mireq Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 Planuje wymienic termostat. Czy mozna wymienic sam wklad, czy trzeba kupic caly ten modul? Silnik jak w podpisie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 > Planuje wymienic termostat. Czy mozna wymienic sam wklad, czy trzeba kupic caly ten modul? Wg EPC: 13 38 003 dla Z14XE i Z16XE można sam wkład Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 15 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 jakich producentow sa teraz polecane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 > jakich producentow sa teraz polecane? jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekBstok Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 wymieniałem w poprzedniej x16xel i w obecnej z16xe w obydwu musiałem wymieniac cały termostat ze wzgledu na to, ze urywał się ten plastikowy króciec, także rzuć okiem,,czy przy demontażu nie zostanie Ci w on w rękach kupiłem verneta dział juz ze dwa lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 Ja do swojego XEL-a kupiłem wkład Mera pod koniec zeszłego roku. Co do obudowy i tego króćca, jak ktoś ma czas to może wstawić w to miejsce króciec mosiężny, rozwiercić i nagwintować, można kupić oryginalny króciec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prezo Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 > Wg EPC: > 13 38 003 dla Z14XE i Z16XE > można sam wkład W oryginale z cała obudowa tylko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 16 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > wymieniałem w poprzedniej x16xel i w obecnej z16xe > w obydwu musiałem wymieniac cały termostat ze wzgledu na to, ze urywał się ten plastikowy króciec, > także rzuć okiem,,czy przy demontażu nie zostanie Ci w on w rękach > kupiłem verneta > dział juz ze dwa lata Czy po wymianie na nowy trzyma ci dobrze temperature? jak sie zachowuje przy jezdzie z gory - spada temperatura? slyszalem opinie ze przy tych silnikach rzadko termostat utrzymuje 90 stopni.. a mi wlasnie sie tak buja miedzy 80-90, nawet przy dluzszej jezdzie z gory z puszczonym pedalem gazu spada ponizej 80. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KYRTAP Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > nawet przy dluzszej jezdzie z gory z puszczonym pedalem > gazu spada ponizej 80. Przy dłuższej jeździe z góry na biegu każdy silnik będzie się schładzał szybciej i nie jest to wina termostatu. Jeżeli chodzi o temperature jaką trzyma silnik to każdy termostat zachowuje się inaczej. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prezo Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Czy po wymianie na nowy trzyma ci dobrze temperature? jak sie zachowuje przy jezdzie z gory - spada > temperatura? slyszalem opinie ze przy tych silnikach rzadko termostat utrzymuje 90 stopni.. a > mi wlasnie sie tak buja miedzy 80-90, nawet przy dluzszej jezdzie z gory z puszczonym pedalem > gazu spada ponizej 80. W Z16XE to normalne, że wskaźnik temp. szybko zmienia położenie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekBstok Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 u mnie trzyma między 80 a 90 poniżej 80 nie spada nigdy latem w upały jak wskakuje na 95 włącza się wentylator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prezo Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > u mnie trzyma między 80 a 90 > poniżej 80 nie spada nigdy > latem w upały jak wskakuje na 95 włącza się wentylator Dokladnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 17 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Dokladnie. Musze w takim razie zaobserowac dokladnie, bo moze sie okazac ze termostat mam dobry - buja mi sie podobnie 80-90 jednak przy dluzszej jezdzie z gorki czesto spada ponizej 80 i to mnie zastanawia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prezo Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Musze w takim razie zaobserowac dokladnie, bo moze sie okazac ze termostat mam dobry - buja mi sie > podobnie 80-90 jednak przy dluzszej jezdzie z gorki czesto spada ponizej 80 i to mnie > zastanawia. Z górki nie sprawdzałem, ale wahania temp. w tym silniku - norma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 19 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 Mija niecaly rok jak wymienilem termostat z obudowa (FEBI) i od pewnego czasu wskazowke temp. coraz bardziej ciagnie w kierunku 80 stopni, wiec dlugo nie posluzyl. Przeszukalem net i z tego co widze to z termostatow firm Wahler/Vernet nie da sie kupic samego wkladu. Znalazlem w intercars wklad firmy 4max. Czy ktos ma doswiadczenie z jakoscia termostatow tej firmy? Rowniez dostepne sa firmy Stahlter, ale nie mialem z nimi doswiadczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 20 Marca 2014 Udostępnij Napisano 20 Marca 2014 MERA robi same wkłady. Nr TV-119 Mam tej firmy termostat 2 lata i daje radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 20 Marca 2014 Udostępnij Napisano 20 Marca 2014 Miałem Merę, padła po roku. Teraz mam Stahlter. Pisałem do nich (do tego Stahltera) jaka jest różnica w charakterystyce wkładów T114.92 i T014.92. Oba pasują ale nie odpowiedzieli. Do Z16XE i X16XEL w AG idzie T114.92, ja mam ten drugi. Działa to dobrze, auto szybko się nagrzewa, ale zastanawiam się gdzie tkwi różnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 > Działa to dobrze, auto szybko się nagrzewa, ale zastanawiam się gdzie tkwi różnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 21 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 czyzby jakis bypass/odpowietrznik? wydaje mi sie ze w oryginale nie ma takiej dziurki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 Uzyskałem już informację bezpośrednio od producenta, ale dzięki Muszę porównać ze swoją starą Merą, bo była brana odpowiednia, choć w ich katalogu dla eFki X16XEL i AG X16XEL idą te same termostaty. Jeśli jednak dziurkę będę miał to pewnie zrobię to sam, to odpowietrzenie, kwestia doboru wiertełka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 > dziurkę będę miał to pewnie zrobię to sam, to odpowietrzenie, kwestia doboru wiertełka Niestety, to nie tylko sama dziurka: w oryginale GM przez nią przewleczony jest mosiężny pręcik z pływaczkiem (pusty stożkowaty koralik z mosiądzu) i działa to tak: jeśli jest pod dziurką powietrze, to pływaczek opada i powietrze ucieka do góry do zbiorniczka przez ten plastykowy króciec, ale jak pod dziurką jest już płyn, to pływaczek idzie do góry i zatyka dziurkę i płyn nie płynie do zbiorniczka. PS: a już sama dziurka (bez pływaczka) musi być optymalnej średnicy, bo: - za mała - bąble powietrza mogą się nie przecisnąć przez napięcie powierzchniowe - za duża - płyn będzie krążył przy zimnym silniku zwiększając obieg i zbyt szybko chłodząc silnik (tak jakby termostat zaciął się z pozycji niedomkniętej). Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 Miałem taki z tym "dzyndzelkiem", tylko metalowy był (prawdopodobnie mosiądz), niestety już jako nowy był niesprawny i wziąłem tego Stahltera. Póki co jest bardzo dobrze, tylko zastanowiła mnie różnica między tymi modelami. Nie byłem przy aucie jeszcze, a starą Merę wożę w bagażniku, porównam i ocenię, jeśli będzie to tylko dziurka to zrobię taką samą w tym samym miejscu i po "problemie". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 > starą Merę wożę w bagażniku, porównam i ocenię, jeśli będzie to tylko dziurka to zrobię taką samą w tym samym miejscu i po "problemie". Tylko nie wiemy, czy konstruktorzy z Mery, czy innego Stalthera dobrze wymierzyli średnicę tej dziurki, aby nawet bez pływaczka spełniała ważne zadanie: odpowietrzanie układu (bo gdy nie odpowietrza, to istnieje ryzyko uwalenia UPG w pewnych sytuacjach), czy pyknęli na pałę fi 3 i płyn wydostaje się z małego obiegu przy zimnym silniku...? Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 Tego nie wiem, a co? Inżynierowie w GMie to się nie mylą? Poza tym dla Opla też ktoś to musiał wyprodukować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 > Inżynierowie w GMie to się nie mylą? Mylą, często. Ale w tym przypadku dobrze wykombinowali, bo pływaczek załatwia sprawę prawidłowego autoodpowietrzania, a sam otworek niekoniecznie... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.