AZI ST Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 Hej!!! jak w temacie... przelot 41 tyś. oleju nie biere... czym to ustrojstwo zalać??? chyba mineralny lotos 15 W/40 w "serduszku" płuka... macie jakieś pomysły na dobry olej ??? tylko, co by po dwóch odpaleniach popychacze nie zaczęły śpiewać??? Warto półsynetetykiem zalać?? poproszę o techniczne porady osób znających się w temacie olei może oryginał fiata ?? tylko jaki??? Filtr oleju albo pójdzie oryginał albo z MANNa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 > Hej!!! > jak w temacie... przelot 41 tyś. oleju nie biere... > czym to ustrojstwo zalać??? chyba mineralny lotos 15 W/40 w "serduszku" płuka... macie jakieś > pomysły na dobry olej ??? tylko, co by po dwóch odpaleniach popychacze nie zaczęły śpiewać??? > Warto półsynetetykiem zalać?? poproszę o techniczne porady osób znających się w temacie olei > może oryginał fiata ?? tylko jaki??? > Filtr oleju albo pójdzie oryginał albo z MANNa... ja moją 900 upalałem na castrolu magnatecu 10w40 nigdy sie popychacz nie zaciął na tym oleju i nic go też nie ubywało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemo564 Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 słuchaj na zimę na pewno lepiej mieć półsyntetyk niż minerał bo nie będzie aż tak gęstniał Jak auto ma tylko 47tys to spokojnie lej 10w40 i nic nie będzie się działo Sprawdź dokładnie jakim jest zalany bo jak jest półsyntetyk a nie minerał to przy tym przebiegu można się pokusić o pełen syntetyk:) Co do 10w40 to ja jeżdżę na GM 10w40 http://e-filtry.net/pl/olej-gm-10w40-pol-syntetyk-5l.html I sobie chwale. A mam też 900 z przebiegiem 94kkm:) i bez problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TASIK Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 motul 10w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dezet Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 Jak masz mineralny lany od początku, to dobrze Ci radzę zostań przy nim. Możesz sobie półsyntetykiem tylko zaszkodzić, powodując rozszczelnienie silnika Wiem bo sam to przechodziłem, dzięki mądrym radom "fachowców" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 > półsyntetykiem tylko zaszkodzić Bzdura. Jak silnik szrot to i na tym co miałeś się rozleci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dezet Napisano 10 Marca 2013 Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 > Bzdura. > Jak silnik szrot to i na tym co miałeś się rozleci. Każdy szanujący mechanik Ci to powie, nie zmienia się oleju z "gęściejszego" na "rzadszy" (czyt. z 15w40 na 10w40) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 10 Marca 2013 Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AZI ST Napisano 10 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 no to w końcu można czy nie można... czym to w końcu zalać??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 10 Marca 2013 Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 > no to w końcu można czy nie można... > czym to w końcu zalać??? Dobrym 10w40 np valvo albo motul Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guttek Napisano 10 Marca 2013 Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 nie swirowalbym zabardzo z olejem ja kiedys lalem do mojej 900 jakis turdus z autobusow i auto dalej jezdzi juz ponad 5 lat. niema co wymyslac jakims super hiper olejami, jak motor w dobrej kondycji to zalej najtansze polsyntetyka i wymieniaj co 10tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 10 Marca 2013 Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 Można-mój przykład przygody z sc 900-po ok. 20-30kkm na mineralnym szajsie VS max 15w40-zalany i ekploatowany na mobilu 1 5w50-w tamtych latach jeszcze całkowicie na bazach syntetycznych PAO-dojeździłem nim do ok. 100kkm nie całkowicie seryjnym. Nic się nie roszczelniło, oleju zużywał tyle co nic między wymianami, hydraulika cichła po kilku sekundach zimą Oczywiście uszczelka dekla i wyjście z odmy silikonem potraktowane. Silnik bardzo często do oporu przy sprzedaży w idealnym stanie Zalej albo komercją typu mobil, castrol, schell,lotos 10w40, a jak to odp. masz wyżej. półsyntetyki to w 80% przypadków minerały z 15-30% zawartością baz syntetycznej-te ,,komercyjne''. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 10 Marca 2013 Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 Zwykły Lotos mineralny 15w40 na budziku 200 kkm, ubytków nie zaobserwowałem, ani nic niepokojącego. Ogl 900 nie jest wymagająca jeśli chodzi o olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozi39 Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 Mam valvo 10W40 polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Griml0cK Napisano 12 Marca 2013 Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 > Każdy szanujący mechanik Ci to powie, nie zmienia się oleju z "gęściejszego" na "rzadszy" (czyt. > z 15w40 na 10w40) Tacy mechanicy zazwyczaj nie wiedzą o czym mówią. Chociażby dlatego, że wg nich "gęściejszy" olej, czyli 15W40 tak naprawdę gęściejszy nie jest. Tzn. jest ale na zimno - co to powoduje? Silnik ma trudniejszy rozruch i gorsze smarowanie po uruchomieniu, natomiast osiągając temperaturę roboczą jego lepkość w porównaniu do półsyntetycznego będzie i tak powodować ewentualne wycieki czy zużycie oleju. Także 900cc z przebiegiem 40kkm zalałbym najpierw płukanką, a potem jakimś 5W30 5W40 półsyntetycznym. Szkoda katować silnik o tak niskim przebiegu jakimś smalcem. Natomiast dyskusja o tym który olej lepszy musi się skończyć przeglądaniem kart charakterystyk i lekturą co dana wartość znaczy i na co ma wpływ Polecam, można dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy, porównać samemu co lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deltabox Napisano 12 Marca 2013 Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 Ja też używam GM 10w40 do fiesty 375tyś przebiegu i Mobil 10W/40 do seicento 185tyś. Te oleje są dobre jak tanie wina bo są tanie i dobre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
street83 Napisano 12 Marca 2013 Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 ja od 3 wymian jeżdżę na Mobilu 10w40 i wszychno działa jak należy (przebieg 118 kkm), wcześniej jeździł na VS mineralnym i zawsze coś tam zjadł, od kiedy jest na półsyntetyku zero ubytku oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.