Skocz do zawartości

maksymalne wyciszenie silnika


koNik

Rekomendowane odpowiedzi

mamy silnik benzynowy 6cylindorwy - dość nowoczesny - zmienne fazy rozrządu, blablabla. W samochodzie źródłowym silnik ten jest dość cichy - na postoju zupełnie go nie słychać, nawet na zewnątrz ledwo ledwo. Jednak wsadzamy go do innego samochodu - w którym chcemy uzyskać zbliżony efekt. Na jakie elementy zwracamy uwagę ? Jakie elementy są kluczowe aby silnik maksymalnie wytłumić?

zakładamy że z dawcy przekładamy:

- poduszki pod silnikiem/skrzynią

- odizolowanie wydechu od silnika (plecionka)

- katalizatory

- układ wydechowy (przespawujemy rury aby dopasować do innej budy ale zachowujemy tłumiki)

- wytłumienie komory silnika i grodzi silnika

- układ dolotowy

coś jeszcze ma wpływ? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeśli zależy tobie aby w środku było tak samo cicho to musisz wytłumić tak samo wszystko wewnątrz ( od boczków po podłogę i tunel środkowy ) a pamiętaj że duża część hałasu wpada przez szyby a tych raczej nie wymienisz.... Sam silnik może też wpaść w rezonans z całym nadwoziem - tu odpowiedzialna jest masa nadwozia, sztywność jak i zawieszenie... Szczególnie jak się chce taki silnik wsadzić do fiata 126p zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok ok wytłumienie nadkoli, szumu wiatru itd to osobny temat - chodzi mi stricte o silnik/odgłosy

> napędu

Po prostu musisz dokładnie zrobić swap i pobawić się z układem wydechowym. A zabawy będzie pewnie sporo bo nie przeniesiesz układu z jednego do drugiego bez przeróbek jeśli to są inne nadwozia (i z tego co się orientuję inni producenci). Poduszki silnika ustawione w innym miejscu mogą gdzieś jakoś przenieść drgania w niepożądany sposób. Mogą ale nie muszą. Najwyżej pokombinujesz z ich twardością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> coś jeszcze ma wpływ?

Przede wszystkim uszczelnienie wszystkich otworów w ścianie oddzielającej komorę silnika od wnętrza samochodu. Zakładam, że silnik masz z przodu, więc mowa o ścianie grodziowej. Kolejna rzecz to jej wygłuszenie materiałem lub matami wygłuszającymi od strony przedziału pasażerskiego. Następnie wygłuszenie pokrywy silnika oraz ściany grodziowej od strony komory silnika. Im więcej materiału pochłaniającego dźwięk w komorze tym lepszy efekt Pamiętaj tylko, że materiał w komorze musi być niepalny. Wewnątrz kabiny takowy również jest wskazany.

Trochę czasu poświęciłem tematowi w swoim bisie, więc podsuwam skuteczne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.