Skocz do zawartości

Czy geometria zawieszenia przód +3 prawo jest ok?


TWENTIS

Rekomendowane odpowiedzi

Z racji tego, że kiera jest u mnie lekkuteńko w lewo a na ząbkach się jej nie przestawia pojechałem na geometrię.

Pan wjechał na taki blachy i gwałtownie zahamował.

Wyśiwtlacz pokazał +3 na prawo.

Pan powiedział, że to się mieści w skali i by zostawił, bo tu zależy też od tego jak jest tył zrobiony i auto ma 20 lat i może sie zrobić jeszcze gorzej.

Kłamał czy prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zawieszenie nie ma luzów to zrobić pełną geometrię - tył + przód i musi być ok. Wcześniej psiknąć jakimś wd na śruby bo pewnie będą ostro zapieczone jeśli nie były dawno ruszane. Jak dobry fachowiec i auto sprawne to dlaczego by miało być gorzej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli zawieszenie nie ma luzów to zrobić pełną geometrię - tył + przód i musi być ok. Wcześniej

> psiknąć jakimś wd na śruby bo pewnie będą ostro zapieczone jeśli nie były dawno ruszane. Jak

> dobry fachowiec i auto sprawne to dlaczego by miało być gorzej?

O samo rozkręcanie zawieszenia się nie boję, bo utrzymuję auto w stanie idealnym.

Bardziej mi chodzi o sens, i o powiedzenie , czy te +3 to jest dużo czy mało, czy koleś kłamał i mu się nie chciało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pan wjechał na taki blachy i gwałtownie zahamował.

> Wyśiwtlacz pokazał +3 na prawo.

Ciekawe, jaki był by wynik, gdybyś Ty siedział na miejscu pasażera? Mogę się mylić, ale ilekroć widziałem grzebanie przy geometrii - wóz był pusty lub obciążony symetrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyśiwtlacz pokazał +3 na prawo.

> Pan powiedział, że to się mieści w skali i by zostawił, bo tu zależy też od tego jak jest tył

> zrobiony i auto ma 20 lat i może sie zrobić jeszcze gorzej.

> Kłamał czy prawda?

Zalezy jaki samochod, w wielu to dopuszczalna odchylka, np: w Clio II.

W Fiatach jest +/- 1, tylko nie pamietam czy wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

> Kłamał czy prawda?

W RWD powinno być minimalnie na + chociaż 3st. to sporo.

Obawiam się jednak o dokładność tego pomiaru. Biorąc jego tolerancje pod uwagę, rzeczywiście może być OK.

Przy dokładnym pomiarze obstawiałbym wartości w granicach +1st.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe, jaki był by wynik, gdybyś Ty siedział na miejscu pasażera? Mogę się mylić, ale ilekroć

> widziałem grzebanie przy geometrii - wóz był pusty lub obciążony symetrycznie.

Zależy od marki, niektórzy producenci każą ustawiać na pusto (np. vectra)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kłamał czy prawda?

Pewnie jedno i drugie smile.gif Jeżeli chcesz wiedzieć, co się dzieje i uniknąć zniszczenia opon - po prostu pojedź na geometrię zawieszenia - oczywiście poprzedzoną sprawdzeniem zawieszenia i układu kierowniczego - ale nie na tym cudzie (waga skręceń to chyba się nazywa wink.gif ) tylko klasycznie - na stanowisku do pomiaru geometrii ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z racji tego, że kiera jest u mnie lekkuteńko w lewo a na ząbkach się jej nie przestawia pojechałem

> na geometrię.

> Pan wjechał na taki blachy i gwałtownie zahamował.

> Wyśiwtlacz pokazał +3 na prawo.

> Pan powiedział, że to się mieści w skali i by zostawił, bo tu zależy też od tego jak jest tył

> zrobiony i auto ma 20 lat i może sie zrobić jeszcze gorzej.

> Kłamał czy prawda?

Auto jak z profilu?

To z przodu i z tyłu powinno być mocno zbieżne.

A pomiar na takich "blachach" to sobie podaruj - to tak jakbyś średnicę małego wiertła mierzył centymetrem krawieckim.

Daje on tylko zgrubne pojęcie co na temat zbieżności i nie uwzględnia bicia kół.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto jak z profilu?

> To z przodu i z tyłu powinno być mocno zbieżne.

> A pomiar na takich "blachach" to sobie podaruj - to tak jakbyś średnicę małego wiertła mierzył

> centymetrem krawieckim.

> Daje on tylko zgrubne pojęcie co na temat zbieżności i nie uwzględnia bicia kół.

> pozdr

Nic dodać, nic ująć. Na płycie nie powinno się ani sprawdzać, ani ustawiać zbieżności. Jechać na odpowiednie stanowisko i ustawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.