Skocz do zawartości

[G] termostat Z16XE


mireq

Rekomendowane odpowiedzi

wymieniałem w poprzedniej x16xel i w obecnej z16xe

w obydwu musiałem wymieniac cały termostat ze wzgledu na to, ze urywał się ten plastikowy króciec, także rzuć okiem,,czy przy demontażu nie zostanie Ci w on w rękach wink.gif

kupiłem verneta

dział juz ze dwa lata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wymieniałem w poprzedniej x16xel i w obecnej z16xe

> w obydwu musiałem wymieniac cały termostat ze wzgledu na to, ze urywał się ten plastikowy króciec,

> także rzuć okiem,,czy przy demontażu nie zostanie Ci w on w rękach

> kupiłem verneta

> dział juz ze dwa lata

Czy po wymianie na nowy trzyma ci dobrze temperature? jak sie zachowuje przy jezdzie z gory - spada temperatura? slyszalem opinie ze przy tych silnikach rzadko termostat utrzymuje 90 stopni.. a mi wlasnie sie tak buja miedzy 80-90, nawet przy dluzszej jezdzie z gory z puszczonym pedalem gazu spada ponizej 80.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nawet przy dluzszej jezdzie z gory z puszczonym pedalem

> gazu spada ponizej 80.

Przy dłuższej jeździe z góry na biegu każdy silnik będzie się schładzał szybciej i nie jest to wina termostatu. Jeżeli chodzi o temperature jaką trzyma silnik to każdy termostat zachowuje się inaczej. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy po wymianie na nowy trzyma ci dobrze temperature? jak sie zachowuje przy jezdzie z gory - spada

> temperatura? slyszalem opinie ze przy tych silnikach rzadko termostat utrzymuje 90 stopni.. a

> mi wlasnie sie tak buja miedzy 80-90, nawet przy dluzszej jezdzie z gory z puszczonym pedalem

> gazu spada ponizej 80.

W Z16XE to normalne, że wskaźnik temp. szybko zmienia położenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Musze w takim razie zaobserowac dokladnie, bo moze sie okazac ze termostat mam dobry - buja mi sie

> podobnie 80-90 jednak przy dluzszej jezdzie z gorki czesto spada ponizej 80 i to mnie

> zastanawia.

Z górki nie sprawdzałem, ale wahania temp. w tym silniku - norma... ok.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy później...

Mija niecaly rok jak wymienilem termostat z obudowa (FEBI) i od pewnego czasu wskazowke temp. coraz bardziej ciagnie w kierunku 80 stopni, wiec dlugo nie posluzyl. Przeszukalem net i z tego co widze to z termostatow firm Wahler/Vernet nie da sie kupic samego wkladu. Znalazlem w intercars wklad firmy 4max. Czy ktos ma doswiadczenie z jakoscia termostatow tej firmy?

Rowniez dostepne sa firmy Stahlter, ale nie mialem z nimi doswiadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Merę, padła po roku. Teraz mam Stahlter.

Pisałem do nich (do tego Stahltera) jaka jest różnica w charakterystyce wkładów T114.92 i T014.92. Oba pasują ale nie odpowiedzieli. Do Z16XE i X16XEL w AG idzie T114.92, ja mam ten drugi. Działa to dobrze, auto szybko się nagrzewa, ale zastanawiam się gdzie tkwi różnica. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzyskałem już informację bezpośrednio od producenta, ale dzięki smile.gif Muszę porównać ze swoją starą Merą, bo była brana odpowiednia, choć w ich katalogu dla eFki X16XEL i AG X16XEL idą te same termostaty. Jeśli jednak dziurkę będę miał to pewnie zrobię to sam, to odpowietrzenie, kwestia doboru wiertełka grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dziurkę będę miał to pewnie zrobię to sam, to odpowietrzenie, kwestia doboru wiertełka

Niestety, to nie tylko sama dziurka: w oryginale GM przez nią przewleczony jest mosiężny pręcik z pływaczkiem (pusty stożkowaty koralik z mosiądzu) i działa to tak: jeśli jest pod dziurką powietrze, to pływaczek opada i powietrze ucieka do góry do zbiorniczka przez ten plastykowy króciec, ale jak pod dziurką jest już płyn, to pływaczek idzie do góry i zatyka dziurkę i płyn nie płynie do zbiorniczka.

PS: a już sama dziurka (bez pływaczka) musi być optymalnej średnicy, bo:

- za mała - bąble powietrza mogą się nie przecisnąć przez napięcie powierzchniowe

- za duża - płyn będzie krążył przy zimnym silniku zwiększając obieg i zbyt szybko chłodząc silnik (tak jakby termostat zaciął się z pozycji niedomkniętej).

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki z tym "dzyndzelkiem", tylko metalowy był (prawdopodobnie mosiądz), niestety już jako nowy był niesprawny i wziąłem tego Stahltera. Póki co jest bardzo dobrze, tylko zastanowiła mnie różnica między tymi modelami. Nie byłem przy aucie jeszcze, a starą Merę wożę w bagażniku, porównam i ocenię, jeśli będzie to tylko dziurka to zrobię taką samą w tym samym miejscu i po "problemie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> starą Merę wożę w bagażniku, porównam i ocenię, jeśli będzie to tylko dziurka to zrobię taką samą w tym samym miejscu i po "problemie".

Tylko nie wiemy, czy konstruktorzy z Mery, czy innego Stalthera dobrze wymierzyli średnicę tej dziurki, aby nawet bez pływaczka spełniała ważne zadanie: odpowietrzanie układu (bo gdy nie odpowietrza, to istnieje ryzyko uwalenia UPG w pewnych sytuacjach), czy pyknęli na pałę fi 3 i płyn wydostaje się z małego obiegu przy zimnym silniku...?

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.