Skocz do zawartości

Czujniki parkowania przód + tył - jak sterować przodem?


manau

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie, czy jest jakaś metoda z gatunku "smart" grinser006.gif która pozwala na sterowanie załączaniem dokładanego czujnika parkowania z przodu?

W rozwiązaniach fabrycznych jest automatyka dezaktywująca czujnik z przodu przy pewnych prędkościach i aktywująca go po zapięciu wstecznego biegu (lub po naciśnięciu guziczka).

Czy przy rozwiązaniach "dokładanych" pozostaje tylko przycisk on/off?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie, czy jest jakaś metoda z gatunku "smart" która pozwala na sterowanie załączaniem

> dokładanego czujnika parkowania z przodu?

> W rozwiązaniach fabrycznych jest automatyka dezaktywująca czujnik z przodu przy pewnych

> prędkościach i aktywująca go po zapięciu wstecznego biegu (lub po naciśnięciu guziczka).

> Czy przy rozwiązaniach "dokładanych" pozostaje tylko przycisk on/off?

Czesto jest tak, ze dzialaja np. przez 30s od wylaczenia wstecznego biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy przy rozwiązaniach "dokładanych" pozostaje tylko przycisk on/off?

Chyba najprostszy i najsensowniejszy pomysł. Kupując gotowca P+T masz coś takiego że działa przód chyba jakiś czas po wrzuceniu wstecznego co moim zdaniem jest słabym pomysłem. Ja bym zakładał z osobnym włącznikiem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O, jest to jakaś wskazówka.

> Bo taki włącznik na "...dziesiąt" sekund bym mógł zrobić.

> Wyzwalany zarówno klawiszkiem na konsoli jak i biegiem wstecznym

A w jakim celu ma się załączać przód po wrzuceniu wstecznego? Ja bym dał tylko na przycisk i czas kolo 30 sek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O, jest to jakaś wskazówka.

> Bo taki włącznik na "...dziesiąt" sekund bym mógł zrobić.

> Wyzwalany zarówno klawiszkiem na konsoli jak i biegiem wstecznym

Tak jest o ile wiem fabrycznie w Bravo - kilkadziesiat sekund dzialania po wylaczeniu wstecznego i dodatkowo przycisk na konsoli ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w jakim celu ma się załączać przód po wrzuceniu wstecznego?

Jak parkujesz "kopertkę" to najpierw jest potrzebny tył, a zaraz potem przód. Tak jest np. w C-maxie. Przód można również aktywować z guzika.

> Ja bym dał tylko na przycisk i czas

> kolo 30 sek.

Ok, do przemyślenia ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W korku będą buczeć...

Z tym pierwszym biegiem IMO też niezły pomysł. W korku nie powinno być problemów bo nie podjeżdża się na metr raczej. Kolega ma z mercedesie fabryczne które aktywują się poniżej ~20km/h i w korku nie ma problemów ok.gif Tylko skąd i jak brać sygnał że masz 1 bieg wrzucony?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tym pierwszym biegiem IMO też niezły pomysł. W korku nie powinno być problemów bo nie podjeżdża

> się na metr raczej. Kolega ma z mercedesie fabryczne które aktywują się poniżej ~20km/h i w

> korku nie ma problemów Tylko skąd i jak brać sygnał że masz 1 bieg wrzucony?

Przykręcić switcha z długim wąsem, który da zestyk po wrzuceniu jedynki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie, czy jest jakaś metoda z gatunku "smart" która pozwala na sterowanie załączaniem

> dokładanego czujnika parkowania z przodu?

> W rozwiązaniach fabrycznych jest automatyka dezaktywująca czujnik z przodu przy pewnych

> prędkościach i aktywująca go po zapięciu wstecznego biegu (lub po naciśnięciu guziczka).

> Czy przy rozwiązaniach "dokładanych" pozostaje tylko przycisk on/off?

http://www.parktronic.com/downloads/instrukcja-4s-przod.pdf

i wszystko jasne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie, czy jest jakaś metoda z gatunku "smart" która pozwala na sterowanie załączaniem

> dokładanego czujnika parkowania z przodu?

> W rozwiązaniach fabrycznych jest automatyka dezaktywująca czujnik z przodu przy pewnych

> prędkościach i aktywująca go po zapięciu wstecznego biegu (lub po naciśnięciu guziczka).

> Czy przy rozwiązaniach "dokładanych" pozostaje tylko przycisk on/off?

Ostatnio widziałem jakiś patent, do aktywnego doświetlania zakrętów przy użyciu p.mgłowych i miał też dodatkową funkcję aktywacji czujników parkowania jak prędkość spadnie poniżej 10 kmh.

Problemem jest kwota - bo ok. 300 pln czyli jak za samo sterowanie czujnikami to sporo. W moim przypadku był drugi problem, moje auto nie wysyła po CANie info o skręcie kierownicy i działałoby tylko przy włączonych kierunkowskazach - czyli bez sensu frown.gif

Ale może są jakieś wihajstry, które czytają tylko prędkość z CANa albo VSSa i są przez to tańsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.