simek18 Napisano 16 Marca 2013 Udostępnij Napisano 16 Marca 2013 Czy jest to silnik 1.8 IS? Jaki ma symbol, bo potrzebuję znaleźć opis złącza X20 do swapu. Jeśli na pinie 7 jest przewód, to oznacza, że sterownik ma immo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 16 Marca 2013 Udostępnij Napisano 16 Marca 2013 > Czy jest to silnik 1.8 IS? Jaki ma symbol, bo potrzebuję znaleźć opis złącza X20 do swapu. Jeśli na > pinie 7 jest przewód, to oznacza, że sterownik ma immo? Wyglada mi na IS, symbol m42 lub m44 - zalezy czy nowszy czy starszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 16 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2013 Po czym poznać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 16 Marca 2013 Udostępnij Napisano 16 Marca 2013 > Czy jest to silnik 1.8 IS? Jaki ma symbol, bo potrzebuję znaleźć opis złącza X20 do swapu. Jeśli na > pinie 7 jest przewód, to oznacza, że sterownik ma immo? Silnik ze zdjęcia to M44. Filtr oleju go zdradza, bo ma plastikową zakrętkę. Oczywiście silnik jest po 09.95r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 16 Marca 2013 Udostępnij Napisano 16 Marca 2013 > Po czym poznać? Niestety 4 cylindrowych nie rozróżniam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 > Silnik ze zdjęcia to M44. Filtr oleju go zdradza, bo ma plastikową zakrętkę. Oczywiście silnik jest > po 09.95r. bzdura, ja mam M42 i ma plastikową zatyczkę tzn miałem bo przekręciłem osobiście na filtr starego typu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 > Czy jest to silnik 1.8 IS? Jaki ma symbol, bo potrzebuję znaleźć opis złącza X20 do swapu. Jeśli na > pinie 7 jest przewód, to oznacza, że sterownik ma immo? zał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 > bzdura, ja mam M42 i ma plastikową zatyczkę > tzn miałem bo przekręciłem osobiście na filtr starego typu Tylko w sedanie mogły się trafić IS po 09.95r, a wiemy jak wiele tego było. W Coupe i Compact zakończono wkładać M42 08.95r i zastąpiono M44. W Każdym M44 był OE649/4 Filtrona i plastikowa pokrywka. Nie jest też wykluczone, że masz zmienioną podstawę filtra, bo pasują wzajemnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 > Tylko w sedanie mogły się trafić IS po 09.95r, a wiemy jak wiele tego było. W Coupe i Compact > zakończono wkładać M42 08.95r i zastąpiono M44. W Każdym M44 był OE649/4 Filtrona i plastikowa > pokrywka. Nie jest też wykluczone, że masz zmienioną podstawę filtra, bo pasują wzajemnie. mój silnik to 93 rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 > mój silnik to 93 rok To możesz mieć zmienioną podstawę, w tym roku BMW jeszcze nie myślało o takim filtrze. Wszystkie 4-ro cyl. miały do 95r. szeroki filtr i aluminiową pokrywkę skręcaną centralną śrubą. Z pod tej podstawki lubi polecieć olej i podczas wymiany uszczelki podstawa może pęknąć, bo śruby korodują w aluminiowym korpusie. Mógł być taki scenariusz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 > Czy jest to silnik 1.8 IS? Jaki ma symbol, bo potrzebuję znaleźć opis złącza X20 do swapu. Jeśli na > pinie 7 jest przewód, to oznacza, że sterownik ma immo? A w temacie ktory silnik lepszy m42 czy m44? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 > A w temacie ktory silnik lepszy m42 czy m44? m44 jest trochę mocniejszy i nieco mniej pali, ale ma delikatniejszą konstrukcję od m42 (nie ma np. kutego wału). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 > m44 jest trochę mocniejszy i nieco mniej pali, ale ma delikatniejszą konstrukcję od m42 (nie ma np. > kutego wału). mocniejszy? z tego co kojarzę to ma tylko inny przebieg i moment obrotowy. Generalnie główną zaletą M44 jest brak klapy w dolocie. Najlepsze jest połączenie obu tych silników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 Najlepsze jest połączenie obu tych silników. rozwiń myśl. co z którego silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 > mocniejszy? z tego co kojarzę to ma tylko inny przebieg i moment obrotowy. Seria M44 przyspiesza lepiej od serii M42 i ma lepszy dół obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 > Najlepsze jest połączenie obu tych silników. Przepływka i korbowody z M44, reszta M42 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 > Przepływka i korbowody z M44, reszta M42 . zależy co chcemy uzyskać - z tego co pamiętam to wał + korby z M42 zaaplikowane do M44 tworzą coś pod 2.0 o niższym stopniu sprężania dobre pod turbienie. Jak mi się rozsypie to co mam teraz to takie coś wlatuje. Można jeszcze coś kminic z wałem z 1.7TDSa i jakimiś mniejszymi korbami i da się uzyskać mocno doprężone 2.2 czy 2.3. Generalnie jest trochę opcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 > zależy co chcemy uzyskać - z tego co pamiętam to wał + korby z M42 zaaplikowane do M44 tworzą coś > pod 2.0 o niższym stopniu sprężania dobre pod turbienie. Jak mi się rozsypie to co mam teraz To mnie za bardzo nie urządza. > to takie coś wlatuje. Można jeszcze coś kminic z wałem z 1.7TDSa i jakimiś mniejszymi korbami > i da się uzyskać mocno doprężone 2.2 czy 2.3. Generalnie jest trochę opcji ten patent znam ale się nie mieszczę w 2000cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 > ten patent znam ale się nie mieszczę w 2000cm. Mod praktycznie niewykrywalny. Ciekawe ilu tak śmiga deklarując pojemność 1800cm3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 > zależy co chcemy uzyskać - z tego co pamiętam to wał + korby z M42 zaaplikowane do M44 tworzą coś Czytałem gdzieś, że korbowody z M44 są mocniejsze i lepiej się nadają do hardcorowego tuningu. Wał korbowy natomiast bezdyskusyjnie lepszy zastosowano w M42. Dodając wał z diesla trzeba zastosować customowe tłoki lub z jakiegoś silnika M-Power. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 20 Marca 2013 Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 > Mod praktycznie niewykrywalny. Ciekawe ilu tak śmiga deklarując pojemność 1800cm3 tylko jak później puchar odebrać? Jak mam oszukiwać to wole nie jeździć,to jest sport. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 20 Marca 2013 Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 > Mod praktycznie niewykrywalny. Ciekawe ilu tak śmiga deklarując pojemność 1800cm3 eee... chyba nie tędy droga Takich kombinacji w amatorce raczej się często nie spotyka. Chociaż bywało, że ktoś po kilku sezonach i świetnych wynikach nagle w dziwny sposób "tracił formę" po wzburzeniu konkurencji Ludzie z beemek się znają i lubią... i często wspólnie piją wódkę więc gdyby się jakaś czarna owca trafiła to by szybciutko wyszło. Z resztą to nie moc w KJSach robi robotę. Ile osiągniesz takimi modami? 180-200 koni? A koszt pewnie koło 5 tysi jeśli już robić porządnie. Za tyle można kupić zawias HP Sporting i wygrywać z silnikiem 1,6 jeśli się ogarnia temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziemczon Napisano 22 Marca 2013 Udostępnij Napisano 22 Marca 2013 Najlepiej to podobno dół od M44, z górą od M42, na osprzęcie z M44. Na bmw-e30.pl jest opis modów ISa. Chłopak podobno zrobił sobie ok. 180 KM, tylko że na strokerze, czyli zakładając wał od M47, korby od M42 i tłoki jakieś customowe, bo bez ich planowania wystawałyby ponad blok. Do tego ostrzejsze wałki, porting, strojonko. http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?t=37364 To pewnie znasz na pamięć: http://www.bmw-challenge.pl/?p=996 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.