podaruj - to tak jakbyś średnicę małego wiertła mierzył > centymetrem krawieckim. > Daje on tylko zgrubne pojęcie co na temat zbieżności i nie uwzględnia bicia kół. > pozdr Nic dodać, nic ująć. Na płycie nie powinno się ani sprawdzać, ani ustawiać zbieżności. Jechać na odpowiednie stanowisko i ustawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.