Skocz do zawartości

PRoblemy z odpalaniem


kox

Rekomendowane odpowiedzi

Mniej więcej od czwartku zauważyłem że Croma ciężej pali, nie tak jak zawsze na dotyk tylko trzeba ją było kręcić 2-3 sek dłużej. Wczoraj to juz prawdziwe apogeum, 3 razy musze krecic i to dosyc dlugo zanim załapie. Zaraz ide z kompem do auta, na desce Checka nie wypluwa. Przebieg 83k km. Olej filtry zmieniane tydzien temu. Filtr paliwa 20k km temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bały dymek z tyłu jest?

> Świece żarowe po przekręceniu kluczyka zapalają się na desce?

zapalają i szybko gasną, dymu nie widzialem. Fes niczego niepokojącego nie pokazuje.

Też podejrzewałem świece ale po rozgrzaniu silnika niema wielkiej różnicy w odpalaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zapalają i szybko gasną, dymu nie widzialem. Fes niczego niepokojącego nie pokazuje.

> Też podejrzewałem świece ale po rozgrzaniu silnika niema wielkiej różnicy w odpalaniu.

Hmm to dziwne... sprawdzić trzeba dawki paliwa i chwilowe zużycie na biegu jałowym oraz ciśnienie na CR... może uszczelnienie poleciało na wtryskiwaczu confused.gif A następnie test na przelew jak nic innego nie przyjdzie do głowy ... EGR dawno czyszczony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm to dziwne... sprawdzić trzeba dawki paliwa i chwilowe zużycie na biegu jałowym oraz ciśnienie

> na CR... może uszczelnienie poleciało na wtryskiwaczu A następnie test na przelew jak nic

> innego nie przyjdzie do głowy ... EGR dawno czyszczony?

EGR nie czyszczony 83000km. Korekty na wtryskach na zimnym i jałowym od max -1 do max 2.

Moze byc ten EGR bo przerywa w przedziale 1500 2300 obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Checka Ci napewno wywali, a po za tym chyba nic

samo odpięcie nic nie da? Chodzi mi o to że mam niewiele czasu przed pracą żeby sie bawić w rozbieranie i skłądanie jesli to nie bedzie miało efektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mniej więcej od czwartku zauważyłem że Croma ciężej pali, nie tak jak zawsze na dotyk tylko trzeba

> ją było kręcić 2-3 sek dłużej. Wczoraj to juz prawdziwe apogeum, 3 razy musze krecic i to

> dosyc dlugo zanim załapie. Zaraz ide z kompem do auta, na desce Checka nie wypluwa. Przebieg

> 83k km. Olej filtry zmieniane tydzien temu. Filtr paliwa 20k km temu.

może paliwo dupiate zatankowałeś? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> samo odpięcie nic nie da? Chodzi mi o to że mam niewiele czasu przed pracą żeby sie bawić w

> rozbieranie i skłądanie jesli to nie bedzie miało efektu.

nie da efektu, bo możesz mieć zawieszony w 1/3 otwarcia.... Chcesz mieć pewność, to tylko zaślepienie blaszką cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie da efektu, bo możesz mieć zawieszony w 1/3 otwarcia.... Chcesz mieć pewność, to tylko

> zaślepienie blaszką

jutro moze wstane rano i sie zabiore za dziada. Byl tu kiedys link do regeneracji EGR a teraz nie potrafie go odnaleźć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 500km temu robilem serwis, olej i filtry. Filtr paliwa tez zamowilem i czekam

egr czesciowo zaslepiony (fabrycznie)? ja tam nic nie grzebalem a zaslepka jest. Widac slady sadzy jakby byl przeduch przez sruby mocujace. rozbieram dalej

Trzpien cewki chodzi miekko i plynnie.

Na wolnych obrotach otwarcie EGR 35-55%.

Dawka paliwa na wolnych 7,1 mm/w.

Po wizycie u Cinka diagnoza 3 wtryskiwacz przelewa :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zapalają i szybko gasną, dymu nie widzialem. Fes niczego niepokojącego nie pokazuje.

> Też podejrzewałem świece ale po rozgrzaniu silnika niema wielkiej różnicy w odpalaniu.

Świece przy obecnych temperaturach nie mają wielkieg znaczenia do odpalania. Bez też będzie palić idealnie.

Wtryski ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A widzisz nie doczytałem. Jak nic, potwierdzenie teorii, że diesel to skarbonka

Jakby cromki w NoPb mialy wiekszy wybor to w zyciu diesla bym nie kupil

Mi klekot zupelnie nie pasuje nawet patrzac przez Nm

Do cromki pasowalby jakies 2.0 NoPb turbo i z 200KM

no ale i te marne 140KM mogloby byc ale i tego jak na lekarstwo:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kox i jak się skończyła sprawa ? naprawione i śmiga ? wymieniałeś wtrysk ? nówka czy używka ? ile

> złota naprawa ?

śmiga, śmiga. 3 wtrysk zregenerowany. Szlag trafił jakiś zaworek. 500zł naprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

> śmiga, śmiga. 3 wtrysk zregenerowany. Szlag trafił jakiś zaworek. 500zł naprawa

problem powrócił. Samochod bardzo ciężko pali. FES nie pokazuje błędów. Korekcje na wtryskach max 1,8 mm3 na plus lub minus.

Przy 2000obr ale niestety na ciepłym silniku

2000obrjp_neqexxa.jpg

PRzy rozruchu wygląda to tak

rozruchkj_neqexnn.jpg

PRzy porannym rozruchu silnik potrafi "zabałaganić" tak jakby na 3 cylindry chodzil

2000obr +klima

2000obr-k_neqexnx.jpg

PRzy porannym rozruchu silnik potrafi "zabałaganić" tak jakby na 3 cylindry chodzil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> problem powrócił. Samochod bardzo ciężko pali. FES nie pokazuje błędów. Korekcje na wtryskach max

> 1,8 mm3 na plus lub minus.

> Przy 2000obr ale niestety na ciepłym silniku

> PRzy rozruchu wygląda to tak

> PRzy porannym rozruchu silnik potrafi "zabałaganić" tak jakby na 3 cylindry chodzil

> 2000obr +klima

> PRzy porannym rozruchu silnik potrafi "zabałaganić" tak jakby na 3 cylindry chodzil

Zrób wykres z oczekiwaqnym i rzeczywistym cisnieniem na railu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrób wykres z oczekiwaqnym i rzeczywistym cisnieniem na railu.

a co o korektach sadzisz?

oczekiwane i rzeczywiste jest bardzo zblizone. Nic niepokojącego nie pokazuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> problem powrócił. Samochod bardzo ciężko pali.

Pali ciężko na zimnym czy na gorącym... czy po minucie pracy i ponownym uruchomieniu znowu pali ciężko? dymi na niebiesko przy odpalaniu? świece grzeją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co o korektach sadzisz?

Problem występuje bez względu na temp. silnika ?

Masz logi z korekt na zimnym zaraz po odpaleniu ?

> oczekiwane i rzeczywiste jest bardzo zblizone.

A podczas odpalania na zimnym/ciepłym po jakim czasie narasta ciśnienie do wymaganego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pali ciężko na zimnym czy na gorącym... czy po minucie pracy i ponownym uruchomieniu znowu pali

> ciężko? dymi na niebiesko przy odpalaniu? świece grzeją?

pali ciezko bez wzgledu na temperature "silnika". Swiece gasną po sekundzie moze 2. Czy dymi? Co najwyzej bączek po odpaleniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Mniej więcej od czwartku zauważyłem że Croma ciężej pali, nie tak jak zawsze na dotyk tylko trzeba

> ją było kręcić 2-3 sek dłużej. Wczoraj to juz prawdziwe apogeum, 3 razy musze krecic i to

> dosyc dlugo zanim załapie.

Mało kto o tym pomyśli, ale miałem dwa takie przypadki.

Winny był padający czujnik obrotów wału korbowego.

Pogarszało się, aż czasem potrafił zgasnąć i dawał się odpalić po kilkunastu minutach...

Nie wywalał błędów.

Raz to było w maryśce 105KM, a raz w alfie 115KM (1,9 JTD)

W maryśce wywaliło błąd dopiero jak padł i nie dał się uruchomić, a w alfie co któryś raz....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W maryśce wywaliło błąd dopiero jak padł i nie dał się uruchomić, a w alfie co któryś raz....

jasny gwint, napakowali czujnikow i ino klopot bo jak nie urok to....

dobrze, z emoj czujnik dziala poprawnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mało kto o tym pomyśli, ale miałem dwa takie przypadki.

> Winny był padający czujnik obrotów wału korbowego.

> Pogarszało się, aż czasem potrafił zgasnąć i dawał się odpalić po kilkunastu minutach...

> Nie wywalał błędów.

> Raz to było w maryśce 105KM, a raz w alfie 115KM (1,9 JTD)

> W maryśce wywaliło błąd dopiero jak padł i nie dał się uruchomić, a w alfie co któryś raz....

niestety u mnie znów wtryskiwacze. PRoblem dawno zniknął

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zapalają i szybko gasną, dymu nie widzialem. Fes niczego niepokojącego nie pokazuje.

> Też podejrzewałem świece ale po rozgrzaniu silnika niema wielkiej różnicy w odpalaniu.

Nie ma raczej możliwości by były to świece, sprawny JTD pali bez sprawnych świec nawet przy niewielkich przymrozkach, przy dodatnich temp. w zasadzie nie zauważysz większej różnicy ze świecami czy bez.

Obawiam się, że albo wtryski, lub coś z rozrusznikiem. Bywały przypadki, że w Cromach rozrusznik ,,przycierał się'' i kręcił zbyt wolno co powodowało problemy z rozruchem. Trochę było by to dziwne bo masz mały przebieg z tego co pamiętam.

Ech te ,,zagadki''

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma raczej możliwości by były to świece, sprawny JTD pali bez sprawnych świec nawet przy

> niewielkich przymrozkach, przy dodatnich temp. w zasadzie nie zauważysz większej różnicy ze

> świecami czy bez.

> Obawiam się, że albo wtryski, lub coś z rozrusznikiem. Bywały przypadki, że w Cromach rozrusznik

> ,,przycierał się'' i kręcił zbyt wolno co powodowało problemy z rozruchem. Trochę było by to

> dziwne bo masz mały przebieg z tego co pamiętam.

> Ech te ,,zagadki''

no właśnie swiece odpadły po pierewszych konsultacjach. Faktycznie kolejny wtrysk dał o sbie znać, dlatego zrobiłem wszystkie i jezdze. Przebieg mam ok 94 k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie swiece odpadły po pierewszych konsultacjach. Faktycznie kolejny wtrysk dał o sbie znać,

> dlatego zrobiłem wszystkie i jezdze. Przebieg mam ok 94 k km.

Szybko popadały one, przebieg zaden w sumie.

To ja juz sie boje majac na blacie 160 tkm niemal panic.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.