Skocz do zawartości

Takie tam feriowe podsumowanie dla spalaniowych onanistow


Fili_P

Rekomendowane odpowiedzi

> Powód prozaiczny - polityka centrali.

> Fijord mondeo mk4 - 2.0noPb spala ok. 45-50% więcej, niż mk4 2.0 tdci 140KM, kierownik, trasy - te

> same.

fordy generalnie nie są ekonomiczne. Teraz jeżdżę takim 140 KM w zastępstwie i pali około 1,5 - 2 litrów więcej od mojej VC, a dynamika bez porównania no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje obserwacje turbobenzyna 1.4 - spalanie z 20tkm średnie to ok 7,3-7,5, najniższe 5,6 - najwyższe 19,8.

Generalnie o to chodzi jedziesz powoli oszczędzasz, zap....niestety fizyka dochodzi do głosu

Podobnie z boxem- w Twoim przypadku zjadł ok litra do półtora na każde 100 km. Wynik przyzwoity.

Pozostaje porównać z benzyną obliczyć koszty eksploatacji np przez 100 tkm plus przeglądy i ewentualne naprawy i wyliczenie czy warto mieć diesla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale jakoś obliczali? Trudno mi wierzyć, że to jest pomysł z sufitu...

> Hmm... na forach podają +2 litry, to trochę duża różnica u Was.

> A pozapaliwowe koszty eksploatacji są istotnie niższe? Przy założeniu 200.000km różnica w paliwie

> to lekko 22.000 zł. Chociaż zakładając wymianę koła dwumasowego (3.000 zł), DPF (3.000 zł),

> paska rozrządu (chyba 2.000zł) i jedną awarię układu zasilania (2.000 zł) połowę oszczędności

> zostaje w ASO: dobrze liczę?

ale wykombinowałeś hehe.gif

jedyne co można się zgodzić to dwumasa kontra zwykłe sprzęgło: tu 3 koła, w benzynie 1500. A reszta dotyczy obu wersji, oczywiście DPF nikt nie wymienia po 200 tysiącach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale wykombinowałeś

> jedyne co można się zgodzić to dwumasa kontra zwykłe sprzęgło: tu 3 koła, w benzynie 1500. A reszta

> dotyczy obu wersji, oczywiście DPF nikt nie wymienia po 200 tysiącach.

możesz się zdziwić w wielu benzynowych jest dwumas- np Multiair czy T-JET

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale wykombinowałeś

przyjąłem błędne założenia?

> jedyne co można się zgodzić to dwumasa kontra zwykłe sprzęgło: tu 3 koła, w benzynie 1500. A reszta

> dotyczy obu wersji, oczywiście DPF nikt nie wymienia po 200 tysiącach.

Nie wiem, jaka jest trwałość DPF w Fordzie, ale zauważyłem, że auta z silnikami diesla mające większy moment obrotowy szybciej zuzywają opony na przedniej osi. Poza tym dawno nie spotkałem się z wymianą sprzęgła w aucie z silnikiem benzynowym po 200.000km, a wymiana koła dwumasowego przy tym przebiegu to (prawie) standard.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest od dawna w benzynach, ale wytrzymuje więcej

może i tak może i nie- popatrz na charakterystyki nowych turbobenzyn- bardzo podobne do diesli wiec i trwałość może być podobna.

Jedynie plus w przypadku ww. jednostek to cena oryginału dwumasówki - koszt ok 600 pln w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może i tak może i nie- popatrz na charakterystyki nowych turbobenzyn- bardzo podobne do diesli wiec

> i trwałość może być podobna.

> Jedynie plus w przypadku ww. jednostek to cena oryginału dwumasówki - koszt ok 600 pln w ASO

Silnik benzynowy generuje duzo mniejsze wibracje ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fijord mondeo mk4 - 2.0noPb spala ok. 45-50% więcej, niż mk4 2.0 tdci 140KM, kierownik, trasy - te

> same.

Czyli wg. Ciebie diesel spali 5,5 a benzyna 11 przy prędkości powiedzmy autostradowej rzędu 150-170? Nie zgadzam się z tym.

Mój benzynowy mi przy takiej jeździe non stop spali powiedzmy 10 - 11, to diesel zadowoli się 5-5,5? cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może i tak może i nie- popatrz na charakterystyki nowych turbobenzyn- bardzo podobne do diesli wiec

> i trwałość może być podobna.

> Jedynie plus w przypadku ww. jednostek to cena oryginału dwumasówki - koszt ok 600 pln w ASO

2x nie

dwumas do mojego silnika noPB, kosztuje więcej niż do diesla grinser006.gif

dwumas w benzynie nie cierpi, bo nie ma wibracji, nie widzę związku z charakterystyką hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli wg. Ciebie diesel spali 5,5 a benzyna 11 przy prędkości powiedzmy autostradowej rzędu

> 150-170? Nie zgadzam się z tym.

> Mój benzynowy mi przy takiej jeździe non stop spali powiedzmy 10 - 11, to diesel zadowoli się

> 5-5,5?

nie wiem jak będzie na A, pewnie zależy to od skrzyni, np c-max 2.0 diesel ma skrzynie 6biegową hmm.gif

ale porównując spalanie focusa 1.6 (hdi 110KM) do benzyny 1.8 (120KM) to spalanie jest o te 40% większe

przy kręceniu się wokół komina diesel brał ok 6L, a benzyna do 9L

na trasie diesel spokojnie zejdzie do 5L, a benzynę raczej ciężko poniżej 7L

dla porównania TSI 1.4 na trasie (bez A ale dość dynamicznie) i ok 50km po mieście, 6.7L noPB smile.gif

mój 1.8 (taka sama moc, jednak auto cięższe) spalił by pod 10L LPG, czyli jakieś 8.5L noPB hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.