kox Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 Mniej więcej od czwartku zauważyłem że Croma ciężej pali, nie tak jak zawsze na dotyk tylko trzeba ją było kręcić 2-3 sek dłużej. Wczoraj to juz prawdziwe apogeum, 3 razy musze krecic i to dosyc dlugo zanim załapie. Zaraz ide z kompem do auta, na desce Checka nie wypluwa. Przebieg 83k km. Olej filtry zmieniane tydzien temu. Filtr paliwa 20k km temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > Mniej więcej od czwartku zauważyłem że Croma ciężej pali, Bały dymek z tyłu jest? Świece żarowe po przekręceniu kluczyka zapalają się na desce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 22 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > Bały dymek z tyłu jest? > Świece żarowe po przekręceniu kluczyka zapalają się na desce? zapalają i szybko gasną, dymu nie widzialem. Fes niczego niepokojącego nie pokazuje. Też podejrzewałem świece ale po rozgrzaniu silnika niema wielkiej różnicy w odpalaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > zapalają i szybko gasną, dymu nie widzialem. Fes niczego niepokojącego nie pokazuje. > Też podejrzewałem świece ale po rozgrzaniu silnika niema wielkiej różnicy w odpalaniu. Hmm to dziwne... sprawdzić trzeba dawki paliwa i chwilowe zużycie na biegu jałowym oraz ciśnienie na CR... może uszczelnienie poleciało na wtryskiwaczu A następnie test na przelew jak nic innego nie przyjdzie do głowy ... EGR dawno czyszczony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bojaco Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 Takie miałem pierwsze objawy padającego zaworu EGR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 22 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > Hmm to dziwne... sprawdzić trzeba dawki paliwa i chwilowe zużycie na biegu jałowym oraz ciśnienie > na CR... może uszczelnienie poleciało na wtryskiwaczu A następnie test na przelew jak nic > innego nie przyjdzie do głowy ... EGR dawno czyszczony? EGR nie czyszczony 83000km. Korekty na wtryskach na zimnym i jałowym od max -1 do max 2. Moze byc ten EGR bo przerywa w przedziale 1500 2300 obrotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > EGR nie czyszczony 83000km. Korekty na wtryskach na zimnym i jałowym od max -1 do max 2. > Moze byc ten EGR bo przerywa w przedziale 1500 2300 obrotów Zaslep go na próbe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 22 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > Zaslep go na próbe wywali check napewno, coś pozatym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > wywali check napewno, coś pozatym? Checka Ci napewno wywali, a po za tym chyba nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 22 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > Checka Ci napewno wywali, a po za tym chyba nic samo odpięcie nic nie da? Chodzi mi o to że mam niewiele czasu przed pracą żeby sie bawić w rozbieranie i skłądanie jesli to nie bedzie miało efektu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomo75 Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > Mniej więcej od czwartku zauważyłem że Croma ciężej pali, nie tak jak zawsze na dotyk tylko trzeba > ją było kręcić 2-3 sek dłużej. Wczoraj to juz prawdziwe apogeum, 3 razy musze krecic i to > dosyc dlugo zanim załapie. Zaraz ide z kompem do auta, na desce Checka nie wypluwa. Przebieg > 83k km. Olej filtry zmieniane tydzien temu. Filtr paliwa 20k km temu. może paliwo dupiate zatankowałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 22 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > może paliwo dupiate zatankowałeś? zawsze z 1 źródła. Paliwo odpada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > samo odpięcie nic nie da? Chodzi mi o to że mam niewiele czasu przed pracą żeby sie bawić w > rozbieranie i skłądanie jesli to nie bedzie miało efektu. nie da efektu, bo możesz mieć zawieszony w 1/3 otwarcia.... Chcesz mieć pewność, to tylko zaślepienie blaszką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 22 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > nie da efektu, bo możesz mieć zawieszony w 1/3 otwarcia.... Chcesz mieć pewność, to tylko > zaślepienie blaszką jutro moze wstane rano i sie zabiore za dziada. Byl tu kiedys link do regeneracji EGR a teraz nie potrafie go odnaleźć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > jutro moze wstane rano i sie zabiore za dziada. Byl tu kiedys link do regeneracji EGR a teraz nie > potrafie go odnaleźć http://autokacik.pl/showthreaded.php?Board=tt&Number=286047778 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > jutro moze wstane rano i sie zabiore za dziada. Byl tu kiedys link do regeneracji EGR a teraz nie > potrafie go odnaleźć A filtr powietrza dawno był wymieniany ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 23 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > A filtr powietrza dawno był wymieniany ? 500km temu robilem serwis, olej i filtry. Filtr paliwa tez zamowilem i czekam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 23 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > 500km temu robilem serwis, olej i filtry. Filtr paliwa tez zamowilem i czekam egr czesciowo zaslepiony (fabrycznie)? ja tam nic nie grzebalem a zaslepka jest. Widac slady sadzy jakby byl przeduch przez sruby mocujace. rozbieram dalej Trzpien cewki chodzi miekko i plynnie. Na wolnych obrotach otwarcie EGR 35-55%. Dawka paliwa na wolnych 7,1 mm/w. Po wizycie u Cinka diagnoza 3 wtryskiwacz przelewa :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > Dawka paliwa na wolnych 7,1 mm/w. U mnie jest koło 5,8 mm3/w na zagrzanym silniku > Po wizycie u Cinka diagnoza 3 wtryskiwacz przelewa :/ Do cylindra czy na przelewy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2013 > zapalają i szybko gasną, dymu nie widzialem. Fes niczego niepokojącego nie pokazuje. > Też podejrzewałem świece ale po rozgrzaniu silnika niema wielkiej różnicy w odpalaniu. Świece przy obecnych temperaturach nie mają wielkieg znaczenia do odpalania. Bez też będzie palić idealnie. Wtryski ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 26 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2013 > Świece przy obecnych temperaturach nie mają wielkieg znaczenia do odpalania. Bez też będzie palić > idealnie. > Wtryski ?? juz pisalem w ost poście. 3 wtrysk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2013 > juz pisalem w ost poście. 3 wtrysk. A widzisz nie doczytałem. Jak nic, potwierdzenie teorii, że diesel to skarbonka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 26 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2013 > A widzisz nie doczytałem. Jak nic, potwierdzenie teorii, że diesel to skarbonka jak narazie 1 wrzutka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2013 > A widzisz nie doczytałem. Jak nic, potwierdzenie teorii, że diesel to skarbonka Jakby cromki w NoPb mialy wiekszy wybor to w zyciu diesla bym nie kupil Mi klekot zupelnie nie pasuje nawet patrzac przez Nm Do cromki pasowalby jakies 2.0 NoPb turbo i z 200KM no ale i te marne 140KM mogloby byc ale i tego jak na lekarstwo:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
costam000 Napisano 1 Maja 2013 Udostępnij Napisano 1 Maja 2013 > jak narazie 1 wrzutka kox i jak się skończyła sprawa ? naprawione i śmiga ? wymieniałeś wtrysk ? nówka czy używka ? ile złota naprawa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 1 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2013 > kox i jak się skończyła sprawa ? naprawione i śmiga ? wymieniałeś wtrysk ? nówka czy używka ? ile > złota naprawa ? śmiga, śmiga. 3 wtrysk zregenerowany. Szlag trafił jakiś zaworek. 500zł naprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 19 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 > śmiga, śmiga. 3 wtrysk zregenerowany. Szlag trafił jakiś zaworek. 500zł naprawa problem powrócił. Samochod bardzo ciężko pali. FES nie pokazuje błędów. Korekcje na wtryskach max 1,8 mm3 na plus lub minus. Przy 2000obr ale niestety na ciepłym silniku PRzy rozruchu wygląda to tak PRzy porannym rozruchu silnik potrafi "zabałaganić" tak jakby na 3 cylindry chodzil 2000obr +klima PRzy porannym rozruchu silnik potrafi "zabałaganić" tak jakby na 3 cylindry chodzil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 > problem powrócił. Samochod bardzo ciężko pali. FES nie pokazuje błędów. Korekcje na wtryskach max > 1,8 mm3 na plus lub minus. > Przy 2000obr ale niestety na ciepłym silniku > PRzy rozruchu wygląda to tak > PRzy porannym rozruchu silnik potrafi "zabałaganić" tak jakby na 3 cylindry chodzil > 2000obr +klima > PRzy porannym rozruchu silnik potrafi "zabałaganić" tak jakby na 3 cylindry chodzil Zrób wykres z oczekiwaqnym i rzeczywistym cisnieniem na railu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 19 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 > Zrób wykres z oczekiwaqnym i rzeczywistym cisnieniem na railu. a co o korektach sadzisz? oczekiwane i rzeczywiste jest bardzo zblizone. Nic niepokojącego nie pokazuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 > problem powrócił. Samochod bardzo ciężko pali. Pali ciężko na zimnym czy na gorącym... czy po minucie pracy i ponownym uruchomieniu znowu pali ciężko? dymi na niebiesko przy odpalaniu? świece grzeją? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 > a co o korektach sadzisz? > oczekiwane i rzeczywiste jest bardzo zblizone. Nic niepokojącego nie pokazuje Nie są najlepsze, co z zaworem EGR? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 > a co o korektach sadzisz? Problem występuje bez względu na temp. silnika ? Masz logi z korekt na zimnym zaraz po odpaleniu ? > oczekiwane i rzeczywiste jest bardzo zblizone. A podczas odpalania na zimnym/ciepłym po jakim czasie narasta ciśnienie do wymaganego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 20 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Pali ciężko na zimnym czy na gorącym... czy po minucie pracy i ponownym uruchomieniu znowu pali > ciężko? dymi na niebiesko przy odpalaniu? świece grzeją? pali ciezko bez wzgledu na temperature "silnika". Swiece gasną po sekundzie moze 2. Czy dymi? Co najwyzej bączek po odpaleniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 20 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Nie są najlepsze, co z zaworem EGR? czyszczony 2 miesiące temu, częściowo zaślepiony kryzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > czyszczony 2 miesiące temu, częściowo zaślepiony kryzą. Zaślep całkowicie, to pierwszy podejrzany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 20 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Zaślep całkowicie, to pierwszy podejrzany. przy poprzedniej awarii Cinek zaślepiał bez rezultatów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > przy poprzedniej awarii Cinek zaślepiał bez rezultatów. W takim razie pozostaje reklamować wtrysk lub naprawić kolejny, jeśli objawy są takie same. Jaki ma kolega filtr paliwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 20 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > W takim razie pozostaje reklamować wtrysk lub naprawić kolejny, jeśli objawy są takie same. Jaki ma > kolega filtr paliwa? wymieniony 5k km temu. Champion Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzest Napisano 23 Września 2013 Udostępnij Napisano 23 Września 2013 > Mniej więcej od czwartku zauważyłem że Croma ciężej pali, nie tak jak zawsze na dotyk tylko trzeba > ją było kręcić 2-3 sek dłużej. Wczoraj to juz prawdziwe apogeum, 3 razy musze krecic i to > dosyc dlugo zanim załapie. Mało kto o tym pomyśli, ale miałem dwa takie przypadki. Winny był padający czujnik obrotów wału korbowego. Pogarszało się, aż czasem potrafił zgasnąć i dawał się odpalić po kilkunastu minutach... Nie wywalał błędów. Raz to było w maryśce 105KM, a raz w alfie 115KM (1,9 JTD) W maryśce wywaliło błąd dopiero jak padł i nie dał się uruchomić, a w alfie co któryś raz.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 23 Września 2013 Udostępnij Napisano 23 Września 2013 W maryśce wywaliło błąd dopiero jak padł i nie dał się uruchomić, a w alfie co któryś raz.... jasny gwint, napakowali czujnikow i ino klopot bo jak nie urok to.... dobrze, z emoj czujnik dziala poprawnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 23 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2013 > Mało kto o tym pomyśli, ale miałem dwa takie przypadki. > Winny był padający czujnik obrotów wału korbowego. > Pogarszało się, aż czasem potrafił zgasnąć i dawał się odpalić po kilkunastu minutach... > Nie wywalał błędów. > Raz to było w maryśce 105KM, a raz w alfie 115KM (1,9 JTD) > W maryśce wywaliło błąd dopiero jak padł i nie dał się uruchomić, a w alfie co któryś raz.... niestety u mnie znów wtryskiwacze. PRoblem dawno zniknął Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 30 Września 2013 Udostępnij Napisano 30 Września 2013 > zapalają i szybko gasną, dymu nie widzialem. Fes niczego niepokojącego nie pokazuje. > Też podejrzewałem świece ale po rozgrzaniu silnika niema wielkiej różnicy w odpalaniu. Nie ma raczej możliwości by były to świece, sprawny JTD pali bez sprawnych świec nawet przy niewielkich przymrozkach, przy dodatnich temp. w zasadzie nie zauważysz większej różnicy ze świecami czy bez. Obawiam się, że albo wtryski, lub coś z rozrusznikiem. Bywały przypadki, że w Cromach rozrusznik ,,przycierał się'' i kręcił zbyt wolno co powodowało problemy z rozruchem. Trochę było by to dziwne bo masz mały przebieg z tego co pamiętam. Ech te ,,zagadki'' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 30 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2013 > Nie ma raczej możliwości by były to świece, sprawny JTD pali bez sprawnych świec nawet przy > niewielkich przymrozkach, przy dodatnich temp. w zasadzie nie zauważysz większej różnicy ze > świecami czy bez. > Obawiam się, że albo wtryski, lub coś z rozrusznikiem. Bywały przypadki, że w Cromach rozrusznik > ,,przycierał się'' i kręcił zbyt wolno co powodowało problemy z rozruchem. Trochę było by to > dziwne bo masz mały przebieg z tego co pamiętam. > Ech te ,,zagadki'' no właśnie swiece odpadły po pierewszych konsultacjach. Faktycznie kolejny wtrysk dał o sbie znać, dlatego zrobiłem wszystkie i jezdze. Przebieg mam ok 94 k km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 30 Września 2013 Udostępnij Napisano 30 Września 2013 > no właśnie swiece odpadły po pierewszych konsultacjach. Faktycznie kolejny wtrysk dał o sbie znać, > dlatego zrobiłem wszystkie i jezdze. Przebieg mam ok 94 k km. Szybko popadały one, przebieg zaden w sumie. To ja juz sie boje majac na blacie 160 tkm niemal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.