abel Napisano 27 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 ODCZYT PARAMETRÓW: Obroty silnika: 1227 obr/min Temperatura wody: 58 °C Temperatura powietrza: 24 °C Temp. oleju w silniku: 59 °C Wyprzedzenie zapłonu: -8,6 ° Obciażenie silnika: 15,75 Kg/h Ciśnienie w dolocie: 373 mBar Oczekiwane ciśnienie powietrza: 1017 mBar Korekta powietrza biegu jałowego: 0,2 % Kąt przepustnicy: 6,3 ° Kąt przepustnicy: 0,0 % Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,048 V Napięcie lambda 1 za kat.: 0,002 V ODCZYT PARAMETRÓW: Obroty silnika: 1216 obr/min Temperatura wody: 58 °C Temperatura powietrza: 24 °C Temp. oleju w silniku: 59 °C Wyprzedzenie zapłonu: 7,9 ° Obciażenie silnika: 9,75 Kg/h Ciśnienie w dolocie: 261 mBar Oczekiwane ciśnienie powietrza: 1017 mBar Korekta powietrza biegu jałowego: 6550,4 % Kąt przepustnicy: 6,5 ° Kąt przepustnicy: 0,0 % Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,065 V Napięcie lambda 1 za kat.: 0,003 V tak wygladaja zapisy z fesa tuz przed lub juz po wywaleniu checka , moze mi ktos pomoc w wyjasnieniu np b.duzej zmiennej odnosnie odczytu korekty powietrza biegu jalowego i skad taka wartosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobra180 Napisano 27 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 Sprawdź szczelność układu dolotowego powietrza.Weź plaka i popsikaj na zapalonym silniku w okolicach kolektora ssącego .Wzrost obrotów to wykryta nieszczelność Przemyj czujnik MAP . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abel Napisano 27 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 sprawdzalem plakiem ,nie zaobserwowalem roznicy w pracy silnika. znajomy z fiata tez obstawia dolot mowil zeby zeszlifowac troche ta plaszczyzne ktora laczy sie z silnikiem i wymienic uszczelki na kolektorze .chociaz zamykajac dlonia gardziel przepustnicy auto momentalnie gasnie , nie wiem myslalem ze jezeli jest nieszczelnosc to po zasloniecu gardzieli silnik bedzie zasysal powietrze gdzies bokiem a on momentalnie dusi sie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 27 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 Jak przedmówca , gdziesik coś zasysa. Dolot do dokładnego oblookania. Aaa LPG brak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 27 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 > sprawdzalem plakiem ,nie zaobserwowalem roznicy w pracy silnika. znajomy z fiata tez obstawia dolot > mowil zeby zeszlifowac troche ta plaszczyzne ktora laczy sie z silnikiem i wymienic uszczelki > na kolektorze .chociaz zamykajac dlonia gardziel przepustnicy auto momentalnie gasnie , nie > wiem myslalem ze jezeli jest nieszczelnosc to po zasloniecu gardzieli silnik bedzie zasysal > powietrze gdzies bokiem a on momentalnie dusi sie Przy pracującym silniku poruszaj zespołem kloektora ssącego tak góra dół , tylko z wyczuciem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abel Napisano 8 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 wymieniłem uszczelki na kolektorze ssacym , sprawdziłem szczelność kolektora mocując go do plaskiej powierzchni tj bakielitu, skrecajac miejsce przepustnicy tez wyciętym bakielitem. pozostałe otwory tj wejscia na wtryskiwacze , wejscie na map sensor ,wejscie na weżyk podcisnienia tez zasłonilem .następnie podałem powietrze i pelna szczelność . pomyslałem ze to jest kolektor na ktorym wystepuje podcisnienie wiec go stworzyłem i jest szczelny po zamontowaniu do auta i przejechaniu okolo 1km najpierw bląd p0106i po dalszych 7km bląd p0101 ktory to wprowadza auto w tryb awaryjny brak reakcji na pedał gazu już brak mi pomysłow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert61 Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 > już brak mi pomysłow Nie dziwię się,nawet eper nie mówi nic więcej o tym przypadku. Tylko takie coś Jak sprawdziłeś kolektor i jest OK,to został Ci czujnik,a w zasadzie jego okablowanie,bo czujnik z tego co mi "świta"podmieniałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abel Napisano 8 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 zeskanowałem FES-em swoje i kolegi sprawne auto ,a ze oba bledy dotycza parametru cisnienia powietrza moją uwagę zwrócily 3 parametry ciśnienie w dolocie u kolegi 292 mbar / w moim aucie 350 mbar oczekiwane cisnienie powietrza u kolegi 287 mbar / w moim aucie 1004 mbar cisnienie atmosf. u kolegi 997mbar / w moim aucie 1004 mbar ten drugi parametr nie zmienia się w moim aucie zostaje taki sam jak wartosc cisnienia atmosferycznego czy to oznacza uszkodzoną centralke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert61 Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 > zeskanowałem FES-em swoje i kolegi sprawne auto ,a ze oba bledy dotycza parametru cisnienia > powietrza moją uwagę zwrócily 3 parametry > ciśnienie w dolocie u kolegi 292 mbar / w moim aucie 350 mbar > oczekiwane cisnienie powietrza u kolegi 287 mbar / w moim aucie 1004 mbar > cisnienie atmosf. u kolegi 997mbar / w moim aucie 1004 mbar > ten drugi parametr nie zmienia się w moim aucie zostaje taki sam jak wartosc cisnienia > atmosferycznego > czy to oznacza uszkodzoną centralke Zdaje się,że to centralka bosch?A to by faktycznie wskazywało na jej uszkodzenie(choć nie koniecznie) Nie rozłączałeś przypadkiem aku?One są bardzo czułe na "przepięcia" EDIT: Rozłącz ją i obwachaj,jak się spaliła,to na pewno poczujesz woń spalenizny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abel Napisano 8 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 centralka IAW 5SF3.M2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert61 Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 > centralka IAW 5SF3.M2 Aaaa 8 zaworowy silnik, sory niedoczytałem W boschowskich właśnie w ten sposób padały,że nie pokazywały ciśnienia powietrza i bardzo często dochodził do tego też błąd temperatury powietrza.Miałem kilka takich przypadków Z twoją się nie spotkałem,co nie znaczy,że one też nie "padają"w taki sposób Jak posprawdzasz okablowanie i będzie OK,to znajdź na necie firmę Ko-car w Tychach i zadzwoń,powiedzą Ci czy się do to naprawić i czy w tym IAW-e występują takie przypadki.Są dobrzy,nie raz korzystałem z ich usług.Chyba,że znajdziesz jakąś firmę bliżej swojego miejsca zamieszkania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abel Napisano 13 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2013 byłem w ASO fiata tam pracownik skasował błedy ,poogladał na examinerze dane i powiedział że nic złego nie widzi .poprosiłem aby wsiadł i się przejechał . po przejechaniu ok 8km z róznymi predkosciami zatrzymaniami itp dalej nic , auto zachowuje się jak na auto przystało .pomyslałem że gosc ma farta, zamieniamy się miejscami i odwiozlem goscia do serisu bez niespodzianek .lzejszy o 5 dych wróciłem do domu .dzis tez punto mnie nie zawiodlo . najgorsze w tym jest to ze dalej nie znam powodu dla którego te auto swiruje. co najdziwniejsze examiner nie czyta lub tez nie widzi parametru o nazwie oczekiwane cisnienie powietrza które to tak rożniło sie gdy porównywałem parametry auta kolegi FESem i swoje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert61 Napisano 14 Marca 2013 Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 > co najdziwniejsze examiner nie czyta lub tez nie widzi parametru o nazwie oczekiwane cisnienie > powietrza które to tak rożniło sie gdy porównywałem parametry auta kolegi FESem i swoje Fes w niektórych funkcjach jest bardziej rozbudowany w inne funkcje,których na próżno szukać w examinerze i na odwrót Tym raczej bym się nie sugerował. Dzwoniłeś do tej firmy?Zadzwoń,to nie kosztuje majątku a chłopaki powiedzą Ci ,czy w tych centralkach spotkali się z takim problemem,i czy jest to do naprawienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 14 Marca 2013 Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 obadaj map sensor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.