Skocz do zawartości

bledy p0101 i p0106 grande punto


abel

Rekomendowane odpowiedzi

ODCZYT PARAMETRÓW:

Obroty silnika: 1227 obr/min

Temperatura wody: 58 °C

Temperatura powietrza: 24 °C

Temp. oleju w silniku: 59 °C

Wyprzedzenie zapłonu: -8,6 °

Obciażenie silnika: 15,75 Kg/h

Ciśnienie w dolocie: 373 mBar

Oczekiwane ciśnienie powietrza: 1017 mBar

Korekta powietrza biegu jałowego: 0,2 %

Kąt przepustnicy: 6,3 °

Kąt przepustnicy: 0,0 %

Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,048 V

Napięcie lambda 1 za kat.: 0,002 V

ODCZYT PARAMETRÓW:

Obroty silnika: 1216 obr/min

Temperatura wody: 58 °C

Temperatura powietrza: 24 °C

Temp. oleju w silniku: 59 °C

Wyprzedzenie zapłonu: 7,9 °

Obciażenie silnika: 9,75 Kg/h

Ciśnienie w dolocie: 261 mBar

Oczekiwane ciśnienie powietrza: 1017 mBar

Korekta powietrza biegu jałowego: 6550,4 %

Kąt przepustnicy: 6,5 °

Kąt przepustnicy: 0,0 %

Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,065 V

Napięcie lambda 1 za kat.: 0,003 V

tak wygladaja zapisy z fesa tuz przed lub juz po wywaleniu checka , moze mi ktos pomoc w wyjasnieniu np b.duzej zmiennej odnosnie odczytu korekty powietrza biegu jalowego i skad taka wartosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzalem plakiem ,nie zaobserwowalem roznicy w pracy silnika. znajomy z fiata tez obstawia dolot mowil zeby zeszlifowac troche ta plaszczyzne ktora laczy sie z silnikiem i wymienic uszczelki na kolektorze .chociaz zamykajac dlonia gardziel przepustnicy auto momentalnie gasnie , nie wiem myslalem ze jezeli jest nieszczelnosc to po zasloniecu gardzieli silnik bedzie zasysal powietrze gdzies bokiem a on momentalnie dusi sie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdzalem plakiem ,nie zaobserwowalem roznicy w pracy silnika. znajomy z fiata tez obstawia dolot

> mowil zeby zeszlifowac troche ta plaszczyzne ktora laczy sie z silnikiem i wymienic uszczelki

> na kolektorze .chociaz zamykajac dlonia gardziel przepustnicy auto momentalnie gasnie , nie

> wiem myslalem ze jezeli jest nieszczelnosc to po zasloniecu gardzieli silnik bedzie zasysal

> powietrze gdzies bokiem a on momentalnie dusi sie

Przy pracującym silniku poruszaj zespołem kloektora ssącego tak góra dół , tylko z wyczuciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

wymieniłem uszczelki na kolektorze ssacym , sprawdziłem szczelność kolektora mocując go do plaskiej powierzchni tj bakielitu, skrecajac miejsce przepustnicy tez wyciętym bakielitem. pozostałe otwory tj wejscia na wtryskiwacze , wejscie na map sensor ,wejscie na weżyk podcisnienia tez zasłonilem .następnie podałem powietrze i pelna szczelność .

pomyslałem ze to jest kolektor na ktorym wystepuje podcisnienie wiec go stworzyłem i jest szczelny

po zamontowaniu do auta i przejechaniu okolo 1km najpierw bląd p0106i po dalszych 7km bląd p0101 ktory to wprowadza auto w tryb awaryjny brak reakcji na pedał gazu

już brak mi pomysłow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> już brak mi pomysłow

Nie dziwię się,nawet eper nie mówi nic więcej o tym przypadku.

Tylko takie coś

286756195-gp.jpg

286756195-gp%2C.jpg

Jak sprawdziłeś kolektor i jest OK,to został Ci czujnik,a w zasadzie jego okablowanie,bo czujnik z tego co mi "świta"podmieniałeś.

post-140827-1435251949247_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeskanowałem FES-em swoje i kolegi sprawne auto ,a ze oba bledy dotycza parametru cisnienia powietrza moją uwagę zwrócily 3 parametry

ciśnienie w dolocie u kolegi 292 mbar / w moim aucie 350 mbar

oczekiwane cisnienie powietrza u kolegi 287 mbar / w moim aucie 1004 mbar

cisnienie atmosf. u kolegi 997mbar / w moim aucie 1004 mbar

ten drugi parametr nie zmienia się w moim aucie zostaje taki sam jak wartosc cisnienia atmosferycznego

czy to oznacza uszkodzoną centralke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zeskanowałem FES-em swoje i kolegi sprawne auto ,a ze oba bledy dotycza parametru cisnienia

> powietrza moją uwagę zwrócily 3 parametry

> ciśnienie w dolocie u kolegi 292 mbar / w moim aucie 350 mbar

> oczekiwane cisnienie powietrza u kolegi 287 mbar / w moim aucie 1004 mbar

> cisnienie atmosf. u kolegi 997mbar / w moim aucie 1004 mbar

> ten drugi parametr nie zmienia się w moim aucie zostaje taki sam jak wartosc cisnienia

> atmosferycznego

> czy to oznacza uszkodzoną centralke

Zdaje się,że to centralka bosch?A to by faktycznie wskazywało na jej uszkodzenie(choć nie koniecznie) frown.gifNie rozłączałeś przypadkiem aku?One są bardzo czułe na "przepięcia"

EDIT:

Rozłącz ją i obwachaj,jak się spaliła,to na pewno poczujesz woń spalenizny frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> centralka IAW 5SF3.M2

Aaaa 8 zaworowy silnik, sory niedoczytałem blush.gif

W boschowskich właśnie w ten sposób padały,że nie pokazywały ciśnienia powietrza i bardzo często dochodził do tego też błąd temperatury powietrza.Miałem kilka takich przypadków Z twoją się nie spotkałem,co nie znaczy,że one też nie "padają"w taki sposób frown.gif

Jak posprawdzasz okablowanie i będzie OK,to znajdź na necie firmę Ko-car w Tychach i zadzwoń,powiedzą Ci czy się do to naprawić i czy w tym IAW-e występują takie przypadki.Są dobrzy,nie raz korzystałem z ich usług.Chyba,że znajdziesz jakąś firmę bliżej swojego miejsca zamieszkania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem w ASO fiata tam pracownik skasował błedy ,poogladał na examinerze dane i powiedział że nic złego nie widzi .poprosiłem aby wsiadł i się przejechał . po przejechaniu ok 8km z róznymi predkosciami zatrzymaniami itp dalej nic , auto zachowuje się jak na auto przystało .pomyslałem że gosc ma farta, zamieniamy się miejscami i odwiozlem goscia do serisu bez niespodzianek .lzejszy o 5 dych wróciłem do domu .dzis tez punto mnie nie zawiodlo .

najgorsze w tym jest to ze dalej nie znam powodu dla którego te auto swiruje.

co najdziwniejsze examiner nie czyta lub tez nie widzi parametru o nazwie oczekiwane cisnienie powietrza które to tak rożniło sie gdy porównywałem parametry auta kolegi FESem i swoje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co najdziwniejsze examiner nie czyta lub tez nie widzi parametru o nazwie oczekiwane cisnienie

> powietrza które to tak rożniło sie gdy porównywałem parametry auta kolegi FESem i swoje

Fes w niektórych funkcjach jest bardziej rozbudowany w inne funkcje,których na próżno szukać w examinerze smile.gif i na odwrót smile.gifTym raczej bym się nie sugerował.

Dzwoniłeś do tej firmy?Zadzwoń,to nie kosztuje majątku a chłopaki powiedzą Ci ,czy w tych centralkach spotkali się z takim problemem,i czy jest to do naprawienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.