Danielpoz. Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 Witam. Czy sa jakies istotne bolączki ktoregos z tych silnikow? chodzi o rocznik 2004-2007 czyli silniki cdti. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > Witam. > Czy sa jakies istotne bolączki ktoregos z tych silnikow? chodzi o rocznik 2004-2007 czyli silniki > cdti. 1.3 lubi szybko umrzeć podobno. A w 1.7 zależy czy wtryski Bosch czy Denso jak pamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 W 1.3 trzeba uważa na łańcuch rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 15 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > 1.3 lubi szybko umrzeć podobno. a dokładniej z czym jest tam kłopot? > A w 1.7 zależy czy wtryski Bosch czy Denso jak pamiętam. z którymi jest problem i czy idzie je regenerować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 15 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > W 1.3 trzeba uważa na łańcuch rozrządu. rozciąga się czy padaja slizgi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > rozciąga się czy padaja slizgi? Rozciąga się, zrywa, napinacz pada (najczęściej, ze względu na niski stan oleju). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > a dokładniej z czym jest tam kłopot? Obiegowa opinia głosi, że ten silnik został zaprojektowany na przebieg do 250.000km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > Obiegowa opinia głosi, że ten silnik został zaprojektowany na przebieg do 250.000km. Taa...I głowicę też PODOBNO ma jednorazową (tzn. po demontażu należy zamontować nową)...Ale tylko podobno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 16 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > Rozciąga się, zrywa, napinacz pada (najczęściej, ze względu na niski stan oleju). Ale czy wymiana na nowy jest jakims kosmicznie drogim zabiegiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > 1.7 zależy czy wtryski Bosch czy Denso jak pamiętam. w combo tylko Denso wkładali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 16 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > w combo tylko Denso wkładali To zle czy dobrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > To zle czy dobrze? Źle jeśli wtryski powiedzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 16 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > Źle jeśli wtryski powiedzą Ja to rozumiem ze wszystko w koncu padnie ale czy da się je regenerowac lub czy nowe sa w przyzwoitej cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 Denso się nie regeneruje, a wtryskiwacze tej firmy są drogie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 16 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > Denso się nie regeneruje, a wtryskiwacze tej firmy są drogie. Sprawdzilem na allegro i cena około 700zl za nowy Dziwne ze tylko do 1.7 znalazłem oferty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > Dziwne ze tylko do 1.7 znalazłem oferty Zle szukałeś 1,3 cdti wtryskiwacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 1.7 - nikt na chwilę obecną nie usuwa DPFa, chociaż nie widziałem combo 1.7 z DPFem 1.3 - da radę usunąć DPFa, można też programowo wyłączyć zawór EGR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 16 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > Zle szukałeś 1,3 cdti wtryskiwacz No tak ale nie Denso. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 16 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > 1.7 - nikt na chwilę obecną nie usuwa DPFa, chociaż nie widziałem combo 1.7 z DPFem > 1.3 - da radę usunąć DPFa, można też programowo wyłączyć zawór EGR. Ok czyli reasumując lepiej 1.3 czy 1.7 pomijam spalnie,osigi itp. chodzi mi tylko o awaryjność i ewentualna naprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > No tak ale nie Denso. Denso jest japońskie, a silnik 1.3 jest Fiata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > Ale czy wymiana na nowy jest jakims kosmicznie drogim zabiegiem? Nie jest, tylko trzeba pilnować, przed padem łańcuch zaczyna "dzwonić". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > Witam. > Czy sa jakies istotne bolączki ktoregos z tych silnikow? chodzi o rocznik 2004-2007 czyli silniki > cdti. 1.3: - rozrząd - jak zaczyna dzwonić należy go wymienić. Części kosztują 350 zł. U mnie ASO wymieniło po 140 tys km. - EGR - tak samo jak w przypadku fiatowskiego silnika 1.9 CDTI producent (Pierburg) nie zadbał o trwałość zaworu, wypuszczono później poprawiony zawór, który kosztuje ok. 300 zł. U mnie wymieniony przy 180 tys km, bo szarpanie się zaczęło. - DPF - zwykle nie sprawia problemów, w razie czego można usunąć gdyby się pojawiły. Montowany od 2006 roku. - wtryskiwacze Bosch'owskie, nie sprawiają problemów, ale jeśli coś się zepsuje to można śmiało naprawić. - czasem ciekną pompy wtryskowe CP1, u mnie 210 tys km bez problemów. - jak to w nowych dieslach siedzi koło dwumasowe. Po 200 tys km zdarzają się objawy zużycia, za 1000 zł można kupić komplet sprzęgła z jednomasowym kołem. 1.7: - rozrząd - pasek a więc wymiana co 120/150 tys km. Koszt części około 350-400 zł. - wtryskiwacze Denso - w przypadku problemów można spróbować czyścić, a jeśli nie pomoże to tylko wymiana. - pompy wtryskowe Denso - padają elektrozawory SCV - czyszczenie nie ma sensu, wymiana to koszt ok. 500 zł (dostępne na allegro). - koło dwumasowe - pada jak w innych dieslach, nie ma zamienników jednomasowych - zdarzają się problemy z pojawianiem się oleju w płynie chłodzącym. Padają albo uszczelniacze wtryskiwaczy albo chłodnice oleju. - zmienna geometria turbosprężarki - PSJ blokuje kierownice zmiennej geometrii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > Rozciąga się, zrywa, napinacz pada (najczęściej, ze względu na niski stan oleju). no to ca miec max jaki problem.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 ten 1,3 w oplu ,to ten sam co w grande? tam dwumasy nie ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > ten 1,3 w oplu ,to ten sam co w grande? tam dwumasy nie ma? Ten sam co w Grande. W Combo montowane były słabsze wersje 69/75KM. Wersji 90KM nie było. Dwumasa jest we wszystkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > Ten sam co w Grande. W Combo montowane były słabsze wersje 69/75KM. Wersji 90KM nie było. Dwumasa > jest we wszystkich. Ale nie u Fiata... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 17 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Dziekuje za tak dokładne rozpisanie obu silnikow Jeśli dobrze zrozumialem to ten 1.3 w przypadku sytuacji awaryjnych( co w aucie ilus letnim jest normalne) jest tańszym w użytkowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > Dziekuje za tak dokładne rozpisanie obu silnikow > Jeśli dobrze zrozumialem to ten 1.3 w przypadku sytuacji awaryjnych( co w aucie ilus letnim jest > normalne) jest tańszym w użytkowaniu. dokładnie 1.7 konstrukcja isuzu, brak zamienników z osprzętu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 20 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 > Dziekuje za tak dokładne rozpisanie obu silnikow > Jeśli dobrze zrozumialem to ten 1.3 w przypadku sytuacji awaryjnych( co w aucie ilus letnim jest > normalne) jest tańszym w użytkowaniu. Z tego co mi wiadomo sytuacje awaryjne zdarzają się niewspółmiernie częściej w 1.3 niż w isuzu 1.7. W starej astrze miałem pierwszą wersję silnika isuzu i bezawaryjnie wytrzymał 600kkm, teraz też kupiłem isuzu. Jakoś 1.3 w Combo mnie nie przekonywuje. Ten silnik jest za słaby do takiego auta. Rozmawiając ze znajomymi co służbowo jeżdżą na 1.3 dowiedziałem się, że do 200kkm jeszcze da się jechać, potem to padlina. Nowy można kupić ale sprzedać zanim wybije na liczniku 200kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 > Rozmawiając ze znajomymi co służbowo jeżdżą na 1.3 dowiedziałem się, że do > 200kkm jeszcze da się jechać, potem to padlina. Nowy można kupić ale sprzedać zanim wybije na > liczniku 200kkm. A co się dzieje po przekroczeniu magicznej bariery psychologicznej 200 tys km? U mnie jest 210 tys km i nic szczególnego nie zauważam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 > A co się dzieje po przekroczeniu magicznej bariery psychologicznej 200 tys km? bo to złom już wtedy jest i się nie kupuje takiego auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 > bo to złom już wtedy jest i się nie kupuje takiego auta Tak właśnie myślą Polacy i wolą kupić kręcone 165 tys A śpiewki o tym, że po 200 tys auta stają się szrotem można usłyszeć o każdym aucie/silniku, nie tylko o Combo 1.3. Szukałem kiedyś potwierdzenia na temat zaplanowanej trwałości silników 1.3 Multijet na 250 tys km i nic nie znalazłem. Może ten zaplanowany okres dotyczył trwałości rozrządu, choć mało kto dobił do 250 tys na oryginalnym rozrządzie. Poza tym u mnie przy 210 tys oleju nie bierze, moc ma, więc nie wiem, co miałoby znaczyć ta "zaplanowana trwałość". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 > Poza tym u mnie przy 210 tys oleju nie bierze, moc ma, więc nie wiem, co miałoby znaczyć ta "zaplanowana trwałość". Bo to będzie "zejście" po cichu i z zaskoczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 kurde,a kuzyn kupił e46 2,0 D 150KM z nalotem 320kkm,jezdzi duzo lepiej niz moja renówka z magicznym 127kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 a co masz za auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 > a co masz za auto. Combo 1.3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezp Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > Obiegowa opinia głosi, że ten silnik został zaprojektowany na przebieg do 250.000km. Co do obiegowej opinii to wyjaśniam skąd się wzięło 250tys.km. Jest to ten sam silnik produkowany przez Fiata, robiony m.in w Bielsku-Białej i montowany w Pandach. A gdy uruchamiano produkcję tego silnika (chyba w 2007r.) to prezes Fiat Auto Poland w wywiadzie (można znaleźć na necie, ale teraz nie mogę) powiedział, że przewidywana trwałość, przebieg silnika to właśnie owe 250tys.km. Ale wg norm producenta wymiana oleju miała następować co 30tys.km. Jeżeli ktoś robił to częściej i dbał o autko to ten wytrzyma i ze 400tys, ale stopy aluminiowe zastosowane w nim nie wróżą tego. Silnik jet klejony. Niby jednorazowy, ale Polak potrafi i robi się remonty tych silników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > Combo 1.3. czyli dpf jest w kazdym 1,3 75KM i 90 rozumiem.. Taki silniczek do miastajest dobry ,a na trasie jak to pali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > czyli dpf jest w kazdym 1,3 75KM i 90 rozumiem.. Taki silniczek do miastajest dobry ,a na trasie > jak to pali? 75KM miały DPFa. 90KM bywały bez filtra, ale silnika 1.3 90KM w Combo nie było. Były tylko 1.3 69KM do 2005 roku, a w 2006 wszedł 75KM z DPF. Spalanie u mnie to 5-5,5 litra w trasie i 6,5 w mieście. Filtr w jeździe miejskiej wypala się co około 400km, a w trasie 600-800 w zależności od prędkości jazdy. Gdyby stał się mocno upierdliwy to za 800 zł można zrobić out. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > czyli dpf jest w kazdym 1,3 75KM i 90 rozumiem.. Taki silniczek do miastajest dobry ,a na trasie > jak to pali? Nie do końca jest do miasta dobry, zimą potrzeba min. 10km, żeby z nawiewów leciało w miarę ciepłe powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 > Nie do końca jest do miasta dobry, zimą potrzeba min. 10km, żeby z nawiewów leciało w miarę ciepłe > powietrze. No własnie to jest to , a w benzynie po 3km juz sie nagrzewa .A czesto jezdze 3-10km po duzym mieście. A popatrz ile dizli jezdzi po miesxie i olewaja to ..Szagier np. teraz kupił bmw e90 320d 163KM ,na odcinki do pracy 15km,jestem ciekaw tego spalania ,bo średnie widzę wychodzi 7l. http://www.autocentrum.pl/spalanie/bmw/seria-3/e90-91-92-93/ a w grande 5l http://www.autocentrum.pl/spalanie/fiat/punto/grande-punto/ .pewnie realnie w miesci wyjdzie z 7l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 > Nie do końca jest do miasta dobry, zimą potrzeba min. 10km, żeby z nawiewów leciało w miarę ciepłe > powietrze. chyba żartujesz po takim odcinku mam saunę w Combo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 > Nie do końca jest do miasta dobry, zimą potrzeba min. 10km, żeby z nawiewów leciało w miarę ciepłe > powietrze. Na mieście nagrzewa się szybciej niż w trasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 > chyba żartujesz po takim odcinku mam saunę w Combo Nawet w mrozy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 > Nawet w mrozy? ee....dzwoniłem do wujka co ma 1,3 w grande i mówi ze długo sie nagrzewa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 > ee....dzwoniłem do wujka co ma 1,3 w grande i mówi ze długo sie nagrzewa może ujek ma termostat zdup.....y Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 > Nawet w mrozy? zależy o jakich mrozach mówimy ? tej zimy nie było problemu z grzaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.