Skocz do zawartości

Combo 1.3 lub 1.7


Danielpoz.

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam.

> Czy sa jakies istotne bolączki ktoregos z tych silnikow? chodzi o rocznik 2004-2007 czyli silniki

> cdti.

1.3 lubi szybko umrzeć podobno. A w 1.7 zależy czy wtryski Bosch czy Denso jak pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.7 - nikt na chwilę obecną nie usuwa DPFa, chociaż nie widziałem combo 1.7 z DPFem

> 1.3 - da radę usunąć DPFa, można też programowo wyłączyć zawór EGR.

Ok czyli reasumując lepiej 1.3 czy 1.7 pomijam spalnie,osigi itp. chodzi mi tylko o awaryjność i ewentualna naprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Czy sa jakies istotne bolączki ktoregos z tych silnikow? chodzi o rocznik 2004-2007 czyli silniki

> cdti.

1.3:

- rozrząd - jak zaczyna dzwonić należy go wymienić. Części kosztują 350 zł. U mnie ASO wymieniło po 140 tys km.

- EGR - tak samo jak w przypadku fiatowskiego silnika 1.9 CDTI producent (Pierburg) nie zadbał o trwałość zaworu, wypuszczono później poprawiony zawór, który kosztuje ok. 300 zł. U mnie wymieniony przy 180 tys km, bo szarpanie się zaczęło.

- DPF - zwykle nie sprawia problemów, w razie czego można usunąć gdyby się pojawiły. Montowany od 2006 roku.

- wtryskiwacze Bosch'owskie, nie sprawiają problemów, ale jeśli coś się zepsuje to można śmiało naprawić.

- czasem ciekną pompy wtryskowe CP1, u mnie 210 tys km bez problemów.

- jak to w nowych dieslach siedzi koło dwumasowe. Po 200 tys km zdarzają się objawy zużycia, za 1000 zł można kupić komplet sprzęgła z jednomasowym kołem.

1.7:

- rozrząd - pasek a więc wymiana co 120/150 tys km. Koszt części około 350-400 zł.

- wtryskiwacze Denso - w przypadku problemów można spróbować czyścić, a jeśli nie pomoże to tylko wymiana.

- pompy wtryskowe Denso - padają elektrozawory SCV - czyszczenie nie ma sensu, wymiana to koszt ok. 500 zł (dostępne na allegro).

- koło dwumasowe - pada jak w innych dieslach, nie ma zamienników jednomasowych

- zdarzają się problemy z pojawianiem się oleju w płynie chłodzącym. Padają albo uszczelniacze wtryskiwaczy albo chłodnice oleju.

- zmienna geometria turbosprężarki - PSJ blokuje kierownice zmiennej geometrii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziekuje za tak dokładne rozpisanie obu silnikow

> Jeśli dobrze zrozumialem to ten 1.3 w przypadku sytuacji awaryjnych( co w aucie ilus letnim jest

> normalne) jest tańszym w użytkowaniu.

Z tego co mi wiadomo sytuacje awaryjne zdarzają się niewspółmiernie częściej w 1.3 niż w isuzu 1.7. W starej astrze miałem pierwszą wersję silnika isuzu i bezawaryjnie wytrzymał 600kkm, teraz też kupiłem isuzu. Jakoś 1.3 w Combo mnie nie przekonywuje. Ten silnik jest za słaby do takiego auta. Rozmawiając ze znajomymi co służbowo jeżdżą na 1.3 dowiedziałem się, że do 200kkm jeszcze da się jechać, potem to padlina. Nowy można kupić ale sprzedać zanim wybije na liczniku 200kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozmawiając ze znajomymi co służbowo jeżdżą na 1.3 dowiedziałem się, że do

> 200kkm jeszcze da się jechać, potem to padlina. Nowy można kupić ale sprzedać zanim wybije na

> liczniku 200kkm.

A co się dzieje po przekroczeniu magicznej bariery psychologicznej 200 tys km? U mnie jest 210 tys km i nic szczególnego nie zauważam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo to złom już wtedy jest i się nie kupuje takiego auta

Tak właśnie myślą Polacy i wolą kupić kręcone 165 tys 270751858-jezyk.gif

A śpiewki o tym, że po 200 tys auta stają się szrotem można usłyszeć o każdym aucie/silniku, nie tylko o Combo 1.3.

Szukałem kiedyś potwierdzenia na temat zaplanowanej trwałości silników 1.3 Multijet na 250 tys km i nic nie znalazłem. Może ten zaplanowany okres dotyczył trwałości rozrządu, choć mało kto dobił do 250 tys na oryginalnym rozrządzie. Poza tym u mnie przy 210 tys oleju nie bierze, moc ma, więc nie wiem, co miałoby znaczyć ta "zaplanowana trwałość".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poza tym u mnie przy 210 tys oleju nie bierze, moc ma, więc nie wiem, co miałoby znaczyć ta "zaplanowana trwałość".

Bo to będzie "zejście" po cichu i z zaskoczenia zlosnik.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obiegowa opinia głosi, że ten silnik został zaprojektowany na przebieg do 250.000km.

Co do obiegowej opinii to wyjaśniam skąd się wzięło 250tys.km. Jest to ten sam silnik produkowany przez Fiata, robiony m.in w Bielsku-Białej i montowany w Pandach.

A gdy uruchamiano produkcję tego silnika (chyba w 2007r.) to prezes Fiat Auto Poland w wywiadzie (można znaleźć na necie, ale teraz nie mogę) powiedział, że przewidywana trwałość, przebieg silnika to właśnie owe 250tys.km. Ale wg norm producenta wymiana oleju miała następować co 30tys.km. Jeżeli ktoś robił to częściej i dbał o autko to ten wytrzyma i ze 400tys, ale stopy aluminiowe zastosowane w nim nie wróżą tego. Silnik jet klejony. Niby jednorazowy, ale Polak potrafi i robi się remonty tych silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli dpf jest w kazdym 1,3 75KM i 90 rozumiem.. Taki silniczek do miastajest dobry ,a na trasie

> jak to pali?

75KM miały DPFa. 90KM bywały bez filtra, ale silnika 1.3 90KM w Combo nie było.

Były tylko 1.3 69KM do 2005 roku, a w 2006 wszedł 75KM z DPF.

Spalanie u mnie to 5-5,5 litra w trasie i 6,5 w mieście. Filtr w jeździe miejskiej wypala się co około 400km, a w trasie 600-800 w zależności od prędkości jazdy. Gdyby stał się mocno upierdliwy to za 800 zł można zrobić out.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli dpf jest w kazdym 1,3 75KM i 90 rozumiem.. Taki silniczek do miastajest dobry ,a na trasie

> jak to pali?

Nie do końca jest do miasta dobry, zimą potrzeba min. 10km, żeby z nawiewów leciało w miarę ciepłe powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie do końca jest do miasta dobry, zimą potrzeba min. 10km, żeby z nawiewów leciało w miarę ciepłe

> powietrze.

No własnie to jest to , a w benzynie po 3km juz sie nagrzewa .A czesto jezdze 3-10km po duzym mieście. A popatrz ile dizli jezdzi po miesxie i olewaja to ..Szagier np. teraz kupił bmw e90 320d 163KM ,na odcinki do pracy 15km,jestem ciekaw tego spalania ,bo średnie widzę wychodzi 7l. http://www.autocentrum.pl/spalanie/bmw/seria-3/e90-91-92-93/

a w grande 5l http://www.autocentrum.pl/spalanie/fiat/punto/grande-punto/ .pewnie realnie w miesci wyjdzie z 7l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.