Danielpoz. Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 > VW jednego może w życiu widziałem z dieslem. no ale ktoś to kupuje skoro są tam w ofercie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 > Generalnie załadowane ducato 2.3 pali więcej od 3.0 nieraz nawet 2l/100km A co do mocy to te 130KM > w moim odczuciu spokojnie dawały sobie rade a 180KM już wystarczało z nadwyżką Sprinter najmniej pali w wersji 130, 150 i 160 KM, więcej pali 110 i 190, 200 KM, Są jeszcze 90 koni ale tego nie znam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 > > Być może w USA silniki 280KM benzynowe będą sie lepiej sprzedawać ale wozy nie bedą > dynamiczniejsze, już diesel miewa problem z trakcją - szczególnie w górach na ostrych > zakrętach pod górę - potrafi obrócić kólka w miejscu, a mimo to Alpy nie stanowia żadnego > problemu niezaleznie od drogi i wysokości - znów sprawdzone organoleptycznie. Zastanów się co piszesz. 180KM ma być dynamiczniejsze niż 280KM? Możesz napisać, że to co daje diesel wystarczy do normalnej jazdy, że ekonomiczniejsze itp, ale nie będzie szybsze za żadne skarby świata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 > W Stanach benzyna inaczej kosztuje. Ciekawe, czy ktokolwiek używa tam LPG. Używa, używa, chociaż nie na taką skalę jak w EU. Firma IMPCO to zdaje się jest z USA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
multiheniek Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Chyba troszkę przesadziłeś... Silniki "dostawczaków" o mocach powyżej 120 KM pojawiły się stosunkowo niedawno. Wcześniej cały "mały" transport opierał się głównie na takich samochodach jak Iveco Daily, Fiat Ducato, Mercedes Sprinter i podobne. Dysponowały silnikami o tej mocy i w różnych konfiguracjach nadwoziowych i z przyczepami lub bez świetnie dawały sobie radę. Sam byłem użytkownikiem zarówno Sprintera (stary dobry 5-cio cyl 2,9 l bez "elektroniki") jak i Fiata Ducato 2,5 T (jedynie 93 KM) oraz IVECO Daily (2,8 TDI 121 KM) Wszystkie jeździły w zestawach z przyczepami (DMC zestawu 6T - na tyle pozwalały wówczas warunki licencji) i nawet na "ścianie płaczu" pod Bielefeldem (A2) czy na podjeździe pod Hof-em (A9) nie było problemu. Zwróć uwagę , że "tamte" konie to był taki "pure power" a nie zasługa wysokich obrotów i elektroniki. Porównaj zakres obrotów dla maksymalnego momentu obrotowego i przede wszystkim jego wartości. Osobiście wolę "pomruk" 5-ciu cylindrów starego sprintera niż drażniący "falset" 160 KM z 2.4 litrowego "motorka" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pcz Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 > Zastanów się co piszesz. 180KM ma być dynamiczniejsze niż 280KM? Możesz napisać, że to co daje > diesel wystarczy do normalnej jazdy, że ekonomiczniejsze itp, ale nie będzie szybsze za żadne > skarby świata. Napisałem wyraźnie - problem z trakcją. Oprócz mocy potrzebne jest odpowiednie zawieszenie. Zgodzę się ,że do setki benzyniak rozpędzi się szybciej, ale w Ducato ile może urwać - sekundę, może trzy. Powyżej stu już tak różowo nie będzie choćby ze względu na aerodynamikę. Ile chcesz wydusić z Ducata - dwieście km na godzinę? W USA bardzo pilnują dyscypliny na drogach i ograniczeń prędkości , więc duża prędkość maksymalna w dostawczaku nie jest potrzebna. Wierz mi, na co dzień jeżdżę Cromą 200KM i wiem co to jest dynamika i przyjemność kiedy w zakresie 100 -200 km/h na niemieckiej autostradzie jeździsz jakby to było od zera do 80. Dlatego mogę powiedzieć odczuwalna dynamika Mojego Ducata jest taka jakbym jeżdził swoją starą Bravą 1,4 80 KM tyle ,że jest ciszej. A swoje 160km/h rozwija naprawdę bez wysiłku. Potrzeba Ci więcej? Te 28o KM w benzynie jest nieekonomiczne i do tego nie trzeba specjalisty aby ogarnąć, tyle że w USA benzyna mimo wszystko dalej jest tania i to klucz całej sprawy. Tani mocny silnik benzynowy i tanie paliwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 jeżdżę ducato 3,0 170KM niemal codzinnie - daje radę mogę kiedyś zmierzyć jakimś GPSem ile ma do 100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 > Nie, jest jakieś 15% droższa. u nas przy tankowaniu 100 litrów diesel wychodzi drożej o 20 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
10pio Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 > jeżdżę ducato 3,0 170KM niemal codzinnie - daje radę > mogę kiedyś zmierzyć jakimś GPSem ile ma do 100 Ale puka i stuka tam wszystko, komfortu zero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quadri Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 > Ale puka i stuka tam wszystko, komfortu zero Potwierdzam. Do Rolls-Royce'a Ducato się nie umywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pcz Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Potwierdzam, do Rolls-Royce'a trochę mu brakuje. Ale generalnie nie jest źle. Sam byłem mile zdziwiony. Nawet fotele są zadziwiająco wygodne choć wcale na to nie wygladają (kierowcy i pojedynczy pasażera) - ten tysiąc kilometrów bez bólu pleców i bez szumu w łepetynie da sie spokojnie przejechać w ciagu dnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 > bo nasze wydumki 120 koni to męczarnia i porażka 120 KM daje radę, przejechałem takim ok. 200 kkm i specjalnie narzekać nie można, a raczej wolę szybciej niż wolniej. Oczywiście im więcej tym lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 > 120 KM daje radę, przejechałem takim ok. 200 kkm i specjalnie narzekać nie można, a raczej wolę > szybciej niż wolniej. > Oczywiście im więcej tym lepiej 120 to minimum , poniże nie da się jeździć do 150 KM można mówić o przyzwoitym samochodzie okolice 180-200 to już przyjemność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 8 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 > 120 to minimum , poniże nie da się jeździć > do 150 KM można mówić o przyzwoitym samochodzie > okolice 180-200 to już przyjemność Wszystko zależy od masy. W motocyklu 120 KM jest najzupełniej wystarczające. W ciągniku siodłowym wręcz przeciwnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusz Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 > Ale puka i stuka tam wszystko, komfortu zero i ja potwierdzam , w ducato (konkretnie boxer) z przebiegiem 50 tys. trzeszczy wszystko gorzej niż w vw t5 z przebiegiem 300 tys. w którym właściwie nic nie trzeszczało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 > Wszystko zależy od masy. W motocyklu 120 KM jest najzupełniej wystarczające. W ciągniku siodłowym > wręcz przeciwnie. mówimy o busie DMC 3,5t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxiu Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 > Ja ostatnio widziałem Dodge`a Sprintera Eee tam, jest jeszcze Freightliner k Tu np w fajnym malowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.