volcan Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 > A passaty jakoś sobie radzą - wyobraź sobie że nikt nie zginąl w tym pastuchu Ale to już raczej w kategoriach cudu należy rozpatrywać Chyba to, że wjechał centralnie pod koła uratowało ludzi (ile osób tym jechało?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 > Która generacja ? > Dobrze że CRV się nie przewróciła. Lepiej się przewrócić i potłuc niż mieć obcy zderzak w nerce. Wysokość jest tu dużą zaletą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 > Miałem takie samo podejście a namieszały mi auta typu SUV. Dajmy na to zderzenie np Passata (5* w > NCAP) wraz z niedużym SUVem np Qashqai (5* w NCAP). Przepraszam za offtopic ale ja bym nie nazwal Qashqaia SUVem, to przeciez zwykly Crossover. A w gazetach piszą ze SUV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 Powoże szwagra land cruisera i patrole i czuje się bezpiecznie. W kijance mam lęki, a pandą firmową to już panie szkoda gadać. Był gdzieś test 3 gwiazdkowego cherokee z 5 gwiazdkowym renault i wolę 3 gwiazdki. Dajesz orurowanie i jedziesz przez osobówkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 26 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 > Przepraszam za offtopic ale ja bym nie nazwal Qashqaia SUVem, to przeciez zwykly Crossover. A w > gazetach piszą ze SUV Przeczytałeś cały wątek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 > Przeczytałeś cały wątek ? Nie, bylo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 > Powoże szwagra land cruisera i patrole i czuje się bezpiecznie. W kijance mam lęki, a pandą firmową > to już panie szkoda gadać. > Był gdzieś test 3 gwiazdkowego cherokee z 5 gwiazdkowym renault i wolę 3 gwiazdki. Dajesz > orurowanie i jedziesz przez osobówkę Miałem zderzenie boczne w Clio z TIRem - poza sporym bólem głowy nic mi nie było. Poduszka boczna i ogólna konstrukcja Renault przydała się Wiadomo - większa masa daje większe szanse, ale współczesne konstrukcje dają o wiele większe bezpieczeństwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 26 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 > Nie, bylo? To ładnie się ukłoń, przeproś i przeczytaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 Powtórzę historię sprzed kilku lat. Nissan chyba terrano lub patrol 2 z orurowaniem z tuvem bo auto z niemiec z niemcem za kólkiem wiozło na przyczepce tonę drewna. Pani nowiutką astrą classic wyjechała i nissan zatrzymał się na lewarku zmiany biegów. Gdyby jechał pasażer to by zginął na miejscu - auto do złomowania. W nissanie zmienili maskę, orurowanie, lampy, atrapę i wio, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 > Niekoniecznie. Ważna oczywiście jest sztywność auta (to jest szywne z . . . . > została kulka kabli rurek i pozginanej blachy... Jest dokładnie tak jak napisałeś, jednak i tak w powszechnej opinii bezpieczniejszy będzie ten mniej uszkodzony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 > Lepiej się przewrócić i potłuc niż mieć obcy zderzak w nerce. Wysokość jest tu dużą zaletą. Dokładnie o tym samym pisałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 > Która generacja ? II > Dobrze że CRV się nie przewróciła. Za nisko było uderzenie. Podskoczyła najeżdżając na przód Uno i piruet... Główne uderzenie poszło na tylne koło. > Skłoniło Cię to kolejnego auta tego typu lub do jakichś innych wyborów ? Pracodawca... To była służbówka. Kolejny był X-Trail. Tak wyglądała po zdarzeniu: Przypominam, że w Uno nie było w ogóle przodu. Żałuję, że nie zrobiłem zdjęcia na miejscu ale emocje zrobiły swoje. Gdybym prywatnie miał dużo jeździć bez wahania kupiłbym właśnie CR-V. To jedno z aut, które najmilej wspominam. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrezesAdam Napisano 27 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 W nissanie zmienili maskę, orurowanie, > lampy, atrapę i wio, słowo klucz w tym przypadku - rama Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 27 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 Widziałem jak wygląda Hilux kontra Ibiza. Nikt z Ibizy nie przeżył, w Hiluxie nie było różowo ale wszyscy przeżyli. Małe auta to zło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 27 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 > Powtórzę historię sprzed kilku lat. > Nissan chyba terrano lub patrol 2 z orurowaniem z tuvem bo auto z niemiec z niemcem za kólkiem > wiozło na przyczepce tonę drewna. > Pani nowiutką astrą classic wyjechała i nissan zatrzymał się na lewarku zmiany biegów. Gdyby jechał > pasażer to by zginął na miejscu - auto do złomowania. W nissanie zmienili maskę, orurowanie, > lampy, atrapę i wio, A jak w tego Nissana wiedzie 40t zestaw, albo chociaż 32t czteroosiowa solówka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VIOLATOR74 Napisano 27 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 > Ostatnio gdzieś oglądałem testy zderzeniowe różnych samochodów i porównywali auta terenowe. > Wypadały bardzo cieniutko ze względu na budowę ramy nośnej, brak stref zgniotu, systemów > bezpieczeństwa. Były różne czujniki zamontowane na manekinach i w pojazdach, zderzenia > terenówki z autami osobowymi. Komentarz do tego był taki że w takim aucie nie zabiją człowieka > obrażenia powstałe bezpośrednio przez uszkodzenie pojazdu a spowodowane ogromnym przeciążeniem > i jego następstwami to fakt najwiecej szkody robia przeciazenia i w tym przypadku np pasy czlowiekowi, znam to z autopsji gdy mialem zderzenie z vw transportem inaczej mowiac Ltekiem (jechalem punto 2) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 28 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 > A jak w tego Nissana wiedzie 40t zestaw, albo chociaż 32t czteroosiowa solówka? wiadomo wtedy ucierpisz ale mniej niż w osobówce bo stawiam na dachowanie które uważam za bezpieczniejsze niż zderzenie maska - maska np. Pozatym niemiec ma teraz cos nowego 4x4 więc i tak dyskusja płonna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YarooS Napisano 28 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 To chyba zależy od tego w którą stronę to bezpieczeństwo rozpatrujesz?! Przez w którą stronę mam na myśli to czy chodzi o ochronę prze kimś kto w Ciebie wjedzie, czy bardziej o takie w którym to Ty w jakiś sposób powodujesz wypadek. W pierwszym przypadku brałbym raczej SUVa. Jednak większe bydle, więc wjeżdżasz na kogoś, a nie pod kogoś, a maskę masz na wysokości twarzy "oponenta". W drugim problem staje się o wiele bardziej złożony bo bezpieczeństwo zależy już od wielu więcej czynników niż tylko podatność na przyjęcie uderzenia. Niższe auta są zazwyczaj zwinniejsze, więc i łatwiej wypadku uniknąć, trudniej je przewrócić, itp. w testach widać też zazwyczaj że waląc w nieruchomą przeszkodę ta dodatkowa masa, która jest atutem przy zderzeniach z innymi autami, tutaj działa zdecydowanie na naszą niekorzyść. Tak na prawdę jednak myślę, że nie ma się tutaj co za bardzo "spinać" na konkretny typ nadwozia, myśląc o bezpiecznym aucie na polskie drogi szukał bym czegokolwiek co dobrze wypada w testach(przede wszystkim z pewną przeszłością, jeśli nie mówimy o aucie nowym, bo te 5 gwiazdek potrafi się ulotnić jeśli auto było już wcześniej uderzone), jest umiarkowanie ciężkie, ma silnik zapewniający możliwość szybkiego wyprzedzania, dobre zawieszenie, hamulce, ESP, xenony(czy ogólniej rzecz biorąc mocne światła) i w wersji wypas, noktowizor. Takie luźne przemyślenie jeszcze na koniec, z bezpieczeństwa ostatnimi czasy zrobił się u nas taki slogan jak z terroryzmu USA. Tzw. "bezpieczeństwem" można uzasadnić praktycznie wszystko bez jakiejkolwiek refleksji. Jeśli to bezpieczeństwo jest tak na prawdę, aż takim priorytetem to proponuję wspawać sobie klatkę, obspawać i powzmacniać nadwozie i jeździć w szelkach, kombinezonie i kasku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 7 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > Powtórzę historię sprzed kilku lat. > Nissan chyba terrano lub patrol 2 z orurowaniem z tuvem bo auto z niemiec z niemcem za kólkiem > wiozło na przyczepce tonę drewna. > Pani nowiutką astrą classic wyjechała i nissan zatrzymał się na lewarku zmiany biegów. Gdyby jechał > pasażer to by zginął na miejscu - auto do złomowania. W nissanie zmienili maskę, orurowanie, > lampy, atrapę i wio, Terenówką o której wspomniałeś miała ramową konstrukcję ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 7 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > To chyba zależy od tego w którą stronę to bezpieczeństwo rozpatrujesz?! ciach Sam co wybrałeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 bezpieczeństwo w samochodzie to nie tylko testy zderzeniowe. To przede wszystkim zachowanie się auta zanim dojdzie do zdarzenia. W SUV masz nikłe szanse na ominięcie przeszkody. SUV hamuje z reguły gorzej niż auto podobnych gabarytów zawieszone niżej i lżejsze. SUV nie skręca tak dobrze jak auto zawieszone niżej. I nie prowadzi się tak stabilnie. Poza tym auto segmentu D jest z reguły dużo lżejsze od SUVa który ma w środku tyle samo miejsca. To tutaj jest ogromna przewaga w bezpieczeństwie przy "standardowych" autach w porównaniu do pseudoterenówek. Kto choć 5 min spędzi na płycie poślizgowej w samochodzie typu Jeep GC czy inne wynalazki ten zrozumie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 7 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > bezpieczeństwo w samochodzie to nie tylko testy zderzeniowe. To przede wszystkim zachowanie się > auta zanim dojdzie do zdarzenia. > W SUV masz nikłe szanse na ominięcie przeszkody. A co jeśli uważam że jestem słabym kierowcą ? Wtedy szanse ominięcia jakie daje klasa D nikną > Poza tym auto segmentu D jest z reguły dużo lżejsze od SUVa > który ma w środku tyle samo miejsca. Porównują do mniejszych suvów a w nich niekiedy jest miejsca tyle co w klasie C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > A co jeśli uważam że jestem słabym kierowcą ? Wtedy szanse ominięcia jakie daje klasa D nikną Wtedy tym bardziej się uwidocznią. Dobry kierowca pojedzie na drzwiach od stodoły, słaby kierowca potrzebuje więcej marginesu bezpieczeństwa. > Porównują do mniejszych suvów a w nich niekiedy jest miejsca tyle co w klasie C. No to porównaj masy takiej corolli i Rav4. Ten sam segment jeśli chodzi o wielkość samochodu w środku. I powiedz mi którym z tych samochodów wolałbyś omijać dziecko przebiegające przez jezdnię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > Terenówką o której wspomniałeś miała ramową konstrukcję ? tak kolego, rama ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YarooS Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 > ciach > Sam co wybrałeś ? Motocykl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 > O masz Zapinanie szelek i kask jadąc po zakupy - bezcenne Bezcenne to jest siedzieć w kuble, mieć zapięte szelki, rękawiczki Sparco... I garnitur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.