Skocz do zawartości

Zakup 147-ki


iontorsp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Już kiedyś w wątku o 156-ce stwierdziłem, że założę wątek o ww. tematyce.

Dla zachowania czytelności pytania dotyczące 147 będą zawarte w punktach. Liczę na fachowe porady bo już się przekonałem, że fani marki mają OGROMNĄ wiedzę na temat Alf. Jeżeli wątek pójdzie w dobrym kierunku sugerowałbym go podwiesić.

1. Nadwozie

1.1. Zdarza się w tym aucie ruda?

1.2. Czy zdarzały się problemy ze "słabą" powłoką lakierniczą?

2. Podwozie (temat rzeka)

2.1. Wasze opinie nt. zawieszenia p/t. Trwałość, koszty, łatwość naprawy.

2.2. Czy auto wymaga dodatkowego zabezpieczenia antykorozyjnego?

2.3. Czy stwierdzono jakiekolwiek problemy z układem kierowniczym/hamulcowym?

3. Silnik/skrzynia/sprzęgło

3.1. Czy silniki TS 105/120 km nadają się do LPG?

3.2. Jak oceniacie trwałość ww. silników?

3.3. Czy są one wymagające pod względem olejów?

3.4. Inne uwagi dotyczące wyżej wymienionych podzespołów.

4. Elektryka

4.1. Czy są jakiekolwiek problemy z klimatyzacją automatyczną? Jak oceniacie wydajność klimatyzacji w 147?

4.2. Czy były problemy z często przepalającymi się żarówkami?

4.3. Czy przycisk obiegu wew/zewn. powietrza potrafi się "zawiesić"?

4.4. Wasze uwagi dotyczące elektryki

5. Największe wady 147 w waszym mniemaniu.

6. Najważniejsze zalety 147?

7. Co ze zdjęć można wyczytać o tej sztuce alfa 147 wink.gifdevil.gif Czy cena jest adekwatna do rocznika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja podzielę się swoją wiedzą - mimo, że nie posiadałem 147 bardzo się tym modelem interesowałem bo chciałem swego czasu kupić.

> 1. Nadwozie

> 1.1. Zdarza się w tym aucie ruda?

Nadwozie nie powinno (chyba, ze dzwon i malowane w niewłaściwy sposób) - jedynie podwozie może rdzewieć (trzeba zajrzeć)

> 1.2. Czy zdarzały się problemy ze "słabą" powłoką lakierniczą?

Nic o tym mi nie wiadomo

> 2. Podwozie (temat rzeka)

> 2.1. Wasze opinie nt. zawieszenia p/t. Trwałość, koszty, łatwość naprawy.

Co 80 do 120 tys km trzeba wymieniać przód - koszty 2x większe niż we Fiacie bo na jednej kolumnie masz 2 wahacze. Łatwość naprawy w zasadzie porównywalna - chociaż do tego górnego wahacza jest ograniczony dostęp. Tył powinien wytrzymać 2 razy tyle.

> 2.2. Czy auto wymaga dodatkowego zabezpieczenia antykorozyjnego?

Można po oczyszczeniu podwozia przelecieć go jakimś smarem by nie dostawało soli (chociaż jak się kupuje używane auto może być za późno smile.gif )

> 2.3. Czy stwierdzono jakiekolwiek problemy z układem kierowniczym/hamulcowym?

W GTA były problemy z układem kierowniczym. Poza tym nie wiadomo mi o niczym takim.

> 3. Silnik/skrzynia/sprzęgło

> 3.1. Czy silniki TS 105/120 km nadają się do LPG?

Nadają się (nawet lepiej niż zwykłe ze względu na 2 świece na cylinder biglaugh.gif)

> 3.2. Jak oceniacie trwałość ww. silników?

Spora

> 3.3. Czy są one wymagające pod względem olejów?

Wersję z wariatorem (zmiennymi fazami rozrządu) są wymagające - trzeba dbać o czystość oleju, sprawdzać jego poziom co jakiś czas (i dolewać) i kupować raczej takie mniej lepkie smile.gif

> 3.4. Inne uwagi dotyczące wyżej wymienionych podzespołów.

Co 80 do 120 tys km trzeba wymienić wariator (wersje 1,6 105KM nie mają wariatora). Sprzęgło też wytrzymuje 100tys około (czyli co 100tys w zasadzie gruntowna wymiana tego wszystkiego)

> 4. Elektryka

To w całości pominę bo nic mi nie wiadomo o żadnym z podpunktów

> 5. Największe wady 147 w waszym mniemaniu.

- Zwiększone koszty utrzymania (wielowahacz z przodu, wariator, 2 świece na cylinder) poza tym litr więcej palą od porównywalnego Fiata ze swojego okresu.

- ciężko trafić zadbany egzemplarz - większość to "okazje" handlarza sprowadzającego z zagranicy albo osoby które nie wiedzą co mają smile.gif i nie dbają.

> 6. Najważniejsze zalety 147?

- Własności jezdne

- Klimat auta

- Świetnie wygląda

- Frajda z jazdy

- Jest to Alfa Romeo

> 7. Co ze zdjęć można wyczytać o tej sztuce alfa 147

Słabej jakości są ale wydaje mi się, że kierownica trochę wytarta i przedni zderzak z jednej strony niżej zawieszony a z drugiej wyżej (Widać po szparach i tym że lekko odstaje od błotnika z jednej strony - chyba specjalnie krzywo zdjęcie wkleił by nie rzucało się tak w oczy smile.gif )... Sprowadzony od handlarza więc może być ulep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto krajowe, używane przez jakąś lekarkę. Oglądałem tą 147-kę i wygląda "w porzo" ale w te 70 kkm

> nie wierzę. Zostawiła te auto w tym komisie i kupiła jakieś inne....

Tutaj http://www.alfaholicy.org/ na forum jeszcze ponów swoje pytanie (lub poszperaj bo bogate info tam już powinno być na temat 147). Na autokącik to raczej Fiacisti zaglądają smile.gif a właściciele Alf są raczej gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.1. Zdarza się w tym aucie ruda?

nie

> 1.2. Czy zdarzały się problemy ze "słabą" powłoką lakierniczą?

nie

> 2. Podwozie (temat rzeka)

> 2.1. Wasze opinie nt. zawieszenia p/t. Trwałość, koszty, łatwość naprawy.

trwalosc liczona w godzinach jesli dobrze przycisniesz

> 2.2. Czy auto wymaga dodatkowego zabezpieczenia antykorozyjnego?

nie

> 2.3. Czy stwierdzono jakiekolwiek problemy z układem kierowniczym/hamulcowym?

nie

> 3. Silnik/skrzynia/sprzęgło

> 3.1. Czy silniki TS 105/120 km nadają się do LPG?

a kogo to obchodzi?

> 3.2. Jak oceniacie trwałość ww. silników?

samych "słupków"? dobrze

> 3.3. Czy są one wymagające pod względem olejów?

jak wszystkie AR

> 3.4. Inne uwagi dotyczące wyżej wymienionych podzespołów.

> 4. Elektryka

body computer. jedeny problem

> 4.1. Czy są jakiekolwiek problemy z klimatyzacją automatyczną? Jak oceniacie wydajność

> klimatyzacji w 147?

słabo

> 4.2. Czy były problemy z często przepalającymi się żarówkami?

nie

> 4.3. Czy przycisk obiegu wew/zewn. powietrza potrafi się "zawiesić"?

nie

> 4.4. Wasze uwagi dotyczące elektryki

> 5. Największe wady 147 w waszym mniemaniu.

kijowe zawieszenie, kiepskie silniki, słabe hamulce

> 6. Najważniejsze zalety 147?

ładnie wygląda i przyzwoicie jeździ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdże od niedawna 147`ką i poza tym co zdążyłem zauważyć, sporo też studiowałem forum alfaholików.

Generalnie na silnik TS chyba bym się nie zdecydował. Oczywiście przy odpowiednim traktowaniu zrobi pewnie wiele km, ale jednak za dużo złego się o nim słyszy.

Poczytaj sobie np. takie wątki: link

Rdzy w tym aucie raczej nie uświadczysz, o ile jest bezwypadkowe. U mnie nie dopatrzyłem się nigdzie, nawet pod spodem (poza tłumikiem końcowym). Zawieszenie tylne jest trwałe (McPherson), natomiast o przednim wielowahaczu można napisać książke smile.gif Swoją kupiłem trochę taniej z diagnozą wywalonych górnych wahaczy, ale przy rozbieraniu wszystkiego okazało się że dolne też mają powoli dość i wymieniłem całość. Założyłem TRW i mam nadzieje że trochę to pożyje.

Najbardziej boje się w tym aucie elektroniki, bo awaria jakiegoś układu czy komputera potrafi unieruchomić samochód, ale jak do tej pory wszystko działa i oby tak pozostało. Auto prowadzi się świetnie, wnętrze jest wg. mnie najładniejsze ze wszystkich kompaktów z tych lat, choć niektóre materiały pozostawiają trochę do życzenia. Nadwozie to już kwestia gustu ale na pewno wyróżnia się na drodze wśród Focusów, Golfów cz Audi A3.

Generalnie auto kusi wyglądem, wyposażeniem, prowadzeniem. Odstrasza usterkami mniejszymi i większymi oraz sporym spadkiem wartości. Na pewno nie warto szukać najtańszych egzemplarzy bo to często zajeżdżone trupy, w które trzeba włożyć na start 5 tyś. Najbardziej polecanymi silnikami w 147 są JTD i póki co mogę powiedzieć że jestem z niego w pełni zadowolony. Udało się znaleźć dokładnie taką jaka podoba mi się najbardziej, czyli 3 drzwiowa i czerwona smile.gif

Warto poszukać egzemplarza z forum Alfy, bo będziesz znał historie auta. Często są naprawde mocno doinwestowane egzemplarze. Omijaj komisy bo handlarze niewiele wiedzą o tych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Już kiedyś w wątku o 156-ce stwierdziłem, że założę wątek o ww. tematyce.

> Dla zachowania czytelności pytania dotyczące 147 będą zawarte w punktach. Liczę na fachowe porady

> bo już się przekonałem, że fani marki mają OGROMNĄ wiedzę na temat Alf. Jeżeli wątek pójdzie w

> dobrym kierunku sugerowałbym go podwiesić.

> 1. Nadwozie

> 1.1. Zdarza się w tym aucie ruda?

Koroduje podłoga w 70 % egzemplarzy, miałem/mam styczność z więcej niż 1 szt.

> 1.2. Czy zdarzały się problemy ze "słabą" powłoką lakierniczą?

Nie

> 2. Podwozie (temat rzeka)

> 2.1. Wasze opinie nt. zawieszenia p/t. Trwałość, koszty, łatwość naprawy.

Montujesz oryginał/TRW i masz problem z głowy na więcej niz 50 kkm, założysz tanie qfno i masz liczenie godzin

> 2.2. Czy auto wymaga dodatkowego zabezpieczenia antykorozyjnego?

Jak najbardziej. Rdzewieją podłogi, czasem nawet na wylot, ale i tak zdecydowanie mniej niż w 156.

> 2.3. Czy stwierdzono jakiekolwiek problemy z układem kierowniczym/hamulcowym?

Przy przebiegach powyżej 200 kkm potrafią cieknąć magle, przewody, poza tym spoko.

> 3. Silnik/skrzynia/sprzęgło

> 3.1. Czy silniki TS 105/120 km nadają się do LPG?

LPG bez problemu - musi być dobra i z głowa założona instalacja

> 3.2. Jak oceniacie trwałość ww. silników?

Dobry olej + filtr, wymiana co 10 kkm i nie ma problemów, jak bierze, naprawić i również bez kłopotów.

> 3.3. Czy są one wymagające pod względem olejów?

Tak, dobry olej = mniej problemów

> 3.4. Inne uwagi dotyczące wyżej wymienionych podzespołów.

Wersja bez wariatora ma jeden problem mniej

> 4. Elektryka

> 4.1. Czy są jakiekolwiek problemy z klimatyzacją automatyczną? Jak oceniacie wydajność

> klimatyzacji w 147?

Nie stwierdzono

> 4.2. Czy były problemy z często przepalającymi się żarówkami?

tanie pozycyjne H6W palą się szybko. Markowe BOSCH, NARVA, OSRAM nie powodują tego problemu

> 4.3. Czy przycisk obiegu wew/zewn. powietrza potrafi się "zawiesić"?

Nie

> 4.4. Wasze uwagi dotyczące elektryki

Jest w aucie wink.gif

> 5. Największe wady 147 w waszym mniemaniu.

Stosowanie tanich zamienników powoduje same kłopoty i nerwicę. auto nie ma większych wad. Jeśli silnik TS bierze znaczne ilości oleju, a potrafi nawet litr na 1000 km, trzeba go naprawić. Sposób naprawy opisuję na naszym prywatnym FORUM.

> 6. Najważniejsze zalety 147?

Fajne auto, o dziwo zdecydowanie lepiej wykonane od 156 przed FL, potem i 156 poprawili.

> 7. Co ze zdjęć można wyczytać o tej sztuce alfa 147 Czy cena jest adekwatna do rocznika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Montujesz oryginał/TRW i masz problem z głowy na więcej niz 50 kkm, założysz tanie qfno i masz

> liczenie godzin

ja cie bardzo proszę, fabrycznie nowa 147 Q2 po weekendzie dość ofensywnej jazdy po mazurskich drogach zaczeła ślicznie postukiwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżdże od niedawna 147`ką i poza tym co zdążyłem zauważyć, sporo też studiowałem forum alfaholików.

> Generalnie na silnik TS chyba bym się nie zdecydował. Oczywiście przy odpowiednim traktowaniu zrobi

> pewnie wiele km, ale jednak za dużo złego się o nim słyszy.

> Poczytaj sobie np. takie wątki: link

Napisze szczerze, że wcale mnie ten wątek nie zniechęcił. Wiem jak dbać o samochód, robię małe przebiegi, a ewentualny remont nie będzie kosztował fortuny- sławne panewki... tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja cie bardzo proszę, fabrycznie nowa 147 Q2 po weekendzie dość ofensywnej jazdy po mazurskich

> drogach zaczeła ślicznie postukiwać.

Bezmyślna jazda byle szybciej po nie wiadomo jakich wertepach, że mało kolumna amortyzatora nie wyskoczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja cie bardzo proszę, fabrycznie nowa 147 Q2 po weekendzie dość ofensywnej jazdy po mazurskich

> drogach zaczeła ślicznie postukiwać.

bo inżynierowie alfy do typoszeregu 147\156\gt opracowali nowy typ zawieszenia - GÓWNOLIT

sam pablo\camel pisał , że auto posiada tulejki wahaczy jak z malucha , a jest od niego dwa razy cięższe , to nie ma prawa działać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo inżynierowie alfy do typoszeregu 147\156\gt opracowali nowy typ zawieszenia - GÓWNOLIT

> sam pablo\camel pisał , że auto posiada tulejki wahaczy jak z malucha , a jest od niego dwa razy

> cięższe , to nie ma prawa działać - Na dłuższą metę

Co ciekawe, w 159 prędzej się klapa w kolektorze urwie niż padnie tuleja w dolnym wahaczu. 270635636-JUMP2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co ciekawe, w 159 prędzej się klapa w kolektorze urwie niż padnie tuleja w dolnym wahaczu.

i to jest piękne , bo to oznacza że te włoskie małpy się czegoś uczą , nareszcie ok.gif

np spójrzmy na wahacze z fiata bravo \ brava facepalm%5B1%5D.gif (pamiętające tipo) , a stilo \bravo II - widać że wyciągnęli wnioski i zaprojektowali wahacze jak inni producenci , to cieszy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisze szczerze, że wcale mnie ten wątek nie zniechęcił. Wiem jak dbać o samochód, robię małe

> przebiegi, a ewentualny remont nie będzie kosztował fortuny- sławne panewki...

Tak właśnie rób ok.gif

Zakładaj, że Tobie się to nie przydarzy zlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.